[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:55

Jellie heel veel sterkte :(:)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:32

Wanda: Ik heb een afspraak met mijn verzekering. Bij de inboedelverzekering hebben we mijn paardenspullen opgeteld en daar betalen wij extra verzekeringsgeld voor. Tevens hebben hun zwart op wit van mij staan, welke spullen waar zijn. Dus net als mijn enkelspantuig, die hangt altijd op stal, terwijl mijn spantuig in mijn schuur hangt. Ik zou even met je verzekeringsagent hierover praten hoe hun dat doen.

Esther: Welk paard is dat dan? Ik ken bij ons geen paarden die niet door een ander kan worden gereden.

Anouk: Ik zie nu jou berichtje over Sam en schrik er een beetje van. Ik wist helemaal niet dat hij zo was. Heb je weleens grondwerk, zoals Emiel Voest of wat dan ook geprobeerd met hem? Daardoor ben ik wat meer boven Atlas komen te staan. Haha, ik zie dat dat al is geadviseerd. Nou, succes.

Shanna: Leuk dat je weer iets nieuws hebt. Gefeliciteerd.

Jell: Sterkte Jell. Dikke knuffel van mij. En blijf je emotie’s van je afschrijven hoor. X.

Branka: Gebruik die time out goed. Sterkte.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:36

Jellie: Gecondoleerd en heel veel sterkte. Si dan nog sneller gegaan dan de artsen dachten geloof ik. Vreselijk hoor. Ik heb er geen woorden voor.

Branka: Voorzichtig met jezelf doen op je werk he! En super joh op een ander paardje gereden. Goed hoor.

Even ego: Vandaag bedacht dat als de winter echt gaat vallen, Jippe niet meer uit de wei geplukt hoeft te worden 's morgens. Zijn groep gaat nml om 15:00 de paddock in. OK, dat scheelt 15 minuten lopen (hij staat altijd achterin de wei) maar dan is ie dus wel lekker fris onder zijn zwarte krullen. ~~}> Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en lekker vroeg naar stal. Jippe stond idd nog in zijn box en als ik het goed gehoord heb hinnikte hij naar mij :+: Hij keek in elk geval naar mij en ik hoorde een hinnik die verdacht veel op die van Jippe lijkt als hij naar de merries en zijn maatjes hinnikt. (Voor een Fries heeft hij een vrij hoog, beetje hees hinnikje)

Alle spullen gepakt, hem vers uit stal zo op de poetsplaats gezet en gepoetst. Daarna gezadeld, hoofdstel in. Tot nu toe is ie 1 brok zenuwen als er iets op zijn rug gelegd wordt (miss vroeger te ruw gedaan??) en dan loopt ie heen en weer en te draaien en te mesten. Dit keer niet gemest (!) en het zadel er soepel opgelegd en toen was het ook meteen goed. Hij staat wel te drammen als het hoofdstel vastgemaakt moet worden, maar ik ben hier allemaal niet meer van onder de indruk :D .

Longe eraan, paddock in en longeren maar. Stoof in galop de volte op :Y) dus eerst maar eens teruggenomen en naast hem gaan stappen. Rustig meer afstand genomen. Nou: al met al vrij onstuimig gelongeerd. Het is me mooi wel gelukt hem van linkerhand op rechts te krijgen door hem op afstand om te laten keren. Dat moest wel met wat meer druk (longeerzweep in de lucht voor hem laten knallen) maar hij deed het toch maar mooi! En hij was dan onstuimig, alles wat ik wilde is ook gebeurd. Misschien niet meteen op eerste commando, en af en toe trok ie wat aan de longe, maar ik vond het prima gaan met zo'n fris beessie eraan.

Toen de rijbak in en iemand even laten hangen zodat ik op kon stappen en lekker een 20 minuten gereden *\o/* . (Ja goed aangesingeld! :+ ) Vooral stap en wat draf. Nageeflijk, stelling etc. Het ging echt lekker. Het is wel een stoomtrein hoor. In de draf wil hij bij elke pas harder gaan. Maar mijn tempo gereden! Heb geen moment gedacht van: ik hou hem niet... Terug op stal hem afgezadeld, lekkers en de wei op.

