[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:11

Anouk super lief, ik ga zo mijn mail even checken! Alvast heel erg bedankt! Leuk! Ik ben gek op foto's!

Elise ik denk het wel. Het was vorig jaar de bedoeling eenmalig een lange teugel dag op te zetten maar de animo is zo groot en dit jaar was het ondanks de uitvallers en afmeldingen alsnog weer erg geslaagd. Er was zelfs een mevrouw helemaal uit Brussel naar Leusden gekomen omdat ze graag wilde gaan langeteugelen!! Als ik het qua deelnemers weer vol ga krijgen dan komt er wat mij betreft gewoon weer een lange teugel dag volgend jaar! Leuk als je meedoet!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:13

Even kleine ego:

Paardjes net op de wei gezet en Sam was weer heel meewerkend en braaf. Hij moest wel even checken of Despi nog kwam, want alleen de wei op, daar doen we niet aan! Uiteindelijk lagen ze tegelijkertijd heerlijk in de bak te rollen en wandelden ze heel relaxed het weiland in.

Gisteren hadden we een schriktraining Sam en ik. Er werd rondgerend met een poppenwagen, gestept en geraced met een skelter en dan proberen om Sam zijn aandacht vast te blijven houden! En dat ging weer helemaal goed! Daarna hebben we hem nog even met DLL gedaan en ook dat ging leuk. Wel nog met wat spanning en nageven is er ook nog niet bij, maar af en toe ging ie al even naar beneden. Hij kan heel erg gefocust zijn op de baas en het volgende moment is ie je vergeten!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:59

Goed joh met Sam!! Ik heb je foto's ontvangen Anouk! Ze zijn zeker erg leuk, dank je wel ik ben er heel blij mee!!

Zal er even een paar plaatsen:

Voor de les, staan nog even te wachten en doe ik gauw Opa ze pruik goed (ik sta alleen een beetje raar whaha)
Afbeelding

en even overleggen met Piet
Afbeelding

ik denk voorbereiden op piaffe?
Afbeelding

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:02

wow zo dicht dat je durft lopen achter je paard als ik da zou doen heb ik een slag hoor

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:30

Mijn paard zou mij nooit opzettelijk raken, ik kan er gewoon onbevreesd schuinachter lopen hoor ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:51

Bij Frío is dat hetzelfde. Die haalt ook niet opzettelijk uit. Op stal weten mensen dat helaas ook en lopen dus onnadenkend achter hem langs als ik hem voor zijn stal sta te poetsen. Ondanks ik hem vertrouw vind ik het toch altijd prettig als er even gezegd wordt dat ze langs lopen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:28

Leuke fotos van de lange teugel dag! Had ook graag mee willen doen, dan had ik echter wel met Bram gekomen. Shetlanders ook welkom? :P
Lenzen vind ik ook ideaal. Heb zelf weeklenzen, waar ik ook mee kan slapen. Super. Geen last van met paard rijden of in de stallen. Zijn ook erg goed zuurstof doorlatend

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:38

Tuurlijk waren jij en Bram welkom!! Ik had dit jaar ook een Shetlander erbij hoor, echt een super leuk dier met grappig koppie!
Volgend jaar wordt het echt een grote bokt meeting als ik het zo lees!! Maar eerst geniet ik nog even na van deze dag hoor...
Of we doen gewoon een keer een lange teugel bokt meeting?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:39

Lijkt me ook leuk! Van het winter is het voor mij handiger om een dag vrij te nemen, of in een vakantie (begin van een week) Dan kan Brammie ook mee :)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:45

Jellie schreef:
Heb net voor de 1ex heerlijk gereden op onze spaanse knapperd :+: Heeft me wel even goed gedaan.

Fijn dat Pablo (en Flan) jullie een beetje door deze rottijd kunnen trekken, en dat ze nu al dikke vriendjes zijn!

Martine -> Heerlijke zonnige foto's uit Tunesië!
Hier wordt het al echt herfst.

Shanna -> Je boft maar weer met zo'n knappe merrie onder je kont, en zij treft het met jou als berijdster!
Heel veel plezier en heel veel suc6 met haar toegewenst!

