[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:41

Jellie, veel sterkte. Dat je tijd voor jezelf nodig hebt is logisch. Een kind hoort niet te overlijden!

Shanna, gefeliciteerd! Wat een charmante verschijning!

Gisteren met Frío naar de lange teugel dag geweest. Heel erg leuk! Frío was erg onrustig op de trailer en de stalgenoot die mee was kon gelukkig een stal voor hem regelen. Het alleen zijn vond hij daar nog niet een groot succes, maar hij was wel stukken rustiger. Dook meteen de drinkbak in en staan eten.
Eenmaal in de bak ontspande hij duidelijk. Hij vond het heerlijk om aan de slag te mogen en af en toe ook lekker langs de kant aandacht lopen trekken van kijkers :+
Na het showblok zijn we weer terug gegaan. Voor Frío prettiger en ook omdat het behoorlijk woei.
Op stal gekomen Frío snel uitgeladen en regendeken op zodat ie nog lekker een paar uurtjes op het land kon. Was hij blijkbaar hard aan toe, want meneer rende eerst naar de verste hoek van het land waar geen andere paarden stonden en gooide er toen een paar ongelooflijke bokken uit om daarna lekker bij zijn dames te gaan staan grazen :D
Zelf heb ik vooral spierpijn in mijn schouders. Wat dat betreft neig ik toch om de manier waarop Piet Bakker les geeft te gaan doen. Ook omdat Frío wel accepteert wanneer ik dicht op hem sta, maar hij eigenlijk een paard is dat heel erg gesteld is op zijn eigen ruimte. Het argument van Piet Bakker dat een paard zijn staart moet tonen vind ik ook erg op Frío van toepassing. Die staart (en billen) mocht ik in het begin niet eens oppakken bij de wortel. Vindt hij nog steeds niet heel erg fijn.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:38

Suelza schreef:

Soms krijg je een engeltje mee in je leven
die met kleine gebaren ieders hart weet te raken

Dit engeltje toont ons hoe het is om te geven
En werd gestuurd om de wereld iets mooier maken

Zij bleef niet lang genoeg, zij was hier maar voor even
Maar in die korte tijd, heeft zij haar hart aan ons gegeven

Elise wat ontzettend mooi geschreven, heb er echt een brok van in mijn keel.....

Jellie schreef:
Geniet van vandaag, niemand beloofd je morgen!

Heel mooi!

Niemand neemt het je kwalijk meis dat je de puf niet hebt, je hebt andere dingen aan je hoofd.
Goed je tijd nemen, hoor! Je hebt het nodig! :(:)

Eline -> Top dat Atlas z'n tong goed aan het genezen is!
Wat betreft je chronische vermoeidheid (want zo klinkt het), heb je al eens je bloedwaardes laten controleren?
Ik weet van mezelf (door bloedonderzoek) wanneer ik een langere periode moe ben (en daardoor dus ook sneller geïrriteerd ;) ) dat ik dan een tekort aan ijzer heb.
Als ik dan 1 stripje ijzertabletten neem, elke dag 1, dan ben ik er zo weer bovenop.
Bij mij is het ook tijdens en na mijn zwangerschap(pen) gekomen.
Het is niet gezegd dat het bij jou ook door ijzergebrek komt, maar misschien is een andere waarde niet helemaal goed, en het kan nooit kwaad om het eens te laten nakijken.
Ik laat dit elk jaar even doen, gewoon voor m'n eigen gemoedsrust.

Beda -> Lekker eigenwijs stuk vreten is die Señor van jou met z'n onvoorzichtigheid! ;)
Bij Rints gaat het gelukkig goed met haar hoeven nu de ijzers eraf zijn.
Wel iets scherpe randjes en wat stukjes eraf gebrokkeld, maar ze zien er verder nog prima uit, zelfs nu we elke dag langs de weg lopen.
Morgen komt de hoefsmid op stal, dan wil ik wel even de scherpe randjes weggevijld hebben, maar meer hoeft er nog niet aan te gebeuren.
Hoe is het verder met Piep?
Hij zal toch geen hoefzweer hebben nu?

