[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:43

Nouououou....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:44

:D Nananananana

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:46

Zo ging ik jaaaren geleden eens paard shoppen met het voornemen: Géén vos, géén bonte, géén hengt... en kwam thuis met een vosbonte hengst :D.

Mag ik de binnenbak-dames mededelen dat je heeeeeeeeeeel nat wordt als je vandaag buiten moet rijden?
*roze wolk alert*Maar dat je dan nog steeds ONWIJS lekker kunt rijden? *roze wolk alert*

Schimmels, yeah, favoriet. Ze kunnen mij niet wit genoeg zijn, maar vind Veludo ook mooi hoor terwijl die dus echt heel lang donker blijft. Vind dan dat zwartschimmel zoals hij dan wel het mooist. Hij was zo ontzettend zwart dat ie zelfs als zwart op papier stond... wordt nu als het goed is veranderd.
Verder val ik erg op valk en sowieso alle verdunde en ook dubbelverdunde kleuren. En het aller-allermooiste vind ik silverdapple maar dat heb ik nog niet gezien bij een Lusitano of Andalusier... iemand anders wel?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:50

Ik ben ook helemaal weg van valkkleurige. Maar mijn portomonnee was daar iets minder weg van haha...
Ik heb er inderdaad ook nog nooit een gezien Karina. Wel een palomino...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:58

Valkkleurig is idd ook wel mooi :), en palomino ook! Ik houd wel van aparte kleurtjes!! Kan het in iedergeval niet voorkomen dat iemand die even invalt het verkeerde paard uit het land haalt :=. (Atlas is een keer aangezien voor een 10 jaar jongere fries :P).

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:00

heb het ook nog niet gezien karina het is wel een hele mooie kleur!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:02

evdpanne schreef:
Valkkleurig is idd ook wel mooi :), en palomino ook! Ik houd wel van aparte kleurtjes!! Kan het in iedergeval niet voorkomen dat iemand die even invalt het verkeerde paard uit het land haalt :=. (Atlas is een keer aangezien voor een 10 jaar jongere fries :P).

Toen ik vroeger m'n bedrijf nog had, kwam 1 van de lesklanten doodleuk met een kompleet opgezadelde 2,5 jarige merrie van ons de baan in... die nog nooit iets anders meegemaakt had als een halstertje, en de pech had aangezien te worden voor een lespaard :D. Toch maar even ingegrepen voordat ie op wilde stappen 8-) .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:08

Ooit ga ik nog eens een vlakkleurige Andalusier uit spanje halen :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:12

Vlakkleurige? hihi
Zo naar puppycursus

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:12

_helga_ schreef:
heb het ook nog niet gezien karina het is wel een hele mooie kleur!

Ik vraag me echt af of het silver-gen uberhaupt voorkomt in de lusitano- en PRE-populatie. Gekke is dat er wel een breyer-model-horse is van een silverdapple lusitano hengst... die ben ik met googlelen wel eens tegengekomen.

Ik kan mijn ei gelukkig goed kwijt bij de american miniatures van mijn ouders, heb veel silver dapple in handen :D . Maar in het groot lijkt me eigenlijk wel heel mooi :o .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:39

Lijkt me ook wel mooi idd... Maar valk of palomino vind ik ook errug mooi :D. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb ga ik wel op vakantie naar Spanje (of Portugal) en dan ga ik wel rond kijken tot ik mijn droompaard tegen komen :P. Al zal ik dat ook wel eerst even in Nederland doen ;).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:42

Foto's zijn klaar :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:09

Jeeeeetje wat gaan jullie snel :) Gaa snel bijreageren.
wou even mededelen dat ik werk heb ;)
donderdag moet ik beginnen hahaha.

En wat een leuke foto's van een jr zag ik voorbij komen.

en leuke foto's van de paardjes:D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:18

:wave:

jeetje, wat gaan jullie enorm snel zeg! :wow: :D

ik blijf ook bij schimmel, heb dat altijd al vreselijk mooi geworden en wilde vroeger altijd al een schimmel met lange manen... :o
toen werd het natuurlijk geen schimmel maar een vos... 8-)

en nu bij toeval, niks zelf aan uitgekozen kwam ze ineens voor mijn voeten, mijn witte paard met lange manen.... :+:

valk ik vind ook gaaf trouwens!
ik weet nog een hele leuke jonge valk-merrie te koop te staan trouwens, echt een gaaf diertje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:29

