Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Century schreef:@Dorien: het is vooral ikzelf die te snel wil denk ik. En gisteren had ik zelf niet door dat het niet meer verstandig was, anders was ik zeker gestopt. Nu heb ik geen ambities verder qua wedstrijden, niveau etc perse, maar ik wil gewoon zo graag lekker aan de slag met hem zonder spanning. Ik wil wel proberen ook meer van dit proces er naartoe te genieten en niet alleen maar het resultaat te willen. Moeilijk allemaal hoor. Ik kom mezelf zó tegen.
Dat is ook wel bizar, in draf naar huisbij het zien van shetlanders. Je vraag je toch af wat er in die hoofden om gaat.
Wandeling net met Navaro was fijnEr was wel wat spanning, en dat komt er dan vaak uit als we iets tegen komen (mensen, fietsers), dus was een keer een steiger en een keer wat bokken. Hij blijft wel bij me en daarna is het vaak weer goed. Als hij geen spanning heeft, reageert hij er niet echt op.
Het was denk ik erg goed voor ons even zo samen te lopen.
Century schreef:@Dartel: je beschrijft precies wat ik bedoel. Het wegschieten is eigenlijk helemaal niet zo spannend, want dat is gewoon op te vangen. Maar dat ik niet goed weet wat hij precies wanneer gaat doen, maakt het spannend. Aan de hand heb ik er minder last van, maar als ik buiten wandel voel ik het ook wel wat. Wat als hij dan zich lostrekt? Dat soort gedachten.
Het zijn wel echt expressieve dieren, deze Spanjaarden.
@Tarzan: zijn er andere dingen waar je wel motivatie voor hebt? Dan zou ik daar gewoon lekker mee bezig gaan
@Sammy: Welkom! En spannend! Veel succes!
Over paspoorten, ik heb geen carta want Navaro is geen volle PRE (of in ieder geval niet officieel). Ik heb hem niet over laten schrijven oid. Ik heb natuurlijk wel zijn paspoort, maar daar verder niets mee gedaan. Moet dat eigenlijk nog?
Ik lees altijd dat paspoort toch geen eigendomsbewijs is, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik daar nog iets mee moet.
Kan natuurlijk wel aantonen dat ik hem gekocht heb (contract, betaling).
Century schreef:Maar hoe schrijf je een paard over dan? Mijn paard komt trouwens niet vers uit Spanje, is al jaren in Nederland. En ik heb niets gehoord van de pensionstal dat ze hem niet konden registreren. Maar ik heb zelf (nog) niets gedaan qua overschrijven oid. Weet niet zo goed waar ik dan moet zijn?