[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:48

Lobke, ik ga vanavond horen hoe of wat dus ;)

Verder trapt hij zijn hoefjes kapot, hij is zoooooooooo niet zuunig op zichzelf wat dat betreft..grrrrmmmble ik wil hem zooooo graag zonder ijzers houden maar als het niet kan kan het niet heb morgenavond afspraak met mijn smid die er even naar gaat kijken of het nog verantwoord is

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:00

Zo weer mooie foto's gezien.

Jellie: heel veel sterkter met je nichtje. Hoe oud is ze eigenlijk (kan het even niet terugvinden)

Suelza: Zo dat is pas complimenten voor je werk hoor!

Vraagje: Ik sta dus op een pensionstal en daar heb ik mijn zadelkast. Al mijn spullen (zadel, hoofdstel met name) liggen daar. Nu gaf de stalhouder aan op de vergadering gisteren (halfjaarlijks stalvergadering) om ervoor te zorgen dat die spullen ook goed verzekerd zijn. Hebben jullie daarvoor een paarte verzekering of valt het ergens anders onder? (Betreft vooral dus als je je paard net zoals ik NIET aan huis hebt staan maar elders). Of vallen die spullen gewoon onder je inboedel als ze gestolen zouden worden.

Paard is qua Aansprakelijkheid meeverzekerd op mijn polis (valt onder huisdier, heb ik nagevraagd). Ziektekostenverzekering hebben we niet voor hem. We hebben een noodpotje en andere financiele voorzieningen die daarvoor aangesproken zouden kunnen worden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:29

Anouk: Wat een draak ook die Sam!! Maar dat niet te eten krijgen ken ik ook hoor ;), Shaggy heeft ook altijd honger.... Krijgt ook noooooit wat :P. En er zijn nog wel mensen die houden van draken van paarden :D. Bij mij op stal staat er ook zo eentje... Dat meisje is ook zowat de enige die hem kan rijden en heb echt enorm respect voor haar! Hij heeft het zelfs al eens voor elkaar gekregen om zo hoog te stijgeren dat ie samen met haar achter over is gevallen... En bokken, tja dat doet ie zo standaard dat ze het niet eens meer merkt ;). Zelfs haar instructeur durft m niet te rijden.... Dus als je goed gaat zoeken is er nog wel hoop voor iemand die van een uitdaging houd :).
Cloris: Leuk filmpje :).
soeske: Balen dan Goya nog steeds niet goed loopt! Hopelijk knapt ie snel weer op!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:53

cloris schreef:
Maar zou je hem daadwerkelijk willen wegdoen voor een ander paard? en dan om bovenstaand? (serieuze vraag hoor) want wat jij hierboven omschrijft komt ook voor bij Andalusiers enz hoor. Je schrijft dat hij respectloos wil wegrennen de weide in maar dat is niet karakter-of rasgebonden, dat is vermoedelijk toch de onduidelijkheid tussen jullie wie er nou de spreekwoordelijke broek aan heeft, zulke dingen zou Piropo ook doen :o
Is het niet mogelijk om een beetje goede begeleiding te krijgen?

Het begint wel serieus te worden ja. Het is spreekwoordelijke druppel. Ik rijd af en toe ook op Despi en die wil om na te geven en voor je te werken! Wouw! De kalmte waarmee hij even wacht om het halster af te doen. De rust om geduldig de wei in te wandelen. Sam is altijd al nerveuzer geweest en veel eenkenniger. Maar hij was als driejarige heel werkwillig en heel nageeflijk. Ik reed hem 3 keer per week en hij liep dan echt goed. Als ik nu in de wei ben is hij de enige die altijd even komt kijken. Heel mensgericht. Als ie echter alleen is, is hij wel ontzettend onzeker en soms compleet onhandelbaar. Hij kan absoluut niet alleen op de wei.
Er is sindsdien heel erg veel gebeurd. Een slechte pensionstal en ook heel veel angst van mijn kant, omdat hij de nodige streken heeft geleverd. En elke keer dacht ik: "Ik kijk het nog een jaar aan, als ie dit of dat volgend jaar nog doet, gaat ie er uit..." En elke keer had ik wel een smoes waarom ik het nóg een jaar wilde aankijken. Ik wilde zo graag dat het me zou lukken met hem! Hij is erg talentvol en hij kán beter lopen, want dat heeft ie met iemand anders wel gedaan. Maar mijn geduld en begrip begint een beetje op te raken. En begeleiding, tja, die heb ik niet. Frank is Sam al 2 jaar zat en helpt af en toe wel, maar hij heeft ook meer te doen en mijn vorige instructrice bestempelde mij als talentloos, want 'aan het paard lag het echt niet hoor!'
Sam is in zijn element als hij lange afstanden mag doen en springen. En dat zijn twee dingen waar ik niet genoeg lef voor heb.