Jammer dat ik nog even geen geld heb :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:35

hard sparen :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:42

Ik doe mijn best ;). Maar ja verdien nu met mijn werk iets meer als 500 in de maand en daar spaar ik ook wel 500 van :P. Maar ja hopelijk in juni afstuderen en dan kan ik fulltime gaan weken ;). Dan zal het sparen ook wat harder gaan....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:47

nou, dat doe je dan al goed!

gaat wel goed komen!
succes ermee! ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:50

Komt vast wel goed ;). Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, kost zoveel geld en tijd en met een verzorgpaard heb je al die problemen niet. Maar zou toch echt niks anders willen :P. Mis zelfs het elke dag ernaar toe gaan... Dat heb ik een tijd met Atlas gehad en nu maar twee dagen in de week vind ik te weinig :=.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:52

als dat iets is wat je heel graag wilt en je zet alle voor- en nadelen goed op een rijtje, moet je er gewoon voor gaan als je het kunt betalen!

het kost veel geld en veel tijd, maar je krijgt er zoveel voor terug!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:05

Dat geloof ik idd ook wel :D. Dus ja zodra ik het kan betalen, en ook zeker weet dat ik het kan blijven betalen ga ik rustig aan zoeken ;). Zou er ook niet aan moeten denken om mn paardje te moeten verkopen omdat ik het niet meer kan betalen...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:26

zasread schreef:
de foto's zijn trouwens wel lastig, Shannon is natuurlijk heel donker en Mies een beetje bleek, dus of mies is overbelicht of Shannon onderbelicht..

Haha, dat probleem hadden ze bij mij ook met de shoot met Licor, ik sta er als een lijkje op :P

Ik was op zoek naar een bruine, en meer bepaald naar Licor zelf, haha (ik had hem al een half jaar op voorhand op het internet gezien) en ik heb hem gewoon gekocht :D
De volgende wordt wel een schimmel, liefst eentje die snel helemaal wit wordt :D

Hihi Karina, arme 2,5 jarige merrie :(:) Wel een leuk verhaal :D

Nou, Licor had wat weekjes vakantie en ik wou deze week weer beginnen, maar helaas, het weer heeft daar een stokje voor gestoken. Ik heb even geen zin meer in het heen - en weer gerij met de trailer naar een binnenbak, dus blijft hij nog even in vakantie. Gelukkig kan ik met Terroso wel gewoon in de binnenbak hobbelen en die heeft vandaag weer zijn stinkende best gedaan. :j In het begin is hij nog wat prullerig, maar na het eerste galopje en wat loswerk-oefeningen in stap, loopt hij best al mooie stabiele stukkken in draf. Ik kan nu ook al stukken fijn doorzitten terwijl hij mooi in de aanleuning blijft. Vandaag is ook het kwartje voor achterwaarts gevallen, ik was zo blij dat hij een stapje achteruit deed dat ik hem zo hard heb beloond dat hij zich in een bak vol appels waande :D
Verder krijgt hij het nu met de lente wel wat moeilijk met zijn hormoontjes, hij is nog steeds superbraaf in de omgang en met het rijden, maar je merkt toch dat hij de dames wil laten weten dat hij er is :) Is ook niet moeilijk, hij is, samen met een jaarling, de enige man op stal (van de 20 paarden), dus als jonge hengst moet je dan toch even laten weten dat je er bent hè, haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:47

Karina schreef:
evdpanne schreef:

Toen ik vroeger m'n bedrijf nog had, kwam 1 van de lesklanten doodleuk met een kompleet opgezadelde 2,5 jarige merrie van ons de baan in... die nog nooit iets anders meegemaakt had als een halstertje, en de pech had aangezien te worden voor een lespaard :D. Toch maar even ingegrepen voordat ie op wilde stappen 8-) .

En dan weet Karina ook nog wel dat mijn bruine ruin(mijn vorige was een KWPN-er) een keer aangezien werd voor het bruine lespaard(merrie) en dat de lesklant hem maar lastig vond met opstijgen en maar riep: hou nou eens op muts! En wij maar zeggen: wat nou muts?HIJ is geen muts....en nóg had ze het niet door :+
Na een paar rondjes over de baan heb ik haar maar vriendelijk verzocht van mn paard af te stappen 8-)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:48

Nouvel schreef:
ik weet nog een hele leuke jonge valk-merrie te koop te staan trouwens, echt een gaaf diertje!

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!! Zo hoort Karina het!
:D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:55