[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:53

Frank: Jaah ze zijn met de gsm gemaakt! misschien kan ik vandaag nog wat foto's maken. maar het is niet z'n lekker weer!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:18

Laura -> Jee Laura, wat dubbel om zo nog een fotoshoot te maken.
Je hebt wel een ontzettend mooi aandenken nog van hem.
Heel veel sterkte met je verlies, hij had een geweldige uitstraling.

Cyrina -> Gelukkig ben je weer beter, die stomme griep altijd......
Die hengst van je 2e link........ *slurp!*

Frank -> Leuk als je er bij bent de 19e Frank!
Neem je je vrouw ook mee? Lijkt me gezellig!

Petra -> Ah wat lief! En wat een mooie bos bloemen!

Ilona -> Wauw wat gaaf! Ik ben jaloers!
Heb je nog een plekje vrij op je stal en voor mij voor een weekendje?
Ik wil ook op het strand rijden! :D
Oh en ook een plekje voor Morrie en Gabriella lees ik net! ;)

Gabriella -> Ben al bezig om een plekje voor ons en de paarden te reserveren bij Ilona voor een strandrit. ;)
(zie hierboven)

Marielle -> Rints heeft geen snor, hoor!
Wel een baard als ik er niks aan doe.....
Gefeliciteerd met je kleine meid d'r A-diploma!

Michelle -> Als ik bij Rintske haar baardharen laat groeien dan ziet het er echt niet uit, en die haren gaan steeds tussen de riempjes van het hoofdstel zitten wat mij ook niet prettig lijkt.......
Haar tastharen kort ik wel iets in, maar scheer ik niet af.
Ik scheer altijd de onderkant en de zijkant van haar kaken en haar oren lekker kort, en haar tastharen kort ik in op een cm. of 3.
Fijn dat je tentamen goed is gegaan!

Gisteravond heb ik Rints weer flink gereden, en weer de galop meegenomen.
Ze protesteert steeds als ik m'n buitenbeen aanleg, maar dit wordt wel steeds minder merk ik.
Ik mocht nog even op Buehne galopperen om te voelen hoe het ook kan, maar werd meteen geconfronteerd met mijn houding/zit op haar, hahaha! :D
In de galop klem ik mijn kuiten nog veel te veel aan, en Buehne gaat dan steeds harder.
Was meteen weer een goede oefening dus voor mij.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:38

Cyrina Oh balen dat je zo ziek was! Wel fijn dat hij zo goed ging in de les zeg! Ennuh zo die van de tweede link is echt gaaf!!!!

Frank haha jij hoeft niet naar het strand het strand komt naar jou toe…

tsjillert aaaaaaah wat lief die bloemen! Zweef maar lekker verder op die roze wolk hihi…

Djemo Gefeliciteerd met je dochter! Wat een leuke meid joh!

borderjay ik ben met mijn vorige paardje ook nooit bij het strand geweest maar wel een keer met paarden die we daar gehuurd hadden.

Karina Haha ja ben ook wel eens benieuwd hoe het er over een jaar of twee uit zou zien…

Mies fijn dat je tentamen goed ging! Ennuh pas je op dat je niet naar beneden valt?

Saida dankje ja het was ook heel dubbel. Vond het soms ook best wel moeilijk om te lachen op de foto’s …. Zeker omdat ik wist dat hij er een week later niet meer zou zijn. Ook om nu de foto’s te bekijken. Hij is nog zo gewoon alsof hij er nog is..
Haha das erg he op een ander paard en dan merken wat je allemaal fout doet…

Zo volgens mij ben ik weer bij….

Gisteren heeft Hincapie lekker mogen spelen. Hij was ook weer helemaal dol.
En hij is echt al een stuk vertrouwder op de manege. De spiegel is al niet meer interessant en hij durft al te rollen in de bak.
In zn stal ligt hij ook iedere nacht want had een nieuwe deken voor hem gekocht en die is me toch een partij smerig….

Vandaag of morgen gaan we het zadeltje er op leggen. Spannend!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:39

frankiej ja dat mogen ze .
dat kun je zien dat hetoveral tochheel verschillend is he !!
_Saida_ djemo heeft alle 2 _O- hij moet nodig geschoren worden hoor *D
bedankt allemaal voor de felicitaties.....
van als het weer het toe laat bak uit gaan meten in het land ,kunnen we daar lekker in oefenen
voor de wedtstrijden voor priscilla en natuurlijk lekker rijden *D
hoeven we niet altijd naar de manege toe .
fijne dag iedereen doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:43

Jeetje wat gaan jullie snel! Ik kan jullie echt niet bijhouden hoor......... |(

Gister film gezien. Mijn vader had helaas niet alles gefilmt....maar het viel me allemaal reuze mee *D ! Het zag er beter uit dan ik dacht *D Het is een video camera dus moet nog effe kijken hoe ik dit op de PC krijg........... :o }:0

Dinsdag
ging me vader lessen en dat ging ook niet zo lekker. Me vader had het er moeilijk mee :(:) , vooral met de s van hand veranderen hahahah die heeft hij wel 30 keer gereden voordat hij hem door had :9 .