Elise -> Pas je wel een beetje op met die Ibuprofennetjes?
Zijn niet goed voor je hart en kunnen maagzweren veroorzaken als je ze als snoepjes eet. ;)
Heb je (nog) geen aangepaste bril dan voor je ogen?

Shanna -> Ze is je gegund, heel veel plezier en geluk met Win!

Branka -> Ook een leuke dag gehad op de LT-dag lees ik!
Leuk zo'n paard wat in de ring geniet van de aandacht en zich graag laat zien.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:57

_Saida_ schreef:
Branka -> Ook een leuke dag gehad op de LT-dag lees ik!
Leuk zo'n paard wat in de ring geniet van de aandacht en zich graag laat zien.

Het is aan de ene kant leuk en geeft aan hoe ontspannen hij was. Maar de andere kant is dat op die momenten zijn concentratie minder is en hij dus niet op mij let. Ik mag niet verwachten dat Frío zich een uur lang achter elkaar kan concentreren op het werk, maar hij hoort toch wel op mij te blijven letten.
Maar het was inderdaad zo leuk dat ik een lange teugel heb aangeschaft en ga proberen om het 1x per week te blijven doen.

@ Cloor: Frío is vorig jaar ook van zijn ijzers afgehaald. Door de nagels kreeg hij scheuren in zijn hoef vanaf die nagels naar het ijzer. En die stukjes brokkelden dus ook af. Eerste periode heeft hij zijn randen die dus door die nagelgaten zwakker waren, kapot getrapt. Na een paar keer onderhoud door de smid heeft hij nu weer nette hoeven. Na een paar weken merk ik dat de randjes weer wat minder mooi worden (stukjes eraf trappen), maar scheurtjes zoals destijds of echt happen eruit trappen zoals vlak nadat de ijzers eraf waren gebeurt niet meer. Hij moet wel om de 6 tot 8 weken bekapt worden. In de winter kan het iets langer aan omdat zijn hoeven dan wat minder droog zijn.

Lisenka

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:37

Branka: wat heerlijk een paard die in de ring ontspant. Als Halley publiek ziet wordt hij heel gespannen. Lijkt mij ook een hele leuke afwisseling om LT werk te gaan doen. Was dit de eerste keer voor jullie?

Shanna: wauw, wat een mooie foto. Ze heeft echt een supermooi hoofd, he. Ga je vast veel plezier aan beleven.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:48

Voor zover ik wist wel, hoewel mijn instructrice aangaf dat we een tijdje terug al eens een poging gewaagd hadden.
Er naast ontspant Frío vrij goed, hij ziet wel dingen maar doordat ik er niet op zit span ik minder (geen angst eraf te klappen) en krijgt hij geen spanning van mij mee. Erop voelt hij mijn spanning en reageert dan meteen op mij. Wedstrijden zijn daardoor dus nog heel erg lastig.

Frío is ondanks het arabierenbloed wel duidelijk een Spanjaard: gek op aandacht en belangstelling, maar wel als hij het vraagt. Stap dus niet zomaar met uitgestoken arm op hem af om hem te aaien, dan stapt hij achteruit omdat hij dat niet wil. Hij wil echt respect voor 'zijn eigen ruimte'. Over het algemeen benaderen mensen hem vrij rustig en is het een een heel meegaand paard dat dan contact zoekt. Daarom was het op stal dus ook geen probleem om hem aan de hand naar het land te laten brengen en halen toen ik hem een week rust gaf. Frío liep heel braaf mee om vervolgens op het land uit zijn plaat te gaan |o

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:12

He branka:
Was leuk he gister! VOnd het echt leuk om samen met jou in de ring te mogen lopen. Frio ziet er goed uit zeg! Hij heeft echt veel spierontwikkeling gekregen. Ik heb ook pijn in mijn schouder van gister.

De pietbakker manier ken ik helaas niet. Heb nog nooit les gehad in het lange teugelwerk op gister na dan.
Wij vonden het ook erg leuk en ik heb op de foto's gezien die mijn partner gemaakt heeft dat nero het toch ook wel naar zijn zin had daar.

Ook wij zijn meteen vertrokken want het waaide wel erg hard op een gegeven moment.
Jammer dat ik niet even langer met je heb kunnen kletsen.

