[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:12

Gefeliciteerd Peet!!

(Ik ga eff op zoek naar een leuk plaatje)

Gevonden!! Haha!

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:17

he patrice kan je schoonheid niet ff langs sturen ben nu toch alleen thuis Haha! Clown weet vast wel raad met hem Vingers aflikken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:17

he frank ik heb nu toch nog een kadootje bij me naam ook al is het nog maar voor twee uurtjes hihihihihi

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:30

Peet, gefeliciteerd!
Jasmijn, in limburg/grens belgie kan het ergens, op buitenrit met andalusier. Weet ff niet meer precies waar.
Ilona, jaa, was weer erg leuk. Zondag bij zijn ouders gegeten en morgen zie ik hem weer Haha!
Er is wel een foto van ons gemaakt,m aar waar ik die kan vinden, geen idee...
Mies, al zin in pinkpop? Ik wel iig Haha!
Ben druk met school, dus ga weer in de meeleesstand..

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:48

peetisgreat schreef:
he patrice kan je schoonheid niet ff langs sturen ben nu toch alleen thuis Haha! Clown weet vast wel raad met hem Vingers aflikken

laat je vent het niet lezen Knipoog
Alhoewel... het is ook niet gezellig om je op je verjaardag alleen thuis te laten zitten.... Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:02

Peet gefeliciteerd!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:18

Beetje laat maar gefeliciteerd, Peet!!Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:37

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:11

jasmijn, heb ook even gekeken, maar op marktplaats staat hij niet meer. Beetje in de gaten houden. Wat ben je van plan?

lindy: Ze toont echt zoveel groter, jammer inderdaad dat mensen afknappen zonder te komen kijken.

peet: Een stale ros nog wel, is weer is wat anders Knipoog. Wat voor hoofdstel heb je?
Stoere foto's!

patries: Ze worden steeds sprankelender!

Suzan: Ben al mn cd's al aan het draaien en heb mn filmpjes van het laatste incubus concert gekeken!! Heb dr zeker zin in!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:56

Hello! Daar was ik weer Knipoog . Gister weer naar stal geweest.. Ik zag dat Jaro (anda van stal) niet in stal stond en liep door naar de poetsplaatsen. Daar trof ik echt een beauty aan! Haha! Een donkerbruin/zwarte Andalusier! Lovers . Sabien heeft Jaro kunnen verkopen, en heeft nu een 4 jarige hengst terug. Het is echt een plaaatje. Was meteen verliefd. Hij is net onder het zadel, en heb gister al zn eerste stapjes gezien. Leuk hoor, een anda op op stal Pling

Amanda is eergister trouwens in elkaar getrapt Verdrietig Normaal gaat het altijd goed tussen dat ruintje (ook een haffie) en haar.. maar ineens was het raak?! Gister haalde ik dr uit stal, en gelukkig liep ze helemaal goed Haha! Niet stijf of iets gelukkig! Pling Eind juni gaat het dametje lekker een paar maandjes vakantie houden op het land in Maasland.. Vork

Peet: 39 is toch nog een mooie leeftijd hoor!! Haha! En een stalenros kan ook leuk zijn (als de zon schijnt Clown ) En leuke foto''s weer van Celine en Tjillert Haha! Ziet er goed uit!

Patries: Haha, je hebt echt weer een geweldige kaart gevonden! Pling

Soeske: Helemaal super hoor!! Veel geluk samen Lovers

Jasmijn; Zou niet weten waar dat kan... Maar ben je wat van plan Knipoog ?

Saida: Jij zit nog steeds op wolkjes he! Zo leuk om te lezen! Haha! En ik ben blij dat Cipke het weer goed maakt, en Grytsje ook. Hopelijk beleeft dat meisje een hoop fun met Gryts Ja

Jus: Die foto is echt geweldig!! Haha! Zo schattig! Gallo is ook zoooo'n beauty! Lovers Echt jammer dat ie in het '' verre'' spanje staat..........

