[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:12

Annash schreef:
Hoi!
Ik heb weer een paardje om te trainen, een zesjarige. In principe voor een jaar... voor meer info stuur maar even een PB. Mag geloof ik wel op bokt maar wil het voor de zekerheid nog even checken :)

Shanna: Gefeliciteerd!!!!! LEUK joh en ik ben allicht geïnteresseerd dat weet je. ;)

Jellie: HEEL VEEL STERKTE!!! Wat een afschuwelijk nieuws!
Pablo begint zich beter thuis te voelen? Haha, zo'n paard zou ik nou nooit verkopen! Wat een humor heeft ie zeg!

Elise: Waar zit Marion? En ken jij toevallig dan ook Irene Smeets? Die zit hier 5 km vandaan... Die schijnt ook freestyle lessen te geven. Ik ken haar voornamelijk van het westernrijden. Wat houdt freestyle eigenlijk in? Want het ging nou een keer mis zo, maar gewoonlijk is Sam zo mak als een lammetje. Hij had nu haast naar Despi. Dan vergeet ie soms dat ik nog aan de andere kant van het touwtje sta. (Hoezo lomp?) Hij is niet weggegaan, zonder te weten wat ik daar van denk. :+ Normaalgesproken is Sam ook zo'n paard inmiddels, die in het midden van de bak blijft wachten tot ik klaar ben. Met longeren is hij alleen in de stap nogal afgeleid, in draf heeft hij al zijn aandacht voor mij. En dat is één lijntje. Net overigens wel weer ontzettend lekker gereden. Ik had wat extra brokjes meegenomen (Komt door jou, Jenneke! Belonen als ie iets goed doet) en als hij nageeflijk bleef in draf liet ik hem stoppen om hem een brokje te geven. Daar moest ie toch even heel hard over nadenken.

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:15

Borderjay, t is zo'n dubbel gevoel nu..

Anouk, bedankt. Ik heb t idee dat hij al een stuk relaxter is als gisteren. Dit is de site van Marion http://www.paardenbasis.nl/

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:24

Jellie schreef:

Dat kan ik me héél goed voorstellen...je moet maar zo denken dat Pablo op je pad gekomen is voor wat afleiding in deze vreselijke tijd,heel veel sterkte
:(:)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:37

Ik denk ook dat dat zo is.. hij brengt weer wat zonneschijn in ons leven.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:36

borderjay schreef:
Jellie schreef:

Dat kan ik me héél goed voorstellen...je moet maar zo denken dat Pablo op je pad gekomen is voor wat afleiding in deze vreselijke tijd,heel veel sterkte

Mooi gezegd....

Jellie wat verschrikkelijk, heel veel sterkte. :(:)

Anouk ik sluit me bij Saida aan. Marion is een leuk mens die volgens Emiel Voest methode traint. Zou idd wel goed voor jullie kunnen zijn, want je gaat spelenderwijs mbv oefeningen de relatie bevestigen en je paard los maken in zijn lijf. Daarvan heb ik ook mogen proeven tijdens de cursus (die waar ik mee gestopt ben) en was erg leuk. Ik doe het nu af en toe ook nog wel eens en blijf daar ook zeker mee doorgaan.

Suus wat vervelend, sterkte! :(:)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:59

Suelza schreef:
Hmmm Anouk, ik weet het niet. Ik vind het altijd zo'n fabel dat een bepaalde afstamming een bepaalde werkwijze nodig heeft.

De meest gevreesde afstammingen heb ik inmiddels al wel eens in training gehad en wonderbaarlijk genoeg heb ik nooit problemen met ze...

Wel is het zo dat paarden die veel bloed voeren vaak ook heel gevoelig zijn en wij ruiters, zijn vaak unsensitive bastards! En daar reageren zulke paarden vaak gewoon heftig(er) op...

Consequentie en regelmaat... Dat hebben ze nodig...

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn, vaak is het ook wat we willen horen, we hebben problemen met het paard en als iemand dan roept dat het in de bloedlijn zit is dat vaak een soort bevestiging dat het toch niet aan ons ligt ;) maar aan het paard.
Op het moment dat wij niet meer geloven in het paard en dus al in ons achterhoofd aan het zoeken zijn naar een ander zal dat in mijn beleving ook niet meer veranderen, dan ga je je afsluiten voor dat paard en juist zijn die types de moeite waard om voor te gaan en je tijd in te steken maar dan niet 50% maar 200% en geen inconsequent momentje meer toestaan ;)
Anouk als je nog enige twijfel hebt zou ik idd die Marion proberen, als je voor jezelf al besloten hebt dat hij het niet is zou ik spijkers met koppen gaan slaan en echt op zoek gaan ;)
Wat ik wel frappant vind (en dat is geeeeeen aanval) is dat je best een mening hebt over wedstrijdrijden maar dat dat eigelijk ook wel iets is wat elke keer terugkomt in jouw wensen, zou het zo kunnen zijn dat je het eigenlijk heel graag wilt maar het niet zo leuk vindt omdat het niet zo vaak gaat/ging zoals je eigenlijk droomt? (niet al te letterlijk nemen) ;)