Eline -> Arme Atlas, zit niet zo lekker in z'n vel.
Gaat alles goed met de genezing van z'n tong?

Merel -> Welkom hier! :+

Beda -> Klinkt al weer wat beter wat Piep betreft! +:)+

Heidi -> Baron doet zijn naam echt eer aan, echt een heer van stand is hij!

Zow! We zijn weer eens druk geweest in het topic!
Dat was wel weer ff geleden.....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:55

Merel: Welkom hier. Leuk paardje heb je joh. Wel zonde dat de da een fout had gemaakt en dat je er eigenlijk iets te laat achter kwam. Volgende keer beter.

Elise: Wat een gedoe zeg met je ogen. Hopen dat de lenzen uitkomst gaan bieden en niet gaan irriteren.
Hoe is het eingenlijk met je filmcarrière? ;-)

Ilona: Lekker hoor zo’n dagje knuffelen en ook nog super rijden. Big pink cloud!! Haha.

Jell: Super leuk paard joh die Pablo. Nu heb je 2 fotomodellen. ;-)

Heidi: Haha, campingbedjes. Ik ken het dilemma. ;-)
Jesse is nu al een adonis. Ben benieuwd wanneer hij zijn eerste vriedinnetje mee naar huis neemt. Rowena kreeg vorige week een kus op haar knie van een jongetje bij ons op stal. Zo lief. Zijzelf vond het maar stom en ging hem toen maar over zijn hoofd aaien. Haha.
Wat een gave foto’s. Volgend jaar wil ik zeker gaan kijken. Ik ben nog steeds op zoek naar een instructrice voor dit soort lessen. Ik longeer Atlas wel met lange lijnen en dat vind hij erg leuk. Af en toe piafeerd hij dan ook, zo gaaf.

Anouk: Leuk dat het zo goed ging met Sam.

Saida: Ik denk dat het met de tong niet echt helemaal meer goed komt. Je kan er nog steeds doorheen kijken. Het is alleen nog afwachten of hij nog kan grazen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:59

Ik weet niet meer of ik het al neergezet had, maar ik heb mijn Zaldi hoofdstel en hij staat zo gaaf. Helaas kan ik hem nog niet gebruiken, want ik mag Atlas nog niet rijden met bit, ivm zijn tong.

Vanochtend kwam mijn verzorgster Atlas longeren en ik zou nu buiten de longeerbak blijven. Hij begint nu de kleine trukenkast weer open te trekken. Toen hij moest gaan draven kwam hij naar binnen en bleef stijf staan. Hij verzette geen been meer. Toen het zo'n 10 minuten duurde en ze het echt niet voor elkaar kreeg, heb ik hem weer even op zijn plaats gezet en toen deed hij het weer. Best grappig dat hij dat af en toe zo doet.
Mijn verzorgster heeft veel lef en kan goed aanpakken, dus daar ligt het niet aan. Atlas moet alleen nu begrijpen dat zij de baas is en niet hij. Komt allemaal wel weer goed. Morgen gaat ze het weer proberen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:29

Anouk, veel sterkte met Sam, ik denk dat freestylen wel een optie is voor je het heeft mij toen ook geholpen.
Branka, let goed op jezelf, ik ben ook een keer overspannen geweest en dat is niet leuk. En fijn dat de LT-dag goed is gegaan.
Wanda, ik begrijp dat jij van het weekend op een roze wolk zat, die van mij is ook wat bang als er iets op zijn rug gaat hoor en ik heb hem al 6 jaar en ik moet altijd voorzichtig iets op zijn rug leggen of de deken erop doen.
Anouk, ik zie wel wat bekende dingen in je paard, ik heb zelf een 4 jarige merrie van een jonge Koss * Cabochon. En die kan ook heel apart doen zeg maar, en nergens van onder de indruk dus straffen heeft geen zin.
Annash: leuk paard zo te zien.
Merel: Welkom
Regina: was een leuke dag zo te zien, volgende keer kom ik ook kijken/meedoen als het kan

Ik heb tot blz. 107 bijgelezen de rest later maar.

