[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:17

haha, geeft toch niet, een lusitano mag hem ook om hebben, zijn toch buurtjes Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:12

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:28

cloor super dat fangio zo opknapt!!

nog even en hij is weer helemaal de ouwe,kan ie weer een paar jaar mee Ja

Ik heb verders niet echt bezonders veel te meldden hier,morgen gaan we naar de beurs...heb er wel zin in...

en ik heb vandaag nog wat foto's gemaakt van wessel,vind het alleen een beetje overdreven om er weer een topic van te openen,volgens mij komt wessel iedereens neus zo ongeveer wel uit... Bloos

maar goed voor jullie dan 3 foto's..de rest hou ik voor mezelf Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hahah,val ik jullie ermee lastig.... Clown

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:07

Ik denk niet dat de mensen in dit topic dat zo zien Fem Haha!

Hij ziet er weer lekker uit Kwijl Van mij mag je dr best meer plaatsen hoor Schijnheilig

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:11

He bah.... wat is ie vies Clown

Maar wl lekker showen op de foto. Super. Ik vindt foto's altijd leuk om te zien..vooral als er knapperts als Wessel ops taan Haha!

Gisteren heb ik heerlijk buitengereden.
Was al best lang gereden(ik vis nlk altijd een natte modderige Ensueno uit de wei en dan kan je moeilijk gaan rijden, nadeeltje van geen deken op). Maar met zo'n zonnetje en zo'n vrolijke kanjer onder je kont kan je gewoonweg niet anders dan simpelweg genieten Tong uitsteken

Helaas ben ik nu aan het werk(nou ja..zometeen weer dan, heb nu een bokt-pauze Clown )

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:17

Eef,ik heb een reactie geplaatst hoor,wat een kanjer heb je toch!

En Fem,hoe kunnen foto's van Wessel nou vervelen??
Na ons gesprekje gisteravond heb ik vannacht al gedroomd van een mooi veulie van Wessel en Mynke Haha! Haha!
Ooit gaat het ervan komen!!

Patriesje> werk ze.
Eigenlijk een veel te mooie dag voor dat soort ongein Clown

Ik ga vanmiddag lekker met Mynke heel lang wandelen.
(Nieuwe) camera maar weer mee,eens zien of we nog wat mooie stand foto's kunnen maken en een paar van ons samen natuurlijk Knipoog
Zal haar eerst maar eens goed oppoetsen,hahaha.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:35

Eef heb een reakrie geplaatst, lekker ding heb je hoor

Fem, foto's van wessel vervelen ons nooit hoor dus ga gerust door ermee, hij showt inderdaad erg goed he! ben je al eens met hem naar een hengsten keuring geweest, denk dat hij echt goed zou scoren.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:50

Kimmie, wat is je paard weer prachtig! Haha!

Tijd om van Picasso weer eens wat foto's te plaatsen. Hij krijgt steeds iets meer body. Hij krijgt steeds meer weg van een Lusitano. Ja

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding
^ M'n nichtje met m'n paard. Lachen

17. De laatste. Lachen
Afbeelding

Wat vinden jullie nu van 'm?
Foto's zijn trouwens door mijzelf gemaakt, ik vind fotograferen steeds leuker worden! Haha!
(Ik fotografeer met een simpele amateur camera. Dus geen mooi lenzen, enz.)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:43

Wessel blijft stoer, foto's vervelen nooit!!! Haha!

Picassox > Leuke dier is het toch, wordt ook steeds mooier! Tipje bij het fotograferen, probeer niet tegen de zon in te fotograferen en het mooiste resultaat heb je vaak met de zon in de rug Knipoog

Voor de liefhebbers van Jauke, hij had gisteren het voorjaar in de bol, getuige deze foto's Knipoog viewtopic.php?f=53&t=720989

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:33

Dankje! Lachen

Welke zouden jullie uit laten vergroten? Ik wil er namelijk eentje boven m'n bed. Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:53

cloris schreef:
Nou hij is een stuk opgeknapt, nog wel heel moe maar er sprankelt weer wat in zijn ogen gelukkig, een dikke hondenkus van mijn Fangio voor iedereen die voor hem geduimd heeft Tong uitsteken

Dat is goed nieuws Lachen

Mooie foto's van Halley gespot Lisenka!