Ik heb gister Regine gesproken en het is bijna zo goed als zeker dat ik Piropo niet ga rijden op de Lange Teugeldag.. die rugspier is gewoon nog niet goed genoeg en gister wel weer getraind onder begeleiding puur om die spier 'los' te krijgen, dat is goed gelukt maar na doormeten werd het ook nog steeds niet verantwoord gevonden, tja en Regine en ik zijn het over 1 ding goed eens; Paard gaat altijd voor! Daarbij moet hij ook nog eens 2 uur op de trailer staan, dan daar zijn ding doen en ook weer 2 uur terug..
Balen, balen juist omdat dit al zo lang stond en er elke keer wel wat tussen lijkt te komen als Regine en ik afspraken maken :( mijn lesje van Piet mis ik nou ook.. maar goed alles zal een reden hebbuh

Jellie heel veel sterkte, verschrikkelijk....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:02

Ons nichtje is overleden..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:06

Oh jee Jellie, wat vreselijk, sterkte!! ;(

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:06

Och nee.... gecondoleerd Jellie, wat erg ;(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:11

Onee Marielle, wat verschrikkelijk, en zó snel! ;(
Heel veel sterkte toegewenst, voor alle nabestaanden.

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:12

Jellie gecondoleerd, wat verschrikkelijk!

Cloris idd... maar weet je... eerst had ik pech, nu heb jij pech 3 keer recht is tenslotte scheepsrecht of zo iets toch?!
Zorg eerst maar dat Piep gewoon weer helemaal beter wordt. Niks is zo vervelend als dat je paard pijntjes heeft.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:22

borderjay schreef:
Jellie schreef:

Ik had het niet mooier kunnen zeggen, maar dacht hetzelfde.....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:33

Jellie, Gecondoleerd ik heb er geen woorden voor......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:35

Jellie, gecondoleerd.
Ik krijg helemaal kippenvel. Het komt zo toch ineens dichtbij...
Heel veel sterkte aan de familie toegewenst.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:38

Heel veel sterkte toegewenst Marielle!

CLoor jammer dat het niet doorgaat, maar inderdaad, paard gaat voor.
Verder kwam Goya vanmorgen weer wat stram aan lopen..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:13

Jellie..gecondoleerd :(:)

Cloor, wat naar dat Piep nog niet oke is! Ik heb hem ook wel gemist op de PK hoor!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:28

Jellie, Gecondoleerd. Sterkte! :(:)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:30

Cyrina schreef:
Jellie..gecondoleerd :(:)

Cloor, wat naar dat Piep nog niet oke is! Ik heb hem ook wel gemist op de PK hoor!

PK? :o?

Ach het is een kwestie van een weekje rustig aan doen nog, het is al verbeterd maar nog niet goed genoeg voor een goede demo Garrocha zwaaien.. dan kan ik daar dus weer de boel mee versjitteren en dat doen we niet he ;)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:41

Jellie gecondoleerd ;(

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:50

_Saida_ schreef:
Anouk -> Ik denk dat je voor jezelf nu echt eens een keer duidelijk moet zijn wat je nu wilt met Sam.
Dat jij steeds twijfelt zal Sam ongetwijfeld aanvoelen.
Mocht je er voor kiezen om helemaal voor Sam te gaan, dan moet je natuurlijk niet bij elke tegenslag weer gaan lopen twijfelen.
Misschien is het helemaal geen gek idee om hem dan een poosje bij Elise onder te brengen.
En anders toch een passende nieuwe eigenaar zoeken voor hem en all the way gaan voor je droom.
Ik denk nl dat het geen goede basis is om steeds maar weer een poosje aan te kijken, en in je achterhoofd continu de gedachte dat je liever toch een PRE wilt.....

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Elise geeft ook heel goed advies, maar dan moet je wel helemaal voor Sam kiezen en niet blijven twijfelen of een PRE misschien toch niet een betere optie is. Twijfel voelt een paard en daar reageren ze op.

