[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:25

idefix4 schreef:
Sanne: Tof dat Vaidosa je het vertrouwen gaf joh! En je pa zo fijn ook met de paardjes bezig. Gezellig! En Iggie. Heeft ie daar niet zo veel mee, dat je dat bijzonder vindt? Fijn ook dat Iggie naar de gedeelde wei kan! Dat is wel heel leerzaam voor ze hè?

Het is meer dat mijn vader vroeger altijd zei: Paarden, die zijn alleen goed om frikandellen van te maken :+
Maar aan de andere kant kwam hij wel bijna altijd bij mijn les kijken :P

Hij vind het leuk om op Vaidosa te rijden en hij vind Igneo ook leuk. Maar een knuffel geeft hij niet zo snel aan een dier (hij moet toch een stoere man blijven)

Hij heeft ook Emilio en Vaidosa op stal gezet en dat vond hij ook hartstikke leuk om te doen :P

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:28

Leuk toch dat je pa zo toch ook een beetje in de paarden zit Sanne :)

Afbeelding
:+:

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:04

Regine: ook jij een erg interessante dag gehad zo te lezen :)

Shanna: wat een leukerd :) hopelijk gaan jullie samen veel plezier beleven.

Snowy: hehe Atlas kan er dus ook wat van.. Vandaag heb ik weer met 3 anderen buiten gereden en hij bleef nu wel braaf 3e voor zeker drie kwartier :) jeetje Atlas voelt zich dus niet zo lekker.. Hopelijk gaat het snel beter met hem, hoe lang is hij nu 'uit de roulatie'?

Merel: hoi, wat een leukerd jouw Don Diego :) wat een gedoe zo bij die keuringen, betekent dit dan ook dat hij nooit mee mag doen :o? niet zo veel ervaring met keuringen...

Anouk: mm weet niet, volgens mij niet echt, je moet vooral een flink basistempo aanhouden geloof ik, veel draf dus. Ik heb toen amper gegaloppeerd iig. Er wordt ook streng gecontroleerd op hartslag enzo, dus je kan je paard echt niet erg afmatten ofzo.. Haha die Sam, een echt racemonster dus.. Tsja een lekker galopje is fijn, maar als de rem het echt niet meer doet dan is dat idd ook niet goed!

Ilona: hehe lekker zacht zo'n roze wolkje :) Chico gaat dus erg goed :)

Marielle: fijn dat je een beetje afleiding kan vinden in je paarden. Het is dus echt een lieverd die Pablo :) ben wel benieuwd naar de foto's die je nog hebt liggen ;) hij ziet er iig erg goed uit! Ooh zie net de renfoto, leuk!!

Heidi: ook een leuke langeteugel dag gehad dus :) hahahaha ik zie het al voor me, sta je daar in iemands tuin.... heb het hier wel eens met rijden, er staan verder geen hekken om tuinen heen hier dus rijd ook wel eens per ongeluk over iemands terrein, komt er een oud vrouwtje naar buiten die in het Arabisch begint te schreeuwen... Oeps! Leuke foto's!

Saida: ja ik hoorde het, windvlagen en wat druppels? Mmm klinkt niet zo mooi :( hoe gaat het met Rintske?

Cynthia: jeetje, wat een rotnieuws... ;( Maar begrijp wel dat je gezondheid nu even voor gaat. Heel veel sterkte met je beslissing en je gezondheid..

Sanne: zeker, merk nu echt elke dag vooruitgang :) op stal zeggen ze het ook, dat hij zo veranderd is, veel vriendelijker in de omgang, geen rare streken meer, niets! Jij ook al even lekker aan het lange teugelen geslagen :) er zat dus vooruitgang in, goed! Leuk zo'n vader die paardrijd! Mijn pa zou ik toch niet zomaar op flaaf zetten.. Zou hij zelf ook niet zo happig op zijn denk ik ;) heb wel vorige week mijn vriend een keer op Flaaf weten te krijgen, dan krijg je dus zoiets _O http://farm3.static.flickr.com/2439/396 ... d64e43.jpg tsja, dat was dus enkel even erop en eraf..

