[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoë_Iris

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:01

gefeliciteerd aan de jarige joppen!

machonito, ontzettend veel sterkte Boos! ik moet er niet aan denken, ik heb mijn katje nu bijna 3 jaar (12 augustus, verjaardagscadeautje) en hoop dat ze nog een tijd bij ons blijft. Gek dat je zo ontzettend stapelgek kunt zijn op zo'n klein en arrogant beestje Lachen
Ik denk ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt, nee ik weet het bijna. Zoals je het zelf uitlegd, je kiest voor je juiste weg, niet de minst vervelende voor jou. nogmaals sterkte Boos!

saida, fijn dat je zo ontzettend van haar geniet!
thnx voor je compliment Tong uitsteken

Nou ik heb net filosofie examengehad, wat was dat een meevaller zeg.. pff ik was er echt bang voor maar ik heb hte volgens mij sowieso gehaald !
nu even ontspannen en dan morgenmiddag weer knallen (engels)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:21

frisiangirl schreef:
Het paard viel flauw? Heb zoiets nog nooit gezien! zelfs niet gehoord....

Een vriendin van mij had ook een paard dat geregeld flauw viel.. voor dat een paard de grond raakt is hij al bij maar dan kunnen ze de val niet meer breken.. vorige keer was haar paard in de sloot gevallen en een keer daarvoor door de bak rand eigenlijk best wel zielig..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:31

Madelief; ik ben op stage.. Knipoog Dus dan moet ik gewoon ff tussendoor bokken. Clown Valt niet mee hoor, na 2 weken vakantie en 1 weekje londen de draad weer op te pakken Huilen van het lachen Menn, het leven is zwaar ROFL . Geniet maar lekker van je jarige job Haha!

Een paard dat flauw valt, nooit van gehoord! Maar kan dus ook... nooit gedacht..

Iris: Spannend hoor al die examens... hopelijk red je het! (vast wel Knipoog ). Goed je best doen he Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:38

Prinslover schreef:
Hij was idd dr eerste paardje.. heb gehoord dat ie 36(!!!) is geworden... Echt super oud!! Hij kon ook niet meer opstaan het arme dier, dus vandaar de keuze om in te laten slapen Ach gut . Kaar was/is er kapot van.......

Jeetje, die is oud geworden! Die ken ik ook nog. 36 kan zeker wel kloppen. Toen ik nog op de manege reed was hij 26 en dat is toch al zo'n 9 jaar geleden. Ik heb zelfs ook nog even les gehad van Karin op de woensdagavond. Vond haar echt een leuk mens. Arme Karin Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:02

Dat jij hem zelf nog gekend hebt! Jeetje... Helaas was ie op Verdrietig . Maar hij heeft een mooi leven gehad gelukkig.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:33

Prinslover schreef:
Dat jij hem zelf nog gekend hebt! Jeetje... Helaas was ie op Verdrietig . Maar hij heeft een mooi leven gehad gelukkig.

Hij heette Blacky maar was schimmel, dat vond ik altijd zo grappig! Volgens mij was het ook echt een heel lief paard. Een vriendin van vroeger heeft hem nog een tijd verzorgd. Karin kwam toen samen met nog een vrouwtje op stal, weet haar naam niet meer. Zij had Dusty, ook al een iets oudere pony. Haar zusje verzorgde Dusty toen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:41

Hallo barokke liefhebbers,

Ik kom hier even binnenvallen. Ben zelf (helaas) nog niet in het bezit van een barokke beauty maar dat gaat in de toekomst wel veranderen. Eerst maar even afstuderen.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die interesse hebben in Academische rijkunst. Wij proberen een apart subforum hiervoor te krijgen. Daarvoor hebben we minimaal 30 medestanders nodig. Op dit moment zijn er 11 geïnteresseerden. Dus...als je het ook wat vindt, zet dan aub je naam erbij.

[FZ] Behoefte aan subforum van Academische rijkunst ?

