[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:46

Ja, gewoon iemand camera in de hand drukken joh ;) . En klopt hoor, gaat ook steeds beter, alleen we zijn er nog niet! Maar komt vast goed, zitten ook fijne momenten tussen. Haha meestal heb ik dat ook, heeeerlijk als je weer op je eigen paard stapt :D . Heb tot nu toe 2 paarden van vriendinnen gehad die dus wel fijn reden en ook lekker zaten Furia van Madelief en deze dan :) . Al was dit geen barokkie.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:51

Ik zeg niet dat het paard dat ik reed niet fijn reed. Het was alleen hard zoeken naar de knopjes.
Wel een leuk paard en doordat ik hem tijdens de vakanties van deze vriendin verzorg merk je dat ik al een streepje voor bij hem heb. Komt in het land al naar mij toe lopen b.v.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:08

Met fijn rijden bedoel ik gewoon direct er mee weg kunnen rijden en dus ook de knopjes vinden ;) .

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:18

Begreep ik je verkeerd ;)
Dat is best lastig inderdaad.

Moet zeggen dat ik mij niet meer herinner hoe de knopjes bij Frío waren toen ik hem kocht. Maar durfde in ieder geval op te stappen en al de 1e keer een galopje te proberen. Voor mij heel wat.
Knopjes heb ik volgens mij de afgelopen jaren wel redelijk geherprogrammeerd. Meeste mensen kunnen ook aardig op hem rijden. Zeker als je rustig en ontspannen bent en blijft.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:35

Ja, ik vind het altijd wel leuk als je kan wegrijden op een paard. Dat heeft voor mij grote pluspunten :j . Betekent toch dat het paard fijn aan de hulpen staat ook! Al heb je ook paarden die niet makkelijk door andere te rijden zijn, maar zeker wel de knopjes hebben! Wel leuk al die verschillende paarden hoor, weer fijn om te voelen en proberen kijken wat je er mee kunt.. :) Vind het altijd wel weer een leuke ervaring.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:08

Michelle thanks! En wat balen zeg, trek je het nog wel een beetje met je werk erbij zo? Ik heb gelukkig weinig last gehad, af en toe voel ik wel wat harde buiken maar het valt op zich mee. We zijn bijna klaar nu! Spannend :D

Denise zag dat je nog had gevraagd ook een paar pagina's terug, lief van je! Alles gaat op zich goed, wel wat kleine ongemakjes zoals opgezwollen handen en voeten haha maar op zich valt het erg mee! Kan het gelukkig rustig aan doen. Alleen even die keelontsteking erbovenop, vervelend maar het gaat vandaag al weer wat beter. Hoe gaat het met jou, alles goed? En met Heike? Even ertussenuit? Veel plezier iig!!

Ilona ja haha, het wordt nu een beetje uitzitten! Heb echt een megabuik nu :') met jou alles goed? Leuk dagje gehad dus, beetje fotootjes maken, beetje rijden :D klinkt gezellig!

Branka fijn dat het met jullie ook steeds soepeler gaat :) Frio is toch een hete vent he ;) maar leuk is het af en toe om een ander paard te rijden ook he!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:28

Martine, nou ik zou eigenlijk deze week 5 dagen werken maar ben gister toch maar thuis gebleven omdat ik weer zo last had. Nu aan het werk, maar het scheelt al heel erg dat ik weet dat ik alleen nog maar volgende week hoef te werken en daarna gewoon klaar ben en lekker rustig aan gaan doen. Samantha heeft natuurlijk ook vakantie tot 16 augustus dus hoef er ook niet 's ochtends vroeg om 6 uur uit. Nouja met de pup die straks komt maar niet dat gehaast van aankleden, school brengen en dergelijke.

Hoeveel weken moet je nu nog? Ben benieuwd hoor, waarschuw je ons wel als je weeen gaan beginnen!!!:D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:39

Zo, ben ik ook weer eens! Hier alles prima, beetje chaotische/drukke periode achter de rug met laatste tentamens etc, ook omdat mijn oma heel plotseling in de week voor mijn laatste tentamens was overleden.

