Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:44

Audesta, de fokker van mijn veulen verwacht volgend jaar weer 3 spaanse veulens uit hele leuke combinaties! En ze krijgen een hele fijne basis mee. Wellicht interessant om eens te informeren? :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:52

@FB: Fijn dat Peet weer goed loopt!

@Jenara: Hoe gaat het met Jenara? Ik ben benieuwd of het extra hooi en de ondersteuning helpt!

@Maartje_M: Oef, volgens mij is het hoge grondwater overal best een probleem. Ik hoop dat pompen helpt!

@Dartel: Klinkt fijn werken! Maar vervelend van de modderpoel, ik ken het helaas.

@Tarzan: Sterkte Tarzan! :(:)

Fysio is weer langs geweest voor Navaro, ze was tevreden! Hij zat wel weer vast in zijn bekken, maar er is vooruitgang. Hij liep vandaag echt een stukje fijner.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 01:02

Dais_ schreef:
Audesta, de fokker van mijn veulen verwacht volgend jaar weer 3 spaanse veulens uit hele leuke combinaties! En ze krijgen een hele fijne basis mee. Wellicht interessant om eens te informeren? :D

Haha nee ik heb een ander leuk aanbod gehad, mocht ik dit voorjaar niet slagen :j

Century

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 01:42

Ben je echt actief op zoek, Audesta?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:04

Ja maar rustig aan. Ga in februari met bijrijdster 2 simpele paardjes bekijken. Ben een route naar bovenin nl aan het samenstellen. Ik ga niet meer zomaar 3 u rijden voor 1 paard.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:10

Audesta schreef:
Dais_ schreef:

Haha nee ik heb een ander leuk aanbod gehad, mocht ik dit voorjaar niet slagen :j

Spannend allemaal! *\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:58

Spannend en leuk zo'n zoektocht Audesta!

Century, hij is waarschijnlijk ook niet in 1x los in het bekken? Fijn dat ze tevreden was en voor hem ook fijn dat hij weer behandeld is.

Tarzan, begrijpelijk..het zijn toch unieke paarden. :knuffel:
Ik moet ook zeggen dat ik pas weer met Havanna de klik voel die ik had met mijn KWPN die ik 14 jaar heb gehad en wiens overlijden ook zo'n diepe wond achter heeft gelaten. De paarden die ik in de tussentijd gehad heb waren wel lief en leuk maar dat voelde toch anders.

Dartel, zo bezig zijn is toch ook leuk? Gewoon kleine stapjes doen waar jij je goed bij voelt. Die nattigheid is wel heel vervelend he.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:04

Ik vind er niks leuks aan :+

Heb echt al gedoe gehad met niet eerlijke verkopers en hele euhm bijzondere mensen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:10

Haha, ja bij koop en verkoop kom je soms wel hele bijzondere mensen tegen. Maar een nieuw paard kopen is wel leuk als het uiteindelijk gelukt is toch?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:36

Daar hoop ik op :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:44

Lief van jullie <3 ik wil ook niet elke keer zielig zitten doen hier, maar ik mis hem verschrikkelijk en zit vaak genoeg nog te janken omdat ik hem zo enorm mis. Het doet gewoon nog enorm veel pijn. Fuego was gewoon zoveel meer dan 'een paard'. maar ik denk dat jullie dat juist wel heel goed begrijpen. Soms wil ik ook gewoon m'n hart luchten bij mensen die mij hopelijk begrijpen.

Wat je zegt Balou, het is net alof ik er gewoon niet meer van kan genieten door het gemis, heel herkenbaar. Hoe is het me jouw knappe paardjes?

Audesta, herkenbaar, noooit gedacht maar schijnbaar past dat karakter dus ook het beste bij mij. Fuego was het minst voor de hand liggende paard, de slechtste match op dat moment maar hij was het meest bijzondere paard ooit die mij zo enorm veel geleerd heeft!

Maartje, herkenbaar, m'n eerste paardje was het beste eerste paard ooit maar na Fuego leek die band niet zo sterk meer dan ik altijd dacht :+

Wat fijn Century, kunnen jullie weer lekker aan de slag!

Audesta, ik heb nog een lieve, leuke Quarter voor je :') meest brave en eerlijke paardje ooit, hij schrikt alleen om de meest domme dingen _O-

Wel fijn te horen dat jullie het gevoel herkennen.
En Elisa, gek toch eigenlijk dat paarden zo'n enorme indruk en leegte kunnen achterlaten.
Ik merk ook gewoon dat ik Rambo niet vertrouw, waarom, geen idee, hij is echt heel lief en eerlijk maar ik krijg er maar geen vertrouwen in. En ja ik weet dat dat 'probleem' toch écht aan mij ligt en niet aan het paard!

De allerliefst een dag voor het inslapen <3
Afbeelding
Ik kijk heel vaak oude foto's en filmpjes met een lach en een traan ... en nu kruip ik weer onder mijn steen ...

