[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:48

misschien op 28 weken ik zei al dan wil ik het voor mijn verjaardag Tong uitsteken ben namelijk rond mijn verjaardag uitgerekend

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:12

het lijkt me zo mooi zo een echo Haha!

en zeker voor je verjaardag Bloos

Ik ben eind november uitgerekend Cool

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:25

Desperado heet de nieuwe aanwinst!! Ik heb hem zojuist gekocht, nog ff afwachten wanneer hij deze kant op komt. Ja Hyper!
@Sanne: wat een opgave zeg helemaal naar Turkije fietsen!
Hier nog een paar fototjes zoals ie op marktplaats staat:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:27

Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:28

GEFELICITEERD Haha! wat super gaaf voor je hoop dat hij snel komt.. dit topic is weer een paar mooie paarden rijker..

ik wacht nog steeds op een kleintje van mijn mooie nep barrok paardje Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:30

Gefeliciteerd!!! Dat heb je snel besloten Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:31

frank... komt je paard aan huis te staan ? heb even in je pro gespiekt Tong uitsteken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:44

ja hij komt thuis te staan, op me gemak verder beleren, hij moet echt nog de tijd hebben om "meer paard te worden".
tja Sanne, ik ben daarin nogal resoluut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:16

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:44

zooo wat gaaf zeg, frankiej! wel blijven spammen met foto's hè Tong uitsteken !

had net les en hij was eindelijk weer eens fijn Go jij! Go jij!
normaal beni k altijd veel te lang lief voor hem, tot hij echt ingesukkeld is en dan word ik
(geheel nutteloos) ineens streng.
Vandaag de eerste 5 passen duidelijk geweest met het opzij zetten voor mijn been en warempel
hij bleef de hele tijd actief! (we waren ook wel lekker in de wei ipv bak, maar ik houd mijzelf graag voor dat het door mij kwam Knipoog )

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:47

Jaloers Bloos Maar wel heel veel plezier met je nieuwe aanwinst Frankiej!!!

Enneh, jij ook gefeliciteerd Saida, prachtige merrie!

En dan ook nog een zwangerschap, gefeliciteerd Heidi!!!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:02

Frank : GEFELICITEERD met je superr aanwinst Knipoog

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:03

Gefeliciteerd Frankie!! Is een hartstikke leuk paard(en kan me nog herinneren dattie erg lief is ook Tong uitsteken)

Dat met die hals doet Bailando ook regelmatig... niks met onderdanig te maken in zijn geval Lachen
hier een paar foto's(zijn niet zo best en van mijn 1ste keer kijken bij hem vorig jaar feb)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:03

ego berichtje Bloos :
weet iemand een fotograaf in de omgeving van eindhoven want ik wil heel graag nieuwe rijfoto's want het gaat nu superr. dus als jullie iemand weten laat maar horen Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:11

Dankje Haha!

Ik zit hier te tobben wat ik moet doen.

Baron is ineens echt een hengst geworden en bruld naar elke merrie.
Toen we hem net hadden was ie in zich zelf gekropen en angstig.
had maag zweren en darm klachten.
kaak zat scheef wat ze recht hebben gezet.

Baron was een heel bang paard toen hij uit spanje binnen kwam en als je zijn box ik kwam kroop hij letterlijk in de plafon.
Karina heeft toen heel wat gedaan om zijn angst te verminderen en daarna ben ik er mee bezig geweest.

Nu is hij ineens een knap mannetje geworden zonder angst en is uit zijn schulpje gekropen.
Hij voeld zich 100 % goed.
geen pijnen meer geen angsten meer.