Heb weer een heerlijke buitenrit gemaakt vandaag, met dezelfde mensen en paarden als gisteren. Ditmaal naar het strand. En he, Flavio was een stuk kalmer. Hij behield netjes zijn positie als derde paard, behalve dan tijdens het stukje sprinten over het lange vlakke stuk strand ;) toen rende hij ze allemaal zo voorbij 8-) tsja dat heb je met een ex fantasia en race paard.. Verder was hij toch zo fijn, hij schrikt echt nergens meer van! Langs de weg stortte een truck grote rotsen naar beneden (om de weg-in-aanbouw te beschermen tegen het hoge tij), niets, er kwam een gigantische wegplatmaaktruck 4 meter naast ons rijden, hij keek enkel even, kite surfers, dat vond hij dan wel erg interessant maar hij wilde ze juist van dichtbij gaan bekijken ipv ervan wegrennen :) het is iig wel een dapper paard :D

Morgenochtend komt Bedouin/Wenda terug naar Tunesie, we gaan dus gelijk even koffie drinken en bij de paarden langs als ze hier op het eiland aankomt :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 07:15

Goedemorgen :O

Martine, ik hoop snel wat meer foto's te uploaden :) T is echt een lekker ding, heeft ook wel een paar fans op stal haha..
Lekekr joh een buitenrit. T is echt een snelheidsduivel :D
Leuk dat Bedouin morgen op de koffie komt! Leuk plaatje je vriend op Flaaf.. al kijkt Flaaf wel een beetje ondeugend erbij :D

Ik had net t vuilnis buiten gegooid. Jan ging weg en normaal komt Lem dan gelijk naar hem toe gestormd om hem een lik te geven maar geen Lem te bekennen := Zat ie nog voor de achterdeur.. :o Wat was hij blij toen ik hem open deed :')

Fijne dag :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 07:53

Cynthia, sterkte :(:)

Branka, jammer dat het alleen voor pensiongasten is, mocht er nog een plekje vrijkomen houd ik me aanbevolen :D

Voor de mensen die hun ogen willen laten laseren, ik zou daar voorzichtig mee zijn, het werkt direct ja, maar niemand weet wat de effecten op langere termijn zijn. Wij hebben hier op het werk een aantal laserdeskundigen rondlopen die geven ook cursussen enz. maar die zouden geen van allen hun ogen laten laseren vanwege het feit dat een laser buiten die snelle verbetering ook heel wat schade kan aanrichten wat pas veel later naar buiten kan komen. Laat ik het zo zeggen, ze hebben mij overtuigd en ik blijf voorlopig bij een bril.

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:03

Heidi, leuk verslag van de LT dag en hele leuke foto’s en inderdaad een big smile.

Snowy: Bij mij is het ook zo hoor bij een nieuw persoon gaan ze toch even testen wie de baas is.

Anouk: fijn dat het met Sam al een stuk beter gaat en misschien dat je gewoon eens mee kan kijken tijdens een freestyle les van iemand anders om toch wat ideeën op te doen tot je wel het geld hebt om zelf les te nemen. (Ik ken het probleem ook af en toe van geen geld hebben)

Sanne: ik zie dat jij ook een lekker weekend achter de rug hebt.

BrankaZ: leuk zulke clinics, ik vind zulke dingen ook altijd leuk, maar in de hoek waar ik woon is het al fijn als je genoeg mensen hebt voor een clinic met een klassiek instructeur. Maar half november komt Pedro D’Almeido weer lesgeven dus daar kijk ik weer naar uit.

Martine, klinkt leuk zo’n buitenrit en lekker dat je paard zo braaf is.

Jellie, lekker dat je paardjes het zo goed samen kunnen vinden en hopelijk heb je er heel lang plezier mee.

Ik heb gisteren niet veel gedaan behalve uitmesten hopelijk vanavond wel even een paard rijden.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:01

Cloris, dat is ook de reden dat Jan dat niet aan durft. Hij heeft een collega waar t trouwens niet goed bij is gegaan. Dat was overigens wel jaren geleden toen t net een beetje kwam.

