[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:24

Picassox.:, leuke foto's. Ik vindt het juist wel leuk tegen de zon in. Apart effect geeft dat. Ik vindt foto 9 juist erg leuk... Haha!

Soeske: Leuk zeg dat je bij Nouvel bent geweest. Was vast gezellig.. ik ben ook gek op pannekoeken Clown
Leuk dekje ook...maar roze komt er bij Ensueno niet in( ben wel rond aan het kijken, wil eigenlijk ee paars/fuchsia of aubergne..maar kan nog niet echt wat leuks vinden)
Die fot van Goya aan de ren is superstoer. Dat neusje weer heel schattig Tong uitsteken

Kimmie: Wessel is een toppertje!! Lekker fors ook..het zadel valt in het niet bij hem Haha!

Idra: gefelici met je punten. Netjes. Jullie komen er wel Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:09

Leuke foto's zeg soeske. Goya is ook een leukerd hoor. Hoe die gek doet in de wei haha. Ook die laatste foto is erg grappig Clown Echt zo verbaasd kijken naar Claudia Haha! Dat roze dekje vind ik ook erg leuk hoor, ben echt gek op rose Bloos

Zo om 19.00 uur lekker gaan rijden in de bak met Jielt, ging weer lekker. Vorige week een strandritje was drama, dus dit was zeker wel een goed maker. Hij was lekker los én voorwaarts. Dat laatste is nog steeds een probleem, die minimale reactie die je krijgt op je been. Maar gelukkig word het steeds beter. Ik heb zelfs een paar rondjes gegaloppeerd Haha! (Met een 'normaal' paard denk je van, huh galop doe je toch altijd even? Is ook zo, alleen hij vind het in de bak zó verschrikkelijk moeilijk.. Dat het echt heel veel moeite kost.. )

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:15

Wat een mooie foto´s zijn er geplaatst...

En dan kom ik met de foto van mijn scharminkel. Ik denk dat ze toch drachtig is, ik zag vandaag toch echt heel verdachte beweging!

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:22

Lekker dat het zo goed ging Prinslover!
Oe, Lusitana, drachtig? Zo denk je er 1 te kope, blijken het 2 te zijn misschien!
Is het koud daar in Portugal? Je hebt zo`n dikke jas aan (lijkt me)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:36

Het is niet koud (16 graden ofzo) maar het was bewolkt en voelde gewoon koud, vergeleken de meer zonnige dagen.
Het is niet helemaal een verrassing, die dracht. Ik wist dat ze een maand bij een Lusitano hengst had gelopen en de handelaar heeft haar ook als drachtig gekocht. Alleen, omdat ze zo mager bleef dachten we dat ze het toch niet was.
Maar nu misschien toch wel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:55

lusitana,kan je haar daar goed bijvoeren???

zeker als ze een veulen krijgen kunnen ze wel extra pitamientjes gebruiken...

ze knapt op..maar zo'n veulen gaat zeker naarmate de maanden voorderen erg veel van de merrie vergen.

ook na de bevalling,zuigen ze een merrie makkelijk leeg...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:09

Supergave foto's allemaal weer! Wessel wordt al een hele bink en Casje wordt idd dikker!

Lusitana heb je toch een Engels zadel weten te lenen? Zit dat beter op haar nu ze nog zo smal is?

Lobke, toch nette punten voor die onderdelen, zonde dat je niet lekker los kon rijden Verdrietig Is dat echt zo erg, die vooroordelen tegen onze Iberiers?

Gisteren is er een nieuw paardje bij ons op stal gekomen, hij heet Ten CC Haha! Hij is van dezelfde eigenaren als van het paard waar Suevo altijd mee in de paddock staat, Jasper. Dus nu staan ze met zn drietjes in de paddock en Suev is helemaal blij met zn nieuwe vriendje Lovers

Jasper is altijd een beetje stug en chagarijnig, en best dominant. Maar in Ten CC ziet Suev een leuk speelmaatje. Eerst hadden we ze met zn drieen in de grote paddock gedaan om te kijken hoe ze deden en Suev en Ten gingen helemaal spelen en continue met elkaar klieren Haha! Toen ze eenmaal wat rustiger waren hebben we ze ook maar even in de kleinere paddock gezet waar ze overdag altijd instaan en ook dat ging goed. Suev en Ten doen alles samen Ja Samen drinken, samen uit één hooinetje eten en samen een plukje kuil delen haha Tong uitsteken Vork Echt schattig, twee van die koppies, allebei met ongeveer hetzelfde wit op het hoofd... het lijkt wel "Liefde is..." haha Haha!

Ik ben hier echt heel blij mee. Door die trap en als gevolg daarvan zijn gebroken griffelbeentje van afgelopen zomer wilde ik hem niet meer bij de merries hebben. Hij heeft ook al 2 bucasdekens gesloopt van zijn favoriete dekmerrie *mist smiley die andere smiley met hamer in elkaar timmert* doordat hij voorijzers met twee lippen had. Ik ga het risico ook echt niet meer nemen hoewel die merrie die hem getrapt had, normaal niet in onze kudde staat (alleen in het weideseizoen). Het jaar daarvoor ging het altijd super met haar maar dit jaar dus niet meer. Wel heel jammer maar nu gaan we de kudde opsplitsen in 1 groep merries met 1 oude ruin (van 26, die doet geen vlieg kwaad) en 1 groep met de rest van de ruinen. Suev had geen enkele ruin waar hij echt heel erg mee klikte maar nu dus wel Ach gut

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:48

DinkeyGirl schreef:
Lobke, toch nette punten voor die onderdelen, zonde dat je niet lekker los kon rijden Verdrietig Is dat echt zo erg, die vooroordelen tegen onze Iberiers?