Baron is ineens voorzich zelf op gekomen en laat zien hoe mooi en trots hij is tegen over andere paarden.
Hij is 100 x drukker geworden met rijden en bruld nu de boel bij elkaar als of hij een dek hengst is.

ene kant is het een goed teken dat betekend dat ie happy is en gezond in zijn velletje zit.
andere kant erg lastig voor de mensen met een merrie.

we staan op een manege met 90 paarden en meer een deel zijn merrie,s en aantal fok merrie,s

Tot nu toe kan je hem bij je houden en weg sturen maar mijn vraag is zou dit erger kunnen worden dat ie ineens wel door slaat en niet meer tehouden is.

anders zit ik te over wegen om zijn ballen eraf tehalen.

maar daar zit ik ook weer mee hij is 11 jaar en is dat geen risico.

tot nu toe is hij lief voor mij.
en loopt rustig op het land.

hij doet alleen maar eventjes erg stoer als ik langs een merrie moet dan maakt ie zich groot van kijk mij eens en geeft een brul erbij emn stampen met zijn voor benen.
maar je kan hem mee nemen zonder dat ie vervelend doet om erheen tegaan hij trekt me niet onderste boven ofzo.

en als er paarden in het land rennen dan kan ie omhoog gaan en naats me stuiteren maar dit deed ie al tijd al.
hij kan niet hebben als er paarden op hem af komen rennen en ik ben erbij. Bloos
hij is wel te corriceren hier mee Bloos

met rijden is hij erg druk en loopt zijn benen uit zijn lijf en patserig doen en als hij langs een lekker merrie moet dan gaat ie brullen en een beetje met zijn voor benen stampen maar je kan hem door laten lopen of weg sturen.

ik rij nu niet meer op Baron zolang hij druk is wegens mijn zwangerschap.
Marcel rijd hem nu meer en probeerd met een soort duidelijke aan pak hem te trainen dat ie weet dat ie bij ons moet zijn met zijn gedachte en niet bij de merrie,s.

we kijken aan of het aan slaat anders jammer dan gaat ie naar de kliniek.

er rijd ook een kind van 15 op en ze heeft wel handen vol aan hem maar ze is niet bang.
en ze rijd netjes en goed en Marcel geeft hij les met heeel veel aanwijzingen wat ze moet doen en dat gaat tot nu toe goed.

(of zou dit komen dat ik zwanger ben en dat ie daarom zo stoer en machtig gedraagt hij is wel erg gek op me en we zijn net spiegeltjes van elkaar.
Hij ziek ik ook niet lekker en ook andersom, hij voeld mij erg sterk aan en ik hem)

Zo dat was dus mijn verhaaltje Bloos
Laatst bijgewerkt door Machonito op 22-05-08 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:17

Frank gefeliciteerd met je uiterst kwijlbare aanwinst!!! Super zeg Haha!.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:30

flamon schreef:
ego berichtje Bloos :
weet iemand een fotograaf in de omgeving van eindhoven want ik wil heel graag nieuwe rijfoto's want het gaat nu superr. dus als jullie iemand weten laat maar horen Haha!

Ik ben geen super fotograve, maar hanteer wel met enig regelmaat de camera en wil best tegen een vergoeding foto's komen maken Lachen In mijn profiel staan veel foto's van mijn hand. Eigenlijk alle foto's waar ik niet zelf op sta en waar geen copywright bij staat. Als je interesse hebt dan hoor ik het wel Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:31

Heidi: ik denk idd dat de kans groot is dat hij op je zwangerschap reageert. Daarnaast is het natuurlijk lente..dat maakt hem misschien nog gevoeliger.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:31

frankiej schreef:
ja hij komt thuis te staan, op me gemak verder beleren, hij moet echt nog de tijd hebben om "meer paard te worden".

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Dit is direct de reden waarom ik zo blij ben dat hij naar Frank en zijn gezinnetje toegaat. Ik moest wel even slikken en zal het nog wel vreemd vinden als hij weg is, maar ik weet zeker dat hij het bij Frank supergoed gaat krijgen.