Volgende keer weer?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:19

Dank je voor het compliment. Ben ook enorm trots op mijn mannetje, hoe hij er nu uitziet en hoe ik dat met hem voor elkaar heb gekregen.
Het was inderdaad erg jammer dat we niet wat langer konden kletsten. Gaat vast goedkomen een volgende keer want het was erg leuk en voor herhaling vatbaar (of anders ergens anders?).
Jullie gingen ook lekker tijdens de les! Nero lijkt me ook een heerlijk relaxt paard.

Staat Frío perongeluk nog ergens op een foto? :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:15

Anouk: heerlijk weer hier te zijn :D maar over endurance, wat vind je er dan precies eng aan? Het hele gedoe, met andere paarden erbij ofzo? Dat heb je toch ook bij dressuur.. Ik heb vroeger een paar endurance ritten gereden en vond het erg leuk, een buitenrit in prachtige natuur, je rijdt samen met anderen, overal zijn controlepunten, dus mocht er iets misgaan is het nog een stuk veiliger dan een gewone buitenrit.. Maar als het je verder niet aantrekt dan schiet dat ook niet op natuurlijk, wil je ook niets opdringen ofzo :+ ik zou wel zeggen, ga iets doen wat je echt leuk vind, die haat liefde relatie met dressuur wedstrijden zal Sam ook wel aanvoelen en zich daardoor af en toe opstandig gedragen, gevoelig als hij is.. Wel weer een leuke dag gehad gisteren :) een hoop paard gerelateerde uitjes he :D ideaal als de hele familie er van houdt!

Branka: sterkte, hopelijk voel je je snel wat fitter.. Wel een interessante dag gehad :)

Debby: nee dit was de eerste keer, hier hebben ze zulke elastiekjes helemaal niet, hehe. Dat zou even mooi meegenomen zijn, ik houd ook wel van een lange dikke bos manen :) het zat er vanochtend nog keurig in! En gek inderdaad he, ik merk het ook nu de twijfels bij mij weer weg zijn het gewoon weer helemaal goed gaat met hem, wordt me steeds duidelijker hoe sterk hij mij spiegelt! Xantha is dus ook lekker duidelijk daarin :) zo zie je, zo leren we niet alleen over onze paarden maar zeker net zoveel over onszelf 8-)

Snowy: gelukkig dat het al wat beter gaat met zijn tong :)

Vanochtend een flinke buitenrit gemaakt met nog 3 andere paarden (en ruiters ;) ), twee meisje die hier op vakantie zijn en een van de staljongens. Ging al een stuk beter dan voorheen, wegens zijn geschiedenis als show 'race' paard wilde hij altijd per se voorop lopen, ging in het begin echt tot heftig protest over, steigeren en bokken, alle kanten op proberen te scheuren. Nu was hij lekker rustig, in draf en galop probeerde hij wel weer erlangs te piepen, wat het wel een beetje vermoeiend maakte, maar geen rare dingen meer :)
Hier trouwens nog een topicje met zijn vlechtjes en Darius aan de hand aan het grazen :) [ITP] berbers Flavio en Darius in de Tunesische hitte..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:04

Elise super bedankt voor het mooie gedichtje. Heb het een paar x gelezen maar hield het niet droog..
Zou ik het op de kaart mogen zetten die we nog voor t gezinnetje hebben klaar liggen?
T is echt een afschuwelijke ziekte.. jij ook al 2 mensen hieraan verloren..

Ik ga zo mijn beste dinnetje opzoeken.. die is over uit Frankrijk..

Heb net voor de 1ex heerlijk gereden op onze spaanse knapperd :+: Heeft me wel even goed gedaan.

