[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:51

Het mooie van paarden, is dat ze altijd dingen spiegelen van de eigenaar.
Voor een eigenaar juist enorm confronterend, en daar heb je een keuze in..
of je gaat een zelfonderzoek aan, ism je paard, of je kiest ervoor niet deze confrontatie aan te gaan.

Bij het zelfonderzoek kom je erachter dat het je enorm verrijkt , maar ook dat je naar hele lastige blokkades in jezelf verwezen wordt, die je mag oplossen.
je band met een paard wordt daardoor enorm versterkt.

Ik heb er hier nu 4 staan, die alle 4, mij met regelmatig wat anders spiegelen en elk op hun unieke wijze.
heel bijzonder.

Grappig is ook, als er lesklanten komen, vraag ik ze altijd welk van de 4 ze het meeste aanspreken.
Veelal zijn dat de paarden , die ze op dat moment heel veel over zichzelf kunnen leren.
en dat blijkt tijdens een les altijd 8-)
ik zie dan gedrag van ze tijdens een les, die ze bij mij nooit doen :+ (kmoet er altijd vreselijk om lachen, want zij kunnen dus veel meer zien van de mens, als wij dat kunnen, ze zien de mens op een veel dieper niveau, een andere trilling zou je het kunnen noemen)
Ze hebben ook geen oordeel, maar kunnen heel wat bij de ruiter aanraken dit te onderzoeken.
aan de ruiter de keuze of ze dit willen.

De eerste indruk die we van iets hebben, komt vaak in zekere zin met de waarheid overeen, maar het oordeel waarmee ons verstand de dingen automatisch gaat definieren bevredigt onze herkenning slecht ten dele. Ons oordeel is integendeel vaak een 'keten' , die ons verhindert datgene wat zich achter de facade verbergt objectief te zien.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:20

cloris schreef:
Lobke, ik ga vanavond horen hoe of wat dus ;)

Verder trapt hij zijn hoefjes kapot, hij is zoooooooooo niet zuunig op zichzelf wat dat betreft..grrrrmmmble ik wil hem zooooo graag zonder ijzers houden maar als het niet kan kan het niet heb morgenavond afspraak met mijn smid die er even naar gaat kijken of het nog verantwoord is

Het duurt altijd even, als je ze net van de ijzers afhebt, tot het weer de mooie hoefjes van weleer worden ;)
Ik heb nombrado 1 1/2 jaar geleden van de ijzers afgehaald, voordat zijn voeten er weer mooi bijstonden duurde toch wel 1 jaar....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:56

Branka Wat goed dat je op een ander paard hebt gereden. *\o/*
Ik ben in het verleden eens ontzettend hard van een vreemd paard gevallen (op vakantie)
Ik had een zware hersenschudding was buiten westen en zat onder de schaafwonden.
Het heeft drie jaar geduurd eerdat ik weer op een paard durfde te stappen.
Twee jaar geleden heb ik een scheur in het bot van mijn bovenarm gehad en mijn banden van mijn schouder verrekt/beschadigd.
Daar heb ik heel lang mee gelopen. (was van Xantha afgevallen)
Doet je zelfvertrouwen geen goed.
Met mijn rijden gaat het nu eindelijk beter (de angst ebt langzaam weg)

Dus super joh voor je!!

Wanda Goed joh dat je gereden hebt!!
Zo zie je maar weer dat als je het rustig aan doet het steeds beter gaat. ;)

Mooi he die beugels (heb ze ook) ze zijn inderdaad lekker breed maar helaas wel wat glad.
Ik heb wat tape over het middelste stuk gedaan nu is het wat stroever.
Van dat spul wat menners om het bit doen.

AnoukMarion is wel heel goed hoor, ze kwam vroeger bij ons op stal om les te geven.
Tja het kost wat maar dan heb je ook wat, het is een goede investering waardoor je er wat aan hebt bij ieder paard. :Y)

MartineWeer lekker thuis.
Had je Flaaf nog nooit gevlochten?
Ik vlecht Xantha altijd, om haar manen te laten groeien, het werkt echt!!