Bedankt alvast!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:18

Saida: ja ik vond het ook een geweldige fries. Hij stond bekend als de crossfries maar voor de eerste keer in de duinen gedroeg ie zich echt voorbeeldig. Hij meet 1,66 dus idd goed aan de maat. Ik moet Sam toch maar eens gaan meten, dacht dat ie ca. 1,72 is maar als je hem naast die fries zag, scheelt t toch wel wat meer.

Ff ego: Desperado had vandaag een enerverende dag: Net als gister lekker de wei op geweest, een heftruck met een hoop gerammel paar keer langs z'n wei gereden, vervolgens komt de loonwerker om de sloot te klepelen dus hij moest naar stal. Die mega-trekker stond rustig te wachten, er was een gaatje van zo'n 2 m breed (tussen muur en trekker) waar Dessie doorheen moest. Het duurde eventjes maar hij was moedig genoeg om toch maar langs dat (stationair draaiende) monster te lopen. Het laatste stukje wilde ie er toch wel erg snel langs. Vanavond 2 filmpjes gemaakt waarop hij mooi danst voor het welsh-merrietje, klein stukje over straat gewandeld, hij weet nu ook dat een vrachtwagentrekker best groot is. Maar ook hier vertrouwde hij op mij. Laat dat ding nu net lucht aflaten (sissen) toen ie langskwam, ik stond wel veilig op een oprit dus hij kon evt terugkruipen. Zojuist werd ie nog door een stalgenootje (van Samaranch) bewonderd, ik heb hem maar ff uit de stal gehaald en ben wat dichter langs de andere 2 welshjes gelopen, haha dat vond ie dus helemaal prachtig. Hij heeft net zo'n soepel voorbeen als Baldomero van Lisenka.... Misschien wat uitlokking maar hij moet alles maar leren. Oja vanavond ook gelongeerd met kaptoom, de start was ff moeizaam maar daarna concentreerde ie zich vrijwel volledig.
Ik zal eens kijken of ik de filmpjes online krijg, youtube vraagt om m'n email te bevestigen maar tis weer klote bij xs4all: de email werkt niet

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:23

MENSEN!!! ik mag nog meer barokke paardjes verzorgen OEEHH
Fries en mssn tinkers! ahh morgen avond er mssn heen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:42

Tijd niet geschreven en het gaat zo hard deze topic

Frank en Saida gefeliciteerd met jullie aanwinsten zijn echt mooi.

Desperado heeft veel weg van Gallo (mijn PRE) zit ook te hopen dat ik iemand kan vinden die hem zo"n tehuis kan bieden.

En dan over paarden die flauwvallen het zou ook epilepsie kunnen zijn en dat is best gevaarlijk vooral natuurlijk als het gebeurt als je er op zit.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:09

leuk joh shirley! hopen op t beste.
heb je geen foto's van je hengst Jus? Anders ff topicje maken bij EA.
nou het uppen bij youtube is gelukt.
filmpje 1
filmpje 2

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:35

Mooie hengst hoor frank.. ga je straks ook nog met hem dekken?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:44

dat weet ik nog niet. eerst maar eens op m'n gemak africhten... zoek nog een longeersingel met 2 lijnen. iemand toevallig in de aanbieding?

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:18

net even voer gehaald voro tsjil zie ik in een weiland bij een grote fokstal een paard over het hek hangen
auto gelijk gedraaid en ernaar toe gereden
hulp gehaald en samen met de eigenaren het paard los proberen te maken
gelukkig gleed het arme dier ervanaf na een tijdje dorodat het dier flauwviel was wel een rot gezicht maar wonder boven wonder heeft het arme dier helemaal niks
en staat hij nu weer samen met zijn vriendjes in de wei[/quote]

Flauwvallende paarden komen weleens voor inderdaad. Ze kunnen Narcolepsy hebben, dat zijn een soort slaapaanvallen.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:13

PEET Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD HOERA !!!! HOERA !!!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! *\o/

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:24

iris: Succes vanmiddag met je exame!

frank: Leuke filmpjes, leuk dat het klikt tussen jullie! Zeker geen verkeerde aankoop geweest!
Ik heb misschien nog een longeersingel, ik heb een hele simpele en wil eigenlijk een andere..maar eerst even een zadel kopen Knipoog

Shirley: Gaaf! Wel foto's maken! Ik ben zelf niet zo van de tinkers, *al ken ik er 1 waar het rijtechnisch mee klikt* maar nee, geen tinker voor mij Knipoog

djemo: Is ze jarig?? Of heb ik iets gemist?