Nou, als je goed rijdt krijg je ook wel gewoon goeie punten, maar voor een fout word je door sommige juryledenextra hard afgestraft. Als ik bijvoorbeeld een tactfout maak in een middendraf krijg ik een 4, doet een sportpaard dat krijgt hij een 6.
Van die kleine dingen dus, maar op je eindpercentage weegt dat wel door. Daarom mag ik gewoon geen fouten meer maken en moet alles perfect zijn Vork I
Nu was ik het gisteren wel helemaal eens met de jury hoor, dus deze keer had ik geen klagen!
En sja, het is ook wel zo dat een doorsnee warmbloed vaak veel meer gemak heeft met de drafonderdelen, ik scoor daarentegen altijd het beste op het galopwerk en de verzamelde oefeningen.

In ieder geval had ik vandaag les en wat liep hij weer fijn Lovers Ik moet snel eens een fotograaf meetronen!

Wat leuk dat Suevo weer een vriendje heeft!

Lusitana, leuk, een veulen erbij misschien!

Woei Wessel... wat een lekker ding toch hè?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:07

jullie gaan te hard Boos! Haha!

Picassox: en lusitana jullie paardjes zie je iedere keer weer groeien

zo wauaw fem die fto dat wessel op je af komt is zeker poster waardig !

leuk dat die het zadel goed oppakt

verder bijgelezen

netjes hoor idra ..gat ook steeds verder vooruit dus

ennuhhh zg een mannetje in het roze Bloos
wilde ik voor schurk ook maar mag niet van zijn baasje Boos! Haha!

hier alles zijn gangetje , waarschijnlijk bijna barokkie af
maar alles onder voorbehoud ,

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:47

Ik ben echt slecht in het bijhouden van fora.... Haha!
Maar ik ben dan ook nogal gepreoccupeerd met andere zaken (huisje enzo, nog een kleine 3 weken, het aftellen is begonnen!!)

Suev/Malin, ik zag dat je een nieuw paddock vriendje hebt voor Suev!! lekker....heerlijk om ze zo te zien spelen he.
Kimmie, wat een heerlijke foto´s van Wessel....die zou je zo langs mogen brengen.... wat een power zit er in dat paard! Wat een uitstraling.

Mooie foto´s van Picasso ook weer!
en ik zag Lusitana op haar merrie met een bitloze optoming! You go girl! Haha! vind ik echt super, ik rij sammetje ook zo veel mogelijk op de neusriem. het is dat hij af en toe nog eens uitvalt naar andere paarden....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:52

Cloris, ik zie nu de foto´s van Fangio! Gaat het met hem? Knapt hij weer een beetje op?
Wat een stress is dat he, zijn toch een beetje je kindjes.. Bloos

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:11

Afbeelding

Hij gaat lekker!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:12

Lusitano schreef:
en ik zag Lusitana op haar merrie met een bitloze optoming! You go girl! Haha! vind ik echt super, ik rij sammetje ook zo veel mogelijk op de neusriem. het is dat hij af en toe nog eens uitvalt naar andere paarden....

Tja, Branca is een sulletje daar kan ik alles mee doen. Ik wil ook gewoon zonder hoofdstel er op uit. Maar ook gewoon met een Portugese stang en met een gewoon bit. All round ruiter-allround paard Haha!
Maar hier worden paarden geleerd van het bit af te blijven. Dus al rijdt je met bit, dan rijdt je nog op de zit, het maakt in feite niet zoveel uit, vandaar dat ik zo´n bitloos geval ook wel meteen buiten durf te gebruiken.
Ze draaide gisteren wel steeds haar hoofd naar Estrela toen die naast haar liep. We weten niet wat ze nu precies wilde. Voor bijten trok ze geen gezicht. Estrela was wel een beetje op haar hoede.
Mar als ze echt wat had willen doen, had ik het niet echt kunnen voorkomen, denk ik.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:13

hele mooie foto cloris !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:19

nickyu schreef:
hele mooie foto cloris !

die is van 5 minuten geleden... hij kijkt zo monter uit zijn ogen en weer zo typisch Fangio Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:19

liannew schreef:
?

liannew schreef:
die heb iki niet zet alleen een bericht omadat ik in een topic wil komen waarvoor je 25 bericten moet ehbben:P:)

zijn dit nu een paar van jouw zinvolle
paarden berichten om asap in de huiskamer te komen Bloos

vd 18 berichten staat er geloof ik 1 beetje zinvolle .. Cool

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:10

cloor wat een geweldige foto.en wat ziet ie er toch mooi uit...

super dat het goed met hem gaat!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:13

Idd Cloor,super dat het zo goed met hem gaat.
Een prachtige hond en dat roze staat hem über cute Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:22

roze staat m idd heel erg leuk Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:24

Geweldige foto Cloor idd echt typisch Fangio!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:46

haha ja mooi roze is niet lelijk idd Haha!

Ik zal binnenkort weer eens fotos van mijn andere vriendje Piropo plaatsen Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:18

Jaaaa die zien we graag!! Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:52

Branca ziet er ook steeds beter uit he. Dat zou leuk wezen een veulen (moet natuurlijk wel alles goed gaan Knipoog )

Cloris je hondje ziet er ook een stuk levendiger uit zeg Ja Fijn om al die leuke foto's te zien Ja

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:53

Ik lees mee, heb verder niet zoveel te melden. ( maak niets mee Haha! )
Mooie fotos gezien, fijn dat de hond van cloris opknapt. (prachtige hond trouwens)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:55

Ziet er véééél beter uit Cloris! Wat fijn voor jou, en voor hem natuurlijk.
Lusitana, wat leuk, ik hoop dat er straks een prachtig veulentje naast je mooie Lusitanootje staat. Haha!
Houdt ons op de hoogte! Lachen