Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:15

Oh die heb ik te koop zien staan! :D Ik heb ook nog getwijfeld maar heb al genoeg materiaal en financieel is 't effe niet de moment.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:20

neile schreef:
Oh die heb ik te koop zien staan! :D Ik heb ook nog getwijfeld maar heb al genoeg materiaal en financieel is 't effe niet de moment.

Ik heb een speciaal spaarpotje :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:01

Neem je dan ook een foto van Django met het hoofdstel aan? ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:24

neile schreef:
Neem je dan ook een foto van Django met het hoofdstel aan? ;)

Zodra ik daar tijd voor heb :))

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:01

Wat een prachtig paard is Nero toch, leuk dat je je zusje les geeft ziet er netjes ontspannen uit!
Pooeh verhuizing, succes!
Waar ben je geweest in spanje? Hihi leuk een flashback.
Wat een leuke verzameling heb je, dit is vast een voorproefje want ik wil ze allemaal zien, deze zijn prachtig!
Ben ook benieuwd hoe hij Django staat dat hongaarse hoofdstel. :j

Azmay ik ga niet kijken want dan crast mijn laptop vrees ik. :=

Neile wat lief van je dat je Aurelia uitnodigt. :)

Hier een rustdag voor mijn dames want Ria belde af vanmorgen ivm het weer (storm), morgen komt ze en dan gaan we weer kijken hoe Iru reageert met opstappen. Ik heb flink geoefent dus denk dat het zonder problemen gaat morgen, we zullen zien. Spannend!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:48

Ow wauw wat is Nero gaaf...

En mooi dat hongaarse tuig!

blensink, wat fijn dat ze het longeren zo goed oppakte..haar rug ziet er op de laatste foto niet zo fijn uit. Heeft ze geen rugpijn dat daar de paniek uit voortkomt? {rug ziet eruit alsof die gevoelig is voor blessures}

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:29

Edkingenzo, wat zijn ze knap!

Blensink, haha er zijn er ook veel bijgekomen volgens mij.

Little_gift, ze is leuk hoor! Ziet er al best groot uit!

Nikki, hoi! Dat regenboog halster staat django zo goed haha. En Nero is ook zo leuk!

Alenthe, wat leuk, allemaa barokjes. Succes, en de rest ook die gaat starten!

Neile, wat lief! Ligt idd niet echt naast de deur haha. Leuk he hoe die paarden er zo enthousiast van worden.

Nikki, wauwwww gaaf hoofdstel!!

Blensink succes vandaag! Hopelijk weer een stapje de goede richting in! :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:53

Elisa2 interresant wat denk jij te zien?
Mijn instructrice heeft een opleiding gevoeld mbt spieren van paarden, ze kijkt ook regelmatig naar haar rug/ nek/ borst en voelt de spieren.
Weet even niet hoe het heet op zijn nederlands excuus
Vandaar dat we eerst begonnen zijn te longeren. De rug is al heel wat omhoog gekomen.
Niet te vergeten dat ze meerdere veulens heeft gehad en nu de afgelopen 3 jaar niets gedaan heeft behalve lekker in de wei te hebben gestaan.
De doorgezakte rug had ze al, misschien te vroeg ingereden heb ik altijd gedacht.
Maar misschien kun je me helpen door te zeggen wat je denkt te zien want elke informatie is welkom.
Alvast bedankt!
Mocht het zo zijn dat ze niet bereden kan worden is er ook geen probleem, heb Bikain nog waar we mee aan de slag kunnen vanaf eind volgend jaar.

Vandaag nog steeds storm dus ik ga vanmiddag nog even longeren en morgen komt Ria weer.

Inderdaad Aurelia wat een mensen, en ik ben natuurlijk ook een tijd weggeweest hier.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:09

@Blensink, ik ben in Monda geweest, bij Malaga!
Weet niet of Django uberhaupt het hongaarse hoofdstel past, maar je weet nooit wat voor paarden er weer op mijn pad komen :')

Succes met het opstappen morgen :D

Hier is het eindelijk even droog :Y) Maar helaas ziek thuis... Morgen kijker voor Nero, hoop dat het wat word, ze klonk aan de telefoon al érg aardig :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:42

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:21

Nikki, wat een mooi kleurrijk halster heb je voor Django, waar heb je die vandaan?