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:28

Peet: Tsjillert is echt een super knappe Fries! Als ik ooit in de buurt ben kom ik foto's van jullie maken!

Patries: haha, jij hebt altijd zulke grappige kaartjes! Waar vind je die toch?

Ilona: Wouwie, dat klinkt als een prachtbeestje! Het begint nu zeker wel steeds meer te kriebelen... Hopelijk ben je aangenomen en komt je droom snel dichterbij!

Vandaag ga ik weer foto's maken van Otje en Fifty, het is zo mooi weer! Johan en ik hebben het toestel nu sinds nov. 2007 en we hebben al meer dan 8500 foto's gemaakt Bloos (ik heb denk ik wel de meeste gemaakt Tong uitsteken )

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:47

Allemaal dankje wel voor de steun
het is zo lekker om dit van je af teschrijven.
Ik ben toch blij dat ik snel had besloten dat het einde was voor Punkie.
toch twijvelde ik dat ik het niet tesnel had besloten tot gister avond mijn vader belde.
hij vertelde dat ze bloed hadden gevonden waar ze dus had gelegen en her en der druppeltjes waar ze is geweest ook in de kattebak.
dus mijn hart werd gelijk gelucht van gelukkig ze is uit haar lijden ik heb toch een snele en een goede beslissing genomen.

ze is gister avond gecremeerd en haar as word vrijdag weer bij me ouders thuis gebracht door de dierenambulance/huisdierencrematorium.
thuis krijgt ze een mooi plekje krijgt naast onze andere poes die verleden jaar naar de hemel was gegaan.

Zo lekker Manja belde op ze was bij Llano en ze gaat heerlijk de mannen op het land gooien.
ze hebben paar dagen niet erop gelopen wegens regen.
wat zullen ze weer happy zijn.

Tja als het onze eigenstuk land is had ik ze er gewoon met regen erop gezet maar het is van de manege die het weer van een boer huurt die erg moeilijk is en wil niet hebben dat ze met veel regen het land op gaan omdat het vertrapt word.
Het is klei grond en is dus zo omgeploegt.

Machonito heeft een landje bij de buurman en daar mag ik zelf beslissen of ik het laat vertrappen.
ik heb het landje in 2 delen gedaan dus kan Macho 1 deel lekker vertrappen en andere eventjes weer laten groeien en dat gaat goed.
land ziet er mooi uit op deze manier niks blubber.
hele winter zet ik hem erop niet dag en nacht dat wil ie niet dan gaat ie steeds bij het hek heen en weer lopen tot ie eruit mag.

tante Tong uitsteken Ilona ik hoop echt dat je aangenomen word je klinkt echt lekker als je erover praat.
en gaaf dat Sabine een ander heeft maar waarom heeft ze hem ingeruild ik dacht dat ze geen tijd meer voor had of was er geen klik dat kan ook.

en mooie foto,s tegen gekomen hier super.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:43

Michelle -> Tsja, ieder zijn ding.
Persoonlijk vind ik het wel prettig als de tanden en kiezen elk half jaar even gecontroleerd worden.
Ik denk maar zo; beter voorkomen dan genezen.
En ik heb het geluk dat ik een goede paardentandarts ken die echt niets doet als er ook niets te vinden is.

Esmée -> Oh een verzorgster!
Ik hoop voor je dat je snel een leuke meid vindt waarmee het klikt.

Jasmijn -> Bij Mayke mag je op haar paarden rijden, maar een buitenrit zal er denk ik niet inzitten.

Sanne -> Je profiel is leuk geworden!
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's van Otje en Fifty!

Lindy -> Bijna 1.60 is voor zo'n stevig paard mooi aan de maat zou ik zeggen.
Als ze al die tijd al in de kudde heeft gestaan dan zou ik het zo laten.
Ze zoekt toch wel een rustig plekje uit om te bevallen en de kans zit er in dat de anderen in de kudde zich ook meteen ontfermen over de kleine.