Nou ik ben supertevreden! En dat stemt mij hoopvol voor de winter. Het is fijn te merken dat die band er aan het komen is, dat ik mijn zelfvertrouwen weer terug heb en dat ik niet zo onder de indruk meer ben van mijn paardje (qua "gek" en gestressed doen dan he. Zijn verschijning en gangenwerk blijft prachtig. Toen ik naar huis ging kwam die hele kudde aangedraafd. Man man, wat is hij dan mooi met dat koppie fier de lucht in en die wapperende manen. EN dan denk ik WOW die is van mij!). En dat hij inmiddels doorheeft hoe ik in elkaar steek en mij zijn vertrouwen gaat geven. En we echt lekker kunnen werken. Heeeerlijk!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:54

Eline: Sam en ik grondwerken al vanaf dat ie anderhalf is! Tot zijn derde was hij keurig opgevoed. Daarna ging hij naar een pension, waar ze achteraf heel bang voor hem bleken te zijn. Waarom weten we nog niet, want bij ons was hij altijd schaapmak. Echt heel netjes opgevoed.
Hier op dit forum is een heel forum actief over Cabochon en al zijn streken zijn heel herkenbaar daar. Bepaalde karaktereigenschappen vererven dus toch. Cabochonkinderen zijn super-intelligent en gevoelig. Méestal is Sam heel makkelijk en relaxed in de omgang, maar hij kan ook een ontzettende egoist en ongeduldig zijn. Ook iets wat Cabochon vererft. En dat was ie gisteren dus. Als ik hem dan op zo iets aanspreek is ie wel zo fideel om bij het rijden zichzelf voorbeeldig te gedragen. Zolang hij inderdaad met me 'eens' is dat ik hem terecht op zijn falie heb gegeven, is ie heel schappelijk. :+ Maar ja, ik zet er drie op de wei als ik de paarden naar de wei breng en dan is zo'n relaxte, brave, coole PRE die zich meteen in het zand laat vallen en een makkelijk te overtroeven opdondertje van een Prince wel heel handig en zo'n knoest die zijn kop in de wolken steekt en als een gestoken olifant naar me staat te blazen heel irritant! En het touw uit mijn handen trekken vind ik onacceptabel! Hij weet dat ook en hij is behoorlijk kopschuw, zo was ie altijd al en het betert behoorlijk en ik sla hem nooit op zijn hoofd, maar op zo'n moment is ie dat helemaal vergeten. Zo'n olifant voor me vind ik dan nog behoorlijk groots overkomen. :o Vergeet niet, dat ik een half jaar geleden nog het paardrijden liet zitten als ik daarna mijn paard zelf op de wei moest zetten. We hebben dus al behoorlijk vooruitgang geboekt, maar ik blijf altijd alert.
Losgooien in de bak deed ik wel zeker 4 keer per week en dan zonder longe longeren en ook los laten springen enzo. Hij is heel aanhankelijk en toegankelijk dan, maar o wee als er iets gebeurt, dat hij niet kent of als hij een ander bekend paard in de verte ziet, dan is hij plakker eersteklas!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:25

Jellie, mooi topic! Hoe bevalt het zo, een anda :D ? En arm nichtje, echt heel sneu.. sterkte ermee :(:) Jeetje, ik lees nu net verder en lees echt vreselijk bericht.. |( Oh wat erg zeg… heb er geen woorden voor.. wat een hel moet het nu zijn.. Echt heel veel sterkte deze moeilijke tijd.. :(:)

Cloris, wauhauw.. wat kan Propje draven zeg… :)) Tsjee, echt super mooi. Zo jammer dat het geen raszuivere PRE is, (dacht altijd van wel btw.. :o ). Hij zou het ook nog ver schoppen op de Campeonato dacht ik zo!

Moll, jaa, Gitano @ work. Die heeft ook wel een mooie draf hoor! ;) Hoe gaat het nu onder het zadel?

