Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:06

Leuk zsazsa! Ik had het stiekem wel een beetje op de bruine escalera merries voorzien :D De achtergrond van de foto's en de hond (en)? die te zien zijn deden me vermoeden dat ze van daar kwamen. Zij heeft echt altijd leuke paarden staan volgens mij :D

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:11

@Dorien66: hoe ver wil je evt reizen voor les? Mijn instructrice is gewend aan die vreemde PRE haha

Vandaag weer fijn gelest. Gaat steeds fijner lopen met meer afdruk. Ik beloof jullie elke x foto's maar mn upload gebeuren doet vreemd...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:35

Dais_ schreef:
Leuk zsazsa! Ik had het stiekem wel een beetje op de bruine escalera merries voorzien :D De achtergrond van de foto's en de hond (en)? die te zien zijn deden me vermoeden dat ze van daar kwamen. Zij heeft echt altijd leuke paarden staan volgens mij :D

Ja die kunnen echt mega bewegen! 1 gaat de verkoop in dus als je interesse hebt laat maar weten. Zijn 2 hele fijne merries.

saartje0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:36

dit vond ik op internet en is dus niet van mij maar wat mooi! <3

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:05

Leuke paarden Zsazsa!
Als ik de ruimte had, had ik er graag een merrie bij willen hebben.
En dan voor mezelf een veulentje fokken :) Maar helaas nog geen eigen ruimte voor..

Keeyzie wat een leuke dekjes!! Daar zitten ook nog wat kleurtjes bij die ik voor mn verzameling wil :o

Afgelopen zondag met Mejicano een clinic gehad van Danielle Fiene (werken aan de hand), bij de clinicdag van de vereniging van het Spaanse paard. Weer erg veel bij geleerd :)
En wat was hij braaf en relaxed zo voor het eerst op vreemd terein.
Afbeelding

En na 4 weken NL lust hij eindelijk een appeltje *\o/* :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:03

Ik heb helaas geen geld voor 2 paarden, anders wist ik het wel zsazsa :-)

Echt een ruig dier heb je daar Dekensenzo! Grappig dat hij geen appels wilde, dacht dat alleen ik zo'n raar paard had :') Leuk dat je mee hebt gedaan met de clinic en dat hij zo braaf was! Fijn hoor :D

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:12

Alenthe05 schreef:
@Dorien66: hoe ver wil je evt reizen voor les? Mijn instructrice is gewend aan die vreemde PRE haha

Waar geeft ze les? Het liefst reis ik max. een half uurtje, maar iets verder is - zeker voor goede instructie - het overwegen waard.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:23

@Dorien66; Mijn PRE staat bij mn instructrice op stal in Epe.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:31

Rijdt iedereen hier trouwens Engels, of zijn er ook western ruiters?

Ik ga met Etreros de switch maken naar western, dus was ff benieuwd of ik de enige ben. ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:54

Ik heb het geprobeerd, maar mijn toenmalige ruin vond het echt moeilijk. Die liep niet graag zo langzaam en laag in de hals. Pleasure en Trail vond ie ook niks.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:49

Snap ik, het lage van de hals is ook niet iets wat Etreros fijn zal vinden, ik had ook even iets duidelijker moeten zijn ;)
Ik wil eigenlijk het western met Doma Vaquera combineren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:03

Volgens mij zou de basis dressuur en basis western niet veel moeten verschillen...mijn {niet pre} paard kan makkelijk beide maar die heeft wel een iets horizontalere hals dus misschien zit daar nog verschil in qua moeilijkheidsgraad.

Mejicano is echt een krachtpatser om te zien, fijn dat hij zo braaf was..ik ben wel benieuwd naar rijfoto's.

Heerlijke foto Zsazasa, ook een droom van mij om een kudde PRE's te hebben...ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van de paarden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:11

Hier gaat alles super met de PRE dame :)
Ze is super super lief en aanhankelijk maar oh zo'n grote schrikkepiet! En dan echt meteen paniek, neusgaten wijd, blazen, trillen... haar natuurlijke reactie is op de vlucht slaan en ben haar nu kalmpjes weg aan het leren om naar mij toe te komen bij paniek of onzekerheid ipv weg te vluchten.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:11

Alenthe05 schreef:
@Dorien66; Mijn PRE staat bij mn instructrice op stal in Epe.

Hmmm, Epe is met de trailer hiervandaan zeker een uur (en weer terug). Ik ben nu achter de schermen bezig met iemand, die zit ook niet dichtbij, maar die kan waarschijnlijk wat mensen combineren op een plek binnen een half uur voor mij. Ik hoop dat dat doorgaat.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:14

MissDD schreef:
Ik rij Engels.

Elisa2 schreef:
Volgens mij zou de basis dressuur en basis western niet veel moeten verschillen...
En dit denk ik dus ook. Plaatje mag er misschien een beetje anders uitzien, beide rijstijlen streven harmonie tussen paard en ruiter na. En beogen het paard zo goed mogelijk te ontwikkelen dat hij zijn ruiter kan dragen zonder daar schade aan te ondervinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:57

MissDD schreef:

Ik ga met Etreros de switch maken naar western, dus was ff benieuwd of ik de enige ben. ;)

Wat leuk :j

Ik heb een westernzadel en was van plan om echt aan de gang te gaan met de wedstrijden maar mijn gezondheid heeft andere plannen.

Little_Gift schreef:
Hier gaat alles super met de PRE dame :)
Ze is super super lief en aanhankelijk maar oh zo'n grote schrikkepiet! En dan echt meteen paniek, neusgaten wijd, blazen, trillen... haar natuurlijke reactie is op de vlucht slaan en ben haar nu kalmpjes weg aan het leren om naar mij toe te komen bij paniek of onzekerheid ipv weg te vluchten.