Petra -> Een stalen ros gekregen? Bedoel je een motor?
Ik was net bij Ooteman en informeerde naar een waanzinnig leuke frontriem die ze in februari al binnen zouden krijgen maar nu nog steeds niet hebben.....
Dat is een frontriem waarbij je met strassletters de naam van bijv. je paard in kan zetten.
Dit leek me zo mooi voor Rintske, maar helaas, moet nog langer wachten.......
Waar behandel jij Tsjil z'n manen en staart mee?
Vlecht jij de manen altijd in of laat je het gewoon lekker los hangen?

Frank -> Hier ook een hengstige merrie!
Waar ze van weg komt hebben ze alleen merries.
Zaterdagmorgen kwam ze hier aan en werd in de wei naast een ruin gezet, en zaterdagmiddag was madam hengstig! Haha!

Ilona -> Gaaf een zwarte anda! We willen natuurlijk wel Cheese! zien!
Sneu voor Amanda dat ze getrapt is, hopelijk heeft ze er niet zoveel last van.
En ja, ik zit nog steeds op wolkjes! Schijnheilig Lovers
Vanmiddag ga ik haar invlechten, ben benieuwd hoe dat gaat want ze heeft nog niet zoveel geduld om lang stil te staan......
Vanavond komen er nl een paar meiden van de manege en één daarvan is net begonnen met hobbymatig fotograveren.
En ja, dan is Rintske natuurlijk wel een heel leuk paardje voor haar portfolio! Haha!

Heidi -> Heeeeel veel knufjes van Rintske en mij!

Gisteravond ben ik weer bij Grytsje en Cipke geweest.
Vorige week viel mij al op dat Grytsje haar linkeroog minder ver open deed en er leek wel een lichte blauwe waas over te zitten.
Ik heb toen aan de boer gevraagd of AnneMarie er naar mocht kijken, maar hij wilde het eerst zelf zien.
Op dat moment was het donker dus ze ik al dat hij anders de volgende dag maar even moest kijken bij daglicht.
Een paar dagen later (vrijdag) vroeg ik aan AnneMarie of hij aan haar had gevraagd of ze er naar had gekeken en ze wist van niets.
Maandagavond viel me op dat het erger was geworden maar ik zag de boer maar niet en moest ook nog naar Rintske toe dus iemand anders zou het voor mij vragen.
Zij heeft het dus een de vrouw van de boer gevraagd, het is ook háár paard, en AnneMarie mocht er gelukkig naar komen kijken.
Dat heeft ze dus gisteravond gedaan en nu blijkt dat Grytsje een flinke ontsteking heeft achter haar pupil.
De arme meid heeft er dus flink pijn aan, AnneMarie kon er bijna niet doorheen kijken zo troebel was het.
Ze krijgt nu 3x per dag druppels en oogzalf heb ik begrepen, hopelijk gaat het hiermee goed.
Zó sneu vind ik dit, ze had niet zo lang hoeven wachten........ Huilen

Rintske haar ijzers zijn er vanmorgen afgehaald.
Ze liep op ijzers omdat de vorige eigenaars vonden dat dit bij de opvoeding hoort.
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar het zij zo.
Haar achterijzers zaten los dus ze moesten er nu af.
Ze loopt nu weer op blote voetjes en blijft voorlopig ook op blote voetjes.
Vanmiddag ga ik Rintske haar manen invlechten, zal mij benieuwen.......
Ik heb het wel eens gedaan, maar ben er niet echt een ster in.
Vanavond komen er een paar meiden van de manege bij haar kijken en één van die meiden is net begonnen met hobbymatig fotograveren en neemt haar camera mee.
Ze wil Rintske wel in haar portfolio hebben, maar dan moet ze er natuurlijk wel toppie uitzien!