Lobke, ach Licor is ook de minste niet hoor! Die mag er ook zéker wezen :D ! En zo zie je maar, je hebt al veel bereikt met de vooruitgang van de draf, das ook mooi!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:59

cloris schreef:
Cyrina schreef:
Jellie..gecondoleerd :(:)

Cloor, wat naar dat Piep nog niet oke is! Ik heb hem ook wel gemist op de PK hoor!

PK? :o?

Ach het is een kwestie van een weekje rustig aan doen nog, het is al verbeterd maar nog niet goed genoeg voor een goede demo Garrocha zwaaien.. dan kan ik daar dus weer de boel mee versjitteren en dat doen we niet he ;)

Premie Keuring
:D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:01

Cyrina, ahh die foto van jou en Canta :+: . Echt leuk!! Wat zag Canta er super uit zo :))

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:25

Cyrina schreef:
Premie Keuring
:D

Ahhaaa :)* ja je treft me niet op mijn best met mijn snothoofd vandaar :+

En volgend jaar moet alles weer lukken hoor, PK en Lange Teugeldag 8-)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:44

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:21

Marielle: Gecondoleerd! Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:39

Prinslover schreef:
Moll, jaa, Gitano @ work. Die heeft ook wel een mooie draf hoor! ;) Hoe gaat het nu onder het zadel?

ja goed zijn bezig met piaf dus alles gaat lekker en kwa leeftijd goed op schema

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:34

Marielle: gecondoleerd. Heel veel sterkte, ook voor je familie.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:36

cloris schreef:
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn, vaak is het ook wat we willen horen, we hebben problemen met het paard en als iemand dan roept dat het in de bloedlijn zit is dat vaak een soort bevestiging dat het toch niet aan ons ligt ;) maar aan het paard.
Op het moment dat wij niet meer geloven in het paard en dus al in ons achterhoofd aan het zoeken zijn naar een ander zal dat in mijn beleving ook niet meer veranderen, dan ga je je afsluiten voor dat paard en juist zijn die types de moeite waard om voor te gaan en je tijd in te steken maar dan niet 50% maar 200% en geen inconsequent momentje meer toestaan ;)
Anouk als je nog enige twijfel hebt zou ik idd die Marion proberen, als je voor jezelf al besloten hebt dat hij het niet is zou ik spijkers met koppen gaan slaan en echt op zoek gaan ;)
Wat ik wel frappant vind (en dat is geeeeeen aanval) is dat je best een mening hebt over wedstrijdrijden maar dat dat eigelijk ook wel iets is wat elke keer terugkomt in jouw wensen, zou het zo kunnen zijn dat je het eigenlijk heel graag wilt maar het niet zo leuk vindt omdat het niet zo vaak gaat/ging zoals je eigenlijk droomt? (niet al te letterlijk nemen) ;)

Ik voel het niet als een aanval. Helemaal niet meer. Wedstrijden en ik zijn al jaren haat en liefde. Het is idd een droom van mij dat ik een keer als eerste mag eindigen. Een beetje Penny, maar ik realiseer me dat het waarschijnlijk niet voor mij is bedoeld. Het is me overigens wel een paar keer gelukt hoor! Maar het was leuk geweest als Sam die prijs had binnengehaald. Hij kan zo mooi lopen en dan laat ie me op zo'n moment in de steek. 8 november kijk ik nog aan en dan neem ik hierom een besluit. ;) Wat Sam betreft overweeg ik zeker freestyle, maar als ik dan zie wat het kost! Wow! Ik denk dat ik maar een stichting begin, want zoveel geld heb ik momenteel zeker niet te besteden, helaas! Dus eerst maar even de dubbele longe en dan de volgende stap. Irene Smeets schijnt ook volgens principes van Emiel Voest te werken en die woont praktisch naast ons. (blijkt) Maar die is ook prijzig. Jammer dat zulke goede hulp zo duur moet zijn.

Jellie: Ik las er helemaal overheen! :o
Wat erg dat je nichtje is overleden! HEEEL VEEL STERKTE MET HET DRAGEN van dit verlies ook voor de rest van de familie! Ze is nu wel van de pijn af en ik weet zeker dat ze altijd wel een beetje in de buurt blijft om jullie te volgen. Zo lang je haar herinnert, leeft ze hè?