Ik heb zelf gisteren weer eens op mijn jonge ding gezeten en ze begon heel braaf, maar toen ik na een stapstukje nog even wou draven vond zij het wel genoeg maar we zijn het eens geworden samen.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:07

Hallo even snel een berichtje van mij, gezien het met mijn gezondheid niet goed gaat ben ik gestopt met mijn hele stal |( , mijn compagnon heeft het allemaal overgenomen, sommige paarden blijven wel ons eigendom, maar onder beheer van mijn compagnon de naam Sonho Cavalos stables zal blijven bestaan zo ook de website, maar ik trek me om gezondheids redenen dus terug, ik zal hier dan niet meer zoveel komen en wens jullie allemaal het beste. :(:)

Groetjes Cynthia :evaw:

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:32

Heel veel sterkte Cynthia!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:28

paarden115 schreef:
wow zo dicht dat je durft lopen achter je paard als ik da zou doen heb ik een slag hoor

Heb vorige week een eerste keer LT gedaan met Jippe en liep er eigenlijk ook vlak achter/ naast. Ik heb er alle vertrouwen in dat Jippe me niet raken zal.

marialva schreef:
Hallo even snel een berichtje van mij, gezien het met mijn gezondheid niet goed gaat ben ik gestopt met mijn hele stal |( , mijn compagnon heeft het allemaal overgenomen, sommige paarden blijven wel ons eigendom, maar onder beheer van mijn compagnon de naam Sonho Cavalos stables zal blijven bestaan zo ook de website, maar ik trek me om gezondheids redenen dus terug, ik zal hier dan niet meer zoveel komen en wens jullie allemaal het beste. :(:)

Groetjes Cynthia :evaw:

Jeetje meid! Ik wens je heeeeel veel sterkte en hopelijk ook beterschap.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:09

Eline: Helemaal top dat je een nieuwe verzorgster hebt gevonden :D
Wel vervelend dat Atlas nog steeds aan het kwakkelen is :(:) Hoe oud is hij nu?
Ik kan me voorstellen dat je van dat alles niet echt vrolijk wordt. Sterkte!

Anouk: Jammer dat een ritje op Sam voor Sabrina er niet in zat.

Martine: Echt super om te lezen dat het zo goed gaat met jou en Flaaf :D Dan is het toch maar goed geweest dat je hem niet hebt verkocht!

Branka: Fijn dat het zo goed ging met Frio op de lange teugel dag!

Elise: Wat een prachtig gedichtje, echt ontroerend.

Shanna: Gefeliciteerd met de opvolger. Dat moet toch wel een hele eer zijn, dat je voor Kim Vugts een paard mag rijden :D
Windevrouwe heeft echt een prachtig koppie :j

Merel: Don Diego heeft een mooi koppie. Jeetje, wat enorm vervelend dat de basisenting niet goed was :(:)

Jellie: Wat een prachtige foto's van Pablo :D
Nogmaals heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(:)

Regine: Als er volgend jaar weer een lange teugeldag is probeer ik er bij te zijn :j Lijkt met toch wel heel leerzaam en leuk :j

Cynthia: Jeetje meid, gaat het zo slecht met je gezondheid ;( Heel heel veel sterkte toegewenst.

Vrijdag heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb ik het na een half jaar weer eens geprobeerd om met Vaidosa te lange teugelen. Vorige keer eindigde dat in een fiasco, ze vloog er toen echt vandoor van de stress (en ik er achteraan, soort Chico/boer tafereel) en was niet meer rustig te krijgen. Ik heb het toen maar naast me neer gelegd, maar het het vrijdag dus toch maar weer eens geprobeerd. Warempel was ze wel wat gespannen, maar deed ze het eigenlijk best aardig. We hebben lekker gewerkt in stap en ook een pasje schouder buiten- en binnenwaarts meegepakt. De draf vond ze wel weer mega spannend, dus die heb ik nog maar weer even gelaten voor wat het is.