Fijne dag en tot vanavond!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:32

Zo eens even tijd om mijn lange teugel verslag te gaan maken. Het was een heerlijke dag met dezelfde geweldige sfeer als vorig jaar! En ik denk dat ie weer goed geslaagd was. Ik had het wel erg druk omdat eigenlijk alles zo beetje wel anders werd dan dat ik van te voren had gepland. Mijn showblokje van eerst 5 werden er uiteindelijk 2, want ook Hanneke kwam zonder paard, ze durfde het met de harde wind niet aan om zo'n eind te komen rijden. Ik gauw nog vrijdagavond mijn vriendin opgebeld of zij ene lange teugeldemo wilde geven en dat wilde ze gelukkig wel. Nougoed ik zou het wel zien, wat niet kan kan nou eenmaal niet en ik dacht het loopt wel los en dat was gelukkig ook zo.
Zaterdag om 6 uur de wekker na een heel kort nachtje, ik kon niet echt slapen was heel de tijd ana het verzinnen of ik niks vergeten was.... :+ stond ik om kwart over 6 al op stal om de vlekken controle bij Capriola te houden. Haar even rustig vertroeteld en bandages om en om 7 uur kwam de trailer ons halen. Ik reed met mijn eigen auto vooruit om te kijken of alles op Nimmerdor oke was qua bak afzetting en tafels voor de standjes. Ook het aantal deelnemers van de wedstrijd werd gehalveerd door de harde wind dus we konden rustig aan doen en een half uurtje later beginnen. Ik ging als eerste de ring in met mijn indianen kuur. Capriola had veren in de manen en staart en ik had haar beschilderd met clowntjessmink als een echt indiaantje. Het zag er echt gaaf uit vond ik! Dat vond de jury ook want op mijn protocol hadden ze onder geschreven "origineel qua uiterlijk/muziek, leuk!" dus dat was tuurlijk gaaf. De kuur liep lekker met hier en daar een schoonheidsfoutje maar ik was best tevreden. Daarna de andere deelnemers en ik grapte al dat ik de jury had omgekocht want een vriendin van mij deed ook mee en ik vind haar steengoed... maar wat bleek... zij werd 2e en ik mocht de eerste prijs mee naar huis nemen!! Waaaaaaat?!?!? Super gaaf !!!
Daarna begonnen de lessen voor de schoolpaarden en Hanneke ging met Capriola naar de andere bak om een korte uitleg demo te geven aan de deelnemers van haar clinic. Ze had Capriola nog nooit in handen gehad en Cap is uberhaupt eigenlijk nooit in andermans handen dus het was even zoeken naar elkaar, maar het was improvisatie omdat ze haar eigen paard niet mee had.
De beginners lessen liepen volgens mij verder ook prima en onderwijl komt een van mijn 2 overgebleven demo rijders op krukken binnen. Ooooowww wat is er met jou gebeurt en fijn dat je er toch bent! Ja zegt ze, lange teugel les gaat niet op krukken maar ik rij wel de show... Ik zei nee joh gek! Maar ze wilde me niet laten zitten en kwam gewoon rijden! Echt zo iets gaafs!! Ik was helemaal blij, lifesaver hoor! Tijdens de lessen van de ochend even met Eveline en Branka gekletst, echt heel veel klets tijd had ik niet want ik wilde eignelijk gewoon alles in de gaten houden met zo'n aangepast program maar ik vond het ontzettend leuk om jullie en de paarden eens te zien. Heb bij jullie 2 in de les even staan kijken, helaas was er in die les een uitvaller maar dat was een mazzeltje dan maar voor jullie. Wat een mooie paarden en wat is Frio een spierbundel zeg! Ik vond em echt heel leuk!
Toen werd het een voor de 2e keer aangepast showprogram, Piet Bakker mocht met de hengst Picaro een lange teugel info demo doen en heeft een ruim half uur de bak benut. Het is zo'n geweldig enthousiaste man! Niet te stoppen, wat op zich dan ook grappig is. Daarna kwam Thamar Gothjalpsen met haar 2 zwarte Lipizzaner hengsten een kuur op muziek rijden! Ik moest de cd aan zetten maar ben daarna gauw weer naar de rijhal gerend om het goed te kunnen zien! Dat knalde werkelijk er vanaf wat een gave paarden en spektaculaire kuur vond ik het! Echt the man in black, het was echt heel gaaf. En daarna Ellen en Tanja, weer gauw muziek aan en terug naar de bak rennen om te kunnen kijken naar hun prachtige pas de deux helemaal in stijl, zag er werkelijk waar ook prachtig uit!! Het showelement was volgens mij echt alsnog geslaagd!
Daarna om de dag af te sluiten de lessen bij Piet Bakker. Kelly deed daar een les mee met een van de Lipi's van me vriendin en ik vond het ook erg leuk om Kelly te ontmoeten. Toen was er dus nog maar actie in 1 rijbak en had ik eindelijk tijd om even langs de kant te zitten kijken. Al pratende kom ik erachter dat ik zowat naas Anouk zat haha, dus dat was ook leuk! Gezellig Anouk, leuk dat je er was!!
Daarna was ik zelf aan de beurt en ik moest mijn teugelvoering doen op d emanier van Piet. 2 teugels aan 1 kant schuin op het lijf van Capriola. Ik lange teugel normaal met 1 teugel links van haar en 1 teugel rechts en de teugelvoering van Piet is mijn drijvende hulp in de zijgang. Dat zorgde in het begin van de les bij Capriola en mij nogal voor wat miscommunicatie en daardoor kwamen sommige dingen niet goed uit de verf. Verder vind CApriola het net als Frio heerlijk om in de spotlicht te staan en ze gaf zich helemaal. ZE werd overijverig in de verzameling waardoor ik soms moeite had om haar voorwaarts te krijgen en Cap helemaal druk van zichzelf werd omdat ze niet meer wist waar ze haar benen moest laten bijna :D . Na een paar rondje even rustig rechtuit werken kreeg ik haar weer terug en hebben we nog een paar stukjes galop en aan de piaffe kunnen werken. Tijdens mijn les zag ik ineens Elise aan de kant staan!! Toen ik mijn prive aandacht van Piet had gehad ben ik even langs de bakrand gestopt (Piet was toch met een ander bezig) om even met haar te kletsen. Ik dacht dat gebeurt me niet weer net als op Horse Event dat we alleen elkaar zien en hoi zeggen en dat was het. Ook super leuk dat jullie toch nog gekomen waren en je ondanks je pijn bent blijven kijken. En wat een compliment maak jij me Elise dank je wel :o
Het was dus echt een heerlijke dag, vol met leuke mensen, mooie paarden en ik heb er ondanks dat ik het heel druk had met regelen en in de gaten houden, onwijs van genoten!!
Voor de liefhebbers, Marcel Knaapen heeft de hele dag iedereen en alles op de foto gezet dus binnenkort bij hem op de site is alles vast te zien!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:59