Mayke Paard de spiegel van de ruiter/eigenaar.
Helemaal met je eens. :D
Ik vind het geweldig, alleen soms heb ik het nog niet helemaal in de gaten.
Elise wijst met er regelmatig op tijdens het rijden en ze heeft eigenlijk altijd gelijk.
Heerlijk zo'n duidelijk paard. (ben zooo gek op dat beesie)

Over moeilijke lijnen, daar geloof ik niet zo in.
Heb nu een paar keer paarden uit een moeilijke lijn meegemaakt bij Elise.
Nou stuk voor stuk superbrave paarden.
De opvoeding en omgang met het paard, dat is het belangrijkste!

Het zou best kunnen dat er eigenschappen vererven maar dan nog is het net hoe je er zelf mee omgaat.

Xantha is ook helemaal niet gemakkelijk.
Die kan ik ook niet zo maar aan iemand anders overlaten, dan walst ze gewoon over zo iemand heen.
Elise en ik hebben totaal geen moeite met haar. :o

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:56

Jellie: gecondoleerd. Hoop dat Pablo je een beetje troost kan geven in deze tijd.

Anouk: moeilijk met Sam. Ik vind het zo best moeilijk te beoordelen, ook omdat ik weet dat je toch gek van hem bent. Maar als het niet klikt, dan hebben beiden er weinig aan. Onderstaand paard (is stukje van vorige eigenaar) is van mij geweest. Ze was totaal onbegrepen. Wij werden gebeld omdat we hier toen net met het manegebedrijf begonnen. Ze vroegen of wij nog een manegepaard konden gebruiken. Wij gingen kijken. Toen ik er op stapte voelde ik zo'n geweldige klik. Heb Jan helemaal gek gezeurd en zo is ze bij ons gekomen (niet als manegepaard) Heb een aantal jaren wedstrijden met haar gereden, maar zoveel spanning tijdens het inrijden (als iemand maar een zweep in haar richting wees). Ze wilde alles voor mij doen. Dacht dat ik er een goed paard aan had voor de ORUN. Een paar medecursisten kende dit paard en kon haar dus niet meenemen, omdat ze allemaal doodsbang voor haar waren. Bij mij nooit een stap verkeerd (en vele eerste prijzen, ondanks haar spanning) Ik had haar al een paar jaar en toen kwam een vriendin van mij langs. Ze reed erop en was er helemaal weg van. Ik had te weinig tijd voor haar en zij wilde graag met haar naar de duinen en het strand. Ze heeft haar toen meegenomen en was in een paar maanden zo gek van haar, dat ze haar een klein jaar later van mij heeft gekocht. Kinderen rijden er nu mee buiten en ze is de trotse moeder van een hengstveulen.
Dit is het stukje van de oude eigenaresse:
De moeder van mijn Havel was een Tangelo x Epigoon. Navelle is een zeer talentvol paard dat het dressuurwerk enorm goed oppakte, ze werd ( omdat het met mij niet klikte ) gereden door een jongen die daarvoor een E pony voor mij uitgebracht had. Paard en ruiter hadden een hele goede band, Navelle was zelfs jaloers op zijn moeder !!! Onder het zadel werd zij echter steeds gevaarlijker en probeerde zich oa regelmatig op muren kapot te lopen. DA en fysio erbij gehad, niets te vinden. Toen zelfs haar ruiter bang begon te worden ( was toch niet bang aangelegd) hebben we haar door een prof laten rijden, na een tijdje ging dat goed maar bij andere ruiters bleef ze gevaarlijk. Dan heeft het voor zowel het paard als voor de ruiter geen zin om te blijven klooien dus is ze verkocht.

Fotootje van het paard
http://94.100.115.84/257700001-25775000 ... _qdDY.jpeg

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat de klik zo belangrijk is. Als het elke dag een strijd is, wordt het er niet leuker op.

Branka: heel herkenbaar van je werk. Wel goed naar jezelf luisteren en durf nee te zeggen. Ik heb makkelijk praten hoor, want ben ook zo. Verstand versus gevoel. Wel lekker dat het rijden op een ander paard zo goed ging. Is weer een overwinning.

Cloris: hoop dat Piropo snel weer beter is.

nadina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:34

Jellie: gecondoleerd! Heel veel sterkte, vreselijk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:40

Sterkte Jellie :(:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:02

Eline -> Lekker 'niets moeten, alles mogen' dit weekend.
Effe je batterijtje weer opladen.

Anouk -> Super dat Sam het meteen zo goed oppakt met de dubbele longe!