Hosante, ik hoop t ook :) veel plezier vanaaf met rijden!

Jan gaat vanavond op Pablo. Ik mss even op Flan stappen..
Hoop dat t weer wat opknapt. Kunnen ze ook samen t land nog even op.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:29

cloris schreef:
Branka, jammer dat het alleen voor pensiongasten is, mocht er nog een plekje vrijkomen houd ik me aanbevolen :D

Snap het, gun het iedereen ook van harte maar we hebben in het verleden te veel klachten gehad toen anderen met buitenstaanders de bak bezet hielden (2 weekenden). Pensionklanten konden toen niet rijden en dat gaf een hoop ergernis (was het hele weekend). Terecht, ik vond het ook irritant.
En met 50 paarden kan je het eigenlijk niet maken om de bak bezet te houden door buitenstaanders. Zijn er net iets te veel ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:47

Cynthia: Jeetje joh. Je laat ons toch wel af en toe even weten hoe het met je is? Sterkte meid.

Sanne: Atlas is 22 jaar. Bedankt.
Leuk dat Doos het nu toch ook wel een beetje op pakt.
Boscrossen. Lijkt me super spannend. Helaas hebben wij niet echt bos in de buurd. Gelukkig wel het strand en duin.

Saida: Zijn gewone eten eet hij aardig. Het hooi gaat langzaam, maar komt ook wel binnen. Alleen het grazen maak ik me toch wel zorgen om. Hij graast normaal met zijn tong en bovenlip, omdat hij geen tanden en kaakbeen heeft.
Helaas heb ik nog geen foto’s met het super mooie hoofdstel. Ik ga ze binnenkort natuurlijk wel even maken. Esther stelde het al voor om te doen, maar hij was toen niet lekker, dus tja dan krijg je ook geen leuke foto’s. Maar ik ga ze snel een keer maken en ze trots hier laten zien. ;-)

Branka: Jij hebt een leuke “regel” instructrice. Dat zijn leuke vooruitzichten, al die geweldige mensen.

Martine: Ik durf er niet op terug te kijken hoe lang hij al uit de roulatie is, maar dat lijkt nu al een eeuwigheid. We zijn nu wel rustig aan het longeren los, om zijn conditie weer wat op te bouwen.
Lekker dat je rit met Flavio zo goed is gegaan. Wat een knapperd joh.

Cloris: Dus eigenlijk de mensen die hun ogen laten laseren zijn zo’n beetje proefpersonen. Dat hoor je wel vaker met dat soort dingen. Ik hoorde ook een verhaal van iemand die echo apparatuur maakte. In de jaren 70 kreeg je bij elk wisse wasje een echo als je zwanger was. Later bleek dat zoveel echo’s slecht waren voor je ongeboren kind en dit heeft tot dislectie geleidt.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:50

Vandaag is mijn verzorgster weer geweest om te longeren. Ik dacht even och jee, begint hij nu al. Ze was 5 minuten met hem aan het stappen en toen moest hij van hand veranderen en toen bleef hij stilstaan. Gelukkig kreeg ze hem al snel aan de praat en deed hij verder netjes wat hem gevraagt werd.

Ik maak me toch nog steeds zorgen over hem. Ik werd net door een vriendin van me gebeld, dat Atlas weer bij het hek stond met zijn hoofd helemaal naar beneden. Te nietsen. Dat is sowieso niet zijn plekje en hij stond er toen ook net pas in.
Ik laat hem toch maar even binnenkort testen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:57

Branka -> Leuk dat ze Piet Bakker heeft weten te strikken!
Die man zal wat afreizen om clinics, demo's en lessen te geven zeg!