Leuk verslag! Herkenbaar. En dat je weinig tijd had om te kletsen was heel begrijpelijk. Organiseren én dan ook nog met eigen paard meedoen, ik doe het je niet even na! En ondanks het kort was, was het erg leuk even met je te praten. Volgende keer (waar dan ook) is er vast wat meer tijd ;)
regine schreef:
Tijdens de lessen van de ochend even met Eveline en Branka gekletst, echt heel veel klets tijd had ik niet want ik wilde eignelijk gewoon alles in de gaten houden met zo'n aangepast program maar ik vond het ontzettend leuk om jullie en de paarden eens te zien. Heb bij jullie 2 in de les even staan kijken, helaas was er in die les een uitvaller maar dat was een mazzeltje dan maar voor jullie. Wat een mooie paarden en wat is Frio een spierbundel zeg! Ik vond em echt heel leuk!

:o :o :o :o :o Maaannnnnnnn! Ik groei ter plekke weer van trots!
We hadden inderdaad mazzel! Zo met zijn 2-en les. Maar het was ook behoorlijk intensief!
Ben reuze benieuwd naar de foto's. Peter (stalgenoot die mee was) had zijn camera vergeten. Baalde hij zelf ook erg van. Hij is in ieder geval ook erg enthousiast en gaat het lange teugelen zeker ook eens proberen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:17

Ja ik geloof zeker dat het met 2 behoorlijk intensief is. Met 3 heb je net even tijd om zelf eea uit te proberen en te oefenen wat je net hebt gehoord, vandaar ook die indeling. Maar goed, met zo'n griepgolf, harde windstoten en nog meer pech gevallen was het alles bij elkaar alsnog een leuke opkomst! Je stalgenoot zei al tegen me dat hij het erg leuk vond en ook wel zelf mee had willen doen ;) mooizo! Dat is ons doel he, bekend maken en laten zien hoe leuk het is!