Wij gaan ook niet naar de Sicab, maar naar de Horseweek in Madrid.Mijn schoonouders wonen in Madrid, dus slapen we daar, net zo makkelijk. :) Het is een erg gezellig event, heb er superzin in.

Wat een mooie hoofdstellen, ben ik echt fan van van die barokke hoofdstellen <3

Wat heb je in Malaga gedaan Nikki? gewoon lekker op vakantie? Ga zometeen even je topicje bekijken :D

Hier vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt, voor de eerste keer weer aan het rijden na mijn rug. Het was fantastisch, in het begin was Wala een beetje nerveus, maar al snel genoten we met volle teugen. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:36

@Rocymax
Oh waar ik die vandaan heb.... Goh heb m al 7 jaar ofzo, ooit gekocht op Equirience :))
In Malaga ben ik geland, toen naar Mariette geweest, van wie ik Django heb, even een weekje spaanse zon, geweldige paarden en geweldige mensen om mij heen gehad :j

Genieten! Buitenrijden is zo fijn... Binnenkort ook maar weer eens een rondje doen met Nero, al is het buitenrijden hier niet zo leuk, alleen maar saaie lange polderwegen in de kou :')

Mijn zusje heeft een topic geopend met haar lesje op Nero :))
[JITP] Rijden met PRE hengst Nero

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:43

Dalina is inderdaad niet klein!
Ze is groter dan mijn 9 jarige en deze is zelf al 153cm.
Verder is ze inderdaad flink fors gebouwd (nu al) en schiet ze nog wekelijks de hoogte in met haar kont.
Haar fokker zei het me ook toen hij zaterdag langs kwam, dat het een serieus paard zal worden!

Oh trouwens, is het iets typisch PRE dat ze veel meer mensgericht zijn dan voedselgericht?!
Mijn halve haflinger is best wel een knuffelkont maar er gaat niets boven of voor voedsel... echter, Dalina daarentegen zou haar voederbak halfweg achter laten om toch maar een knuffel te komen halen als ze ziet dat je in de buurt bent en zou dan ook uren blijven staan knuffelen, zonder interesse te tonen naar de rest van haar voederbak...

Is dit een typisch PRE trekje?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:01

Mijn ervaring met de pre's is dat ze wel inderdaad erg mensgericht zijn en altijd mee willen/ aandacht willen. {maar eten is ook belangrijk haha, liefst beide}

Blensink, je hebt pb

Beterschap Visibre, ik ga zo even je topics bekijken.

Fijn Rocy...rug ook daarna goed gebleven?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:05

Elke ochtend als ik ga voeren komt Django kroelen en negeert hij zijn eten... :') dus ja hier liever mensen dan voertjes :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:36

Diva vind het heerlijk om samen te werken maar heeft een hekel aan kroelen, dus eten (pulp/brok etc) is veel belangrijker.
Kim is een echte knuffelkont en kan uren tutten, maar uit angst dat dominante Diva haar eten op komt eten gaat ook daar eerst de bak leeg.
Ze verkiezen me wel boven ruwvoer overigens, en van de brokjesfocus maak ik dankbaar gebruik in de training :Y)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:34

Cadé laat zijn voertjes niet staan, maar wel zijn hooitjes en grasjes om aandacht te komen vragen :')

Ik begin stilletjes aan écht gek te worden op dit paard.
Met mijn Haflinger Zyta heb ik een band die zo intens is dat als men vraagt: 'wie zie je liever, Zyta of je man?', tja, dan moet ik toch wel even oppassen wat ik zeg haha!