Brankaz: Een paard heeft 4 benen en een staart. Sam voldoet aan de eisen. :+ Ik wil wel gaan voor Sam hoor, ik moet dit van mezelf afmaken. Maar het dal blijkt altijd dieper te zijn om uit omhoog te krabbelen. Ik heb een beetje als kip zonder kop zitten mopperen. Zal het niet meer doen. Zondag liep ie de proef al beter dan ooit en we komen er wel. Maar soms komt Sam ook mij de keel uit. Hij heeft me al heel wat streken geleverd namelijk. Ons dal was (en is soms nog) erg diep.
Wat heerlijk dat je zo'n grote stap hebt gemaakt en het is juist goed nieuws dat eindelijk meer collega's zien wat er gaande is! De parttimers zullen om beurten waarschijnlijk de woensdag móeten komen versterken. Da's maar heel normaal! ;) En anders zoek ik nog een baantje...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:34

idefix4 schreef:
Een paard heeft 4 benen en een staart

*-:)
Anouk,... Prachtig! Je schrijft veel meer maar ik hou de quote even bij dit. N waarheid als n klok!

Soms is het als n dal soms is het eveneens als n piek van sensatie, soms lijken paarden net zoals familie,...
We zetten door, we zijn verbonden. Het is een ondefinieerbare band, hoofdbrekens waard, steigerend en bokkend en alle andere kanten uit schoppend, maar, mijn hemel, zo enorm waardevol. Zo fascinerend!
Ik hoef het jou niet te vertellen, maar wat ik schrijf maak ik los in mijzelf door te lezen wat jij hebt geschreven.

Ik kan niet wachten om weer naar huis te gaan, dinsdag, Martine achterna, maar n week later!
Met nieuwe inspiratie, nog weer merci Elise! en n koffer vol gemak en cadeautjes voor de paarden en manlief.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:39

Ik kreeg vandaag deze vraag in mijn mailbox;

Hi,
Heb jij toevallig nog belangstellenden voor een goedkope en zeer leuke PRE merrie? Weet je iemand? Ze is gereden, maar staat nu al weer een tijdje in de wei in Spanje. Ik heb een video van haar als je wil, ze is 1.55 hoog en vier jaar oud. Schimmel, prima bewegend en erg rastypisch. Gezond en geen gebreken. 50% Cartujano. Ze hoort bij een cobra die ik in de verkoop heb, en de belangstellende dame wil er wrs. maar een van, en dat is eentje die 100% cartujano is. Ik weet nog niet wat ze gaat doen maar mocht je iemand weten die een low budget (< 5000 euro) gereden merrie zoekt?

Iemand interesse?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:54

Ik ga zo ff bijlezen, maar een aantal van jullie zie ik morgen...

Een vriendin van mij en ik moeten eerst aan het werk op de NRPS keuring (paarden voorbrengen) en op de terugweg gaan we langs Leusden! Wij zijn herkenbaar aan witte outfits, dus kom gerust even gedag zeggen :D (en zowiezo goed herkenbaar aangezien wij duo penotti zijn, haha, ik getint en zij hollands blond)...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:13

Branka -> Oei, een licht burn-out?
Je moet wel goed naar je lichaam luisteren, hoor!
Sterkte! :(:)
Gezien je verhaal is het idd een hele prestatie dat je op een ander paard bent geklommen!
Weer een stapje verder, top hoor!

Wanda -> Heerlijk om te lezen hoe jullie samen aan het veranderen zijn en hoe je van Jippe geniet!
Mooi hoor, die stijgbeugels en riemen!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:20

Snowy2004 schreef:
Anouk: Ik zie nu jou berichtje over Sam en schrik er een beetje van. Ik wist helemaal niet dat hij zo was. Heb je weleens grondwerk, zoals Emiel Voest of wat dan ook geprobeerd met hem? Daardoor ben ik wat meer boven Atlas komen te staan. Haha, ik zie dat dat al is geadviseerd. Nou, succes.