Ik kreeg op concours al de tip om meer grondwerk te gaan doen met Sam. Zijn opa is Sultan en volgens een vervent KWPN-fokker hebben paarden met Sultanbloed dat echt nodig. Het zijn ijzervreters. Volgens hem zou ik er het beste aan doen om elke dag te longeren, naast het rijden dus. :+ Dus op heel korte termijn moet ik toch eens wat longeerspul gaan aanschaffen... en wat hulp hebben met dubbele lijnen. Geen idee wat Sam doet als je een longeerlijn achter zijn hakken haalt... Het is toch nog wel iets wat ik wil proberen. Maar ja, ik heb nul ervaring met dubbele longe. Alleen heel goed gekeken afgelopen dinsdag! (Goh, alweer een smoesje!)

Wow Piropo kan ook enorm draven zeg!

cyrina: Cantaor is ook erg goed, maar als ik Principia zie, begrijp ik wel dat ze die dagkampioen hebben laten worden. Wat een draf!

Moll: Is jouw paard wel een PRE? Die kan ook enorm lopen zeg!

Lobke: Helemaal mee eens hoor. Ik probeer dat ook te zijn. Maar ja, ik laat het soms nog onbewust toe dat ie me kan overrompelen. Hij is erg dominant en hij kan zich heel groot maken! Als hij zich zo opblaast, vind ik het nog erg moeilijk om stevig in de schoenen te blijven staan. Ik heb ook al zo veel gezien met hem. Ik geef toe, dat ik onzeker word bij hem. Heb hem laatst al eens flink de waarheid verteld, toen ie begon te drammen op stal. Dan loopt ie ook gerust over je heen en dat neem ik echt niet. Sam is echter ook nogal snel helemaal hyper en ik een driftkikker. Dat is niet zo'n combinatie hè? :Y)

Wanda: Ik had voor Sam zijn zadelkast een aparte inboedelverzekering idd. Bij Interpolis kan dat. Maar de pensioneigenaar is in principe ook verzekerd, want als er schade door inbraak aan de zadelkamer en kast is, is hij verzekerd, want dat is zijn eigendom. Wat er in zat is dan vaak automatisch meeverzekerd. Je kan het even navragen bij de eigenaar en je verzekeraar, maar omdat de zadelkamer op mijn pension in het woonhuis was, waren mijn spullen verzekerd via de inboedel van de pensioneigenaar.

Esther: Er worden slechts 2 eventingpaarden aangeboden op mp. Die zijn al zeker 800 keer bekeken... :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:56

Idefix: Ah ik heb Interpolis! Dus zal het zeker even gaan navragen. De zadelkamer is in de stal en niet in het woonhuis van de pensionhouder. Zeker door zijn opmerking over goed verzekeren heb ik al een vermoeden dat het dus niet meeverzekerd is bij hem (wel schade aan de kast, maar niet de inhoud dus.) Ga het navragen. Dankje!

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:03

Zilfstar: Ik heb toevallig ooit wel een speciale zadelverzekering gezien, maar verder zou ik het niet weten. Weet ook niet of het al ergens anders onder valt ;). Ik ben overal gewoon heel zuinig mee en stop het achter slot en grendel.
Anouk: Sommige paarden hebben inderdaad baat bij veel afwisseling. Het paard waar ik het net over had rijd dressuur en doet ook springen en SGW/cross. Dit is voornamelijk omdat als ze alleen dressuur doet ze geen paard aan hem heeft :D. Met springen en cross zie je hem echt opleven! Misschien zou je hem ook eens in de bak kunnen laten vrij springen voor de afwisseling ;). Hoef jij dr niet op en kan hij zn ei kwijt!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:08

evdpanne schreef:
Zilfstar: Ik heb toevallig ooit wel een speciale zadelverzekering gezien, maar verder zou ik het niet weten. Weet ook niet of het al ergens anders onder valt ;). Ik ben overal gewoon heel zuinig mee en stop het achter slot en grendel.