Marielle -> Rints is nog niet helemaal zuiver dus we wandelen nog even door.
Ik wacht liever met erop gaan tot ze weer helemaal zuiver is, zo'n kogel krijgt best wat te verduren.
Was het bij Flan nu een overbelaste peesschede of kwam het vanuit de kogel?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:08

Snowy2004 schreef:
Cloris: Dus eigenlijk de mensen die hun ogen laten laseren zijn zo’n beetje proefpersonen. Dat hoor je wel vaker met dat soort dingen. Ik hoorde ook een verhaal van iemand die echo apparatuur maakte. In de jaren 70 kreeg je bij elk wisse wasje een echo als je zwanger was. Later bleek dat zoveel echo’s slecht waren voor je ongeboren kind en dit heeft tot dislectie geleidt.

Tja of je het zo mag noemen weet ik niet, maar niemand kan je vertellen wat een laser voor een schade op de langere termijn aanricht, men is daar ook niet in geintresseerd want de snelle verbetering is heel intressant natuurlijk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:43

Even ego. Moet zo kids op gaan halen (hebben beiden een speelafspraak)

Vandaag weer lekker gewerkt met Jippe. Het gaat nu echt gewoon zoals het hoort te gaan. Fris uit stal, de poetsplek op. Poetsen, optuigen (dit keer longeersingel met bijzets eraan hangend). Het ging prima allemaal. Beetje nerveus toen dekje erop ging, maar was al snel over. En toen was ik mijn longeerstukje vergeten. Oeps! Moest dus uit het zicht naar de zadelkamer lopen. Hij is keurig blijven staan *D

Hoofdstel in wordt ook makkelijker. Hij weet inmiddels dat het even wat geklooi is (omdat hij dus zelf met zijn hoofd zo hoog blijft staan dat ik er net bij kan :+ ) en laat dat allemaal gebeuren. De paddock in: hoezo Frisssssssss ~~}> :P

Maar het is me goed gelukt hem langere tijd in de stap te houden. OK 1 klakje en hij zou in draf zijn gegaan, het was wel een heeeeel vlotte stap, maar toch! 10 minuten warming up, 15 minuten met bijzet. Paar keer keurig op commando omgedraaid (Mag nog soepeler maar hij gaat tenminste de andere kant op). Daarna kort uitgestapt zonder bijzet en nog even Lange Teugelwerk in stap gedaan. Is ook een mooie manier van uitstappen vond ik zelf. Was daarna al bijna droog.

Dus een goede 45 minuten bezig geweest. Helemaal superdepuper!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:10

Branka: Gaaf joh, dat je nog een keer er heen kan! En zitlessen zijn ook super natuurlijk.

Jellie: Als je even geduld hebt? Er gaan er hier zat naar Spanje en het scheelt echt behoorlijk om het daar te halen, als je er toch bent. ;) Voor Ilona hebben we er ook al één meegebracht!

Sanne: Haha, op die fiets! Wel gaaf dat ie dan zo is omgedraaid. Volgens mij is het pure liefde voor zijn dochter dat hij interesse is gaan tonen. ;) Maar wel mooi dat het is uitgegroeid naar daadwerkelijk lol hebben van paarden als het je zo weinig doet in eerste instantie! Tof hoor!

Martine: Haha, ja, ik ga eerst kijken hoe het strandavontuur verloopt. Als dat goed gaat, kan ik me er altijd nog in verdiepen. Het schijnt dat ze ook oefenparcoursen daarvoor organiseren. En Sam moe? NEVER! haha, niet kapot te krijgen!

Beda: Die vermoedens had ik altijd al, maar dat was me door anderen uit mijn hoofd gepraat haha! Ik blijf ook nog even bij bril en lenzen, want ik kan het simpelweg toch niet betalen. :D Wel dank voor de waarschuwing!

Jellie: Hier is het heel even droog geweest! Net lang genoeg om het paard te zadelen en vervolgens zeiknat te regenen... :+ Hoe was het bij jullie?

Eline: Die kende ik nog niet! Dyslectie door veel echo's?