Woensdag heb ik meneer effe lekker gelongeerd daar was hij echt aan toe, na een aantal bokjes liep hij super ontspannen en voorwaarts! Zijn nu lekker aan het oefenen om van stap naar galop te gaan aan de longe, gaat steeds beter!

Donderdag weer lekker gereden in de binnenbak. Mijn voornemen, rust en conseqeunt. Ging al een stuk beter dus misschien komen we binnenkort weer uit ons dipje (week dipje *D )

Vrijdag: dagje vrij maar meneer was zo vrolijk dus ben ik lekker gaan spelen met hem in de springbak buiten dat was echt FUN. Rennen als ik ren en stoppen als ik stop, over de sprong als ik ga, spaanse pas, achterwaarts...........lekker genoten. Vraagje aan jullie hoe kun je paardje leren om de spaanse pas lopend uit te voeren.......

Zaterdag: Vandaag lekker buitenritje maken.......als het droog blijft.

Kortom veel afwisseling, dat werkt het beste voor mij en voor mijn knollie!!!!

Fijn weekend allemaal!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:45

Ben ik helemaal met je eens hoor! Voor de paarden is afwisseling ook veel lekkerder. Ik zou ook helemaal gek worden van iedere dag dressuren...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:57

Idd schijtgriep!! Mijn vriend heeft het nu :(

Jongens bij de eerste link die ik gaf, moeten jullie even nummer 13 aanklikken, die bedoelde ik eigenlijk, weet ook niet waarom hij niet rechtstreeks daarheen gaat.
Overigens...als jullie toch op die site zijn, ga dan ff naar nummer 1 van de hoogste prijsklasse, geen zwarte...maar toch :9

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:16

Ja, die paarden bij Majestic Andalusians zijn altijd wel plaatjes. Bij Lustroso Andalusians (van de tante van iemand die ook Bokt), waar ik nog gewerkt heb, hadden ze er ook een paar van daar.

Beterschap voor alle griepers, ik heb de mijne vorige maand gehad...

Nou Ilona, ik ben jaloers! Super van Chico!
Dàt is nu weer het nadeel van alleen rond te rijden, ik wil met Terroso ook op buitenrit, maar daar heb ik een leiderpaard voor nodig... :\

Laura, wat een mooi aandenken aan je kanjer :(:)
Het zal wel dubbel zijn, zo starten met een groen paard, maar het zal je ook wel veel deugd doen om met hem bezig te zijn. Wat een apart, niet Spaanse naam heeft Hincapie overigens, enig idee waar die vandaan komt?
edit: ik heb het even opgezocht, het is wel degelijk Spaans, maar dan wordt het zo geschreven "hincapié" en moet je het als "inkapjee" uitspreken :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:32

Ja het is heel dubbel maar beleef veel plezier aan Hincapie dus dat zorgt ervoor dat ik minder pieker...
Hincapies naam komt van de wielrenner hihi de rechterhand van armstrong. De fokker is weg van wielrenners en coureurs geloof ik. Hij zei dat hij wel meer spaanse wielrenners enzo had staan maar dat hincapie de enige amerikaanse naam was...
Ben je er ook achter wat het betekent of dat niet? Want ik had het nog niet kunnen vinden...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:37

hmmm ben er al achter... het betekent klemtoon... :s

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:08

Ik moet zo weg, even snel dus. Ik lees iets over zwemdiploma die gehaald is door iemands dochter, gefeliciteerd! Ik vind het een wereldprestatie, ik heb zelf enkel mijn A, omdat ik onder water in paniek raakte. Gaat ondertussen wat beter, maar nog steeds niet genoeg voor de B. Ik kan ook helemaal niet zwemmen, heb een soort van kikkerslag.

Ila! Utix deed niet bumperkleven! Hij stuurde Chick de goede richting uit! Ga een beetje mijn paard in een kwaad daglicht zetten!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:43

Djemo Gefeliciteerd! Heeft ze goed gedaan.
Mies Fijn dat je tentamen goed ging! Doe ik je niet na 1ste en 2e jaar zonder herkansingen. Welke opleiding doe je?
Joyce Leuke week gehad met je Dito zo te lezen.. Ik weet niet of je het droog houdt vandaag..