Wiejjj! Mn broer heeft singstar gedownload, gister avond met zn 2e beetje zitten zingen. Nou was ik natuurlijk wel een talent met mijn stervende kraai gezang. Heb wel van hem gewonnen! (bijna 7000 punten!) Niet slecht voor een eerste keer. Maar hij had ook allemaal rock nummers erop gezet, ik voor de eerste keer een slayer nummer gezongen...(nog geen 1000 punten Tong uitsteken)
Laatste schoolweken, moet nog maar 1x, maar wel projecten afmaken...zit nu weer fijn een paper te schrijven en te bedenken dat het weinig paard wordt deze week Nors opkijken

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:35

Ben ik weer, Ach gut
Ik was bij een vriendin wezen logeren, we moesten samen voorkomen namelijk.En ik heb maar minder dan 8 uurtjes geslapen, en toen moest ik me lenzen indoen dus.. Ik heb dus lenzen, en wouw ze vanmorge indoen.Toen dacht ik dat ik de rechtse in had gedaan maar had de linkse ingedaan. En ik zag heel vaag dus met rechts. Dus ik werd helemaal gestrest omdat ik de rechtse er niet uitkreeg. Na al het gefrut ben ik erachter gekomen dat ik rechts niks inhad en links dus wel iets inhad.Dus nu me oog beschadigt.. Scheve mond Op school kreeg ik elkekeer traan ogen, en ik moest huilen.. Tja dat doet gewoon supper zeer! Toen naar me mentor gegaan, en die zij dat ik beter naar huis kon gaan. Want tja met een pijne oog is dan ook niet fijn om dan op school te gaan zitten.. Ik kwam hier heel even, ga zo weer op de bank liggen, heb nog geeneens 8 uurtjes geslapen vannacht.En me oog moet ook rusten.Moet ook me paardrijles voor morgen afzeggen, voor de stof in de bak, als ik dan nog stof in me ogen krijg gaat het shuren..Echt *** vind ik het maarja.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:55

Punkie mijn lieve Mainecoon is gisteren naar de poezen hemel gegaan.
We kwamen aan en we mochten naar haar hokje waar ze in lag
normaal halen ze het diertje uit haar verblijf maar omdat zij zo argesief was namen ze geen risico om haar zo eruit tehalen.
dus ze wilde al dan via de infuus die ze al heeft verdoven.
Mijn vader zei laat ons eerst proberen zij kent ons en zo mochten we naar het dieren verblijf.
Nou daar zat ze boos in een hoekje zo kon ik haar niet en grommen en blazen.
ik aaide haar over haar kopje tot dat ze echt ging grommen.
mijn vader ook proberen en kwam ook aan haar lichaampje met aaien
nou ze werd echt boos en blazen en grommen dit was dus voor mij een teken ze heeft pijn.
ze proberde telopen maar ze kon niet achter was een soort verlamming.
ze was aan het wankelen en viel gelijk om.
ze keek wel helder uit haar ogen en dat vond ik wel vreemd. Geen dof heid of derde ooglid).
geestelijk was ze nog erg bij maar lichaamelijk niet meer en dat deed me erg pijn.
nou toch besloten om via de infuus maar een verdoving tegeven en dat ze in haar hokje in slaap zal vallen.
nu zo op tillen ging niet meer als ze zo pijn heeft en tekeer gaat.
eerste verdovingspuit ging erin en je zag haar vechten om niet te slapen.
en het lukte echt niet ze bleef waaks en bazen en alles in de gaten houden.
ineens begon het een beetje te werken en ze keek echt op van heeeeeeeeeeeee jullie zijn er en begon te miauwen en wilde naar ons toe kruipen.
gelukkig stond mijn vader voor haar hokje want ze viel er bijna eruit.
ze had ineens geen pijn meer en werd leverig.
mijn vader aaien en maar aaien en ik ook en mijn moeder en Marcel.
maar ze wilde nog steeds niet echt slapen zodat we haar eruit kon tillen.
dierenarts kwam weer kijken en gelijk weer blazen en grommen.
ze besloot om nog extra tegeven.
uit eindelijk werd ze suffig en kon ik haar eruit tillen zonder dat ze me open krabt en bijt van angst en pijnen.
op de tafel gelegt en aaien en wachten tot ze echt goed onder verdoving was.
uit eindelijk sliep ze goed en riep ik de dierenarts erbij dat ze nu goed onderzeil was.
ze keek na of ze echt goed sliep en ja hoor dus maakte ze het spuitje klaar en kreeg ze de echte spuit.
dit ging snel ze was zo weg naar de poezen hemel.