Branka -> Ik zou zeggen; pakken die kans om het nog een keer te doen!
Goed luisteren naar je gevoel op dat moment en als het goed voelt; DOEN!

Lisenka -> Wat een mooi verhaal over dat 'gevaarlijke' paard!
Ik heb het met Rints ook een paar keer gezien en gehoord vorig jaar zomer.
Toen werd zij op het land/op stal gezet door een vrouw die helemaal niets heeft met Friese paarden, en zij uitte dat ook heel erg.
Haar benadering naar Rintske toe was al verkeerd.
Rints heeft haar toen diverse keren kenbaar gemaakt dat ze graag met respect behandeld wil worden.
Omdat die vrouw dat niet zag en er dus niets mee deed heeft Rints het nog duidelijker gemaakt door haar respectloos omver te lopen, op haar voeten te gaan staan, weg te rennen, totaal geen geduld te tonen, en zelfs een aantal keren te steigeren naar haar.
Ze luisterde helemaal niet naar haar, ook niet nadat die vrouw haar had aangepakt.
Ik herken hier wel wat in, maar niet zo erg als bij die vrouw.
Rints mag soms een felle tante zijn en d'r streken hebben, maar is wel altijd hanteerbaar verder.
Nu zijn de verhoudingen tussen die twee gelukkig stukken beter, ze benaderd Rintske al op een totaal andere manier en dat zie je terug in Rintske haar houding naar die vrouw toe.
Geweldig hoe ze kunnen spiegelen! :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:34

Saida: ja inderdaad dat spiegelen is mooi. Soms ook lastig en confronterend, maar heel herkenbaar.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:49

Anouk: Lekker dat het longeren goed ging. Ik kan begrijpen dat zo’n man met zo’n reactie de dunk van die lessen de grond in boord. ;-)
Als ik jou was, zou ik Petra Vlasblom gewoon weer eens een keertje bellen of mailen hierover. Zij staat daar echt voor open. Het is jammer dat ze toen onderbroken werd, maar kan het op deze manier weer goed maken. Sommige cursussen zijn echt vreselijk duur. En soms kan je gewoon niemand vinden. Ik ben al weer enige tijd op zoek naar een instructrice voor het werken met lange lijnen. Ik kan gewoon niemand vinden. Echt balen. Ik hoop dat je een goede treffer bij Irene Smeets vind. Succes!!

Nombrado: Even een vraagje, jij hebt daar wel kijk op denk ik. Ik heb een spirituele opleiding gedaan en daar zeiden ze ook altijd dat Atlas mij spiegeld en dingen laat zien. Daar bedoelde ze ook zijn gezondheid mee. Heb jij enig idee hoe ik dat moet zien, want Atlas mankeert eigenlijk altijd wel wat, maar ik weet echt niet hoe ik dit moet zien. Kan jij mij daarin helpen?

Saida: Ja, ik hoop echt dat het gaat lukken. Ik heb er een beetje moeite mee om mijzelf weer op te laden. Ik ga bekaf mijn bed in en kom er ook zo uit. Ik loop er al vanaf mijn zwangerschap mee. (Rowena wordt 1,5 jaar) Maar het lijkt wel of het alleen nog maar erger wordt. Ik kan tegenwoordig niets meer hebben, van niemand niet. Wat nog weleens een probleem geeft op mijn werk, doordat ik dan weer een meningsverschil krijg met mijn baas, die dan ook nog eens hoog oploopt.
Ik ga mijn best doen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:53

Sinds 2 dagen longeer ik Atlas weer en dat doe ik los (zonder lijn of wat ook). Hij heeft er echt zin in en gaat dan helemaal flippen. Lekker de benen strekken. Lekker actief.
Helaas (misschien spiegeld hij dat wel van mij) blijft hij doorgaan, over zijn kunnen bedoel ik. Dan gaat hij in de rechtergalop, waar hij heel veel moeite mee heeft en blijft maar galoperen, terwijl hij struikelt en bijna valt. Je krijgt hem dan bijna niet meer terug naar de draf. Dat vind ik wel zielig voor hem. Hij heeft gewoon de kracht er nog niet voor, maar wil dit niet zien.
Verder geneest zijn tong super, ondanks dat hij buiten zijn mond hangt. Het lijkt of het doorkijk gat dicht is. Ik hoop echt dat het weer goed komt ermee.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:02