Net les les gehad. Hij was zo braaf! Het ging weer super. In tengenstelling tot gister. Zo ga ik Joyce haar kant op, want we gaan
naar Epplejeck. Hoop dat ik leuks tegen kom.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:15

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:26

Haha hij inderdaad heel leuk!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:37

Deed me trouwens meteen aan deze denken:
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:30

Laura -> Nou idd, doen alsof je blij bent en lol hebt, maar ondertussen weet je wel beter.....
Heb je nog een pluk haar van hem?
Ik weet iemand die er hele mooie sieraden van kan maken die je dan als aandenken kan dragen.
Het resterende haar krijg je weer heel netjes terug.

Marielle -> Weet je nog die tinker die achter in het weiland stond bij de Woody Ranch?
Die had me pas een snor!
Afbeelding

Benthe -> Das nog eens een goeie grap! :D
Ik hou ook wel van die humor!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:32

Saida ja heb nog een pluk haar bewaard om dat te doen. Wie is dat dan die dat doet? Ben ik wel heel benieuwd naar...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:34

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:38

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:47

Die zijn idd ook erg mooi! Stoer vind ik ze zelfs.
Ik zou alleen bang zijn dat na verloop van tijd de haren 'slijten' en gaan pieken, of dat je ergens achter blijft haken en dat er dan een lus in komt.
Daarom vind ik die van IMM-Art zo mooi, omdat die een soort van omhulsel hebben die het haar enigzins beschermt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:21

Lobke: Dat is het lastige inderdaad van het op de foto zetten van een donker paard in de winter, het licht is fletser dan in de zomer en de mensen zijn vaak nog niet echt bruin geworden, dus wordt het contrast zo groot.
Terroso is ook wel een schat he, hij pakt alles zo makkelijk op! Ben benieuwd wanneer er zich een baasje voor hem meld.\
En Licor een extra weekje vakantie :D Wat een verwennerij :P Of is hij liever aan het werk?

Peet: Geniet er maar van! Dat verliefd zijn! Dat mis ik soms wel eens, maar ben natuurlijk wel hartstikke blij me mijn vriend :D
Zo, dat is nog eens romantisch, zo'n bosbloemen!

Frank: Wat een raar commando gebruik jij voor de Spaanse pas! Ik zeg gewoon 'pas'

Gabriella: Is de spaanse pas al gelukt met Morrie?

Mies: Haha, leuk dat je moeder nu een foto in de kamer gaat zetten :D
Zo baasje zo paard, ieder hun eigen toyboy :P
Ooit mag Igneo de toyboy van Dosie worden O:)
Hoe is het vandaag gegaan? Ben je de dagkampioen :)
Ik zal duimen voor goede resultaten voor je tentamen!

Heidi: _O- :') Dat filmpje van Machonito

Malin: Hoe is het nu met Suevo? :(:)

Denise: Misschien dat ik dat een keertje kan combineren als ik bij mijn zwager en schoonzus ben in Oud-Beijerland

Ilona: Jij moet zelfs mee Anda's shoppen in Spanje :D
Wat lief van Jamie dat hij mee was met Chico!
Wanneer kan ik weer langskomen!!!!!!!!!!!! :):) :wow: Dit moet vastgelegd worden!! Jezus Iloon, jij mag je echt wel in je handen wrijven, je hebt een toppaard aangeschaft!! Echt super gewoon! (ben niet een beetje jaloers :o )

Saida: Ik hou ook van 'kale' paarden, heb ook Vaidosa 2 weken terug onderhanden genomen, vind zo'n baard maar niks :=
Gadver, ik vind die snorren van paarden altijd zo ontzettend vies!!

Marielle: De achtergrond wordt zo 'wazig' als je de camera instelt op een groot diafragma en dus een laag diafragma getal hebt ingesteld. Het diafragma wordt aangegeven met F , de meeste lenzen hebben F4.5 als grootste diafragma.
Gefeliciteerd met Romee!

Laura: Fijn dat Hincapie zich zo op zijn plek voelt!

Bandito: Ik heb het Vaidosa geleerd door iemand met haar te laten stappen en elke keer als ze haar been optilt 'pas' te zeggen en een tikje met de zweep op haar been te geven. Zodra ze het dan deed het ik haar helemaal de hemel in geprezen en een snoepje gegeven en dan hebben ze het vrij snel we door!

Cyrina: Vond je dat nou nodig, je vriend aansteken ;) Beterschap :(:)

Benthe: Whihihi, ik zie het al voor mij, jij met je kikkerslag :')
Whahaha, die advertentie op marktplaats!! Briljant gewoon!! _O-

Nou, ik blijf ook nog gezellig zitten bij jullie op de roze wolk!!