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:41

@Century, wat goed dat je zo’n verschil merkt! Is hij helemaal los nu? Of moet ze nog eens terug komen?

@audesta, superveel succes met de zoektocht! Hopelijk niet te veel slechte ervaringen meer nu!

@Tarzan, ik hoop voor je dat het gemis met tijd draaglijker wordt, zegt wel echt veel over jullie band ❤️ hij was echt een prachtig paard.
Wel jammer dat je die klik niet kan vinden met Rambo. Denk je eraan om terug op zoek te gaan naar een PRE? Wat meer type Fuego?

Hier begin ik verschil te zien! Die ingevallen flanken zijn echt wel terug aan het beteren!
We zijn er nog niet, maar wel fijn om alvast te zien dat we terug de goeie kant op gaan.

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:57

Wat fijn Jenara dat ze toch al wat bij lijkt te trekken!
Dankjewel voor je lieve woorden <3 en ja soms denk ik wel om terug te zoeken naar iets soortgelijks, anderzijds weet ik nu wat ik heb. Mocht er ooit iets nieuws komen, zal het hoe dan ook een Spaanse worden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:58

Zo lang het nu regent, wordt het niet beter hier. Wat een prut weer…

Fijn dat de fysio tevreden was!

Audesta succes, en je weet me te vinden als je een mening nodig hebt :P

Tarzan ik denk dat het niet aan jou ligt. En zeker ook niet aan Rambo. Maar dat het op dit moment gewoon niet de juiste match is. En of dat ooit wel zou zijn, of dat het gewoon niet jouw paard is, dat weet ik niet. Maar het is niet erg. Soms past het gewoon net niet helemaal lekker op een bepaald moment en daar hoeft niemand schuld aan te hebben :(:)

Oh Jenara ziet er echt al beter uit!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:28

Sorry ik klets ook niet veel mee, beetje last van een winterdepressie. Helemaal klaar met dit vieze grijze koude natte weer _-:(

Nog 55 dagen tot de lente :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:56

Nadir schreef:
Sorry ik klets ook niet veel mee, beetje last van een winterdepressie. Helemaal klaar met dit vieze grijze koude natte weer _-:(

Nog 55 dagen tot de lente :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:03

Tarzan, met sommige paarden ben je gewoon heel diep verbonden en met anderen heb je gewoon plezier, maar is dat veel oppervlakkiger Dat is niet erg he. Niet ieder paard kan je zielenpaard zijn denk ik dan maar..en het is helemaal niet gek dat je hem nog zo mist. Dikke knuffel! :(:)

Nadir, hier ook een winterdepressie en 55 dagen klinkt echt nog lang :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:42

55 dagen te veel inderdaad :+
Maar goed lente staat niet garant voor geen regen meer hè hier :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:26

Gewoon zon, daar zou ik al zoo blij mee zijn. Die hebben we echt al niet meer gezien sinds begin december ofzo. Dat het dan afentoe regent of waait of koud is, prima, maar zon graag! Mijn oudste merrie heeft ook altijd een winterdipje en zodra de zon weer schijnt knapt ze helemaal op.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:52

Maartje_M schreef:
55 dagen te veel inderdaad :+
Maar goed lente staat niet garant voor geen regen meer hè hier :')

Ssssstttt ik wil het niet horen {:}

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:31

Ik zei niks :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:38

Vergeleken met vorig jaar valt het mij mee. Maar ik ben al over mijn ergste punt heen. Eind november begin december ben ik op de top van mijn wanhoop :')

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:31

Tarzan, ik herken het wel. Ik heb na mijn arabier de Poolse merrie van mijn zus overgenomen. Lief paard, maar ik had er gewoon niet veel mee. En inderdaad, die kon soms ook ineens uit haar dak gaan. Ik herkende het wel en sprong er dan op tijd af. Zij had volgens mij ook niet veel met mij, leuk voor het voer en de aandacht, maar niet die band die ik met mijn PRE's en mijn Arabier wel heb.

Jenara, dat ziet er wel weer goed uit! In de winter mogen ze best iets schraler zijn, dat komt er dan vanzelf weer bij als het gras groeit.

En ik wordt de blubber ook echt wel zat |( Je merkt gelukkig wel dat de dagen weer wat langer worden, dat helpt mij al wel een beetje.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 15:11

Audesta zoek je ook een Iberisch paard voor je bijrijder? Anders zou mijn Iloortje wat voor jullie kunnen zijn. Als je toch naar het noorden rijdt om paarden te kijken ..

Cortes is uiteraard niet te koop maar kun je hem ook ontmoeten *\o/*

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:24

Hahaha stuur maar een bericht met meer info :D

Niet perse Iberisch. Vooral simpel en makkelijk. Mag ouder zijn en mag een maar aan zitten.