Grappige is dat een meisje die naast mijn pensionstal woont ook mee was samen met een vriendin/stalgenootje om te komen kijken. Ze had het mij nog nooit zien doen thuis (wat op zich knap is hahaha ik doe et bijna nooit :+ ) en was er ook helemaal vol van geworden gister om het zelf ook te gaan doen! Kijk... daar wordt ik dan helemaal blij van he :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:44

Sorry dat ik even kom binnenvallen :o

Maar voor wie het leuk vind... de foto's van het middag programma van de LT dag staan online O:)

http://www.idphotos.nl/evenementen.html

Helaas heb ik niet zo'n kanon van een lens al Marcel Knapen maar dan heb je een idee :D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:46

VONK!!!!! Je bent hartstikke geweldig! Ik ga meteen kijken!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:48

regine schreef:

Ben al vanaf 10u vanochtend bezig :') Binnenbakken grrr... hopeloos :o

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:55

Shanna: woow mooi paard!!! De naam kan beter ;)
Dat je er maar veel plezier aan mag beleven!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:00

Ivonka schreef:
regine schreef:

Ben al vanaf 10u vanochtend bezig :') Binnenbakken grrr... hopeloos :o

Marcel kwam ook al vragen of smiddags het licht aan kon :o maar ik vind het mooie plaatjes! Super Ivonk!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:46

Jellie schreef:
Elise super bedankt voor het mooie gedichtje. Heb het een paar x gelezen maar hield het niet droog..
Zou ik het op de kaart mogen zetten die we nog voor t gezinnetje hebben klaar liggen?
T is echt een afschuwelijke ziekte.. jij ook al 2 mensen hieraan verloren..

Ik ga zo mijn beste dinnetje opzoeken.. die is over uit Frankrijk..

Heb net voor de 1ex heerlijk gereden op onze spaanse knapperd :+: Heeft me wel even goed gedaan.

Fijne dag en tot vanavond!

NAtuurlijk mag jij dat :(:)

En fijn dat je spaanse knappert je nu wat troost kan bieden...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:50

Inderdaad fijn dat het rijden goed ging Marielle...paardrijden is echt dé manier om even je hoofd leeg maken...dikke knuf :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:11

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:03

Anouk: Met de lange teugeldag kon ik niet. Best jammer, leek mij ook erg interessant. Misschien ga ik volgend jaar ook kijken.

Jell: Fijn dat je nichtje er goed uitzag en je toch nog een mooie herinnering aan haar kan houden zo. Sterkte nog.

Elise: Mooi gedicht. Ik heb ook jaren geleden een hele goede vriend verloren. Het heeft bij mij ook nog niet helemaal een plekje kunnen vinden. Ik moet er nog vaak aan denken. Voornamelijk aan het gemis.

Shanna: Wat een lief hoofd heeft ze.

Saida: Vroeger heb ik ook wel eens een ijzertekort gehad. Ik kan het altijd even laten checken. Bedankt voor de tip.

Lakshmi: Lekker dat je buitenrit goed ging. Dat wedstrijdje rijden van die paarden, dat ken ik. Atlas doet dat ook altijd. Daar wordt je op een gegeven moment zo moe van in je armen en je benen en je kont. Haha.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:09

Zo, vandaag Atlas gelongeerd. Qua lopen was hij lekker actief, maar hij oogde vandaag erg vermoeid. Hij heeft vannacht buiten gestaan en het was niet echt lekker weer hier. Na het longeren lekker laten eten. Toen wilde ik hem buiten zetten (het was ochtend) en toen wilde hij niet. Echt vreemd, niets voor hem. Ik hem toch op het land gezet, want het was lekker weer. Hooi erbij. Komt zijn weiland maatje aan, laat hij zo z'n hooi liggen. Dat vond ik echt vreemd, hij heeft enorme voedernijd en hij is het hoogste in rang. Toen ik 's middags op stal kwam, hoorde ik dat hij de hele tijd bij het hek had gestaan en stond te trillen.
Toen ik hem ging halen reageerde hij ook heel vreemd. Normaal valt hij de ruin van het andere land aan als hij bij Atlas zijn hek staat. Dit keer moest ik het paard wegjagen. Qua temperatuur was hij normaal, maar hij ziet er zo moe uit, dat ik hem voor de nachten nu maar binnen zet. Hij vond het ook helemaal niet erg om op stal te staan.

