Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en lekker vroeg naar stal. Jippe stond idd nog in zijn box en als ik het goed gehoord heb hinnikte hij naar mij
Hij keek in elk geval naar mij en ik hoorde een hinnik die verdacht veel op die van Jippe lijkt als hij naar de merries en zijn maatjes hinnikt. (Voor een Fries heeft hij een vrij hoog, beetje hees hinnikje)
.
dus eerst maar eens teruggenomen en naast hem gaan stappen. Rustig meer afstand genomen. Nou: al met al vrij onstuimig gelongeerd. Het is me mooi wel gelukt hem van linkerhand op rechts te krijgen door hem op afstand om te laten keren. Dat moest wel met wat meer druk (longeerzweep in de lucht voor hem laten knallen) maar hij deed het toch maar mooi! En hij was dan onstuimig, alles wat ik wilde is ook gebeurd. Misschien niet meteen op eerste commando, en af en toe trok ie wat aan de longe, maar ik vond het prima gaan met zo'n fris beessie eraan.
. (Ja goed aangesingeld!
) Vooral stap en wat draf. Nageeflijk, stelling etc. Het ging echt lekker. Het is wel een stoomtrein hoor. In de draf wil hij bij elke pas harder gaan. Maar mijn tempo gereden! Heb geen moment gedacht van: ik hou hem niet... Terug op stal hem afgezadeld, lekkers en de wei op.
Maar ja, ik zet er drie op de wei als ik de paarden naar de wei breng en dan is zo'n relaxte, brave, coole PRE die zich meteen in het zand laat vallen en een makkelijk te overtroeven opdondertje van een Prince wel heel handig en zo'n knoest die zijn kop in de wolken steekt en als een gestoken olifant naar me staat te blazen heel irritant! En het touw uit mijn handen trekken vind ik onacceptabel! Hij weet dat ook en hij is behoorlijk kopschuw, zo was ie altijd al en het betert behoorlijk en ik sla hem nooit op zijn hoofd, maar op zo'n moment is ie dat helemaal vergeten. Zo'n olifant voor me vind ik dan nog behoorlijk groots overkomen.
Vergeet niet, dat ik een half jaar geleden nog het paardrijden liet zitten als ik daarna mijn paard zelf op de wei moest zetten. We hebben dus al behoorlijk vooruitgang geboekt, maar ik blijf altijd alert.
? En arm nichtje, echt heel sneu.. sterkte ermee
Jeetje, ik lees nu net verder en lees echt vreselijk bericht..
Oh wat erg zeg… heb er geen woorden voor.. wat een hel moet het nu zijn.. Echt heel veel sterkte deze moeilijke tijd.. 
Tsjee, echt super mooi. Zo jammer dat het geen raszuivere PRE is, (dacht altijd van wel btw..
). Hij zou het ook nog ver schoppen op de Campeonato dacht ik zo!
Hoe gaat het nu onder het zadel?
! En zo zie je maar, je hebt al veel bereikt met de vooruitgang van de draf, das ook mooi! cloris schreef:Cyrina schreef:Jellie..gecondoleerd![]()
Cloor, wat naar dat Piep nog niet oke is! Ik heb hem ook wel gemist op de PK hoor!
PK?![]()
Ach het is een kwestie van een weekje rustig aan doen nog, het is al verbeterd maar nog niet goed genoeg voor een goede demo Garrocha zwaaien.. dan kan ik daar dus weer de boel mee versjitteren en dat doen we niet he
. Echt leuk!! Wat zag Canta er super uit zo
cloris schreef:Ik kan niet anders dan het met je eens zijn, vaak is het ook wat we willen horen, we hebben problemen met het paard en als iemand dan roept dat het in de bloedlijn zit is dat vaak een soort bevestiging dat het toch niet aan ons ligtmaar aan het paard.
Op het moment dat wij niet meer geloven in het paard en dus al in ons achterhoofd aan het zoeken zijn naar een ander zal dat in mijn beleving ook niet meer veranderen, dan ga je je afsluiten voor dat paard en juist zijn die types de moeite waard om voor te gaan en je tijd in te steken maar dan niet 50% maar 200% en geen inconsequent momentje meer toestaan![]()
Anouk als je nog enige twijfel hebt zou ik idd die Marion proberen, als je voor jezelf al besloten hebt dat hij het niet is zou ik spijkers met koppen gaan slaan en echt op zoek gaan![]()
Wat ik wel frappant vind (en dat is geeeeeen aanval) is dat je best een mening hebt over wedstrijdrijden maar dat dat eigelijk ook wel iets is wat elke keer terugkomt in jouw wensen, zou het zo kunnen zijn dat je het eigenlijk heel graag wilt maar het niet zo leuk vindt omdat het niet zo vaak gaat/ging zoals je eigenlijk droomt? (niet al te letterlijk nemen)
Wat Sam betreft overweeg ik zeker freestyle, maar als ik dan zie wat het kost! Wow! Ik denk dat ik maar een stichting begin, want zoveel geld heb ik momenteel zeker niet te besteden, helaas! Dus eerst maar even de dubbele longe en dan de volgende stap. Irene Smeets schijnt ook volgens principes van Emiel Voest te werken en die woont praktisch naast ons. (blijkt) Maar die is ook prijzig. Jammer dat zulke goede hulp zo duur moet zijn.
Ik wil wel gaan voor Sam hoor, ik moet dit van mezelf afmaken. Maar het dal blijkt altijd dieper te zijn om uit omhoog te krabbelen. Ik heb een beetje als kip zonder kop zitten mopperen. Zal het niet meer doen. Zondag liep ie de proef al beter dan ooit en we komen er wel. Maar soms komt Sam ook mij de keel uit. Hij heeft me al heel wat streken geleverd namelijk. Ons dal was (en is soms nog) erg diep.