Zaterdag zijn de dochter van de staleigenaresse en ik weer gaan boscrossen. We waren nu zonder Daisy (nog niet heel ervaren met buitenritjes) dus wel konden lekker hard :D Dosie heeft weer genoten en we gingen weer hard :D Heerlijk vind ik dat :J daar kan ik zo van genieten. Het zandpad hebben we maar overgeslagen met die harde wind, dat ligt in zo'n enorm open gebied.
Verder nog lekker geknuffeld met Iggie :+:

Zondag is mijn vader weer een keertje op Vaidosa geklommen :D Hij had al best een tijdje niet meer gereden en het ging eigenlijk wel super goed. De draf blijft hij moeilijk vinden om zijn balans te vinden, de galop gaat daarentegen steeds beter en hij bleef nu goed op zijn billen zitten. En de smile die hij dan op zijn hoofd heeft is onbetaalbaar. Daarna heb ik nog even losgewerkt met Dosie en dat ging ook heel fijn, na al die regen is onze bak weer super, dus dat merkte ik ook wel met rijden. Vervolgens samen met paps de stallen uitgemest en mijn vader heeft zelfs Iggie nog een knuffel gegeven :=

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:48

Eline -> Ojee, dat is niet zo mooi.....
Hoe en wat eet hij dan nu?
Heb je al foto's van Atlas met z'n nieuwe hoofdstel?

Cynthia -> Ik zat me afgelopen weekend al af te vragen wanneer en óf je nog in het topic zou verschijnen.
Alleen had ik niet dit berichtje verwacht meis..... ;(
Mocht je van je af willen praten dan ben je van harte welkom! :(:)
Heel veel sterkte en liefs, en een dikke knuf van mij!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:51

Ik zal eens een afspraak gaan maken met de opticien. Mijn bril is momenteel een wrak, maar hij is alweer 3 jaar oud. Ik overweeg ook wel laseren op termijn. Een vriend heeft dat laten doen. Wel ideaal hoor!

Jellie: Champies zijn hier ook per kilo verkrijgbaar hoor! Je mag ze hier zo komen kopen! ;) Dan heb je wel de beste van Europa...
Ik heb ook daglenzen gehad. Ik was wat luiig: Een bril zit sneller op je neus dan die lenzen in je ogen... ;) Ik kon het best aardig, dat wel, maar ja, op het paard durfde ik toen nog niet en dan moest ik ze er weer uitvissen en een bril pakken. In de DD is een bril wel makkelijk: Bij mij zitten er nooit vliegjes oid in mijn ogen. Frank hoor ik daar nog wel eens over. En door die bril zijn voor mijn idee mijn hoornvliezen ook erg gevoelig geworden, dus het omschakelen zou wel eens moeite kunnen kosten!

Regine: Dat is nou ook iets wat ik zeker weet van alledrie hier: Ze zouden me nooit opzettelijk slaan! Nooit. Dus er zo achter lopen, ja, dat durf ik ook bij alledrie. :D Slaan is overigens voor mij een reden voor exit. Ik heb eens gezien hoe een paard 2 keer rakelings langs de baas sloeg en dat is iets wat ik echt niet accepteer. Gelukkig heb ik nooit paarden gehad die sloegen...

Regine: Lijkt me gaaf! een LT bokt meeting! Kan ook in de winter hè? ;) Strand is dan toch weer riskanter ivm het weer.

Suus ik moest nog aan jou denken! Er liep een heel grappig shetje mee in de les van Kelly. Een leuk beest! Ik was wel even bang dat ie over de bakrand zou springen, maar dat heeft ze (?) niet gedaan! Zal ik de volgende keer meedoen met Prince dan? Die kan ook door voor Shet hoor haha!
Wat apart, weeklenzen en je kan daarmee slapen? Wow! Ik zal me eens goed laten informeren door de opticien. Mijn opticien is een heel goeie. Die weet vast wel raad.

Beda: Ik was ook benieuwd naar Piep, Jammer dat hij nog niet fit genoeg was. Volgende keer beter hè?

Hosante: Bij Sam is straffen vragen om meer problemen. Hij kan dan volledig uit zijn dak gaan dan. Dus dat heb ik inmiddels ook al afgeleerd! Het beste kun je het gedrag negeren en dan het paard afleiden. Tot nu toe werkt dat het beste! Maar, als Sam inziet dat hij echt fout zit en ik hem op het goede moment aanpak, dan is ie zo mak als een lammetje. :+ Ik heb weer eens op mijn strepen gestaan en dan weet ik dat het zeker een maand of 2 weer probleemloos goed gaat. haha. Ik begrijp je wel met dat 'aparte' gedrag.