Mijn zadelkast zit ook altijd op slot, maar ik weet dus niet in geval van brand, lekkage of diefstal door inbraak hoe het dan verzekerd is. Heb er even een email aan mijn stalhouder aan gewaagd.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:12

Hmmm Anouk, ik weet het niet. Ik vind het altijd zo'n fabel dat een bepaalde afstamming een bepaalde werkwijze nodig heeft.

De meest gevreesde afstammingen heb ik inmiddels al wel eens in training gehad en wonderbaarlijk genoeg heb ik nooit problemen met ze...

Wel is het zo dat paarden die veel bloed voeren vaak ook heel gevoelig zijn en wij ruiters, zijn vaak unsensitive bastards! En daar reageren zulke paarden vaak gewoon heftig(er) op...

Consequentie en regelmaat... Dat hebben ze nodig...

Je zit voor mij echt te ver weg om even langs te komen dat heb ik je vaker gezegd (red dat qua tijd ook echt niet), maar je kan hem altijd hier brengen, mocht je echt omhoog komen te zitten...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:15

Elise: Tja, ik heb dan weer zo iets: baat het niet, dit schaadt ook niet. :+ Als hij daardoor makkelijker wordt? Zou wel mooi zijn. En ik wil me ook wat verdiepen in de endurance. Als Sam daar meer schik in zou hebben, wie ben ik dan om te blijven doorzeuren over dressuurproefjes hè? Dan verkoop ik hem net zo lief aan iemand die dat graag doet en koop ik een dressuurgerichter paardje. Voorkeur is dan wel PRE met een goede galop!

Als ik 7 maart jarig ben en nog steeds niet uitgetwijfeld, sta je bovenaan op mijn verlanglijstje aan instructeurs! Dan kom ik jouw kant wel op. Ik heb net ook al een erg lief mailtje gehad van iemand die les geeft in dubbele longe. Grondwerk is wel iets wat Sam altijd wel leuk vindt ook. Ik doe het echter nu nog met één lijn. Ik moet eens kijken of het spul van Despi bij Sam past. Voor Des hebben we wel dubbele lijnen liggen. Sam hebben we nog nooit gedaan. Hij schijnt wel zo beleerd te zijn en toen was ie super!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:29

Dubbele longe is heel goed, maar als de verhoudingen onderling niet oke zijn, dan los je het probleem natuurlijk nog niet op.

Waarom niet een cursusje freestyle bij Marion vd Klundert bijv? Die ziet ook niet zo heel ver bij jullie vandaan. Zij zal je vast ook een eind kunnen helpen...

En eerlijk is eerlijk... bij Sun heb ik dat ook jaren geroepen, maar uiteindelijk laat hij zien dat, met goede onderlinge communicatie, the sky the limit is!

En grondwerken doen wij iedere dag, dat begint al als we de paarden de halsters om doen!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:52

Heb nu de filmpjes zelf ook gezien, ze zijn leuk!!!!

Maar wel jammer dat, ze niet van de zijkant zijn. Beide paarden gingen echt nog veel ruimer dan je nu kan zien. Maar tof om te hebben als aandenken!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:19

Filmpjes zijn idd heel leuk om te zien, die Principia is wel een hete tante zo te zien, haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:44

Hoi!
Ik heb weer een paardje om te trainen, een zesjarige. In principe voor een jaar... voor meer info stuur maar even een PB. Mag geloof ik wel op bokt maar wil het voor de zekerheid nog even checken :)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:23

Regine -> Dat laatste zadel is echt wat voor Marcel en Heidi! :mrgreen:

Anouk -> Ik denk dat je voor jezelf nu echt eens een keer duidelijk moet zijn wat je nu wilt met Sam.
Dat jij steeds twijfelt zal Sam ongetwijfeld aanvoelen.
Mocht je er voor kiezen om helemaal voor Sam te gaan, dan moet je natuurlijk niet bij elke tegenslag weer gaan lopen twijfelen.
Misschien is het helemaal geen gek idee om hem dan een poosje bij Elise onder te brengen.
En anders toch een passende nieuwe eigenaar zoeken voor hem en all the way gaan voor je droom.
Ik denk nl dat het geen goede basis is om steeds maar weer een poosje aan te kijken, en in je achterhoofd continu de gedachte dat je liever toch een PRE wilt.....