Ik popel ook om Licor met Imaverol te wassen Malin, hij heeft wat plekjes op zijn hoofd... Maar daarvoor moet het eerst wat warmer worden.
Intussen is mijn deken nog steeds niet aangekomen Boos! Dat is al een maand geleden!! Deze week gingen ze het versturen, dus ik hoop dat de Post wat meewerkt en ik het eind volgende week in mijn bus heb...

Woooooooooow Wesseltje! Vingers aflikken

PicassoX, leuke foto's van jouw mannetje ook!

Zo, ik ben al weer even terug van wedstrijd. We hebben 55.83 % gehaald, ben hier erg tevreden mee! Dit is het beste percentage dat ik gehaald heb sinds mijn debuut van 61.08 %. Ik wil wel weer naar die 60% toe, maar de jury begint ons precies nu pas te appreciëren (ik rijd gewoon tussen de warmbloeden en tja, het is wel erg duidelijk dat je voor elke fout dubbel zo hard wordt afgerekend als een sportpaard, maar goed, het motto is daarmee geworden: "geen fouten meer rijden en dan kunnen ze ons niet meer wegcijferen!! ")
Zijn galop in de proef voelde superdesuper aan, ik kreeg van mijn collega (zijn dochter rijdt A6 en L7, heeft de A6 trouwens gewonnen vandaag) een dik compliment over mijn galop, hij zei dat dat er zo ontzettend gecontroleerd en relax uitzag.
Draf was natuurlijk weer wat minder.

Het losrijden was vreselijk... We moesten buiten losrijden en het was echt 1 grote modderbrij waardoor ik geen cirkels heb kunnen rijden, amper appuyementen heb kunnen oefenen, eigenlijk enkel lange rechte lijnen en tempowisselingen... Enkel langs de kant was het een beetje te doen. En in zo'n moddertoestand valt Licor in draf gewoon op zijn neus met veel tactfouten, dus dat was niet ideaal.

In de proef lukt draf dan natuurlijk niet goed, want hij is bijna niet opgewarmd qua buiging etc. Jammer, want mijn appuyementen kwamen zo niet door (twee keer een 4). Normaal kan ik daar wel al eens een 7 voor scoren, dus wel jammer!

Wel mooie punten op volgende onderdelen:
7 op slangenlijn (toch 1 drafonderdeel met een 7, haha)
7 voor halthouden en daar op aansluitend 7 voor achterwaarts en vandaaruit aandraven
7 voor verschillende verzamelde galop-onderdelen, waaronder 2 eenvoudige wissels
een 8 !!!! (jeeeeeeeeej mijn eerste 8 ) voor een andere eenvoudige wissel

Waar ik het dan niet mee eens was, waren twee 5'en voor middengalop en weer terugnemen uit die middengalop. Ik had daar nogal veel risico genomen (dacht ik) door hem volop op de gas te zetten, en hij kwam telkens netjes terug, maar er staat 2 keer "te weinig verzameling" bij H respectievelijk F. Iets duidelijker terugnemen dus is de boodschap.

Al bij al wel tevreden, de jury maakte bij het afgeven van mijn protocol de opmerking dat er hele goede stukken bijzaten, maar dat ik meer op de letter moest rijden, want dat dat soms 2 punten kon schelen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:11

Wat een leuke foto's weer. Goede punten Idra.
Vandaag ben ik bij Nouvel langs geweest, was erg leuk en gezellig. Mocht even een stukje op Tulipa rijden, heel verschil met Goya haha. Maar wel erg leuk.
Verder gister weer even lekker met Goya gecrossed over de dijk Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:05

Mooie foto's van Wessel en Picasso!

Idra, fijn dat je tevreden was over je wedstrijd!

Soeske, was erg leuk dat jullie langs kwamen!
Super weertje er voor ook!
Ik had mijn fototoestel mee willen nemen naar stal, helemaal vergeten, echt jammer...
Je stond leuk op Tulp!
Ik had haar nog nooit onder het zadel zien lopen, omdat ik er altijd zelf op zit, dus dat was wel gaaf om te zien!
Ze zag er lekker pittig uit! Haha!

Ik ga van de week je zadel nog even goed testen, hopen dat 'ie lekker blijft liggen, hij zit echt fijn!

