Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:52

helaas hier geen foto's van Django als guppie en nu :))

Wel de eerste foto die ik toegestuurd kreeg :))
Afbeelding

Viel voor zijn koppie zoals je misschien kan raden :))

Lastig dat het opstappen werd verpest...
Superleuke bandages :))

Voladora is knap!

Vandaag Nero voor de eerste keer kennis laten maken met de vogels van een vriendin :D

Afbeelding
Afbeelding

Hij vond de grote lapland uil geweldig, en de uil hem :)) Dus die zijn gematcht! Django gaat het beste samen met de sneeuwuil :j

Alleen is zo'n paard toch best groot _O-
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:35

Gaaf, vonden de vogels de paarden niet eng en andersom? Nero is wel echt, echt, echt superknap zeg..nog niet verkocht dus begrijp ik?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:40

Elisa2 schreef:
Gaaf, vonden de vogels de paarden niet eng en andersom? Nero is wel echt, echt, echt superknap zeg..nog niet verkocht dus begrijp ik?

Toch wat boven budget :)
En heb niet persé haast haha :))

De vogels zijn dit voorjaar al eens bij mijn andere paarden geweest en sowieso veel gewend. Nero vond de eerste keer flapperen met de vleugels wel even spannend, maar was daarna helemaal relaxed :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:54

Ow zo jammer dat ik niet rijk ben haha..snap best dat je geen haast hebt om die kwijt te raken. Wel gaaf hoor die vogels en die andalusiers hebben echt topkarakters dat dit kan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:47

Prachtige foto van Voladora Zoey en jouw paardje is ook heel mooi! <3

Wat een ellende he die winter maar ik heb het hier nog nooit meegemaakt dat het zo lang regent achter elkaar. He bah vorst is ook niet fijn.

Prachtig hoofdje inderdaad van Django VT. Wat ontzettend gaaf die vogels, prachtige fotos! Hihi die laatste is echt leuk. Ik kan me voorstellen dat Nero in een hogere prijsklasse valt en ook dat je het niet zo heel erg vind.

Hier vanmorgen toen even de zon scheen me twee dames mooi gemaakt, maar na een uurtje toen het weer geregent had hadden ze hun modderjas weer aangetrokken -O- . Wel even lekker dat tutten nu we zo weinig kunnen doen. Bikain was ook echt in de knuffelmodus vandaag <3

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:52

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij :)
Super gaaf ook die vogels bij Nero! :)

Wat leuk Dais_ dat je je (nouja je paard) opgegeven hebt voor de Apta keuring
Ik zit te twijfelen of ik met Mejicano naar de Apto keuring wil gaan... (wel vast een beetje aan het uitzoeken hoe dit allemaal werkt)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:22

Jaa super gaaf! Indy naar de keuring!

Mijn mannen vandaag verhuisd. Ze zijn zo blij :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een mooie foto van Enzo, van afgelopen week <3

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:20

Wat een plaatjes komen er weer voorbij *\o/*

Ik ga zaterdag bij 2 hengsten kijken. Ben benieuwd, zijn nog jong en groen. Kan niet wachten om weer aan de slag te gaan!

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:49

Heb geen foto's van Mejicano als puppie maar wel een super gaaf filmpje op youtube gevonden van waar hij vandaan komt.
Komt hij als veulentje ook nog heel even in beeld.

edit:
Zag deze net ook nog :o
Mejicano als veulentje

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:51

Voor degene die het interessant vinden. Ik heb een lijstje gemaakt wat de kosten zijn om een Pre veulen te fokken. Dit ben ik kwijt geweest, excl aanschaf van de merrie en onderhoud.
Dus bezint eer ge begint :') Een dure hobby al zeg ik het zelf. Een aantal kosten zijn natuurlijk maar eenmalig maar toch. Toch maar gaan kijken voor een eigen gekeurde hengst haha
Afbeelding

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:40

Interessant _Zsazsa_ ! :)

Van de week ondekte ik een harde bult, ter grote van 2 druiven :D, aan de binnenkant van Mejicano zn spronggewricht.
Voelt hard aan, net als bot.
Hij loopt niet onregelmatig, kreupel oid. Het voelt ook niet warm aan.
Kan er op drukken wat ik wil maar hij reageert er niet op.

Had al op internet gezocht en vond wel dingen over spat maar hij heeft verder geen enkele van de symptomen.
Ook is hij 1,5 maand geleden nog op rontgenfoto's gezet in Spanje (voor vekoop, foto's heb ik in bezit).
En de DA zei geen bemerkingen te hebben. (alleen iets in zijn koot waar hij als veulen waarschijnlijk iets heeft gehad maar daar heeft hij geen last van ) Nu dacht ik misschien heb ik het daar wel verkeerd begrepen en bedoelde hij de bult in het spronggewricht wel.

Iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

(Ga overigens maandag met hem naar de kliniek in Wolvega om foto's te maken omdat ik zeker wil zijn wat het is en of het kwaad kan, Mocht het niet goed zijn dan kan ik misschien nog iets met de verkoper regelen.. Maar daar wil ik nu eerst nog maar niet aan denken..)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:29

Leuk dekensenzo dat je met Mejicano naar de apto keuring wilt. Prachtige filmpjes. Misschien cpl?
Of misschien is er inderdaad iets als veulen gebeurd, maargoed beter fotos laten nemen dan weet je het.

Heerlijk EdkingEnzo dat je mannen blij lijken te zijn op hun nieuwe plekje, leuke fotos! :)

Oeh spannend _Zsazsa_ ben benieuwd naar je verslag en evt fotos. *\o/* Leuk lijstje heb je gemaakt maar dan heb je natuurlijk ook wel wat, misschien inderdaad beter een goede hengst te zoeken haha.