Anouk: Dit was mijn berichtje.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:22

Anouk: Dit antwoord je op mij???
idefix4 schreef:
Eline: Sam en ik grondwerken al vanaf dat ie anderhalf is! Tot zijn derde was hij keurig opgevoed. Daarna ging hij naar een pension, waar ze achteraf heel bang voor hem bleken te zijn. Waarom weten we nog niet, want bij ons was hij altijd schaapmak. Echt heel netjes opgevoed.
Hier op dit forum is een heel forum actief over Cabochon en al zijn streken zijn heel herkenbaar daar. Bepaalde karaktereigenschappen vererven dus toch. Cabochonkinderen zijn super-intelligent en gevoelig. Méestal is Sam heel makkelijk en relaxed in de omgang, maar hij kan ook een ontzettende egoist en ongeduldig zijn. Ook iets wat Cabochon vererft. En dat was ie gisteren dus. Als ik hem dan op zo iets aanspreek is ie wel zo fideel om bij het rijden zichzelf voorbeeldig te gedragen. Zolang hij inderdaad met me 'eens' is dat ik hem terecht op zijn falie heb gegeven, is ie heel schappelijk. :+ Maar ja, ik zet er drie op de wei als ik de paarden naar de wei breng en dan is zo'n relaxte, brave, coole PRE die zich meteen in het zand laat vallen en een makkelijk te overtroeven opdondertje van een Prince wel heel handig en zo'n knoest die zijn kop in de wolken steekt en als een gestoken olifant naar me staat te blazen heel irritant! En het touw uit mijn handen trekken vind ik onacceptabel! Hij weet dat ook en hij is behoorlijk kopschuw, zo was ie altijd al en het betert behoorlijk en ik sla hem nooit op zijn hoofd, maar op zo'n moment is ie dat helemaal vergeten. Zo'n olifant voor me vind ik dan nog behoorlijk groots overkomen. :o Vergeet niet, dat ik een half jaar geleden nog het paardrijden liet zitten als ik daarna mijn paard zelf op de wei moest zetten. We hebben dus al behoorlijk vooruitgang geboekt, maar ik blijf altijd alert.
Losgooien in de bak deed ik wel zeker 4 keer per week en dan zonder longe longeren en ook los laten springen enzo. Hij is heel aanhankelijk en toegankelijk dan, maar o wee als er iets gebeurt, dat hij niet kent of als hij een ander bekend paard in de verte ziet, dan is hij plakker eersteklas!

Ik heb een echte Romke, die vererven ook pittige friese. Dus ik weet ook wel dat sommige familie paardjes goed pittig kunnen zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:23

bedouin schreef:
idefix4 schreef:
Een paard heeft 4 benen en een staart

*-:)
Anouk,... Prachtig! Je schrijft veel meer maar ik hou de quote even bij dit. N waarheid als n klok!

Soms is het als n dal soms is het eveneens als n piek van sensatie, soms lijken paarden net zoals familie,...
We zetten door, we zijn verbonden. Het is een ondefinieerbare band, hoofdbrekens waard, steigerend en bokkend en alle andere kanten uit schoppend, maar, mijn hemel, zo enorm waardevol. Zo fascinerend!
Ik hoef het jou niet te vertellen, maar wat ik schrijf maak ik los in mijzelf door te lezen wat jij hebt geschreven.

Ik kan niet wachten om weer naar huis te gaan, dinsdag, Martine achterna, maar n week later!
Met nieuwe inspiratie, nog weer merci Elise! en n koffer vol gemak en cadeautjes voor de paarden en manlief.

Dat is nou de spijker op zijn kop!!! *D Niets meer aan toe te voegen.

