Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:11

RG jeetje meis sterkte en beterschap

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:05

_R_G_ schreef:
Wat leuk zeg al die clinic's!!
DaraBariton, wat een super punten! gefeliciteerd!
Super fijn dat verna blijft!

Wat een week.. Donderdag avond hebben we ons hondje in moeten laten slapen :( al is hij wel 16 geworden het blijft moeilijk.
Vanochten lekker wezen buitenrijden met mn zus. Was wel nat en Luna en ik zijn uitgegleden, ben knock out gegaan en heb een flinke hersenschudding. Nek, rug en neus gekneust.. Ben zo blij dat ik altijd een cap draag. Hoefde nu niet met de ambulance mee gelukkig. Luna heeft gelukkig niks.
Maar wel vandaag al 3x opnieuw erachter gekomen dat mn hondje niet meer leeft, blijf het vergeten -O-

Allemachtig, heel veel beterschap meid! Dat wordt dus even rustig aan doen de komende tijd.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:08

Poe dat is niet niks Winnie! Sterkte!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:08

wat naar RG! Y;( beterschap en sterkte!

Echt een hele leuke clinic gehad van Jeff. Pronkje was echt heel erg stout, maar konden we daar mooi aan werken. Op het eind liep ze heel fijn. Ook het wijken ging veel beter. Nu nog wat meer tempocontrole en dan ga ik weer starten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:19

Sorry pronk dacht dat het zaterdag was. Hoe was het? :D
rg sterkte!
Zie knappe punten voorbij komen gefeliciteerd! darabariton gefeliciteerd!

Ik heb een puber op 4 benen op dit moment pfff zwaar vermoeiend. Dinsdag gaan we het probleem trailerladen te lijf hopelijk helpt het,.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:34

Hij zorgt er in ieder geval wel voor dat ik echt ga rijden. Ook heeft iedereen veel gefilmd, dus kan ik nog terug kijken :D was echt heel leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:10

_R_G_ schreef:
Wat leuk zeg al die clinic's!!
DaraBariton, wat een super punten! gefeliciteerd!
Super fijn dat verna blijft!

Wat een week.. Donderdag avond hebben we ons hondje in moeten laten slapen :( al is hij wel 16 geworden het blijft moeilijk.
Vanochten lekker wezen buitenrijden met mn zus. Was wel nat en Luna en ik zijn uitgegleden, ben knock out gegaan en heb een flinke hersenschudding. Nek, rug en neus gekneust.. Ben zo blij dat ik altijd een cap draag. Hoefde nu niet met de ambulance mee gelukkig. Luna heeft gelukkig niks.
Maar wel vandaag al 3x opnieuw erachter gekomen dat mn hondje niet meer leeft, blijf het vergeten -O-

oeh wat naar :(:)
ook al de tweede waarvan ik hoor vandaag dat paard uit is gegleden. stalgenootje van m'n vriendin had door dit geintje haar schouder uit de kom. Ook ambulance bij gekomen. brr.

wat fijn pronkje! leerzaam zo'n clinic!

Ik heb heel fijn les gehad vanochtend. ik hoop echt dat deze instructrice een blijvertje is :) helemaal de puntjes opgepakt waar ik tegenaan loop en heel fijn kunnen rijden. Alleen aan het einde werd verna (en ik stiekem ook :o ) wat moet en toen wou het niet meer zo. Verna dacht ook: bekijk t maar :')
maar verder ging t echt fijn en heb weer even wat dingen om aan te werken.
Heb me toch maar ingeschreven ook voor zondag. Nu hopen dat ik er nog bij kan :)

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:16

RG: Sterkte! Wat allemaal heftig in een korte tijde!

Iedereen gefeliciteerd met de punten, maar ook met de wedstrijdervaringen.

Wij hebben een tijdje rust. Na mijn vakantieperiode was hij met rijden echt niet fijn. Hij had wel aan een halster gelopen maar liet duidelijk merken dat hij toch gewoon lekker wilt werken. Toen ik weer begonnen was met rijden hadden we toch flinke discussies -O- was ik niet gewend... achteraf was hij toch ietswat beledigd dat ik weg was geweest :o Toen we net weer lekker bezig waren stond ie ineens met een dikke koker en bijna 40 (!!) graden koorts. Dat was wel ineens schrikken, zeker omdat het zo plotseling was... arme dier had echt pijn en kon bijna niet lopen... DA heeft paar dagen achter elkaar een hele rits spuiten moeten geven voordat het eindelijk opknapte.. Toch nog steeds een raadsel hoe het ineens zo heftig is gaan ontsteken, maae gelukkig is het inmiddels weer de vriendelijke deugniet die ik ben gewend *D (en heeft hij ook geen kokosnoot meer onder zijn buik hangen.... }:0 )
We hebben ook bloed laten prikken en het bleek dat hij ook een lichte vorm van bloedarmoede had. Friezen staan er wel om bekend om weinig rode bloedlichaampjes te hebben, maar hij zat toch wel aan de lage kant. Nu paar weken een supplement geven om te hopen dat hij lichaam weer zelf meer gaat aanmaken...
De komende 3 weken dus ook geen wedstrijden, maar lekker thuis rustig doortrainen. Hij is wel helemaal de oude, maar hou hem nog even lekker thuis :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:55

Wat naar RG heel veel sterkte :(:)

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en natuurlijk met de premie!

Wij hebben eergister weer voor het eerst serieus getraind en het ging echt super goed!
Ik voelde voor het eerst in lange tijd weer vooruit gang, alleen een beetje jammer dat als hij gewoon te graag wil hij achter de teugel kruipt... maar daar werken we aan :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:36

Hallo allemaal!

Ik ben terug van vakantie :)
Veel gemist zie ik.. Allemaal gefeliciteerd met de behaalde punten/prijzen!

Jakkes Winnie.. Dat is wel even schrikken. Dan ben je inderdaad blij dat je een cap op hebt. Heb ik ook eens gehad, ik weet ook niets meer van de val zelf. Ene moment zat ik op het paard en het andere liep ik ervoor en vroeg iemand hoe het met me ging.. Brr..

Isanne is na mijn vakantie naar de chiropractor geweest, ze liep achter niet helemaal lekker.
Nu is het elke dag 5 minuten stappen en verder op de wei. Als haar been weer goed is mag ik weer rustig opbouwen (longeren en dan rijden).. Ik heb al 2 wedstrijden en een leuke rit moeten afzeggen. Erg jammer, maar natuurlijk is haar gezondheid veel belangrijker!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:00

Het ging de afgelopen tijd heel erg goed! Ze pakt de lessen zo goed op!
Ook thuis ging het erg goed.
Ik kon door de hele bak rijden!!

Nu heeft ze aan de andere kant van de bak weer iets engs bedacht.
En ik haar ff goed door gepakt...

Hopelijk is het de volgende keer over.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:43

Sterkte _R_G_, dat is echt heel erg naar. Hopelijk knap je snel een beetje op, al zal het gemis van je hondje wel even blijven :(:) .

Dat is inderdaad jammer Berdien, maar inderdaad gaat gezondheid voor. Kan je al wel verbetering zien?

Leuk al die clinics, zie er een hoop voorbij komen!
Volgens mij komt iedereen weer uit hun zomerslaap, allemaal zo fanatiek weer aan het trainen :D.

Ik heb misschien zaterdag weer wedstrijd, al sta ik nog op de reservelijst. Heb gisteren nieuwe wedstrijdlaarzen opgehaald, dus ik hoop dat ik ze dan zaterdag al aan kan.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:48

Sterkte R_G! Juist als ze zo oud zijn en al zoooooooolang deel uit maken van je leven... dat is hartstikke moeilijk! Dan moet je ineens allemaal herinneringen maken zonder dat zij erbij zijn. Dat had ik met mijn pony ook... die heb ik van m'n 8e tot m'n 23e gehad. Ik had geen herinneringen uit mijn leven dat hij er niet bij was... en nou heb ik ineens zoveel herinneringen waar hij niet meer bij is. Dat is zo raar in het begin! Maar als ze zo oud zijn geworden is dat ook iets heel moois... En sowieso, ik houd mezelf met de dood altijd maar voor ogen: Als je nu geen afscheid hoeft te nemen had je diegene nooit gekend, en dat is nog veel erger! Y;(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:05

brrr vanavond om 19.00 uur clinic van karin retera.
Ben nu alweer zenuwachtig en waarom???
Maar wel weer en ervaring die ik en tinka (de merrie dus) er mee opdoen.
Hopelijk kan zij wat aan mijn zenuwen doen qua tips.
Probeer al op mijn ademhaling te letten en met inrijden lukt dat ook maar als ik de wedstrijdring in moet heb ik er helemaal geen vat meer op.
Hopelijk heeft zij dus wat goede tips voor me zodat ik in ieder geval een goede proef kan neerzetten.
Al dan geen winstpunten als ik maar gewoon zonder al te veel zenuwen de proef rijden kan....
Ben erg benieuwd hoe we het vanavond gaan doen.

R_G heel veel sterkte

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:18

Kaula schreef:
Sterkte _R_G_, dat is echt heel erg naar. Hopelijk knap je snel een beetje op, al zal het gemis van je hondje wel even blijven :(:) .

Dat is inderdaad jammer Berdien, maar inderdaad gaat gezondheid voor. Kan je al wel verbetering zien?

Leuk al die clinics, zie er een hoop voorbij komen!
Volgens mij komt iedereen weer uit hun zomerslaap, allemaal zo fanatiek weer aan het trainen :D.

Ik heb misschien zaterdag weer wedstrijd, al sta ik nog op de reservelijst. Heb gisteren nieuwe wedstrijdlaarzen opgehaald, dus ik hoop dat ik ze dan zaterdag al aan kan.

Ja ik zie wel al verbetering, maar ze is nog niet helemaal goed.
Ze zet haar linkerachterbeen kort weg.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:24

Zo de trailer en auto staan klaar trailerladen project kan beginnen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:09

haha succes!!! let us know

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:28

succes

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:22

Succes!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:29

Succes!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:34

Nou na 1.5 uur stond hij op de klep en na 2.5 uur stond hij in de trailer en ging er makkelijk in en uit zonder stress en frustratie. Over 2 weken oefenen we nog een keer om te zorgen dat ik ook alleen kan laden. Men wat was het koud buiten en die fijne regen erbij maakte het echt compleet hihi

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:38

Is het niet handiger om dat vaker te oefenen dan? Ik vind 2,5 uur behoorlijk lang duren, misschien als je vaker oefent dat hij er veel sneller op gaat?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:45

Normaal geen vuiltje aan de lucht Caro_MarjaH. Maar 2 weken terug bedacht douwe Dat hij de trailer niet meer in wilde onbekend waarom.

Aangezien ik niet wilde klooien heb ik iemand gevraagd te helpen. En zij kent hem niet dus dan is hij wat terug houdend zeg maar. Ik ga nu het weekend nog oefenen en over 2 weken gaan we het alleen laden oppakken.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:09

Lauke mooi resultaat met het veulen, en fijn voor jou dat ze nu waarschijnlijk
bij jullie op stal blijft.

Jamiejoyce netjes resultaat toch voor een 1e wedstrijd!

Dara, wat een mooie punten zeg fijn zeg!

RG sterkte, wat een pech voor jou afgelopen week.

Laura herkenbaar, hier ook puberperiode. Hoop dat het lukt met het
trailerladen.

Hoe laden jullie trouwens alleen? Paard wil altijd keren in de
trailer heb ik het idee. Tenminste ze doet een poging tot.
Zou graag me alleen willen redden ook met dat ik nu elke 2 weken naar clubles moet

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:37

Marjolein ik laad met zn tweeën. Het alleen laden kunnen wij ook nog niet. Dit gaan we later oppakken. Douwe wil ook proberen te draaien op de trailer vandaar dat ik nog niet alleen laadt.