Gelukkig alsnog mijn tentamens goed gemaakt, met mooie cijfers, één tentamen had ik niet gehaald, die kan ik in augustus doen en dan heb ik alsnog mijn propedeuse in mijn eerste jaar, heel tevreden dus.

Nu heb ik vakantie sinds bijna 2 weken, lekker hoor.
Met Furia gaat het goed, had tijdens tentamens helaas weinig tijd voor hem maar nu weer lekker veel bij hem geweest. Dressuurmatig zijn we nog steeds beetje zoekend maar heb het idee de goede kant op te gaan met hem.

Van de week hem lekker gewassen met het mooie weer:
In de wasplaats:

Afbeelding

Tijdens het wassen:

Afbeelding

Na het wassen, even lekker grazen zodat ie opdroogt, anders is ie weer zwart :D

Afbeelding

Ik heb al door bijgelezen, volgens mij waren er niet heel veel spannende dingen gebeurd, ik reageer even bij tot waar ik kan scrollen :j

Oja, lees over een toevallige meeting tussen Michelle en Sanne, wat grappig zeg!! En niet eens echt doorgehad, wat een toeval.

Debby Wat een prachtige foto's weer zeg van je knappe dame!
Angela: Had je al een berichtje gestuurd, vind het echt onwijs jammer voor je, volgens mij waren jullie echt een goede combi. Maar er komt wel weer een leuk paardje op je pad.
Martine: Dikke buik, spannend hoor! Vervelend van je keelontsteking, met zulk warm weer zwanger zijn lijkt me ook niet fijn. Maar ach, zodra de baby bij je ligt ben je alles vergeten toch :D
Denise Heel veel plezier!! Maar dat komt denk helemaal goed :j
Branka, fijn dat Frío steeds lekkerder gaat, je kan ook maar beter lachen om hun malle fratsen. Doe ik ook altijd :D
Ben ook wel weer eens benieuwd naar foto's van Frío :j

Over malle fratsen gesproken, dat was nog de grap van de eeuw! Ik ben zo'n anderhalf week terug naast Furia beland :') Furia heeft eens in de zoveel tijd dat ie even gek en druk moet doen, vind ik altijd wel leuk, kan hem dan ook wel lekker rijden, heb hem liever met teveel energie dan te weinig. Nou we gingen al dravend over het erf en bij elk fratsje in de bak ervan door schieten. Volgende dag stapte ik weer op, nog fris maar wel een stuk beter te rijden. Op een gegeven moment was hij heel relaxt en geconcentreerd bezig, ik was zelf ook ontspannen en hij had ook vrij veel ruimte op de teugels. Was meneer zo geconcentreerd dat hij toen hij opeens fietsers zag langs komen daar heel erg van schrok en dan kan meneer heel mooi rechtstreeks omdraaien en naar de achterkant van de bak galopperen. Hihi, gezien ik dus ook zo geconcentreerd was en het niet zag aankomen lag ik er dus naast := Landde echt superzacht op m'n knietjes, niet eens spierpijn aan over gehouden en Fuur blijf paar meter verder braaf stil staan en kan ik zo weer opstappen en wegrijden.

Ook laatst gesprongen, nog best hoog, een steiltje van zo'n 70-80cm. Maar ik heb zelf nodig springles nodig, dus misschien dat ik dat eens inplan.

Iloon: Aah, zo fijn om te horen dat je op Fuur lekker kon wegrijden :D Chico moet ik nog eens proberen, deze zomer maar echt eens bij jou langskomen :j Heerlijk dat Chico zo fijn gaat nu +:)+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:44

Dat geloof ik Martine!! Maarja, zit dan ook wel een beeb in met alles erop en eraan! :D Hoelang nog precies?

