Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Misschien even op bloedwormen laten testen Azmay.
Leuk paard Dorien!
keeyzie schreef:Azmay: Ik zou een bloedonderzoek laten doen, komt veel uit. Ben toen met mijn Fjord anderhalf jaar aan het sukkelen geweest, hij bleek vol met bloedwormen te zitten. Deze kwamen er met het mestonderzoek niet uit...
Anders kun je helaas blijven voeren/warm houden maar ook zijn spieren zullen er uiteindelijk aan gaan. Dat was bij mij het moment waarop ik naar de dierenarts ben gestapt. Dus eigenlijk te laat.
Duende01: Wat een gaaf beest, jullie rijden ook helemaal in stijl zie ik, leuk!
keeyzie schreef:Azmay: ik heb ze nooit terug gevonden in de mest terwijl hij echt vol zat. Wel alle mest uit de weide gehaald om verdere besmetting te voorkomen. Maar merkte wel dat hij na een wormenkuur altijd wat down was dus het heeft wel impact op hem gehad.
ingewikkelde materie maar zo heb ik het altijd begrepen: er is een x aantal wormen actief in de darmen, de rest kapseld zich in in de darmwand. Zodra je een wormenkuur geeft komen de actieve wormen mee naar buiten en worden de ingekapselde wormen geactiveerd. Daarom is het zo belangrijk dat je meerdere malen ontwormt, om ook alle wormen die in de darmwand aanwezig zijn weg te krijgen. Ik heb toen om de 6 weken ontwormt. Met equest (groen) en in het najaar equest pramox (blauw). Hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg.
VisibreTeam schreef:Paarden en mensen natuurlijk niet teveel vergelijken, maar om mij heen zoveel mensen met griep en ziekerig... het weer is natuurlijk gestoord... van -8 en heel droog naar vandaag 11/12 graden met een rare zomerse benauwdheid...
_Zsazsa_ schreef:Aaah ze kijkt ongelukkig Azmay. Hopen dat het snel voorbij is!
Ik ben zojuist eigenaar geworden van 4 Pre merries en 1 lusitano merrie, waarvan 2 drachtig![]()
![]()
![]()
Ik was naar 1 paard op zoek haha maar kwam met 5 thuis. 2 zijn echt heel ruig en 3 hele leuke! Sommige ook al gereden. Een aantal zullen de verkoop ingaan maar ik wil ook een klein fokkerijtje beginnen. Dus wie nog een leuke merrie zoekt