Cynthia: Heel veel sterkte en van harte beterschap!

Sanne: Tof dat Vaidosa je het vertrouwen gaf joh! En je pa zo fijn ook met de paardjes bezig. Gezellig! En Iggie. Heeft ie daar niet zo veel mee, dat je dat bijzonder vindt? Fijn ook dat Iggie naar de gedeelde wei kan! Dat is wel heel leerzaam voor ze hè?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:16

Even super-ego berichtje: ben blij. Brenda (mijn instructrice) heeft Piet Bakker gestrikt om bij ons op stal een dagje les te komen geven! *\o/*
En ze is so wie so heel erg bezig om clinics te plannen. Zo heeft ze ook Anne Muller voor zitlessen gestrikt.
Leuk!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:53

Regine, hier nog iemand die t leuk zou vinden om mee te doen met een lange teugeldag.
Tegen die tijd zijn we wel goed gewend aan Pablo.. of mss is t zelfs wel leuk voor de fant.

Anouk, heerlijk die 2 kerels zo lekker in de wei op de grond :D
Ik kom wel een x champies kopen :9

Leuke lange teugelpic's gezien.

Saida, ben er ook blij om dat t zo goed gaat met die 2 :j
Hoe is t met Rintske?

Thanx Eline :) Ik hoop dat zijn tong toch nog mag opknappen zeg.. wat vreselijk sneu :(:)
Gaaf dat je je hoofdstel hebt. Zijn streken nog niet kwijt :D

Hosante gisteren ook weer gereden, fijn dat je goed hebt afgesloten.

Marialva heel veel sterkte :(:)

Bedankt Sanne. Leuk dat je ook hebt gelange teugeld.. beter nog dat t goed ging.
En lekker geboscrossed *D

Branka wat gaaaf!!!

Vandaag dus weer gewerkt. Jan ook, hij werkt in een fabriek en hij vertelde t tegen een collega, die veel belangstelling toonde voor Co, en die omhelsde hem toen Jan t vertelde.
Dat was wel heel lief. Echt juist zo'n vent waar je zoiets al helemaal niet bij zou verwachten :)

Net kliekje chinees van gisteren op. Daarvoor naar stal geweest.Stalgenootje heeft even geholpen met longeren.
Daar is hij vrij vervelend mee maar heb iig weer goed handvaten om verder te gaan.
Jan had nog op Flan gestapt maar die is nog niet echt overtuigd over haar kunnnen :\ Morgen toch maar de va bellen.

Net nog geprobeerd zijn vorige baasje te bellen want die wilde wel graag weten waar hij terecht kwam.. maar helaas ingesprek.

Ik wil nog een spaans halsterset voor Pablo aanschaffen, lijkt me wel mooi bij hem :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:58

BrankaZ schreef:
Even super-ego berichtje: ben blij. Brenda (mijn instructrice) heeft Piet Bakker gestrikt om bij ons op stal een dagje les te komen geven! *\o/*
En ze is so wie so heel erg bezig om clinics te plannen. Zo heeft ze ook Anne Muller voor zitlessen gestrikt.
Leuk!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D

Waar zitten jullie?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:00

Omgeving Alkmaar. Gok dat het een beetje uit de richting is voor je ;)
Verder is de afspraak dat het uitsluitend voor pensiongasten is. Maar kijkers kunnen volgens mij gewoon langs komen.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 05-10-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:04

Ik ben fervent SGWer, ben gewend lange afstanden te reizen ;)

Wanneer komt Piet en mogen er evt. ook mensen van buitenaf meedoen (of evt alleen kijken)?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:05

We zaten tegelijk. Ik vulde net mijn bericht aan.
Clinics worden alleen voor de pensiongasten georganiseerd. Kijkers zal geen probleem opleveren en anders kom je als vriendin van mij langs ;)
Stuur je even een pb over de datum.