Elise: Ik weet nog niet wat ik aantrek... Ben al op Frank aan het inpraten of ie meegaat... :+ Die is meestal herkenbaar aan zijn roze ondergoed of die met een gouden randje. Dus gewoon alle kale mannen van broek af helpen en je hebt hem gevonden! :P :P Heidi, wat trekt Marcel aan? 8-)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:34

Zo, ik was er even tussenuit, maar probeer het nu toch weer bij te houden. :o
Ik heb nu een hele lieve verzorgster voor Atlas gevonden, die al haar liefde met hem kan delen.
Atlas heeft voor de tweede keer zijn tong kapot gemaakt, alleen dit keer is het door en door en is het de vraag of hij het topje nog kan gebruiken, omdat de spier doormidden is. Voor hem zeer belangrijk, omdat hij geen tanden heeft en graast met zijn tong en zijn bovenlip. En uit zijn voerbak eet met zijn tong.
We wachten het af. ;(

Gelukkig eindelijk weekend. Ik ben zo ontzettend chagerijnig, gewoon niet normaal meer. Ik heb de afgelopen weken slecht geslapen, vanwege de kiezen van Rowena. 2 Nachten al last van een mug en nu dus helemaal lek geprikt. Daarnaast maakte ik me ontzettende zorgen om Atlas vanwege de tongproblemen en zijn gezondheid. Op mijn werk (bouwbedrijf) zitten ze ook inmiddels in een kredietkrisis, maak ik me ook weer zorgen over. En sinds maandag doet onze lift het niet meer. Ik woon 7 hoog. En zo met een 1,5 jarig kind de trappen opzeulen, is gewoon niet leuk meer. :(
Ik hoop dat ik binnenkort weer wat uitgeruster en wat vrolijker ben. Dat is voor alle partijen beter. Dus mocht ik niet helemaal aardig reageren, sorrie hiervoor.
Allemaal een fijn weekend alvast.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:44

Haha, vandaag een primeurtje!

Frank wilde Despi inspannen en toen zei ik: 'Leg je longeerspullen dan even klaar, dan pas ik op Sam of het past.' Dat vond hij een goed plan. Eerst Despi gelongeerd met dubbele lijnen en ik laten zien hoe Yenneke het had zitten bij Suevo. Was wel apart om het verschil al te zien. Frank zet altijd op een andere manier vast. En hij wilde weten hoe Despi op lijnen langs de achterbenen reageerde: Onaangedaan! Haha, echt, die kijkt nergens van op!

Toen Sam. Allereerst met hoofdstel de wei in. Verrassend! Hij liet zich zonder morren zijn hoofdstel omdoen! Meestal is het dan een steiloor, omdat er weer wat gebeurt, dat ie niet kent, maar nee, hij wou zo graag de wei uit, dat ie meewerkte!
Toen de longeersingel om zijn lijf. Daar kwam al meer spanning. Maar ook dat lukte! En toen longeren. Eerst over de rug en toen achterlangs. Hij was overduidelijk heel gespannen, omdat hij het heel vreemd vond, maar hij heeft het maar heel even op een rennen gezet. Daarna was hij op Frank gericht, maar ontspanning was er sporadisch. Ik heb alleen aan de kant staan kijken. Frank heeft gelongeerd. Hij was eigenlijk net zo als met rijden, wisselend nageeflijk en afgeleid en gespannen, maar op een gegeven moment kwam ie heel even in de galop en toen leek ie wel geschikt voor voltige.

Frank vond hem rustig genoeg en besloot dat Sabrina er wel even op mocht. Ik vond het al een slecht plan. Ik vond hem nog te gespannen. En idd! Foute boel. Ze had haar winterjas aan en als ik zo'n jas aan heb, staat ie ook op scherp. Het geluid van zo'n jas maakt hem heel gespannen. Uiteindelijk mocht ze er dus nu nog niet op. Dat doe ik wel een keer als ie echt moe gereden is, want hij was niet echt moe van het 'eventjes' longeren en overduidelijk niet relaxed. Jammergenoeg begon het al te schemeren. Dus lang hebben we het niet gedaan. Ik verheug me ontzettend op mijn longeercursus!

