Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:40

een paar kmer weegt niet op aan al die ergenissen

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:42

Caro_MarjaH schreef:
Na 3 jaar ga ik ook verhuizen, paar kilometer verderop. Gisteravond zijn we gaan kijken en wat een luxe zeg, binnenbak, solarium, stapmolen, megagrote stallen, hele jaar door overdag in de wei. Pfff, had ik veel eerder moeten doen ipv me steeds ergeren aan vanalles en nog wat. Enige voordeel wat ik nu heb is dat ik de weg oversteek en bij mijn paard ben. Maar die paar kilometer verderop valt in het niets tegen alle luxe die ik daar heb en nu totaal niet heb.

Ja, ik zou zeggen: zeker doen!
Ik zat ook een heel jaar te twijfelen en te twijfelen omdat die stal waar ik stond dichtbij was en het scheelde natuurlijk ook in de maandelijkse kosten.

Maar ik heb het toch gedaan, en ik moet zeggen nog geen sec. spijt gehad!
Heerlijk :D

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:55

DaraBariton schreef:
Maandag was het het laatste landdagje helaas dus nu gaan de paarden in kleine groepjes van 2, 3, of 4 en soms meer in de bak. Dit wordt gedaan en voorderest moet je zelf zorgen dat je paard extra buiten komt dit regelen we gelukkig met een paar anderen die elkaars paard dan ook buiten zetten.

Wat een weer he gister! Was aan het rijden en zag een mega zwarte wolk op ons afkomen en konden nog net naar haar stal draven om te schuilen! Daarna wel weer verdergereden met een grote regencape aan hahaha _O-

Aankomende zaterdag weer starten :):)
Wie nog meer?

Wij gaan ook weer weg zaterdag :)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:56

Heerlijk al die luxe zeg!!
Ik vind het heel belangrijk dat mijn paard jaar rond buiten komt. Een stal waar ze 's winters niet buiten komen zou ik zeker nooit kiezen. Gelukkig heb ik een fijn plekje waar ik zelf kan bepalen hoelang hij buiten staat etc :) .

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:57

Oja, ik was gisteren Gidde zijn hoeven aan het uitkrabben en zag tot mijn verbazing dat hij links achter een stuk straal miste? tenminste zo zag het eruit, ik heb er even een stalgenootje bij gehaald en die dacht idd hetzelfde en zei dat het geen kwaad kon ( hij reageerde er ook totaal niet op toen ik eraan kwam) , intussen ook even gegoogled en daar staat ook dat het niet erg is, omdat hij er niet op reageerde en gewoon goed liep heb ik niet gelijk actie ondernomen maar komt as vrijdag de hoefsmid.

Ik heb dit alleen echt nooit eerder gezien, jullie dit al weleens eerder meegemaakt/gezien?

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:10

Dat klinkt heerlijk Els! Hopelijk krijgen jullie het daar goed naar je zin.
Wij hebben ook alleen een buitenbak (20x20 zoiets). Dus dat is wel eens wat behelpen. Maar 1x in de 2 weken les, dan kan ik kiezen, binnen of buiten. Er zit een binnenbak voor een vrij lage prijs vrij dichtbij, daar kan ik vaak terecht, maar de bodem is daar niet optimaal. En ik heb een grote binnenbak waar ik elke woensdag terecht kan. Dus nou ja, wij komen de winter wel door :)

Voor iedereen die dit weekend gaat starten: succes!!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:28

Hier blijven ze zo lang mogelijk op de wei. Voordeel va je paard aan huis hebben en de luxe van twee weien te hebben. De grote gaan ze over een week of twee vanaf. Dan kunnen ze zo lang mogelijk blijven staan op onze kleine wei. Die mogen ze ook best een beetje omploegen.

Hier dit weekend geen wedstrijd maar een clinic van Jeff Heijstek

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:33

Leuk een clinic van jeff heijstek is dat de eerste keer dat je bij hem een clinic rijd? Ben benieuwd wat je ervan vind

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:11

Ja wordt de eerste keer, mijn instructrice krijgt les van hem. Ik ben zelf ook heel benieuwd en heb d'r veel zin in!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:13

Leuk Pronkje! Ik ga zaterdag ook op pad, voor les van Jenny Veenstra. Vooral als oefening voor ons debuut straks maar de les zelf lijkt me ook heel erg leuk :D

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:00

Klinkt idd een stuk fijner Caro_MarjaH, en die paar kilometer idd dat is dan ook wel te overzien.