Het leuke nieuws is, dat ik eindelijk gisteren mijn Zaldi hoofdstel binnen heb gekregen. Het staat hem echt zo gaaf. Ik hoop dat ik nu binnenkort weer kan rijden.

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:42

Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee maar ik dacht nu een laat ik mee maar eens gaan voorstellen.

Ik ben Merel en ik ben 22 en heb sinds november 2008 mijn eigen PRE genaamd Don Diego.
Hij is geboren op 15-05-2008 bij gerrit koertshuis en hij is een bruine hengst. Mischien dat sommige zijn naam al hebben zien staan op de lijst van de campeonato maar ik mocht helaas niet meedoen omdat we er bij de medische keuring achter kwamen dat mijn dierenarts een fout bleek gemaakt te hebben met de basisenting |( dus hij had voor niks 6 uur in de trailer gestaan. Maar ik las al dat ik niet de enige was, echt balen...

Bij deze nog even een fototje van mijn kind *D
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:52

mirol3 schreef:
Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee maar ik dacht nu een laat ik mee maar eens gaan voorstellen.

Ik ben Merel en ik ben 22 en heb sinds november 2008 mijn eigen PRE genaamd Don Diego.
Hij is geboren op 15-05-2008 bij gerrit koertshuis en hij is een bruine hengst. Mischien dat sommige zijn naam al hebben zien staan op de lijst van de campeonato maar ik mocht helaas niet meedoen omdat we er bij de medische keuring achter kwamen dat mijn dierenarts een fout bleek gemaakt te hebben met de basisenting |( dus hij had voor niks 6 uur in de trailer gestaan. Maar ik las al dat ik niet de enige was, echt balen...

Bij deze nog even een fototje van mijn kind *D
Afbeelding

kunnen we elkaars handje schudden...kmoest ook vertrekken met fauno vanwege basisenting 2002
wie is de vader en moeder van Don Diego?

hee...en je woont ook nog in de buurt! wat leuk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:03

Soeske, hoe is t nu met Goya?

Cloris, ik hoop dat Piropo snel weer oke is.

Branka, naar dat je de grens op t werk hebt bereikt.. iig fijn dat je even naar huis moest voor TO.
Hoop dat t iig verbeterd :(:)
Stoer dat je op t paard van een stalgenootje hebt gereden +:)+
En ook gaaf met Frio op de lange teugeldag.

Zilfstar, wat heerlijk dat t zo goed ging met de frisse Jippe :)
Gaaf zeg je beugels en riemen *D

Anouk die freestyle lessen kunnen best prijzig zijn maar al neem je er een of twee, kan het je wel weer 'handvaten' voor de toekomst geven.
Gewoon met zijn allen een week geen vlees eten, kan je vast zo'n les wel bekostigen :))
Wat is Despi toch een stoer dier! genoten op de lange teugeldag.

Prinslover, t is heerlijk om een anda te hebben :j T is een machtig dier *D

Bedouin wil graag naar huis...

Elise naar de NRPSkeuring gegaan, leuk.
Hoop dat t beter gaat met je hoofd.. gelukkig mag je snel je lenzen weer in.
Bedankt!! Ik ga zo t kaartje schrijven.

Eline, fijn dat je een goede verzorgster hebt gevonden :)
Wat sneu van Atlas' tong :(:) sterkte ook met je andere zorgen..

Martine, lekker dat je weer bij de paarden bent geweest.
Ook weer fijn buitengereden en gezellige markt gehad.

Saida, thanx he..

Regine, fijn dat t weer zo geslaagd was de lange teugeldag.
Fijn dat je zo genoten hebt.

Merel welkom!

Zo ben ik toch een beetje bijgelezen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor de hartverwarmende berichtjes die jullie geplaatst hebben.
Doet me echt heel goed +:)+
Laatst bijgewerkt door Jellie op 04-10-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt