[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:14

Nou, MorganeR, zet dat beeld maar uit je hoofd hoor. Mijn oude stalhoudster doet dat dus met haar tinker. Die is net zo groot en zwaar als een belg en als je die ziet lopen, ziet dat er niet lomp uit. Iok niet in piaff. Ik ga 1 x per jaar naar de clinic van Bent Branderup (academische dressuur) in Brabant. Nu moet ik toegeven dat er steeds meer atletische paarden in voor komen, maar gelukkig ook nog steeds 'mijn types'. En die lopen echt prachtig en ook lichtvoetig. Uiteraard wordt het nooit een PRE, maar dat zegt niet dat ze als een lompe boer door de ring klossen. Bent B komt meerdere malen per jaar in NL en Belgie. Ik woon zelf in Brabant, dus ga dan altijd naar die. Bovendie weer ik dat daar de zwaardere types ook rijden en dat vind ik leuker dat de PRE's. Want die doen het inderdaad wel. Knapper vind ik het om te zien hoe ver iemand een 'karrepaard' kan trainen.

Dus mss iets om je stalgenoten mee naar toe te nemen. In juni is het altijd in Brabant.

Duhelo

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:24

nou ben ik wel benieuwd naar beeldmateriaal van die tinker :P

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:25

Iemand waar ik gebruik mocht maken van de binnenbak, had een Shire in de Z lopen :wow: Echt respect hoor!

Je kan het idd elk paard leren, maar net als bij beagles.... niet elk paard doe je er een plezier mee :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:17

Duhelo schreef:
nou ben ik wel benieuwd naar beeldmateriaal van die tinker :P

Dat hebik niet. Maar volgende x naar de clinic komen dan :+

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:15

Volgens het skala der ausbilding is tot en met Z basis. Tot en met de verzameling en rechtrichten. Dit is zelfs gecreerd om het paard zo lang mogelijk gezond te houden in lichaam en geest. Elk gezond paard kan dit. Het belangrijkste is echter de wil en motivatie van ruiter en paard. Dat is dat ook iets wat ik je aanraad als je een trekpaard gaat kopen. Zoek een die gevoelig en werklustig is. Anders heb je dadelijk een waar je amper iets mee aan kunt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:34

Wat ik van de DA's van Laarakker wel eens heb begrepen, is dat de trekpaarden meestal heel sensibel zijn. Zou je niet verwachten van zo n kolos, maar 1 van die dames zei dat zo n paard het werk in het bos op de vierkante cm niet kan doen als het een lompe boer is. Vond ik wel leuk om te horen.

En dat van dat tm Z zegt mijn juf ook altijd. Leuk is dat.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:41

Zijn er hier ook mensen die naar de Nationale gaan? Ik kan wegens werk helaas niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:53

Os dat de PHC? Ik zie dat ze dit weekend in Rockanje zijn en over 2 weken in Tilburg. Wil er wel graag heen. Maar word er ook altijd sip van, omdat ik dat ook graag met Beau had gedaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:02

Fabster schreef:
Wat ik van de DA's van Laarakker wel eens heb begrepen, is dat de trekpaarden meestal heel sensibel zijn. Zou je niet verwachten van zo n kolos, maar 1 van die dames zei dat zo n paard het werk in het bos op de vierkante cm niet kan doen als het een lompe boer is. Vond ik wel leuk om te horen.

En dat van dat tm Z zegt mijn juf ook altijd. Leuk is dat.

Mensen denken altijd dat koudbloeden grote luiaards zijn, en ik kan me er wel wat bij inbeelden als je eentje ziet die 6 dagen per week zwaar werk doen op het land, dat ze op zondag idd niet veel fut meer hebben om onnozel te doen, dat in combi met het wel koeler in de kop zijn.
Maar ik ken eigenlijk geen enkel trekpaard die niet sensibel en werklustig is, feit is wel dat ze vaak ook weten hoe ze eronderuit moeten komen en zich niet sensibel tonen of er alsnog doordenderen .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:04

Haha! Ja, dat laatste moet je wel even vóór zijn, ja! :=

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:42

Nee, is de nationale keuring van de KVTH. Die wordt eens in de twee jaar gehouden, voorheen in de Brabanthallen in Den Bosch, dit jaar in Kronenberg. Keuring dus, maar ook heel veel bereden en aangespannen rubrieken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:57