Marielle Wat vreselijk...voor zoiets zijn geen woorden te vinden...ik wens jullie heel erg veel sterkte :(:)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:55

nombrado schreef:
cloris schreef:
Lobke, ik ga vanavond horen hoe of wat dus ;)

Verder trapt hij zijn hoefjes kapot, hij is zoooooooooo niet zuunig op zichzelf wat dat betreft..grrrrmmmble ik wil hem zooooo graag zonder ijzers houden maar als het niet kan kan het niet heb morgenavond afspraak met mijn smid die er even naar gaat kijken of het nog verantwoord is

Het duurt altijd even, als je ze net van de ijzers afhebt, tot het weer de mooie hoefjes van weleer worden ;)
Ik heb nombrado 1 1/2 jaar geleden van de ijzers afgehaald, voordat zijn voeten er weer mooi bijstonden duurde toch wel 1 jaar....

Ja klopt, het duurt ook even dat weet ik, het lastige is echter dat hij 1 voet heeft die anders is, en die voet is bij de kroonrand en koot ook warmer, hij loopt er voor zover ik kan zien niet kreupel op maar ik kijk het nog even aan, dinsdag komt mijn smid om zijn oordeel erover te geven en even een prof.blik erop te werpen. Ik vertrouw op zijn oordeel omdat hij altijd een eerlijke en objectieve mening geeft en trouwens zelf ook (op 1 na) zijn paarden allemaal blootvoets heeft staan en natuurlijk is het lastig na 13 jaar ijzers, zijn voetjes zien er verder niet slecht uit hoor. Zou hij nou zelf eens wat zuiniger op zijn voeten zijn, hij dendert overal overheen, slaat met zijn voorbeen gewoon nog steeds in gekke buiten overal tegenaan met als gevolg; weer een stuk eruit :+ en dan dat smoelwerk van hem als ik zeg dat hij even voorzichtiger moet zijn }:0

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:19

cloris schreef:
Ja klopt, het duurt ook even dat weet ik, het lastige is echter dat hij 1 voet heeft die anders is, en die voet is bij de kroonrand en koot ook warmer, hij loopt er voor zover ik kan zien niet kreupel op maar ik kijk het nog even aan, dinsdag komt mijn smid om zijn oordeel erover te geven en even een prof.blik erop te werpen. Ik vertrouw op zijn oordeel omdat hij altijd een eerlijke en objectieve mening geeft en trouwens zelf ook (op 1 na) zijn paarden allemaal blootvoets heeft staan en natuurlijk is het lastig na 13 jaar ijzers, zijn voetjes zien er verder niet slecht uit hoor. Zou hij nou zelf eens wat zuiniger op zijn voeten zijn, hij dendert overal overheen, slaat met zijn voorbeen gewoon nog steeds in gekke buiten overal tegenaan met als gevolg; weer een stuk eruit :+ en dan dat smoelwerk van hem als ik zeg dat hij even voorzichtiger moet zijn }:0

stand wordt toch wel anders zo zonder ijzers...
Nombrado heeft zeker 3 weken op eieren gelopen :(:)
wel merk ik veel meer hoefzweertjes, zo zonder ijzers. en bij Goloso en bij Nombrado al een keertje.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:59

marielle: gecondoleerd met het verlies van je nichtje. sterkte ermee! misschien erg tegenstellend maar probeer zeker nu te genieten van je nieuwe aanwinst!

sandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:11

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:17

laatste keer in wanroij keuring, kon je een video krijgen van het hele evenement,
rijden en morfologie echt heel leuk!

ach vroeguh ;(

stonden de paarden niet langs de rand met de morfologie?

sandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:24

Wat jammer dat er niet video's zijn gemaakt. Heb zelf ook geprobeerd foto's te maken ( met klein toestel ) maar het was te donker.
Volgens mij stonden wel alle paarden in rij ,alleen kampioenen later alleen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:16

Branka: Iets wat een nare herinnering heeft, is moeilijk om te heroverwinnen. Ik voel met je mee. Maar het voelt wel 2 keer zo goed, als het dan toch lukt hè? Ik ben blij voor je.
En tja, je werk. STERKTE!