Ik heb nu al twee dagen zo goddelijk gereden op Dosie en dat gewoon op haar rubberbitje. Ze was lekker los en we hebben veel overgangen en voltes (van verschillend formaat gereden) Ze was heel fijn terug te rijden op mijn zit en wilde ook wel een fijn pasje verruimen. Ze was lekker soepel en stabiel in haar hoofd-hals-houding. Ik heb ook wat wijken en schouderbinnenwaarts meegepakt en de kanjer liep rond als een volleerd dressuurpaard! Als ze dat nou ook op 19 april doet, kan mijn dag niet meer stuk :j
En oja!! Voor ik het vergeet!! Dosie kan nu ook Spaanse pas onder het zadel!!! :):) Ze snapte het eerst steeds niet, maar gisteren is het kwartje gevallen *\o/*

En Igneo, tja, waar moet ik beginnen, voor hem heb ik wel 10 roze wolken nodig :P Het is zo'n heerlijk beestje! Hij wordt met de dag vrolijker en aanhankelijker! Als ik in de wei loop, loopt hij de hele tijd achter me aan en gaat hij lekker naast me staan eten. Als er dan een paard aankomt die gemeen tegen hem doet, gaat die schat achter mij staan en moet ik hem beschermen :+ Verder heeft hij ontdekt dat hij ook met mensjes kan spelen, dus als ik hem een beetje uitdaag/opjaag gaat hij heerlijk rondjes om mij heen rennen en bokken en steigeren, om vervolgens weer naast me te komen staan voor een kriebel en een knuf!
En en en!! Hij is eindelijk aan het verharen :):) ik kan mijn geluk niet op :P en heb uiteraard al lekker staan poetsen en meneer wordt grijs := voorlopig krijgen jullie dus geen foto's te zien, want dan is de verrassing/metamorfose straks des te groter. Ondertussen blijf ik wel lekker genieten van mijn grijze vent :P

Vanavond ga ik voor het eerst werken bij mijn nieuwe baantje! Spannend, maar wel leuk. Het is wat makkelijk dan anders, want ze hebben een groep mensen die alleen te drinken en wat kleine hapjes krijgt. Zo kan ik er een beetje inkomen.
Wel grappig, want nu ben ik naast lisa haar 'stalhulp' ook haar collega :D Zij is daar namelijk de kok!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:24

_Saida_ schreef:
Laura -> Nou idd, doen alsof je blij bent en lol hebt, maar ondertussen weet je wel beter.....
Heb je nog een pluk haar van hem?
Ik weet iemand die er hele mooie sieraden van kan maken die je dan als aandenken kan dragen.
Het resterende haar krijg je weer heel netjes terug.

Marielle -> Weet je nog die tinker die achter in het weiland stond bij de Woody Ranch?
Die had me pas een snor!
Afbeelding

Benthe -> Das nog eens een goeie grap! :D
Ik hou ook wel van die humor!

ja haha _O- dat is pas echt een snor .
zo groot heeft djemo het ook niet hoor gelukkig *D
bij mij moet altijdt alles pefect zijn ,maar heb hier geen plek om hem tescheren .
ik zal ook nooit bv in een oranje broek met een groen dekje gaan rijden het moet bij mij wel allemaal bij elkaar passen hoor.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:19

ben weer terug van les. :D
nou les was het niet egt want de bak was zeik nat. :(:)
we hebben toen maar een lekkere buitenrit gemaakt.
heb vandaag ook weer lekker op mijn verzorgpaard gereden!!
_saida_ :leuk die snor! had flip vorig jaar ook maar deze winter niet zo erg, omdat het voor de wedstrijden afgeknipt is. :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:31

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:46

@ Cyrina ja die van Albanu zijn heel mooi maar wel gigantisch duur. Daarom ben ik nog even verder aan het zoeken gegaan... Vond het namelijk wel heeeeeel prijzig...
De prijs van de Special Horse Edition is € 298,- excl. € 10,50 porto.

@ Saida ik ga die site eens bekijken ben benieuwd!

@ zasread Roze wolk om op te zweven, roze bril op en op cloud 9 hihi... Geniet er van van je lieve beestjes! Succes op je nieuwe baan!
Ik ga nu je topic bekijken!

@ Helga jammer dat de buitenbak zo nat was maar was het wel een fijne buitenrit?

Vandaag was het weer gigantisch druk op de manege. Ik zou ook nog een pony van kennisje rijden dus dan is het niet erg als het druk is. Ik prop me er gewoon tussen. Maar met Hincapie is het iets moeilijker... Kan hem moeilijk losgooien of longeren tussen de rijdende paarden.
Dus ben ik lekker met hem gaan wandelen over straat. Zitten in een heel rustig straatje waar maar 2 auto's per uur langskomen dus was een hele goede oefening. Hij was super braaf maar heeft de hele weg lopen knorren haha...