Madelief, haha jaa idd grap van de eeuw :P . Jaa Fuur zit zalig kwa gangen, maar kon hem ook zo fijn wegrijden. Lekker fijn aan de hulpen etc, heb je toch niet vaak :D . Meestal ben je echt zoekende! Chico staat natuurlijk paraat om eens getest te worden. Hij ziet er altijd heel makkelijk uit, en dat issie ook wel. Truc bij hem is eigenlijk meer het bezig houden en met het overgevoelige om te gaan. Iemand noemde hem eens "ferrari" onder de paarden :D . Dat klopt ook wel vind ik..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:48

Ja, Fuur is ook zo overgevoelig, dat vind ik echt wel heel lastig. Aan de ene kant is het heel fijn maar je hoeft maar iets te veel te doen en het gaat al niet meer. Ja blijf het echt de grap van de eeuw vinden :D Vroegah toen ik nog op gekke manegepony's en verzorgpony's reed ben ik vaak gevallen, maar heb altijd het geluk dat ik heel zachtjes land. Zelfs toen ik een keer ondersteboven tegen een hek werd gelanceerd had ik niks :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:48

Kwam nog paar leuke foto's tegen..

Dat haar van mij :')
Afbeelding

Deze is ook leuk! Shannon wilde niet blij kijken haha, dus Sanne met een loodzware camera in 1 hand en met de andere takjes gooien en doen om aandacht te trekken. Jullie zien het zelf, werkt voor geen meter :') . Maar Mies en ik hadden er wel lol om! En uiteraard zat Chico met grote ogen te kijken :wow:
Afbeelding

En gewoon nog een leuke groepsfoto van ons allerleukste clubje :D . Madelief, ik, Jasmijn en Mies.
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:56

Hihi Iloon dat haar van mij gaat ook altijd zo :D Leuke foto's :+: Ik wilde vragen waar heb je ze geupload, vind de kwaliteit zo achteruit gegaan, maar zie het al, mijnalbum. Upload jij al je foto's daarmee? Het viel me nu opeens zo op.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:56

Madelief, klopt.. soms is het fijn soms helemaal niet. Dat meedenken ook van ze. Werkt soms in voor en nadeel. Soms kan een mm in teugelvoering al dingen doen.. Vooral mensen met wat "stugger" paard weten er eerst geen raad mee hahaha, wel lachen om dat te zien hoor :D . Ik weet inmiddels aardig er mee om te gaan, maar bij gekke situaties of nieuwe oefeningen is het soms wel lastig.

Ja zonde he! Maar ben bang dat me photobucket het begeeft := . Ineens ál me foto's straks met error. Moet daar eigenlijk is een paar wissen.. Dus nu ff via mijn album hihi.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:38

Michelle balen zeg, maar wel gelukkig dat je na volgende week gewoon rustig aan kan doen! Gooi lekker je benen omhoog dan, zijn jullie al bijna klaar verder qua voorbereiding? Samantha slaapt wel lekker door 's ochtends ook? Ik ben er al bijna, nog een maand, anderhalve maand.. Schiet aardig op nu :D hihi en als 't lukt laat ik het nog even weten, mocht het zover zijn!

Madelief het spijt me dat te horen van je oma, moeilijke periode dus voor je.. Maar toch je jaar gehaald, harstikke goed! Wat is ie wiiiiiiit trouwens, Fuurtje! Ziet er goed uit, haha en hij had dus mooi de kriebels van de week 8-)

Ilona LOL ja tis ook niet niks wat zo ineens in je buik groeit he hihi. Nog een maand, anderhalve maand, dan is het zover bij ons! Leuk die foto's! Hoe gaat het verder met Chico?
Oh en wat je vroeg, over de paarden, ik doe zelf vrij weinig actief meer met ze natuurlijk.. Maar gelukkig hebben we dat ventje, hij zorgt echt super voor ze! Elke dag lekker borstelen en minimaal 1x per dag douchen, verder hebben ze het makkelijk want het is een beetje losgooien, spelen, eten en slapen :') Ik ga er gewoon altijd een beetje bijzitten, paardjes een voor een knuffelen en een beetje kijken naar wat er allemaal gebeurd. Mis het rijden niet eens zo erg, belangrijkste is te zien dat het zo goed met ze gaat, dat rijden komt vanzelf wel weer als de beeb er is :D Daarbij is het nu toch veel te heet, voor de paarden is het eigenlijk ook geen pretje om met deze hitte te werken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:56

Ja logisch martine.. temperaturen bij jullie zullen idd niet mis zijn! Als het hier eens warm is heb ik nergens zin meer in :+ . Maar wel gezellig zo hoor, je kan wel lekker knuffelen en naar ze kijken :D ! Gelukkig is dat ventje lekker met ze bezig, wel ideaal zo! Met Chico ook nog alles goed, hij doet het nog steeds heel goed op ons nieuwe stekje, op de wei met de paardjes gaat ook al beter! Is een gemengde groep en hij is nogal flieft op de merries haha, maar dat zakt nu en gaat best goed :) . Rijden gaat ook heel lekker, ben echt heel blij met m <3

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:18

Beda - Hoe gaat ie nu met PI?