Nou mijn dagje was me er één! Eerst met 16 peuters doorgebracht als hulpjuf op de peuterspeelzaal. Basje is dan eigenlijk een heel zoet manneke! Sloopt niks, bijt niet, maakt geen bende, luistert als je wat aan hem vraagt... haha! Ik was stuk! Ik heb na zo'n ochtend altijd weer diep respect voor de juf. :D
's Middags mijn mail weggewerkt na een half uurtje rust voor mezelf en de boekhouding bij elkaar geraapt.
Rond 4 uur belde Frank dat ie op de kids kon passen en hebben we de paardjes uit de wei gevist. Ze waren heel vies en heel nat! Toen Sam en Prince opgezadeld en toen we daar mee klaar waren, regende het! Sam even longeren, want hij loopt er supergoed door en Prince deed zijn rondjes. Toen Sabrina zichzelf nat genoeg vond is ze gestopt. Sam mag nog constanter worden, maar Frank vond dat we goed vooruitgang boeken!
Morgen houden we Prince binnen, dan is ie droog als ie mee mag naar de manege voor de ponyclub!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:33

Zooooo kids op bed, lekker bijgelezen dus nu even reageren.
Maar niet te lang want NCIS begint zo geloof ik.

Idefix: Ben blij dat ik van dat hulpmoedergedoe af ben. Maar wij hadden dan ook een hele leuke leidster (NOT!). Zal niet in details treden... Vroeg me soms echt af waarom ze peuterjuf was geworden :n

En laseren... Mij niet gezien. Ik hou het ook op lenzen!

Saida: Zo te horen gaat het wel weer beter met Rints? Rustig aan hoor!

Snowy: Ik krijg door jouw berichtjes echt te doen met hem. Hij vind die wei echt niets aan, of is er meer aan de hand? Snue hoor. Ik zie hem gewoon voor me. Ja heb echt met hem en jou te doen :(:) Waar wil je hem op laten testen trouwens?

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:11

Hoi Allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar het leek me wel leuker om ook mee te kletsen en me om te beginnen even voor te stellen. Ik ben Margot, 22 jaar en mijn leven bestaat op het moment uit paarden, paarden en paarden. En als er tijd over is, ja ook zoiets. Op af en toe wat studeren na, wat een beetje op een laag pitje staat door tsjah... paarden.

Ik heb de 2 meest geweldige paarden die ik me kan wensen. Bully, een 15 jarige grote welshkruising. Hij is het moeilijkste paard dat ik ooit heb ontmoet, maar ook het paard dat mij geleerd heeft hoe paarden echt zijn. Al bijna 10 jaar zijn we samen nu.
Dit zijn wij, lekker wat aan het spelen.
Afbeelding

Omdat ik les geef in nh, zelf veel Parelli doe, daar nogal ver mee ben en ik in de klassieke dressuur ook graag verder wilde heb ik afgelopen zomer besloten om er een heel speels en getalenteerd paard bij te gaan zoeken om mee verder te komen. Voor mij kon dat niet anders dan een PRE zijn, Ik vind ze geweldig lief, mooi en leuk. En sinds ik een lesklant had met een anda was ik er helemaal verliefd op geworden. Dus afgelopen zomer ben ik naar Spanje geweest en nu heb ik het allerfijnste liefste en leukste paard (gelukkig vindt iedereen dat van zijn eigen paard) ooit gevonden. Aliso, een 4 jarige PRE ruin. Hij is een ontzettende vrolijke grappenmaker met heel veel werklust. Ik heb hem zelf doorgereden en het plan is vrolijk door te gaan met Parelli en klassieke dressuur. Mijn nieuwe verslaving sinds kort is lange teugelen, dus ook daar gaan we samen flink mee aan de slag. Verder heb ik nog nooit zo'goed gevoel gehad bij een paard. Hij doet werkelijk alles voor me.