Zijn jullie weer veilig thuis gekomen?? Cool

Wij hebben lekker nog een rondje met Tulp en hond gewandeld en vanavond pannenkoeken gegeten, jammie!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:10

haha, ik had mn camera wel mee, maar niet meer aan gedacht Knipoog
Ja, we zijn veilig weer thuis gekomen, stuk sneller dan de heen reis haha. Lekker hoor, pannekoeken Haha!
Ze was ook behoorlijk pittig, niet gewend haha. Probeer hem maar even, ben benieuwd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:19

Ja jammer, volgende keer maar foto's... Knipoog

Haha Haha! , Tulp ging inderdaad ineens een paar versnellingen hoger met een vreemde op haar rug!
Je bent de eerste 'vreemde' die er op heeft gezeten na degene die haar heeft beleerd en ik...
Heb je toch mooi netjes gedaan! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 04-02-07 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:21

Dank je, ik voel me vereerd Lachen
Ja, de versnellingen zitten er goed in haha. Als ik bij Goya bepaalde hulpen geef om langzamer te gaan, als ik die bij Tulp gaf, ging ze sneller hihi

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:37

Ik heb ook alle foto's bekeken, gaaf man die longeerclinic en die van Redina zijn prachtig! Wat een geweldig paard heb jij zeg! Die kleur maakt hem echt bijzonder!
Ook de Wesselfoto's zijn gaaf en Picasso natuurlijk ook, het was ook zo mooi weer om foto's te maken!
(vergeet ik niet iemand?!) Altijd leuk zoveel foto's!!

Ik wilde gister ook foto's maken, we zijn het bos ingeweest met dat mooie weer konden we het niet laten natuurlijk. Maar toen ik op stal was kwam ik erachter dat ik mijn camera wel had klaar gelegd maar dat ie nog steeds daar lag te wachten....
beetje jammer dus!
Een stalgenootje ging ook mee, die heeft een groot bruin paard. Capriola vond die toch wel wat eng zo'n grote in de buurt, maar verder ging het ritje goed. Het begon wat hectisch, ze waren fikkie aan het stoken en we moesten eigenlijk door een gordijn van witte rook. Gelukkig konden we een omweggetje nemen waardoor we 'bovenlangs' konden over de skiberg. Nog wat opstakels, een skilift is namelijk ook vreselijk eng maar uiteindelijk na een raar begin een heerlijke rit gehad!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:55

Picassox hij ziet er al een stuk beter uit...hij knapt echt goed op!

en idra toch wel heel erg netjes,en het gaat wel goed komen,dat ze barokjes gaan appricieren in de ring!!haha,en dat ze van licor nog niet kwijlend van hun stoel zijn gedropen,snap ik niets van .. Haha!

wat heerlijk ,die mensen die lekker buitenrijden,hier kan je niet zo goed buitenrijden,en daarnaast kan ik heel moeilijk alles hier zomaar achter laten...(lees: een huis vol gillende en piepende honden...),dan zit je ook niet echt op je gemakje..

vroeger heb ik echt heel erg veel buiten gereden,echt uren...heerlijk..

wessel heeft vandaag voor het eerst met zadel gelopen...

viewtopic.php?f=10&t=722008&hilit=

hij was echt zo lief weer....echt een kanjer dat paard...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:58

Dankje Kimmie, klopt. Het gaat stukken beter en hij krijgt ook meer lol in z'n leven, hij straalt wat meer levenslust uit. Hij is niet meer zo dof en mat.
Maar het glimt, glanst, is helder en alert. Daar ben ik wel érg blij mee. Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:01

Soeske: Ja dat halster bedoel ik, haha! Die vind ik erg leuk idd. Als ik ooit mn eigen spaanse knapperd nog krijg dan neem ik ook zo'n halster Clown Leuk trouwens dat je op het paardje van Nouvel hebt gereden. Altijd anders he als je je eigen paard gewend bent!

Dinkeygirl: Jammer dat je zelf niet zo lekker was van het weekend. Maar ook wel leuk om een x te zien hoe die loop met iemand anders! Hoop dat zn bultjes snel weg gaan.

Redina: Heb al gereageerd in je topic, maar moet hier ook nog even zeggen dat ik echt verliefd op Enno ben Haha!