Shanna, gefeliciteerd met je nieuwe project! Hopelijk weer een jaar lekker rijden. En ik wacht wel even op het officiële bericht op het forum ;)

Jellie, wat een vreselijk verdrietig nieuws. Gecondoleerd. Heel veel sterkte met dit verdrietige nieuws en de zware tijd die daarbij komt kijken.
Zoals eerder gezegd hoop ik ook dat Pablo je een beetje door deze moeilijke tijd heen kan slepen. Gezien het filmpje doet hij daar wel heel hard zijn best voor ;)

Hier wat dubbel nieuws. Woensdag heb ik op mijn werk helaas mijn grens bereikt. Dit nadat ik 4,5 week buiten mijn eigen werk ook een groot deel van mijn collega haar werk had gedaan. Zij had iedereen een deel overgedragen, maar het sectorhoofd dat zij ondersteunt wilde 1 aanspreekpunt en dat was ik als fulltimer zijnde. Helaas bleek dat signaleren dat ik echt te veel werk had bij mijn eigen leidinggevende en dit sectorhoofd niet goed door te dringen. Woensdag advies gekregen van waarnemend sectorhoofd (sectorhoofd was gehele dag extern in overleg) om eerder naar huis te gaan. Wilde ik (eigenwijs als ik ben ) niet omdat er te veel werk lag en ik alleen aanwezig was omdat beide parttimers op woensdagmiddag niet werken. Zat de afgelopen tijd al langer alleen door ziekte en bruiloft van collega.
Toen ik uiteindelijk er helemaal doorheen zat een flinke huilbui gekregen en door een afdelingshoofd naar huis gestuurd. Zij heeft blijkbaar dit doorgegeven aan het waarnemend sectorhoofd want ik was net thuis en kreeg van haar de opdracht om even een time out te nemen, in ieder geval tot het weekend. Ze zou ervoor zorgen dat het sectorhoofd geïnformeerd werd en alles wat spoed had werd opgepakt door de afdelingen of collega’s.
Kost moeite maar het is wel even erg prettig dat ik de boel even helemaal los moet laten.

Beter nieuwtje: ik heb gisteren op het paard van een stalgenoot gereden. Mensen die mij iets beter kennen weten dat dit voor mij een enorme stap is. Ik ben n.l. een jaar of 10 geleden zo genadeloos van een paard geklapt dat ik een wervel heb gebroken. Daardoor een tijd niet gereden en dat in combinatie met de val heeft bij mij een stuk onzekerheid en angst gegeven. Frío heeft mij enorm veel geholpen met dat overwinnen. Aan de ene kant kan hij enorm ondersteunen als ik duidelijk aangeef onzeker te zijn, aan de andere kant laat hij mij ook zien wanneer ik voor mijzelf ongemerkt spanning heb.
Dus wat onzeker opgestapt, maar deze merrie is bijzonder koel in haar hoofd en reageerde dus daar totaal niet op. Daardoor kon ik een stuk makkelijker over de onzekerheid heen stappen en lekker met haar gaan rijden. Wel grappig wat een enorme verschillen er zijn. Deze NRPS-merrie is een stuk groter dan Frío, maar ik merkte wel hoe gruwelijk breed Frío is. Vond haar in ieder geval vrij smal.
Verder merkte ik hoe los Frío is in vergelijking tot andere paarden. Best leuk om te merken en stiekum ook wel een beetje trots dat ik dat voor elkaar heb.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:56

Branka wat goed! Ik herken dat helemaal, ook ik heb door een val van een paard een wervel beschadigd en alle angsten en onzekerheden die jij bedoeld ken ik! Wat een overwinning om op een ander paard te stappen, ik begrijp helemaal hoe lastig dat vooraf kan zijn en hoe lekker dta het achteraf kan voelen!! Top!
Met je werk komt het vast ook wel weer goed, even een time out doet soms wonderen! Je kunt in je eentje niet de boel draaiend houden he!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:57

Jellie: Heel veel sterkte!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:27

regine schreef:
Branka wat goed! Ik herken dat helemaal, ook ik heb door een val van een paard een wervel beschadigd en alle angsten en onzekerheden die jij bedoeld ken ik! Wat een overwinning om op een ander paard te stappen, ik begrijp helemaal hoe lastig dat vooraf kan zijn en hoe lekker dta het achteraf kan voelen!! Top!

Bedankt! Het gevoel was ook super en dat kan ik op het moment erg goed gebruiken.

regine schreef:
Met je werk komt het vast ook wel weer goed, even een time out doet soms wonderen! Je kunt in je eentje niet de boel draaiend houden he!

Het kan niet, maar deed er wel een poging toe. Erge is dat ik anderen voor die valkuil waarschuw, maar er dus zelf knalhard in dreig te donderen. Aard van het beestje.
Gelukkig is het vooruitzicht van een nieuwe baan erg prettig. Functie is inhoudelijk wat zwaarder, maar ik ga minder uren werken en ik heb het idee dat ik daar een leidinggevende heb die iets doet met signalen die worden afgegeven.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:34

Goed vooruitzicht dus, dat brengt hopelijk ook wat rust nu je ff te veel hooi op de vork hebt genomen!! Ff stapje terug en alleen leuke dingen in de agenda! :(:)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:52

Jellie wat een verschrikkelijk vreselijk naar nieuws! Heel veel sterkte voor jullie en voor de ouders!