Jolynn: Ik geloof je helemaal en zal haar site zeker volgen om een clinic oid te volgen en ik ga maar een staatslot kopen. Maar je begrijpt me vast wel, als ik zeg dat ik het nu helaas gewoon niet kan betalen. Ik sta er zeker voor open.
Ik wil Sam geen moeilijke lijn noemen, maar dat deed die fokker wel. Ik heb al wel eerder gemerkt dat Sam veel betert aan de longe. Dus ik blijf er bij dat ik er zeker werk van ga maken hierin. Verder heb ik een aantal handvaten van Petra Vlasblom nog, die ga ik ook zeker uitbouwen. Sam en ik hebben tijd nodig. Mijn vertrouwen in hem is ook nog lang niet optimaal. Dat blijkt gewoon. We hebben nog wel even wat te doen. :+

Lisenka: weet je, de afgelopen week zou ik het liefste begraven in een heel diepe put. Het komt momenteel enorm op me af, dat een baantje vinden voor mij ontzettend moeilijk is. Ik ben veel te volgzaam en laat altijd al mijn oren te veel hangen naar een ander. Dat is fout dat weet ik, maar een onvermijdelijke karaktertrek. En nog één: Als iemand om mijn hulp vraagt, zeg ik te vaak ja. De afgelopen paar weken word ik gekgemaakt met allerlei kritiek op Sam (en mij). Zijn gejoker met het halster was even de druppel in een week met heel veel tegenslagen en gedoe. Hier heersen de herfstblues. Die mag ik Sam eigenlijk niet kwalijk nemen.
Sam en ik zijn over het algemeen een heel hecht team, al vanaf de dag dat ie hier op stal kwam. Ik houd echt van hem. Met zadel op, kan ik hem heel veel laten doen vanaf de grond, ja, ook Sam blijft staan! Maar nu nog vanaf de rug. Er zijn nog zat mogelijkheden. Dat merk ik nu wel. En daar komt bij: Sam en ik klikten ontzettend toen we samen begonnen met rijden. Echt heel erg! Ik heb nog maar één keer zo'n paard gehad zo. De eerste keer dat ik op hem mocht zitten, zette ik hem moeiteloos in galop. Per ongeluk. En dat ging meteen alsof we dat al jaren deden. Daarom vind ik het zo erg, dat dat gevoel er nu niet is. Er schort ergens iets ontzettend aan mijn basis en dan kan ik wel een ander paard kopen, maar daar los ik het probleem niet mee op hè?

Een mooie merrie had je joh! Een heftig verhaal ook! Zo erg is het tussen Sam en mij gelukkig niet en nooit geweest!

Eline: Lange lijnen? Als in lange teugeldag? Was jij er ook in Leusden? Was kei-interessant. Wel jammer dat Piet Bakker af en toe zó enthousiast werd dat ie vergat om door de microfoon te praten. Had graag meer gehoord van wat hij allemaal vertelde. Volgend jaar ga ik ook meedoen. En met 2 longes leren werken, daarvan zijn er ook een paar aanwezig hier.

Beda: Balen hoor dat het zo niet goed gaat zonder die ijzers! Ik zweer ook bij blootvoets. Maar als het niet kan, kan het niet hè? Ben benieuwd wat de smid ervan vindt!

Nou ik was er dus op de lange teugeldag!
Was wel even een stukkie omgereden, waardoor ik de zwarte lipizaners niet heb zien lopen, maar ik heb ze wel zien uithijgen! Wat een gave paarden zeg! Maar ja, ik dacht in eerste instantie dat het gelderlanders waren. Echt nooit geweten dat LIppi's er ook in het zwart zijn en dan zooo groot! :+
De show van de Anda's heb ik wel gezien. Was die bruine nou ook een Iberiër? Als het WPN blijkt, geloof ik het namelijk meteen! Ik vond het heel knap gedaan. En dan de lessen. Heel leerzaam! Echt leuk. Een aanrader. Volgend jaar hoop ik dat ik er weer bij kan zijn zeg! Verder heb ik Jesse gezien en idd een ware vrouwen verslinder! Haha. Wat een schattig jongetje! En Heidi heeft me Baron laten zien. Een heel mooi paardje! Ik had verwacht dat ie groter was, maar hij is heel charmant. Voor mijn idee oogde hij groter in Bunschoten. Kun je nagaan wat een hij groeit als er iemand op zit!
Kelly heeft ook laten zien hoe je moet lange teugelen. Ik vond het knap werk! Dan zie je wat moeilijk het dan toch nog blijkt te zijn. Niet om Kelly af te keuren, maar het is duidelijk wel een heel andere vaardigheid, dan vanaf het paard. Het paard was ook vreemd voor haar, hoor, maar dat gaf juist zo'n enorm goed beeld hoe moeilijk het nog is.
Ik heb Elise ook nog gezien, maar we waren allebei te geïnteresseerd in de les om elkaar te spreken. Jammer, maar dat komt nog wel!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:06

