Zo maar eens naar stal, hebben wedstrijd. Helaas 5 dagen niet kunnen rijden en nu ook nog eens behoorlijk ziek.. zal wat worden

Iedereen die wedstrijd heeft succes!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DewiRox schreef:Opzich vind ik het wel stoer en wat hebben, maar aan de andere kant ook super zonde. Je zou haast niet meer zien dat het een fries is.
Succes met je wedstrijd. Knap dat je toch gaat. Ik had afgemeld als ik 5 dagen niet heb kunnen rijden haha
Sanet schreef:Hier ook alleen een buitenbak. Maar wij gaan wel weer scheren als ik al zie hoeveel haar er nu alweer op komt op haar hoofd begint het nu al.
Inrijden met een uitrijdeken en dan rijden zonder, tenzij het echt heel koud is!
Ik kan niet anderhalf uur wachten tot ze droog is onder een zweetdeken en soms met zelfs maar een half uur stappen al zeiknat. Ze moet zweten omdat ze hard werkt, niet omdat ze zoveel haar heeft
Ik vind het overigens echt niet mooi. Zijn ze eindelijk mooi zwart.
Wij wachten nog een maandje ongeveer denk ik. Nu scheren vind ik nog te vroeg.
DaraBariton schreef:Netjes hoor zulke punten rijden als je ziek bent!!
Ik heb Dara nog nooit laten scheren in al die jaren. Moet zeggen dat ik toen nog niet zoveel trainde maar vorig jaar ging het goed. Zolang het niet te koud is blijf ik haar na het trainen warm afspoelen, (wollen) zweetdeken(s) op en in de stapmolen zetten. Ze maakt namelijk wel iets extra haar aan, maar niet zo veel alleen net als Sanet al zegt kun je er niet omheen al laat je ze hard werken.
DewiRox schreef:Ik ben het er inderdaad ook niet helemaal mee eens. Ik rij in de winter ook gewoon fanatiek en hou me niet in vanwege het feit dat ze anders niet meer droog wil worden. Nu scheelt het dat de merrie die ik rij niet zo snel zweet en dus hard kan werken zonder zeiknat te zijn. Maar mocht ze dit wel zijn, gaat gewoon een zweetdeken op en ga ik nog even met haar aan de hand stappen. Vaak is ze dan zo droog en anders wisselt de stal eigenaresse de deken later om.
Het is zeker niet zo dat als je hard wilt werken ze ook geschoren moeten worden. Het is vooral het gemak wat mensen eraan hebben, en dit is prima. Maar dat je er niet omheen kan als je hard wilt werken, is niet waar.
Kaula schreef:Ik zou het wel handig vinden om te scheren, na een half uur stappen naar huis vanaf de binnenbak is ze nog steeds niet droog.
Lijkt mij alleen wel weer lastig met al die dekens en wanneer welke deken.