Frank en Anouk gefeliciteerd.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:18

flamon schreef:
ego berichtje Bloos :

het is voor mij best een stukje rijden ik hanteer de ANWB km en dan diesel
http://www.linfotografie.nl

het kost mij 28 euro aan reiskosten heb even snel gekeken.. dit is voor heen en terug..
als je paard een aanvulling is voor mijn portfolio kost de shoot je niets

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:34

djemo zijn 1x in de les mee gedaan......
ja hoe ging het een meisje van de manege heeft djemo voor mij gereden ,had haar een keer gevraagd en dat wou ze wel,zelf kon ik het nu niet heb veel last van mijn nek alees vast zitten grrrrrrrrrr dus kwam het wel mooi uit dat zij djemo reedt voor mij had het graag zelf willen doen maar moet rustig aan doen van mijn fisio baal er echt van.
het ging eigenlijk best wel goed alleen het in galop gaan dat deed djemo wel maar in de volle galop ging hij in een keer stil staan ze had er de handen op dat moment vol aan hij srapte een keer achter uit en wou gewoon niet door in galop maar toch even door gegaan en toen ging het wel hij was echt even aan het uit proberen Lovers en hij is zo lief ik kan er bijna niet boos op worden . na het rijden heb ik djemo zelf even lekker uit gestapt want ja konditie heeft hij niet dus dat was echt wel even zweten voor hem hij was goed nat terwel ze eigen lijk met het rijden steeds even met djemo naar het midden ging om even te stappen
van de week dee ik djemo de wei in en toen stijgerde djemo voor mij ik hads zo iets oooo wat is dit dan denk dat hij in zijn uitprobeer tijdt zit Pling

Afbeelding
wat een lekker kontje he !!!!!!
Afbeelding
na het rijden ik zelf even op mijn lekkere kanjer Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Afbeelding
dit is mijn dochter priscila en er werdt aan haar gevraagd of dat meisje bij haar voor op winnie mog zitten tuurlijk winnie is wel zo braaf en ik moets even foto`s maken want ik had mijn fototoestel bij me en die moest ik dan even via de mail mailen tuurlijk zij ik dat doe ik.
Afbeelding
hier onze hond liss ze is helemaal verliefd op ons nieuwe konijn( WEET IEMAND NOG EEN LEUKE APARTE NAAM VOOR HET KONIJN HET IS EEN VROUWTJE)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:12

Frank en Anouk gefeliciteerd, ik vind het net als alle andere een heerlijk paard!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:21

Frank, gefeliciteerd met je supermooie aanwinst!!

Machonito, daar hij al zo lang hengst geweest is, kan het best zijn dat als je hem gecastreerd hebt, hij niet veel veranderd qau gedrag. Meestal worden ze wel rustiger hoor, die van mij heb ik als 6-jarigen laten castreren en waren ineens zo naast merries te plaatsen (en voor die tijd behoorlijk hengst!). Maar laat het inderdaad wel in de kliniek doen, castreren bij een ouder paard is met risico's verbonden (weet ik nu uit ervaring!).

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:24

Frank gefeliciteerd hoor! Ik wens je heel veel plezier met hem!

Machonito, het kan goed zijn dat hij op je zwangerschap reageert. Mijn bovenbuurvrouw was zwanger en hun hond was echt enorm waakzaam geworden! Hopelijk slaat de training met je man nu aan!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:52

Frank: Gefeliciteerd!!!

Iris: Natuurlijk kwam het door jou! Wel handig dat je weet waar je probleem zit, is toch een stuk makkelijker oplossen!

Heidi: Het is natuurlijk super dat Baron goed in zn vel zit! Ik denk dat het ook een beetje met de tijd van het jaar te maken heeft. Dek je met hem? Hij zit nu met al die hormonen die hij nergens kwijt kan! En dan steeds al die dames die lekker komen flirten!
Volgens mij zitten er inderdaad risico's verbonden waneer je paard al ouder is. Je kan het beste je dierenarts even bellen en met hem overleggen