Kimmie216: Hoe kunnen we nou genoeg krijgen van Wessel? Dat bestaat niet geloof ik, dat paard zou ik iedere dag wel willen bewonderen haha Haha! Bovendien heb je ook altijd mooie kwaliteit foto's! Ik ga zo ook even een reactie plaatsen in je nieuwste topic!

Picassox: Hij ziet er weer goed uit hoor, leuke vlechtjes in zn manen en voldaan te eten op het veldje. Heerlijk leventje heeft ie nu volgens mij! Ook glimmen zn ogen en vacht heel leuk Ja Hij begint heel langzaam aan een beetje meer body te krijgen, maar dat zal bij hem best lang duren. Volgens mij is hij geen paard wat je 1, 2, 3 "vetgemest" hebt. Knipoog

Idra: Nette punten hoor. Toch hoor ik wel is vaker dat sommige Jury leden een voorkeur hebben aan een bepaald soort paarden (al snap ik echt niet als je Licor niet mooi vind, daar val je toch als een baksteen voor! ). Gelukkig daar je je daardoor niet gek maken. Gewoon lekker doorgaan, jullie komen er zeker wel! Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:08

Piccas ik zou foto 9 vergroten vind ik erg mooi, hij ziet er goed uit zeg, is echt goed aan het bij komen.

Idra nette punten hoor.

Ik heb 11 maart een onderlinge wedstrijd op stal, ben benieuwd

Kimmie wat een geweldig topic heb je weer geopend, gaaf hoor wessel met zadel

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:14

Ik zou 1 of 3 vergroten Picas!
Ja, is altijd anders op een ander zijn paard, ik vind het altijd wel erg leuk, ook dat de eigenaar/verzorger het toe laat, en het paard ook (altijd wel fijn als die het ook toelaat haha)
Mooie stoere foto's van wessel!
Vandaag stonden ze weer lekker in de wei, ik zou gaan rijden, ging het regenen.. Even het pad af geraced en weer terug, vond ik het wel weer genoeg haha.
toen ik ze weer uit het land haalde nog wat foto's gemaakt. Moest eerst het halve land door sjouwen totdat ik bij Goya was, die moet natuurlijk zo lang mogelijk blijven eten haha.
Hij heeft zo`n lief stipje op zijn neus, mag alleen zelden op de foto haha
Afbeelding

zo snel mogelijk naar de uitgang:
Afbeelding

Kom je nou ook nog?
Afbeelding

Zn nieuwe sjabrakje:
Afbeelding

Claudia mag hem ook wel even op:
Afbeelding

Was wel erg grappig, toen ik Claudia het sjabrak op deed, reageerde goya daar heel erg op. Opeens veel interesse, het leek wel een hengst die haar zou willen dekken... Snapte er niets van haha, zoals hier te zien:
Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:16

picasso zal van de zomer wel heel erg bijkomen,als ie de hele dag grasjes eet...

overigens kuilmais maakt ook lekker dik.. heb ik goede ervaring mee!

en wessel..tja,het is echt een lekker ding...hij is zo vreselijk lief,gaat er echt helemaal voor staan om te tutten...en hij luisterd zo lief,ik heb hem eigenlijk altijd een beetje los achter die ouwe aan laten renne,en dan gewoon roepen en fluiten,dan kwam ie wel..dus toen hij klaar was,ik riep hem,was ie weer helemaal blij,kon hem zo los,in de bak,helemaal afzadelen...echt een schatje.. Lovers

hier zijn nog wat foto's het is jammer dat je er maar 15 mag plaatsen tegenwoordig...

Afbeelding

Afbeelding

en moe maar voldaan... Tong uitsteken straalt er ook zo lekker vanaf...

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:17

goya is ook wel een errug lekker ding Tong uitsteken

leuke foto's ook,en een roze dekje.. Bloos! ,dat krijgen mijn paarden niet hoor Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:15

dank je Haha! Wessel staat er ook weer mooi op Knipoog
Haha, wilde altijd al een roze.. Was benieuwd hoe het stond (ben niet zo`n standaart setjes freak hoor! Alleen wel gek op sjabrakjes, ben zelf aan 't maken, kun je ze tenminste helemaal naar je eigen zetten)