Van Aliso heb ik niet zoveel mooie foto's. Ben gewoon meer van de filmpjes dan van de foto's. Maar dan toch maar even deze, zien jullie mij meteen op mijn knapst, 's ochtendsvroeg in pyjama de dag nadat hij was aangekomen. :D
Afbeelding

Nou, zoals al gezegd het lijkt me leuk ook mee te kletsen in plaats van alleen jullie verhalen te lezen, dus ik zal hier regelmatig wel eens wat neerzetten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:36

Margot:WELKOM! Aliso is een mooitje! Was ie al ruin toen je hem kocht? En je bent net op tijd, want we willen meeten met een LT dagje... ;) Parelli spreekt mij ook wel aan. Geef je er ook les in? Woon je in de buurt van je opleiding of woon je voor je studie in Tilburg? (Heb je profiel even bekeken, kan wel mooier hoor! ;) Graag even een paar plaatjes en of filmpjes van je schatjes...)

Wanda: Ja, zo'n juf hebben we hier ook. Die beschouwt de hulpmoeder als sloof. Maar de juf waar ik nu mee samenwerkte ken ik al langer en is een ontzettend lief mens! Ik hielp haar regelmatig toen Michelle nog op de psz zat. Zij laat het leuke werk aan de moeder en doet zelf het werk wat minder leuk is. Wel was het even moeilijk, omdat zij de kids naar de wc zag vertrekken en ik net een andere kant op keek. :+ Al met al heb ik wel het idee, dat ze weer blij was met mijn hulp... Op zo'n moment weet ik wel, dat ik absoluut geen 16 kids wil haha!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:41

Dankje Anouk! Aliso is geruind omdat de kudde waar mijn paarden staan er een is met 3 merries erin en dat zijn paints. Maar dat is nog wel in Spanje gebeurd. lange teugeldagje. Dat vind ik een ontzettend strak plan. Waar gaat dat zijn? Ik woon nu trouwens in Zeeland, je hebt gelijk mijn profiel moet beter, gaan we wat aan doen ook.

Ik geef les in nh, dus inderdaad volgens Parelli, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen omdat ik officieel geen instructeur ben.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:26

De Welsh is overigens ook errug mooi natuurlijk. Mooie foto's ook! Een paar pagina's terug werd me al aangeraden om met mijn 'draakje' eens een paar lesjes NH te volgen. Ik woon dichter bij Tilburg. (vlakbij Den Bosch. ;) )

Het was dus een weloverwogen besluit. Onze Despi is van het voorjaar geruind, omdat hij wel heel veel hengst werd, bij de wulpse merrietjes. Met 6 jonge kinderen in de stal vonden we dat veiliger. Soms vragen we ons wel eens af of het nodig was geweest, maar ja, hij is nog steeds een schat en wij hadden toch geen dekhengst van hem gemaakt.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:33

Goedemorgen,

idefix4 schreef:
Jellie: Als je even geduld hebt? Er gaan er hier zat naar Spanje en het scheelt echt behoorlijk om het daar te halen, als je er toch bent. ;) Voor Ilona hebben we er ook al één meegebracht!

In dat geval.. als er iemand naar Spanje gaat, graag een seintje O:)

Eline, Netjes van Atlas met je verzorgster +:)+
Wel balen dat hij niet helemaal is zo als hij moet zijn :(:)
Hoop op tijdelijk dipje..

Saida, groot gelijk om nog even te wandelen.
Flan heeft bindweefselvorming in de peesschede. 30 okt komt ze nog een x aanspuiten..

Heerlijk dat t zo goed ging met Jippe, Wanda :)
Ah leuk nog een NCIS fan :D

Anouk, ik ben verregend toen ik Flan uit de wei ging vissen.
Jan is met Pablo in de binnenbak gaan rijden.. die bleef lekker droog :+
Later werd t droog en zijn ze nog samen los geweest :)
Heftig dagje zo met die peuters := Fijn van de vooruitgang met Sam!

Margot welkom! Leuke paarden heb je.

Gisteren heeft Jan fijn gereden met Pablo. Toen hij weer op temperatuur was is hij nog even met de Fant los geweest.
Ging ook weer prima.

Morgen hebben we de hele dag vrij genomen ivm begrafenis van Co.
Dan heb ik s'morgens mijn 1e les met Pablo. Leek me goed om dan actief bezig te zijn ipv in mijn bed te liggen draaien..
en achteraf hoef ik niet meer perse naar stal om echt actief bezig te zijn

Fijne dag :)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:13

Ik pb je straks even, anouk.