Hihi klinkt als Kim in het begin. Heeft een halfjaar nodig gehad om het vluchten eraf te krijgen en nog een jaar om echt normaal te gaan reageren en nu is het nog maar zo nu en dan bij specifieke dingen. (dekens zijn doodeng als ik ze om wil doen, bepaalde hekken ook en rollende blikjes bijvoorbeeld :P )

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:16

Ow das balen Azmay, kan je je gezondheid nog op andere gedachten brengen? :(:)

Ik heb vorige week een zadelpasser bij Etreros gehad met allerlei westernzadels en uiteraard paste alleen het duurste zadel. |o
Er was nog een ander zadel dat ook okay lag, maar bij iets meer bespiering zou het al lastig kunnen worden, dus ik dacht, 1 rib uit mijn lijf moet kunnen, heb er gelukkig nog genoeg over.... 8)7 %) Y;(
Heb nu een Billy Cook reining zadel en die ligt als gegoten. Ik hoop dat ik er snel gebruik van kan maken, maar ja eerst het grondwerk op orde en dat zal nog wel ff wat tijd in beslag nemen. ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:24

MissDD schreef:
Ow das balen Azmay, kan je je gezondheid nog op andere gedachten brengen? :(:)

Ik heb vorige week een zadelpasser bij Etreros gehad met allerlei westernzadels en uiteraard paste alleen het duurste zadel. |o
Er was nog een ander zadel dat ook okay lag, maar bij iets meer bespiering zou het al lastig kunnen worden, dus ik dacht, 1 rib uit mijn lijf moet kunnen, heb er gelukkig nog genoeg over.... 8)7 %) Y;(
Heb nu een Billy Cook reining zadel en die ligt als gegoten. Ik hoop dat ik er snel gebruik van kan maken, maar ja eerst het grondwerk op orde en dat zal nog wel ff wat tijd in beslag nemen. ;)

Uiteraard wil ik daar een foto van zien op het paard O:)

Van die van mij staan er ook wel in dit topic. Ik koop voor de goedkopere oplossing dus ik heb een boomloos ookal zie je het er niet er aan af. Vind het een fijn ding en Kim veranderd nog enorm.
Mijn gezondheid kan nog een beetje vooruit gaan maar betwijfel het. Hopelijk kan ik wel ooit nog gewoon wat rondhobbelen, dat gaat nu ook al niet.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:44

Keeyziee
Jaa he de eerste jaren reed ik enkel buiten ritten en ja lol met je knol stuff xD
Sinds 2-3j rijden we serieuzer en wil ik hem dressuurmatig ook goed hebben en dat lukt ook :D
Jaa ik hoop dat hij ooit spierwit word maar dat zit er nog niet in voor de eerste jaren denkik :')

Dekensenzo
Leuk dat hij het zo braaf deed ! Ook hier benieuwd naar rijfotos :D

MissDD
Geen western hier maar lijkt mij wel graag om te doen en Furioso zou er wel geschikt voor zijn
-op de momenten waarop hij rustig is en niet denkt dat hij een endurance/ crosspaard is :+

Little Gift
Super dat je haar de tijd geeft !
Mijne kon ik in het begin ook niet uit de wei halen en kon er een halfuur achter lopen -.- zelfs in zijn stal toen van 3,5 x 4m draafde hij in cirkels weg van mij omdat hij toen nog geen vertrouwen had _O-
Nu kan ik met hem lezen en schrijven

Ook ik heb eens een topic gemaakt
Was weer lang geleden ! [EJL-ITP] Furioso de andalusier een jaartje verder

Afbeelding

Afbeelding

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:03

@ Azmay, foto is beloofd. Over anderhalve week kan ik het zadel ophalen (ze hadden hem nog eenmalig nodig voor een wedstrijd).

Ik hoop echt dat je gezondheid het gaat toelaten en dat je iets verbetert.

@Furioso, gewoon proberen joh, je kan vast prima crossen op z'n westerns, hihihi.
Beetje wild west kan vast geen kwaad :D
Laatst bijgewerkt door MissDD op 15-12-16 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:05

Sliding stops kan hij al hoor ! Noo problemooo :')
Alleen nog niet gedaan als ik erop zat :D

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:09

Hahahaha, dat zou ik wel eens willen zien, een PRE die killer stops doet :D

Nou ja je hebt ze er tussen, dus wat niet kan..... :=

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:26

Wat leuk dat er ook een aantal zijn die western rijden met een PRE. Vindt het er altijd super gaaf uit zien!
Ben wel benieuwd naar foto's :)

Rijfoto's van ons gaat nog even duren. Mejicano heeft nog 2 weken bitrust na het tandartsbezoek van vorige week. Daarna zelf een week op vakantie en daarna kan ik er dan eindelijk op :) Ben zo benieuwd hoe hij rijdt. En hoe hij zal doen nadat er na bijna 2 jaar weer eens iemand op zijn rug zit..

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:39

Oeh, das ook spannend dekenenzo!

Ik heb ook nog nooit op Etreros gezeten, ik heb hem nu 2,5 maand. Hij was van een vriendin van me, dus heb hem wel vaak onder het zadel mogen aanschouwen. Aangezien ik een herintreedster ben qua rijden, wil ik alles zo goed mogelijk voorbereiden eer ik erop stap, niet alleen voor hem, maar vooral voor mij. Dus nu drukdoende met het verstevigen van onze band middels de methode van Warwick Schiller.
Etreros reageert enorm goed op deze methode, dus ons wederzijds vertrouwen groeit als kool. <3

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:58

Met welke bitjes rijden jullie allemaal? Ik weet nog steeds niet wat ik nou wil. Zit te denken om eens een ongebroken bitje te proberen.