Miichelle90 - Gefeliciteerd met jullie pup!

Denise - Lees net over Heike kreupel.
Verdorie, het ging net weer lekker!
Hoe doet ie het nu?

Sanne - Weer leuke pics van je knappe Igs en Noa!
1.50 schofthoogte al, daar komen nog wel wat cm's bij, hoor!

Angela - Jeetje wat rot dat Robin weer terug moet...
Sterkte!

Madelief - Les je nog bij Beda?
Fuur zag er weer uit om door een ringetje te halen! ;)

Moest aardig bijlezen, maar ben weer bij!
Vorige week aan m'n knie geopereerd, en naar omstandigheden gaat alles goed.
2x per dag oefeningen doen, en verder alleen maar rusten, rusten, rusten....
Doe ik teveel dan merk ik het meteen en wordt ik teruggefloten.
Dus heb ik de afgelopen week alleen maar op de bank gezeten/gelegen; beetje filmpjes kijken, internetten, chatten, spelletjes doen, enz.
Ik wist het van tevoren, heb er bewust voor gekozen, en ik weet; het is het allemaal waard!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:42

Iloon, ooh dat met photobucket had ik laatst ook! Dan heb je in 1 maand teveel geupload, je mag max zoveel uploaden per maand. Dus je hoeft niet te wissen, je moet dan een maand wachten dan ze het weer. Of een Pro account nemen, dat heb ik voor 1 maandje gedaan want vond het zo stom dat ie het niet deed en koste maar een paar euro.

Martine, hihi, iedereen zegt dat maar volgens mij is ie net zo wit als vorige zomer :D Alleen zijn benen zijn nog wat donkerder, ik vind het zelf echt heel mooi dat witte :D

Saida, had wel gedacht dat je dat gehoord had van Beda, maar les op dit moment niet meer bij Beda. Ben nogal 'zoekend' dressuurmatig op dit moment. Had op hyves gezien dat je aan je knie was geopereerd, sterkte ermee zeg! Voor Rints wordt er goed gezorgd?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:47

Je kent Beda toch? ;)
Nee ik wist het nog niet.
Voegde het niet meer?

Voor Rints wordt heeeeeel goed gezorgd!
Die staat zo fijn op het nieuwe plekje!
Ze is hier precies zoals ik haar ken, en niet zoals ik door anderen over haar hoorde vertellen.
Ze heeft sinds een aantal weken een bont ponyvriendje bij haar staan waar ze het heel goed mee kan vinden.
Waar de één gaat, gaat de ander ook.
Ze liggen vlak naast elkaar te slapen, en eten uit elkaars bak zonder dat Rintske hem aanvliegt. ;)
De staleigenaresse en haar familie vinden haar een ontzettend leuk en lief paard, met idd diva-eigenschappen. Hahaha!
Ze wordt een paar keer per week gelongeerd en Beda komt haar regelmatig rijden.
Gaat dus prima!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:10

Prinslover schreef:
En gewoon nog een leuke groepsfoto van ons allerleukste clubje :D . Madelief, ik, Jasmijn en Mies.
Afbeelding

Pff, dat noemt ze ons allerleukste clubje...... terwijl ik ontbreek, dat kan echt niet hoor! _-:( ;( ^) :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:31

Ilona en Mies: Als jullie maar geen kunstjes gaan doen met Chico en Shannon O:)
In het vervolg is het trouwens verboden Ilona, om foto's gemaakt door mij via mijnalbum up te loaden ;) Eeuwig zonde van de kwaliteit. Je kunt ook tinypic of google picasa nemen :j werkt ook heel fijn.

Debby: Ik had de foto's gezien op hyves, ze zijn erg mooi geworden en ik vind dat jullie goed gaan. Wat ziet Xantha er trouwens ontzettend goed uit.

