Bij ons komen ze in de winter ook niet de hele dag buiten, we hebben ruime paddocks en daar komen ze een aantal uur in te staan! Zie ze ook liever heel de dag buiten ( als het weer het toelaat ) maar ben ook blij als niet heel het land vertrapt wordt dus beetje dubbel Hoe hij hierop reageert moet nog blijken, eerste jaar op deze stal!
die van mij lopen nu nog 24 uur buiten op het land. Als het echt veel gaat regenen gaan ze snachts op stal en lopen ze overdag in de bak met hooi. Zodra er wat vorst in de grond zit gaan ze dan weer op het land.
hier heeft elk paard zijn eigen paddockje en staan van 10-17 buiten tenzij het pijpenstelen regent maar dan staat mijn paard ook liever droog in zomer op het land en snachts binnen
die van mij gaan in weer en wind naar buiten, ze hebben wel wat beschutting van de schuur en van wat bomen. Ze gaan dan naar buiten van 6.30 tot 22.30. en de rest staan ze dan op stal. Ze moeten lopen om aan eten te komen en moeten lopen om aan drinken te komen. waait het bij jullie ook zo hard, pff hier gaat het af en toe behoorlijk te keer. regen onweer en harde windstoten.
Hier hadden we zelfs hagel vanmiddag. Hier blijven ze zo lang mogelijk buiten en verder regelen we onderling dat onze paarden buiten komen in de paddock we hebben er 3 en dat gaat eigenlijk best goed. Als het te nat is (veel modder) dan wandel ik veel stilstaan heb je dan ook niks aan in de paddock.
Het ging hier zo hard dat mn konijn in 4 cm water stond.. Nou ja, ze was een verdieping hoger. Ik mag Mike vandaag ein-de-lijk weer oppakken, hoop zo dat het droog blijft! Maar ben dr bang voor..
Hier vanmiddag ook harde wind en regen, hagel en onweersbui. Nu nog steeds een behoorlijk harde wind. Ben eigenlijk wel blij dat ik niet op pad hoef met de trailer, ook al staat die wel de goede richting uit. Had dan voor de wind en op de terugreis tegenwind gehad.
Hier was het vanavond heerlijk! Geen regen gehad. Wel wind maar geen last van in de bak. Maar goed, we kunnen er niet onderuit...Tis herfst
DnBles
Geplaatst: 08-10-14 06:54
Bijzonder dat ze in de winter 24/7 op stal staan. Bij ons op stal bepalen ze zelf of ze hun paard/pony heel de dag buiten willen of een uurtje etc. Ook in de wintermaanden. Kan me wel voorstellen dat als ze gewend zijn heel de dag buiten te lopen in de zomer erg fris van stal komen zo in de winter
Maandag was het het laatste landdagje helaas dus nu gaan de paarden in kleine groepjes van 2, 3, of 4 en soms meer in de bak. Dit wordt gedaan en voorderest moet je zelf zorgen dat je paard extra buiten komt dit regelen we gelukkig met een paar anderen die elkaars paard dan ook buiten zetten.
Wat een weer he gister! Was aan het rijden en zag een mega zwarte wolk op ons afkomen en konden nog net naar haar stal draven om te schuilen! Daarna wel weer verdergereden met een grote regencape aan hahaha
Ben toch wel blij met onze binnenbak ik ben echt een muts en heb het hele jaar door koud maar hier ook regen gehad en wind. Maandag gelest niet lekker kunnen rijden hopen dat vanavons beter gaat zaterdag onze eerste keer in de ring!
Lastig alijd met binnen en buiten idd! Hier zomer land, s nachts binnen. In de winter met hetzelfde groepje als op het land dagelijks ongeveer 3 uur in de paddock. Ben wel blij dat hij er sowieso elke dag even uitkomt, ze dollen ook wel veel in de paddock.
_R_G_
Geplaatst: 08-10-14 09:43
Zo te lezen zijn onze paardjes wel verwend zeg, die mogen heel de winter 2 weides helemaal kapot lopen en met echt slecht weer in het paddock. En ik van de week al zeuren dat ze dan met 5 in de rijbak moesten met slecht weer, vond ik te klein Zal daar maar eens snel mee ophouden
RG haha met 5 druk heb gelukkig 2 binnenbakken en 1 buitenbak tot mijn beschikking, ik moet ook niet klagen
FemkeUtah
Geplaatst: 08-10-14 10:18
Ik mag sinds kort ook niet klagen, inmiddels sinds na jaaaren verhuisd naar een stal met binnenbak, was/poets/solarium plaats en dat had ik eerst nooit! Ben nu inmiddels verwend en wil/kan niet meer zonder,
ja daar raak je snel aan gewend haha alleen die solarium moet nog komen maar staat volgens mij in de planning kan ik er zelf lekker onder haha
Caro_MarjaH
Geplaatst: 08-10-14 10:38
Na 3 jaar ga ik ook verhuizen, paar kilometer verderop. Gisteravond zijn we gaan kijken en wat een luxe zeg, binnenbak, solarium, stapmolen, megagrote stallen, hele jaar door overdag in de wei. Pfff, had ik veel eerder moeten doen ipv me steeds ergeren aan vanalles en nog wat. Enige voordeel wat ik nu heb is dat ik de weg oversteek en bij mijn paard ben. Maar die paar kilometer verderop valt in het niets tegen alle luxe die ik daar heb en nu totaal niet heb.
FemkeUtah
Geplaatst: 08-10-14 10:40
Ja moet zeggen dat ik er nog geen gebruik van heb gemaakt want sta er pas een maand, maar ik denk dat ik vd winter ook niet zal klagen om op en af te zadelen onder dat ding