En anders zoek ik nog een baantje... idefix4 schreef:Een paard heeft 4 benen en een staart
(en zowiezo goed herkenbaar aangezien wij duo penotti zijn, haha, ik getint en zij hollands blond)...
Snowy2004 schreef:Anouk: Ik zie nu jou berichtje over Sam en schrik er een beetje van. Ik wist helemaal niet dat hij zo was. Heb je weleens grondwerk, zoals Emiel Voest of wat dan ook geprobeerd met hem? Daardoor ben ik wat meer boven Atlas komen te staan. Haha, ik zie dat dat al is geadviseerd. Nou, succes.
idefix4 schreef:Eline: Sam en ik grondwerken al vanaf dat ie anderhalf is! Tot zijn derde was hij keurig opgevoed. Daarna ging hij naar een pension, waar ze achteraf heel bang voor hem bleken te zijn. Waarom weten we nog niet, want bij ons was hij altijd schaapmak. Echt heel netjes opgevoed.
Hier op dit forum is een heel forum actief over Cabochon en al zijn streken zijn heel herkenbaar daar. Bepaalde karaktereigenschappen vererven dus toch. Cabochonkinderen zijn super-intelligent en gevoelig. Méestal is Sam heel makkelijk en relaxed in de omgang, maar hij kan ook een ontzettende egoist en ongeduldig zijn. Ook iets wat Cabochon vererft. En dat was ie gisteren dus. Als ik hem dan op zo iets aanspreek is ie wel zo fideel om bij het rijden zichzelf voorbeeldig te gedragen. Zolang hij inderdaad met me 'eens' is dat ik hem terecht op zijn falie heb gegeven, is ie heel schappelijk.Maar ja, ik zet er drie op de wei als ik de paarden naar de wei breng en dan is zo'n relaxte, brave, coole PRE die zich meteen in het zand laat vallen en een makkelijk te overtroeven opdondertje van een Prince wel heel handig en zo'n knoest die zijn kop in de wolken steekt en als een gestoken olifant naar me staat te blazen heel irritant! En het touw uit mijn handen trekken vind ik onacceptabel! Hij weet dat ook en hij is behoorlijk kopschuw, zo was ie altijd al en het betert behoorlijk en ik sla hem nooit op zijn hoofd, maar op zo'n moment is ie dat helemaal vergeten. Zo'n olifant voor me vind ik dan nog behoorlijk groots overkomen.
Vergeet niet, dat ik een half jaar geleden nog het paardrijden liet zitten als ik daarna mijn paard zelf op de wei moest zetten. We hebben dus al behoorlijk vooruitgang geboekt, maar ik blijf altijd alert.
Losgooien in de bak deed ik wel zeker 4 keer per week en dan zonder longe longeren en ook los laten springen enzo. Hij is heel aanhankelijk en toegankelijk dan, maar o wee als er iets gebeurt, dat hij niet kent of als hij een ander bekend paard in de verte ziet, dan is hij plakker eersteklas!
bedouin schreef:idefix4 schreef:Een paard heeft 4 benen en een staart
![]()
Anouk,... Prachtig! Je schrijft veel meer maar ik hou de quote even bij dit. N waarheid als n klok!
Soms is het als n dal soms is het eveneens als n piek van sensatie, soms lijken paarden net zoals familie,...
We zetten door, we zijn verbonden. Het is een ondefinieerbare band, hoofdbrekens waard, steigerend en bokkend en alle andere kanten uit schoppend, maar, mijn hemel, zo enorm waardevol. Zo fascinerend!
Ik hoef het jou niet te vertellen, maar wat ik schrijf maak ik los in mijzelf door te lezen wat jij hebt geschreven.
Ik kan niet wachten om weer naar huis te gaan, dinsdag, Martine achterna, maar n week later!
Met nieuwe inspiratie, nog weer merci Elise! en n koffer vol gemak en cadeautjes voor de paarden en manlief.
Niets meer aan toe te voegen.
Die is meestal herkenbaar aan zijn roze ondergoed of die met een gouden randje. Dus gewoon alle kale mannen van broek af helpen en je hebt hem gevonden!
Heidi, wat trekt Marcel aan?
Mijn dunk van die lessen was ineens weg! Haha!
jeetje toch weer twijfels over Sam.. Moet zeggen dat ik nu wel weer heel blij ben met Flaaf, maar ik heb hem nu in totaal een half jaar, dus aanzienlijk minder.. Wens je veel succes met je beslissing.. Maar endurance vind jij niets aan? Als dat nu is waar hij meer geschikt voor is?
klinkt goed iig.
mm pre of niet, wat een heerlijk paard heb je toch. Dan maakt zo'n papiertje toch niets uit?! Wel vervelend dat hij zijn hoefjes zo snel afslijt zeg
daar hebben ze hier dan weer geen last van..
nog meer geshopt? Hoe was het familiebezoek gelopen? Heb je mijn sms nog terug ontvangen, kreeg nml geen ontvangstberichtje..
gisteren begonnen met maxh te geven over de haver, zou het daar nu al aan liggen? 's middags weer even langs geweest en Flaaf z'n haar gevlochten
hij vond het wel interessant. Gisteren een buitenrit gemaakt, eerste stuk met een stel andere paarden van de club mee en daarna afgeslagen. Dat ging goed, geen achtervolgingspogingen of iets dergelijks
morgen is er rommelmarkt op de club, mijn vriend en ik gaan er crepes maken
_Saida_ schreef:Branka -> Oei, een licht burn-out?
Je moet wel goed naar je lichaam luisteren, hoor!
Sterkte!![]()
Gezien je verhaal is het idd een hele prestatie dat je op een ander paard bent geklommen!
Weer een stapje verder, top hoor!