Als je niet met je paard wilt dekken is castratie voor het paard ook erg fijn lijkt me. Ik merk anders wel dat ze gewoon niet weten waar ze met hun hormonen naar toe willen op de wei. Al kan het ook best goed gaan natuurlijk. Ik word nu wel erg nieuwsgierig naar jouw draakje. :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:43

Margot welkom wat een prachtpaarden heb je!

Nou mijn smid heeft naar Piropo zijn voeten gekeken en hij was redelijk tevreden, er zit natuurlijk gevoeligheid met name bij de zool maar voor de rest vond hij ze redelijk aanpassen. Het steekbeen schreef hij ook toe aan die gevoeligheid omdat hij zijn voeten natuurlijk voorzichtiger neerzet maar voor de rest was ik ook wel tevreden over hem, hij liep redelijk tot wel en ik kan de training weer steeds verder oppakken *D

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:05

Dankje Cloris. Ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een prachtig paard. Je doet er nog de meest geweldige dingen mee ook. Echt gaaf. Fijn dat je weer aan de slag mag met Piropo!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:19

cloris schreef:
Margot welkom wat een prachtpaarden heb je!

Nou mijn smid heeft naar Piropo zijn voeten gekeken en hij was redelijk tevreden, er zit natuurlijk gevoeligheid met name bij de zool maar voor de rest vond hij ze redelijk aanpassen. Het steekbeen schreef hij ook toe aan die gevoeligheid omdat hij zijn voeten natuurlijk voorzichtiger neerzet maar voor de rest was ik ook wel tevreden over hem, hij liep redelijk tot wel en ik kan de training weer steeds verder oppakken *D

Dat klinkt positief. Blij te horen dat het gewoon even tijd nodig heeft!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:44

Marielle: hihi kan me voorstellen, het is een lekker ventje :) ja Flaaf wil dan nog wel even macho doen :D op het strand liep hij op een gegeven moment voorop, en wilde hij het water in, achter een duintje langs, de andere paarden liepen aan de andere kant van het duintje.. Hij liep daar heel trots, maar toen hij ze uit het zicht verloor gelijk hinniken, van hee waar zijn jullie nou?! Jullie moeten me wel volgen! Hij gaat nu ook goed zij aan zij met de andere hengsten :) haha hij kijkt idd wel erg ondeugend op die foto, ineens die inpikker van zijn mens op z'n rug, wat is dat nou?!
Heel veel sterkte vandaag op de begrafenis, wel goed bedacht inderdaad om zo nog even wat anders te doen 's ochtends.. Anders blijf je maar piekeren..

Hosante: ja hij wordt steeds dapperder :) jij hebt lekker staan uitmesten 8-) moet ook gebeuren he..

Eline: jeetje, arme Atlas.. Hopelijk gaat het nu steeds beter met hem. Lastig zo met eten dus :(

Anouk: hier staat veel informatie over edurance: http://www.deronline.nl/ zo staat er bijv. dat klasse 0 minimumsnelheid 8 kmph is, max snelheid 12kmph. Hier in Tunesie doen ze ook endurance, maar dan gelijk heel zwaar geloof ik.. En dan nog in het noorden van het land, en om je paard nou 500 km achterop de pickup te zetten daarvoor.. Nee dan maar gewoon een strandrit _O- Aiaiai 16 peuters lijkt mij ook wel wat veel! Daar raak je idd uitgeput van zeg... hihi.

Margot: welkom! Wat een stel prachtpaarden heb je, Aliso is echt een prinselijk paard en Bully is ziet er erg leuk uit! Was de foto van Aliso al in het taxatietopic tegengekomen :) leuke pyjama ;) heee een ervaren Parellister, ik heb een Frans boek over zijn werk, ben nu begonnen met Flavio met het eerste spel (jeu d'amitie, eeeehh, vriendschapsspel?) maar hij kijkt de hele tijd om wat ik nou aan het doen ben, staat hij me echt zo vragend aan te kijken..