Angela: Wat rot dat de ruil nu weer terug gedraaid moet worden. Ik ben wel erg benieuwd wat er nu precies aan de hand is. (pb?)

Denise: Veel plezier! Ga er van genieten!

Branka: Fijn dat je steeds meer kan lachen om Frio zijn streken, nu hopen dat hij ze steeds minder leuk gaat vinden :P

Madelief: Gezellig dat je ook weer komt buurten! En Fuurtje wordt nu echt snel wit zeg! Voor je het weet is hij spierwit :j Gaaf hoor

Martine: Jeetje, nog 1,5 maand, de tijd vliegt!

Saida: Ben bang dat ik dat niet echt meer hoef te verwachten van Igs. Hij is sinds zijn tweede verjaardag maar 3 cm gegroeid. Denk dus ook niet dat er dan nog veel bijkomt, hooguit 1 a 2 cm denk ik. Maar hij is breed zat :D
Sterkte en beterschap met je knie. Nu hopen dat je na de herstelperiode weer lekker bezig kunt zijn zonder steeds bang te zijn of het wel goed gaat met je knie of dat je er weer door heen gaat. Fijn ook dat je nu zo'n goed plekje voor Rints hebt kunnen vinden. Blijft ze daar ook als je herstelt bent?

Vandaag mijn tweede bruidsreportage gedaan in mijn 'carrière' als fotograaf. En vooralsnog ben ik best tevreden, nu maar hopen dat de opdrachtgevers dat ook zijn :D

Oja, dat had ik hier nog niet gemeld geloof ik, maar ik ben afgestudeerd *\o/*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:40

Afbeelding
Zo, dit lijkt er meer op O:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:46

Hahahahaha, ik moest even nadenken :') Maar 2 keer Furia is natuurlijk altijd beter :D
En Sanne erbij, nu is ie echt compleet!! Hihihi ik vind hem echt leuk :') Die wil ik wel in mijn profiel Sanne, dan heb ik een complete foto van de Veluwe :D
Ben wel benieuwd naar pics van de bruiloft, zie ik die op je website verschijnen of zijn die alleen voor het bruidspaar?

Saida, nou niet eens per se dat het niet voegde, ik kon de vinger er niet echt op leggen wat mijn probleem nou precies was, dus wilde even verder kijken :j Fijn dat er zo goed voor Rints wordt gezorgd en dat die nieuwe stal zo'n succes is!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:54

Ilona ja hihi soms is het al boven de 40 graden, dus dan voel je je sowieso al amper levend :') Super dat het Chico zo bevalt op z'n nieuwe stekkie, whahaha hij heeft een mooie harem aangelegd dus? Probeert hij er ook nog wel eens wat mee of is hij toch echt helemaal ruin, ook in z'n hoofd? ;)

Saida ai heftig, operatie aan je knie! Neem idd wel je rusttijd :) gelukkig voor al die moderne technologie, computers en tv enzo hihi. Gelukkig wordt er iig super voor je diva gezorgd!

Madelief hij lijkt toch echt steeds witter te worden hoor :D hij zal toch ook niet donkerder worden meer? ;) :P

Sanne ja 't gaat hard! Leuk ook bruidsreportages :) Whahahahaha en die foto :') moest ook even goed kijken!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:55

Madelief, steel hem maar voor in je profiel :j Ik denk dat ik hem er ook bij ga zetten :D
En die pics zet ik wel een paar op fb ;), verder zullen er een paar in mijn portfolio komen en de rest is uiteraard voor het bruidspaar

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:57

Ik heb jullie geloof ik weer een beetje verwaarloost :=.

Die foto's van jullie weekje blijven leuk! September ga ik voor het eerst een weekendje weg met Shaggy, ben benieuwd hoe die het gaat doen! Eerst een rit met de vrachtwagen, nieuwe omgeving en met een groep naar buiten :). We overleven het vast wel! De week daarvoor mijn eerste onderlinge wedstrijd, dat gaat ook lachen worden :D.

Shaggy doet het de laatste tijd steeds beter! Massage heeft echt effect gehad, galop is echt onwijs verbeterd! En buiging gaat ook steeds beter :). En springen gaat ook met kleine stapjes vooruit :).