FemkeUtah, hebben die van ons ook wel eens en dat kan geen kwaat. Zolang het geen hoefzweer is of bloed, maar dan zou ie er ook wel kreupel op lopen.

pronkje_vdp, oh wat leuk! heel erg veel plezier alvast. Ben benieuwd hoe je het vind.

Ilsemarie, gaaf! ook jij heel erg veel plezier, maar dat gaat vast goedkomen.

Vandaag les gehad met Luna, ze begon extreem stijf maar dat hebben we gelukkig snel op kunnen lossen :) verder begonnen met de voorbereidingen voor het M. Iets wat ik en paard beide nooit eerder hebben gereden.
Dus het aanleren van o.a. de keertwendingen.. heb half naast luna gehangen van het lachen, mijn god wat voelde ik me een kluns :')
Voor mijn instructrice was het ook lachen, gieren, brullen. Maar goed het begin is gemaakt haha en ik ben er achter dat ik echt het braafste paard van de wereld heb.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:24

pronkje_vdp schreef:
Ja wordt de eerste keer, mijn instructrice krijgt les van hem. Ik ben zelf ook heel benieuwd en heb d'r veel zin in!!

Ben jaloers zou ook graag een clinic rijden bij hem, helaas dit jaar al geweest hier. In ieder geval veel succes alvast! Ben benieuwd naar je ervaring

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:39

*\o/* *\o/* *\o/*
vannochtend vroeg richting ermelo gereden. Toppe (veulen van verna) moest naar de keuring. En wat deed ie t goed! Hij heeft als enige hengstje een eerste premie mee gekregen met een 8 op draf. Toppe doet zijn naam eer aan. Ik denk dat het volgende veulen maar Winne moet heten :))

Had m'n camera mee, maar op het laatste moment kwam ik er achter dat m'n geheugenkaart vol zat (met filmpjes die mijn camera niet kon herkennen, dus kon ze ook niet wissen ;( ) dus heb helaas maar drie foto's :(
In ieder geval z'n vrolijke koppie :))
Afbeelding

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:03

Van harte!! Goede presentatie :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:07

Wauw wat goed! Gefeliciteerd!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:34

wat goed gefeliciteerd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:06

Ahhh wat leuk van harte!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:20

Thanks meiden :D

nu is verna ook weer wat veiliger kwa blijven :) die heeft nu twee goede veulens neergezet, dus eigenaar wil haar nu wel aanhouden :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:31

Gefeliciteerd! Leuk :)

Vandaag eerste wedstrijd gehad 175 punten, alleen paard sloot zich af en kon kreeg der niet meer in gallop de tweede keer nu lekker trainen en 2 november nog een keer proberen

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:00

Prima punten zo, zeker voor een debuut!!

ik twijfel een beetje. Anakomende zondag is er weer wedstrijd bij de manege een paar honderd meter verderop. Maar eigenlijk gaat ze pp t moment naar mijn idee niet fijn genoeg. Denk dat ik het nog even af laat hangen vaan mn les morgen en of ik het kan regelen op mn werk.
het is wel leuk en opzich kan er niet heel veel mis gaan, maar ik heb het idee dat ik zelf elke keer weer zenuwachtiger ben en dan gaat het toch niet :') punten worden elke wedstrijd lager :')

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:17

vandaag een leuke clinic meegreden, en weer wat leerzame tips! Nu even verder oefenen en dan maar weer op wedstrijd

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:31

Als het toch in de buurt zou ik gaan als de les goed gaat dan!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:35

Ja, eerst maar even kijken hoe het morgen gaat :)
Ze is heel wisselend deze week. Maar het tempo is op het moment echt een probleem en zeker in een proef zie ik het dan niet zitten :P

Ze heeft ook weer bedacht dat ze voor het aanspringen in de rechtergalop ineens eerst nog een paar extra drafpassen nodig heeft. Slaat natuurlijk nergens op want ze kan t prima. Het is alleen dat ze gewoon veel te laat reageert.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:53

Pronkje hoe was het?

Lauke leuk veulen!
Jamiejoyce gefeliciteerd prima debuut toch.
Maaike wie gaf de clinic?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:18

Gefeliciteerd Lauke, leuk veulen!

Ik had vandaag mijn eerste indoor van dit seizoen. Eerste proef voelde erg goed aan maar helaas dacht de jury daar anders over en had ik 168 punten, heel vreemd. Tweede proef voelde veel minder aan maar daar had ik 178. Helaas viel ze in die 2e proef na de middengalop in draf en dat leverde een 4 op, als dat niet was gebeurd had ik gewoon winst gereden. Nou ja, ik doe niet voor niks mee aan het dressuur trainingstraject dus daar hebben we wel wat te doen.