het rare is ik heb veel gehuild bij haar toen we haar in het hokje zag zitten en dat er nog een keer werd bevestigt van komt nooit meer goed.
en ook omdat ze zo helder maar boos keek dat ze geestelijk nog zo bij was.
uit eindelijk dat ze de echte spuit kreeg kon ik niet meer huilen raar hoor maar het voelde als een soort op luchting leek het net.
ze had geen pijn meer en had rust zo zag het erook uit.

we hadden om 16.00 een afspraak en om 18.00 gingen we weg zolang zijn we bij haar geweest.

ze word vandaag gecremeerd dat willen mijn ouders heel graag.
ze hebben vosje onze andere maincoon ook al thuis in een leuk potje zitten met haar foto erbij.

toch krijg je altijd een twijvel over je heen van heb ik het goed gedaan en niet tesnel besloten
hadden we niet eerst door moeten zetten met de behandelingen dat spookt eventjes door me hoofd.
maar dat hoort erbij denk ik.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:08

sterkte heidi! Het is een moeilijke beslissing geweest, maar ze heeft nu geen pijn meer. Twijfel is er altijd, maar ik weet zeker dat je het beste hebt gedaan voor punkie.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:22

Beetje vreemde vergelijking misschien, maar ik had datzelfde gevoel van opluchting toen mijn oma geeuthenaseerd werd. Ze was zo klaar met de wereld, had pijn en geen uitzicht op herstel...
In dit geval heb jij natuurlijk gekozen voor haar einde,maar geloof mij, je poes had er ook voor gekozen...

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:14

Mies_Apollo ..... JA ZE IS JARIG VANDAAG

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:31

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:32

Peet: GEFELICITEERD Haha! : Hoe oud ben je geworden?
Leuke dag gehad?
Ilona: Whaha, zwaar leven he Haha! Ja kan dus ook een paard dat flauwvalt... Gelukkig zelf nog nooit gezien, maar op zich wel logisch dat dit ook bij dieren mogelijk is en ik ken dus een paard die het ook had Ja
_Sigrid_: ik denk dat er zeker wel interesse is daarvoor, alleen zelf heb ik er nog niks mee dus Bloos
Frank: hijs echt leuk, heerlijk barok en een uitslovertje haha!
Shirley__: Leuk joh!
jus: he hallo, alles goed? Staat die van jou te koop?
Michelle: ROFL Meer weet ik ff niet te zeggen Huilen van het lachen
Succes met je zingcarriere!
HorsiesliiIeeeeh dat klinkt echt onwijze eng zeg, brrrr!!
Maar je moest samen voorkomen met een vriendin? Hoe bedoel je, voorkomen voor justitie??
Heidi Nogmaals veel sterkte echt naar..

Nou volgens mij had Furia wel een leuke dag gisteren haha, mijn uber mega mix ging er in ieder geval met veel plezier in Pling
En ook lekker gepoetst, en zn lickit opgehangen ben benieuwd of ie het een beetje snapt Tong uitsteken Zometeen lekker rijden, nouja lekker met dit weer, hoop dat het droog blijft... Maar moeten echt weer aan het trainen!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:36

Lindy:
Als we telaat in de les komen op school, moeten we de volgende dag om 8 uur op school zijn.