Shanna -> Gefeliciteerd met je nieuwe projectje!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:28

Schoonma belde net op.. Ons nichtje is vandaaag met de ambu thuis gebracht (via de vluchtstrook). Ze ligt aan de beademing.
Morgen komen ze haar longen weer leeg halen. Het zal waarschijnlijk nog een paar dagen zijn.
We zijn nu via de mail aan t plannen of we nog even langs kunnen gaan..

Lees later bij maar moet t even in laten werken..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:38

Jellie, sterkte gewenst..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:40

Heel veel sterkte, Marielle! :(:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:45

marielle, heel veel sterkte.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:54

Kelly_Taco schreef:
Haah die Principia die ging zo geweldig dat Elske haar niet eens meer bij kon rennen!
En die mooi luchtsprong.. echt gaaf.

Ze was super! Wat een droommerrie!! Ik had kippevel over mijn hele lijf tijdens het lopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:08

Marielle sterkte...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:28

Jellie schreef:
Schoonma belde net op.. Ons nichtje is vandaaag met de ambu thuis gebracht (via de vluchtstrook). Ze ligt aan de beademing.
Morgen komen ze haar longen weer leeg halen. Het zal waarschijnlijk nog een paar dagen zijn.
We zijn nu via de mail aan t plannen of we nog even langs kunnen gaan..

Lees later bij maar moet t even in laten werken..

Jeetje... wat erg... Ben er stil van...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:31

Bedankt allemaal voor jullie woorden. Hoop dat jullie t niet erg vinden dat ik dit ook post maar t doet me even goed om het van me af te schrijven..

Ga zo even bijlezen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:46

Marielle heel veel sterkte! Wat een verschrikkelijk bericht!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:49

Bedankt Regine. Enerzijds wisten we dat t slecht was maar toen pasgeleden toch weer een strohalmpje.. en nu is ze echt niet meer te redden/rekken. T is zo'n gemene ziekte.

ben toch even bijgelezen.

Cyrina, gave foto!! Ook leuke filmpjes geplaatst.

Hosante nog bedankt voor de feliciatie :)

Anouk, zooo een wilde hengst op de wei gezet. Naar dat hij soms zo kan doen.
Moeilijke beslissing mbt Sam.. mss komt e.e.a. vanzelf op je pad.

Suelza, zou gaaf zijn als je ooit een veulentje van Xantha kunt fokken.

Cloris mooie filmpje met Piropo. Balen dat je al een week niet hebt kunnen trainen.

Moll ook een leuk plaatje van gitano.

Saida ze is idd opgegeven.
Vond t ook een heel mooi moment met Pablo en Flan.
Ik had hem wat 'lomper' ingeschat en Flan bitchy maar ze verbaasden me :)

Soeske naar dat Goya nog niet rad is :(:)

Zilfstar, nichtje is net 18 geworden.. veel te jong.
Bij onze verzekering moesten we geloof ik een kostbaarheden verzekering afsluiten voor zadel maar mss dat t verschilt waar je bij zit.

Suelza schreef:
Waarom niet een cursusje freestyle bij Marion vd Klundert bijv? Die ziet ook niet zo heel ver bij jullie vandaan. Zij zal je vast ook een eind kunnen helpen...

Oh zij geeft fijn les. Heb er ook eens les van gehad op vorige stal +:)+

Ons nieuwe mannetje leert best snel.. Vandaag was hij al een heel stuk minder happerig/ schooierig naar ons toe.
Ben eerst met hem door de buitenbak gewandeld, wat hij braaf deed. Daarna kon hij t land in.
Ging lekker grazen en rollen.. In de tussentijd Flan uit de wei gevist en haar prutje gegeven en vervolgens gepoetst.
Nadat we haar weer naar de wei hebben gebracht hebben we Pablo nog even in de roundpenn laten lopen.
Dat doet hij heel braaf. Hij wil alleen als ik hem om zet naar de rechter hand, echt even patserig tegen je aanlopen.. dus dat moet hij nog even afleren.. Maar ben al dik tevreden dat t gehap al zo'n stuk minder is.

Ik heb nog een heel donker filmpje van vanmorgen, toen Pablo met zijn bak aan t spelen was.
http://www.youtube.com/watch?v=M8ZqtF8b81o

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:07

Marielle Wat vreselijk....dan valt al het andere weer in het niet.Heel erg veel sterkte :(:)