Ik zou wel eens een clinic willen in toiletteren en (hengsten)vlechten maken, weet iemand misschien waar zoiets kan?

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:47

Ben ik weer, hier een update van mijn oog.:
Vandaag bij de dokter geweest, hoornvlies is beschadigt. Ik moet nu rusten, en mag niet constand ergens op kijken, dus ookniet het scherm van de computer, me moeder zij ookal zo van; Als ik niet naar de dokter met je was geweest had ik je morgen gewoon naar school gestuurd. Maarja, als ik naar het bord constand moet kijken is dat ook inspanning en de dokter zij dat ik rust moest nemen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:57

IK HEB EEN BAAN!!! Haha! Ik ben net gebeld, en ben aangenomen!! Haha! Haha! . Ben echt zoooo happy! Ze vonden het gister zo''n leuk gesprek dat ze de andere niet meer laten komen.... Vanaf 1 juli ga ik ''beginnen''. Nu nog even me diploma halen en dan geld gaan verdienen! Cool Zal waarschijnlijk nog wel even duren voor de anda er is, maar het begin is er Vork Haha! Haha! Haha!

Saida: Leuuuk weer foto''s! Haha! Leuk dat ze Rintske als proefkonijn willen Knipoog . Ik heb geen idee of daar een clinic in is trouwens... Maar je misschien kan je het aan iemand op stal/manege vragen eens een middagje te komen uitleggen Cool ? Wat naar van Gryts trouwens Ach gut .... Sterkte ermee!
* Wat betreft de anda, misschien kan ik haar eens tippen over dit topic Haha!

horsie; vervelend van je oog, beterschap Ach gut

Heidi: Jaro was heel erg anstig met rijden en alles... het bleef een beetje hangen. Hij is nu naar een man die nog een anda hengst heeft, en die wil hem voor de kar zetten.. Knipoog

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:07

Ja idd ilona, jaro was een aardig druk beesie:P
En kon het altijd wel aardig lang volhouden om door de bak tegaan rennen:P
ik heb er toen de tijd ook nog op gerede:P
Ik moest toch van de week ff Sabine bellen wanneer ik ging kome dus daarom wou ze dat ik ging bellen als ik kwam want ze zou zorgen dat ze er dan ook was. en me dan jaloers maken met der mooie paardtje haha. Ilona ik zie je volgend weekend denk:D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:24

Ik ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik heb net weer LL met Fifty gedaan en ik ging eens proberen of de draf ook zou lukken. Hij pikte het gelijk op! Terwijl nooit eerder het commando draf heeft geleerd. Ik ben echt mega trots op hem. Vandaag hadden we ook geen opstartproblemen meer en hij liep zo weg Haha! Ik heb echt het idee dat ik eindelijk iets gevonden heb dat we allebei leuk vinden!

Saida: Arme Grytsje! Hopelijk is haar oog snel weer in orde Ach gut
Heerlijk is dat he, tutten met je paard Haha!

Ilona: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Super meid, stiekem wist ik wel dat je aangenomen zou worden, dat voelde ik gewoon Tong uitsteken

De foto's komen er zo aan, ik moet eerst nog even een schoolopdracht afmaken.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:31

Ilona.... gefeliciteerd met je baan!! Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:38

Pff, begin maar eens:

Peet, nog van harte gefeliciteerd. Go jij! Go jij!

Saida, je kan eens bij het FPS kijken, die bieden soms wel clinics aan en anders moet je even contact opnemen met horseyfries, die doet ook veel met friezen en weet vast wel wat. Wat vervelend met grytsje, maar met Cipke gaat het nu wel weer goed?

Lindy, je paard ziet er echt groter uit als 1,58m...

Ilona, gefeliciteerd Go jij! Go jij! ! Nu lekker sparen voor je Anda!!