Lekker genoten dus bij de lange teugeldag.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:12

Zoooo ik kom net binnenwandelen... Ik ben echt ka-pot!!! Barstende koppijn (ik zie natuurlijk nog steeds als een halve blinde, dus met lange dagen verga ik van de hoofdpijn) ik heb vandaag geleefd op Ibrufen...

Vanmorgen heel vroeg op, want we moesten paarden voorbrengen op de NRPS keuring... We zijn daar de hele dag in touw geweest, maar het resultaat mocht er wezen! 1 2e plaats met een 2e premie en 2 rubriekskampioenen met 1e premie en Sterverklaring... Dus we waren best een beetje trots!

Daarna zo goed en zo kwaad als het kon nog even langs Leusden... Maar weer even een Ibrufennetje tussendoor erin gepropt en weer verder.

We waren net op tijd voor de les van Regine met haar roze Capriola. Was erg interessant en leuk om te zien.

Regine, we hebben van je genoten! Wat een plezier om naar te kijken (zelfs met anderhalf oog :D)!!!

Dus nu thuis... maar weer even aan de Ibrufen en dan zo naar buiten... Bijlezen ga ik morgen wel doen, want ik kan geen letter meer lezen, zo scheel kijk ik inmiddels...

Truste!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:18

Elise: gefeliciteerd met de successen op de NRPS keuring. Hoop dat je morgen weer hoofdpijnvrij bent.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:22

Nee zal wel niet...

Nog een weekje en dan mag ik weer lenzen gaan dragen. Dan zal mijn hoofdpijn pas wegtrekken...

Het is alleen vervelend dat het de laatste dagen steeds heftiger wordt (zeker zoals vandaag, als het een lange dag is... Dan kijk ik einde van de dag echt scheel en ga ik heel slecht zien)...

Nog eventjes de kiezen op elkaar ;(

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:52

Heb even vluchtig bijgelezen.. zal morgen wel op iedereen reageren.

Wil jullie bedanken voor de super lieve en steunende berichtjes..
Ben beetje lamgeslagen en heb vandaag niet veel puf om overal op te reageren..

Vandaag zijn we bij ons nichtje geweest...
En toen ik haar zag, was ze zo mooi.. net een elfje uit een sprookje. Kon zien dat het goed was, ze heeft geen pijn meer..

Wil voor vanaaf ff afsluiten met een tekstje dat ze ooit op haar hyves had:
Geniet van vandaag, niemand beloofd je morgen!

Trusten mensen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:37

Vreselijk Jellie, het is zo'n rotziekte! Ik heb het helaas te vaak in mijn directe omgeving meegemaakt en er tot 2x toe een hele dierbare vriend mee verloren...

Nu moet je het nog een plekje geven... Bij mij is het nog steeds niet gelukt...

Het zal je goed gedaan hebben om te zien dat ze er zo vredig bij lag, maar het is o zo oneerlijk...

Toen ik voor de eerste keer een goede vriend verloor heb ik een rijmpje geschreven. Misschien heb je er wat aan:

Soms krijg je een engeltje mee in je leven
die met kleine gebaren ieders hart weet te raken

Dit engeltje toont ons hoe het is om te geven
En werd gestuurd om de wereld iets mooier maken

Zij bleef niet lang genoeg, zij was hier maar voor even
Maar in die korte tijd, heeft zij haar hart aan ons gegeven

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:27

Nou ik heb het nog even nagevraagd en het nieuwe paardje mag gewoon op internet... dus bij deze wil ik jullie officieel voorstellen aan Windevrouwe.

Win is een zesjarige merrie, Future x Kommandeur (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=69186) en in eigendom van Kim Vugts (www.kimvugts.nl)

Win en ik gaan de komende tijd eens proberen of we inderdaad samen door één deur kunnen. Vooralsnog is ze heel braaf op stal en in de wei. Gisteren heb ik haar voor het eerst thuis gereden en was ze ook braaf.

Afbeelding