Eline: Ik heb idd gesnuffeld. Marion geeft een cursus freestyle: 125 euro! Dat vind ik heel prijzig. Ik overweeg nog te informeren bij Irene Smeets. Ze heeft in 2008 haar opleiding bij Emiel afgerond. Maar als dat ook zo'n bedrag wordt, kan ik het echt niet opbrengen. We hebben een keer een cursus trailerladen gehad bij Petra Vlasblom. Toen zijn we ook over Sam begonnen. Jammergenoeg werd ze onderbroken. Ik had haar mening en advies graag gehoord! Ik heb haar algemene adviezen wel meegenomen in mijn training. Op de oude pension kwam ook een dame die NH gaf en daarvan kwam eens een cursist kijken, toen ik met Sam in de bak bezig was. Sam liep los en ik was met hem bezig. Deed ik wel vaker. Hem laten komen en weer laten gaan op zijn tijd en lekker laten rennen en rollen. Lekker samen 'spelen'. Die man had er absoluut geen kijk op. Hij vroeg zich op een gegeven moment af wat Sam dacht en hij bedacht iets heel positiefs. Sam stond hem toen vanuit de hoogte te bekijken met de oren plat in de nek... 8-) Mijn dunk van die lessen was ineens weg! Haha!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:02

Anouk: hehe Prince vermaakte zich dus wel ;) jeetje toch weer twijfels over Sam.. Moet zeggen dat ik nu wel weer heel blij ben met Flaaf, maar ik heb hem nu in totaal een half jaar, dus aanzienlijk minder.. Wens je veel succes met je beslissing.. Maar endurance vind jij niets aan? Als dat nu is waar hij meer geschikt voor is?

Elise: toch een leuk compliment dus, en wie weet... :) klinkt goed iig.

Cloris: :9 mm pre of niet, wat een heerlijk paard heb je toch. Dan maakt zo'n papiertje toch niets uit?! Wel vervelend dat hij zijn hoefjes zo snel afslijt zeg :( daar hebben ze hier dan weer geen last van..

Marielle: hele dikke knuffel. pb je terug zo.

Zilfstar: gaat lekker dus met je ventje :)

Wenda: zien we elkaar dinsdag dan nog?? Of moet je gelijk weer terug naar je oase ;) nog meer geshopt? Hoe was het familiebezoek gelopen? Heb je mijn sms nog terug ontvangen, kreeg nml geen ontvangstberichtje..

Vanochtend gelijk langs de paarden geweest. Darius even aan de hand laten grazen op het mini grasstukje en Flavio was zowaar heet, stond los in de bak en nam zomaar uit zichzelf een sprintje, dat heb ik hem nog nooit zien doen }:0 gisteren begonnen met maxh te geven over de haver, zou het daar nu al aan liggen? 's middags weer even langs geweest en Flaaf z'n haar gevlochten *D hij vond het wel interessant. Gisteren een buitenrit gemaakt, eerste stuk met een stel andere paarden van de club mee en daarna afgeslagen. Dat ging goed, geen achtervolgingspogingen of iets dergelijks :) morgen is er rommelmarkt op de club, mijn vriend en ik gaan er crepes maken :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:15

Ha, Martine: Fijn weer thuis hè? En dan een buitenrit! Fantastisch.
Niet zo zeer twijfels. Waarom geen endurance voor mij? Ik ben gewoon niet zo dapper te paard. Als hij daar echt geschikt voor blijkt en iemand wil hem daarvoor gebruiken, dan denk ik dat ik hem laat gaan. Maar ik overweeg ook te stoppen met wedstrijden. Endurance vind ik dan wel eng, maar buitenritten niet! Dat is heerlijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:23

_Saida_ schreef:
Branka -> Oei, een licht burn-out?
Je moet wel goed naar je lichaam luisteren, hoor!
Sterkte! :(:)
Gezien je verhaal is het idd een hele prestatie dat je op een ander paard bent geklommen!
Weer een stapje verder, top hoor!

Denk dat een burn-out een stap of 10 verder is. Maar wel overladen en vermoeid. En je hebt gelijk dat ik beter naar mijn lichaam moet luisteren. Achteraf ben ik al een hele tijd moe.
Maar ja, aard van het beestje is dat ik mij gewoon te verantwoordelijk voel....

Bedankt voor het compliment. Was inderdaad een overwinning en uiteindelijk een minder grote stap dan ik dacht. Gelukkig! En als het zo eens uitkomt mag ik van haar eigenaar nog wel een keertje op dit paard rijden. Lijkt me erg leuk!