Horsie, beterschap met je oog!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:47

ILONA GEFELICIFLAPSTEERD MET JE NIEUWE BAAN. Go jij! Go jij!
sparen naar ze een mooie kwijlbeest hahahaha. Rock-on, dudes! Huilen van het lachen

eventjes een foto van mijn Punkie Bloos
Afbeelding

Dit is vosje de maincoon van mijn moeder zij is verleden jaar heen gegaan Bloos
Afbeelding

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:18

Wow, zo'n kat wil ik ook wel! Schitterend! Wij hebben nu alleen 4 boerderij katten: goede rattevangers, maar aanhalen ho-maar!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:27

saida: Balen zeg, ben je dr minder krijg je meteen zulke dingen! Misschien kun je het er ook met dat meisje over hebben die dr nu gaat rijden, of ze ook dit soort dingen in de gaten wilt houden.
Ik heb nog nergens van zo'n clinic gehoord, maar het lijkt me wel heel leuk om te doen!! Ben benieuwd naar de foto's!

Ilona: Gefeliciteerd!!!!!! Nu hard sparen voor een anda Tong uitsteken Gaaf dat je meteen een baan hebt na je afstuderen!

sanne: Oefening baart kunst zie je wel! Leuk dat hij het zo goed oppakt!

horsie; beterschap

Heidi: Die eerste is echt schitterend!!!! Nu vind ik die van mij nog meer garfield lijken naast die sjieke kat!

Lovers Ik heb net een romantische rende-vous met Encanto gehad Bloos Zaterdag wordt hij apto gekeurd dus kan ik deze week hard op poepvlekken gaan schrobben, dus eerst kreeg meneer een uitgebreide poetsbeurt, met snoepjes Vingers aflikken , eerst zn hoofd gedaan, toen zn lijf, en toen ging ik gaf ik hem wat hooi en wilde zn benen gaan doen, maar hij vond het gezelliger mij te helpen dus ipv eten zat hij de hele tijd in mn oor te snuffelen, hoe romantisch. Maar toen moest hij in bad (staart en voetjes) normaal vind hij het niks, maar zelfs dat kon de romantiek niet storen! Toen heb ik hem nog lekker even laten grazen naast het huisje (is geen wei maar gras in de tuin) en toen hebben we nog een beetje langs de weg gewandeld samen. En ik was interessanter dan roepende merries, hij bleef lief bij me lopen Pling Het was weer kat-in-het-bakkie vandaag.
Toen hij aan het grazen was, zat ik zo is naar hem te kijken en ben ik eigenlijk blij dat ik geen andalusier heb gekocht. Apollo is en zal altijd mn droompaard blijven en geen andere andalusier kan zn plaats voor mij innemen (hoezo ik ben zoetsappig vandaag) En vervolgens bedacht ik me dat ik blij ben met shannon, met haar heb ik een band net zoals ik met apollo heb en toen dacht ik dat ik me lang niet druk hoef te maken om een paard..zag mijn apollo x shannon veulen namelijk al helemaal door de wei dartelen! Kwijl

Ik wil mijn paard, shannon, graag nomineren voor vreemdste paard ooit. Poepen onder het zadel is thrill seeken, ontzettend eng en tsjah als je eigen keuteltje op je benen valt moet je natuurlijk er zo hard mogelijk voor wegrennen want stel je voor, maar voor de eerste keer beenbescherming om en dan zowel voor als achter. Das toch niks aan Slapen alsof ze nooit zonder gelopen heeft. Zelfs achter mochten ze gewoon aan 1x allebei de benen hoog optillen en that's it. Rolleyes juist.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:35

hee... nu raak in de war....

ga je eerst heel romantisch over encanto vertellen.. en daarna is het Apollo??

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:47

apollo = encanto.... hij heeft 2 namen die ik altijd door elkaar gebruik, sorry! (meestal noem ik hem hier encanto, maar naja)
Encanto apollo dus Tong uitsteken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:06

hihi... duidelijk Haha!