Nee, keuringen vind ik niet veel aan. Ik hou van actie :D

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:40

Ow, maar de bereden en aangespannen rubrieken zitten bomvol actie. Ik weet niet of ze dit jaar ook weer show's per provincie hebben, maar die waren 2 jaar geleden echt heel gaaf!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:53

Wij gaan naar de Nationale! En er zijn op zaterdag ook weer shows!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:02

Afbeelding

Ik kwam deze nog tegen. Uit de oude doos. Nu ik niet meer op hem kan rijden, doen we veel gehoorzaamheidsoefeningen. Ik moet binnenkort toch een een parcourtje maken. Zo leuk dat hij los goed oplet wat de opdracht wordt. Hij doet het helemaal niet gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:10

Hahaha dat lipje, geweldig. Zo hebben we hier op stal ook een oude opa (34) staan die íéder plekje als kriebelplekje heeft

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:31

Ja, Beau houdt ook érg van kriebelen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:35

Ik ga mijn geluk denk ik over een half jaartje op facebook uit testen. Gewoon eens een advertentie dat ik een leuke gereden kleine koudbloed zoek die dan 24/7 buiten komt op een 5 sterren plekje. En dan mijn budget erbij. Werkt denk ik beter dan naar paarden gaan kijken en dan proberen ze in mijn budget te wringen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:48

Ik zou je budget toch wel als marge houden hoor, in die zin, stel je stelt een maximum van 1500 euro in, kijk toch naar de paarden waar ze 1750-2000 voor vragen. Veel kans dat ze voor een goede tehuis een stuk van de prijs afdoen.
Gewoon je ogen open houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:09

Ja dat absoluut. helaas heb ik blijkbaar dure smaak (alle die mij een 'wauw' gevoel geven kosten gemakkelijk 3000 euro of hebben een hele zware bemerking (Zomereczeem bijvoorbeeld, ik woon in een gebied waar het echt niet leuk is voor een paard met zomereczeem)).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:21

MorganeR schreef:
Ja dat absoluut. helaas heb ik blijkbaar dure smaak (alle die mij een 'wauw' gevoel geven kosten gemakkelijk 3000 euro of hebben een hele zware bemerking (Zomereczeem bijvoorbeeld, ik woon in een gebied waar het echt niet leuk is voor een paard met zomereczeem)).

haha, ik ken dat. Ik heb gelukkig alledrie mijn paarden voor een prikje op de kop getikt en ben er super verliefd op , maar de paarden waar ik van zeg wauw, gaan ook rustig boven de 2000 euro voor de koudbloeden en richting de 10 000 voor de pre's.
Anderszijds, mijn trekpaard merrieveulen heb ik 500 voor betaald en heeft me een behoorlijke duit gekost voor ze rijklaar was. Maar ik heb er die drie jaar uiteraard ook veel plezier van gehad. Mijn (papierloos) pre'tje heb ik ook vrij weinig voor betaald (weinig voor een pre, relatief veel voor een papierloos veulen, maargoed), en heb ik de komende jaren ook al plezier van. Vandaar dat ik veulen of eigen fok prefereer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:35

Ik hoop dat mij het ook zal lukken mijn koudbloedje vrij goedkoop te kunnen krijgen. Ik investeer het geld liever in onderhoud dan dat ik de bankrekening van de verkoper ermee spek, natuurlijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:40

MorganeR schreef:
Ik hoop dat mij het ook zal lukken mijn koudbloedje vrij goedkoop te kunnen krijgen. Ik investeer het geld liever in onderhoud dan dat ik de bankrekening van de verkoper ermee spek, natuurlijk.

ik heb op facebook een paar trekpaardengroepen staan, en een beetje cru, maar daar passeren er soms paarden die nog redelijk jong zijn, beleerd, maar dat ze verkocht worden omdat de eigenaars het niet meer kunnen betalen. Als je op zoiets stoot kun je wel koopjes doen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:42

Zou je me die groepen misschien even willen PBen? Weet niet of ik er daadwerkelijk iets mee doe, maar wat trekpaard op mijn tijdlijn is natuurlijk nooit verkeerd. :~

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 05:13

Vandaag is Ulano alweer een jaar bij mij *\o/*!
Zoo blij en gelukkig met hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar meerdere jaren samen!