Neile heb je een tijd niet gezien hopelijk ben je lekker bezig met je paard omdat ze ondertussen groen licht heeft gekregen en dan heb je natuurlijk geen tijd voor bokt. ;)

Hier nogsteeds een modderpoel bak, schiet echt niet op dit weer en voorlopig lijkt het te blijven regenen.
Onze training staat dus echt even stop helaas, hahaha net toen we op het punt beland waren dat we weer gingen proberen op te stijgen cq hangen.
We wachten hier rustig af op beter weer en drogere bak........................... -O-

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:26

Dag lieve mensen, ik ben inderdaad wat afwezig geweest. Heel lief van je om aan me te denken Blensink.

Mijn meisie is sinds vandaag er niet meer. De kolieken zijn terug gekomen gisteravond, nog naar de kliniek gegaan met haar maar het was echt echt echt niet goed. Zware spuiten gekregen om de boel toch terug op gang te helpen want alles lag stil. Onder observatie. Operatie mocht wegens haar diagnose van vergroeiingen echt niet meer... Deze morgen bleken de spuiten niet geholpen te hebben en werd het weer erger. Ik heb besloten ze uit haar lijden te verlossen. Haar darmen zaten muurvast en ze was al bezig aan haar laatste reis..

En nu gemis. Zoveel verdriet en gemis. Ik kan het niet plaatsen, ze was zo'n vriendin voor me.

Ik ga me stilletjes uit dit topic verwijderen. Ik ben zo blij dat het voor de meesten onder jullie allemaal goed loopt,maar ik kan geen paard, zéker geen andalusier meer zien zonder te huilen. Mijn kinderdroom aan duigen, het geld is ook op en een illusie armer. Met hart en ziel gezorgd, maar maar een jaar van haar gezelschap mogen genieten.

Bedankt voor de fijne babbels lieve mensen. Misschien wel tot later.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:26

Ohhh wat verdrietig neile |( . Heel veel sterkte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:35

neile schreef:
Dag lieve mensen, ik ben inderdaad wat afwezig geweest. Heel lief van je om aan me te denken Blensink.

Mijn meisie is sinds vandaag er niet meer. De kolieken zijn terug gekomen gisteravond, nog naar de kliniek gegaan met haar maar het was echt echt echt niet goed. Zware spuiten gekregen om de boel toch terug op gang te helpen want alles lag stil. Onder observatie. Operatie mocht wegens haar diagnose van vergroeiingen echt niet meer... Deze morgen bleken de spuiten niet geholpen te hebben en werd het weer erger. Ik heb besloten ze uit haar lijden te verlossen. Haar darmen zaten muurvast en ze was al bezig aan haar laatste reis..

En nu gemis. Zoveel verdriet en gemis. Ik kan het niet plaatsen, ze was zo'n vriendin voor me.

Ik ga me stilletjes uit dit topic verwijderen. Ik ben zo blij dat het voor de meesten onder jullie allemaal goed loopt,maar ik kan geen paard, zéker geen andalusier meer zien zonder te huilen. Mijn kinderdroom aan duigen, het geld is ook op en een illusie armer. Met hart en ziel gezorgd, maar maar een jaar van haar gezelschap mogen genieten.

Ah nee...wat ontzettend verdrietig en erg |( |( |( dat had ik niet zien aankomen..{nou ja, wie wel natuurlijk} ik wil je echt heel veel sterkte wensen en begrijp dat je even geen paard/andalusier kan zien.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:42

Ontzettend veel sterkte... Y;(

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:22

Wat erg!! Heel veel sterkte!!

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:35

Super erg.. Heel veel sterkte!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:50

Wat schrik ik hier van!! Die lieve Diosa... heeel veel sterkte met dit enorme verlies. :(:) ;(

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:38

Veel sterkte! Je maatje, je vriendin, je oogappel verliezen is afschuwelijk. Sterkte met het verwerken! Je blijft altijd welkom in het topic natuurlijk!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:12

neile schreef:

Lieve Neile wat verschrikkelijk meid, wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verdriet voor nu en in de toekomst. :(:)
Jullie hebben samen gevochten maar dat heeft niet geholpen, het spijt me verschrikkelijk dat ik maar bleef vragen.
Was er echt van overtuigt dat alles goed ging |( ............
En nu die leegte het verdriet, ik weet wat het is maar je hebt de goede en dappere beslissing genomen.
Kan me voorstellen dat je je even terugtrekt uit het topic en misschien wel van bokt.
Neem je tijd vrouw.
En als je je hart wilt luchten staat mijn pb open Y;( .
Een hele dikke knuffel voor jou :*

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:16

Wat erg Neile :(:) ik ben 3 jaar geleden ook zo mijn beste vriend verloren. Echt verschrikkelijk! Sterke Y;(

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:44

Omg! Neile, wat ontzettend erg voor jou en je meisje... |(
Heel veel sterkte! :(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:35

Ik denk niet dat je dit topic nog gaat openen, heel begrijpelijk, maar toch sterkte Neile :(:)

Vanmorgen voor het ontbijt even de paarden op de wei gegooid en de camera meegenomen, heeft zijn vruchten af geworpen ookal had Kim met 1 sprintje wel genoeg gerend en wilde ze alleen nog eten. Diva word met de dag mooier al zeg ik het zelf O:)
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:20

Mooie foto Azmay <3

Ik ben gisteren bij 2 hengsten geweest, 2 tegenovergestelde types. 1 hele zware en 1 kleine smalle. De zware hengst spreekt me heel erg aan en daar ga ik nog een keer naar kijken. Hij voldoet niet helemaal aan mijn eisenlijstje maar had wel een uitzonderlijk fijn karakter en dat vind ik belangrijker.