Maar ik merk dat die donkerbruine man toch ook mijn hart begint te stelen.
Gisteren ben ik voor het eerst met hem buiten gaan wandelen in het donker (aan de hand).
Beetje blazen en snurken, maar verder zoooo communicatief!
Er kwam een vrachtwagen af met groooote lichten en als ik nu eens ergens niet zo scheutig op ben, dan zijn het vrachtwagens... Maar Cadé zijn ontspanning was zo rustgevend dat we zonder problemen er netjes voorbij gewandeld zijn :D

Toppaard...

Eind december gaat ie onder het zadel, ik geloof dat ik aan hem eentje uit de 1000den heb...

Sorry, oververliefde ik hier :')

Die Spaanse paarden zijn wel nog eens zo sensibel tegenover andere paarden...

Waar kopen jullie je barokke tuig?
Ik ben voor manlief (die met Cadé zal gaan rijden) op zoek naar een bitloos barok hoofdstel,
maar online kan ik natuurlijk geen kwaliteit checken.

Afbeelding

Afbeelding

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:39

Tjeerd is best een knuffel, maar als zijn (magere) muesli tevoorschijn komt wordt ie zowaar ietwat opdringerig, wat apart is want hij is verder ontzettend beleefd.
Zijn hooi echter laat ie makkelijk staan voor wat aandacht mijnerzijds. Ook als we met een aantal mensen rondom zijn stal staan te praten lijkt ie echt te genieten van onze aanwezigheid.

Met het insmeren van zijn wonden, was ie ook zo braaf, stond doodstil te wachten tot ik klaar was, echt fijn.

Voor de belangstellenden zo zagen zijn wonden er gisteren uit
Afbeelding

Ik denk dat je er niets van terug gaat zien als het geheeld is.
Ben van plan om nu weer lekker verder te gaan met grondwerken en hoop er volgend voorjaar op te stappen. Vind dat superspannend aangezien ik uiteindelijk toch een herintreedster ben. Maar ik heb er vertrouwen in want ondanks dat ik weet dat ie heet kan zijn, is bokken en steigeren hem vreemd.
Nu eerst op zoek naar een goed westernzadel voor hem.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:51

http://www.sicab.tv/ Heel interessant!
Op kanaal 3 zijn nu de 7-jarige bezig. Wat komen er prachtige beesten voorbij!!

VisibreTeam: Welkom *\o/* ik volg je al wat langer via bokt, leuk je hier te zien.
En wat een onwijs gave beesten heb je!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:29

Ja maat Saskia.... PRE'S zijn ook gewoon innemend dat wist je toch al :))

Wonden zien er goed helend uit zeg!

Misschien zo met eten maar even SICAB kijken dan :))

Vanmorgen hier de dierenarts gehad voor Winnie. De muts had zich in een ontsnapping poging vastgehangen in het hek en de zwelling wilde maar niet weg. Dus toch even aan de metacam en veel koelen en stappen. Dan komt het met de oude dame wel weer goed. Django was vooral aandacht aan het zoeken bij de dierenarts :')

En net een kijker gehas bij Nero, leek erg positief en ze leken elkaar goed te mogen! Komt zaterdag nog terug, duim dat het iets word want dit zou echt een supermatch zijn :j

Nu de laatste stal doen, vanavond weer 17.30 tot 01.30 werken :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:56

keeyzie schreef:
http://www.sicab.tv/ Heel interessant!
Op kanaal 3 zijn nu de 7-jarige bezig. Wat komen er prachtige beesten voorbij!!

VisibreTeam: Welkom *\o/* ik volg je al wat langer via bokt, leuk je hier te zien.
En wat een onwijs gave beesten heb je!

Leuk! bedankt voor de link..

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:54

Zo even een tijdje niet op bokt geweest.. Paardenstress..

Moeten besluiten Nacho te verkopen (is ondertussen al bij zn nieuwe baasje)
Komst van mn nieuwe paard (Stond al gepland toen Nacho er nog was en ik nog niet de intentie had om Nacho te gaan verkopen.. Kwam hem tegen toen ik in Spanje op vakantie was en kon hem niet laten staan. Dacht ach een 2de paard kan er ook nog wel bij :)

Maandag avond is hij aangekomen.
Mejicano BBB

Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:25

Oei wat een stoer paard!!!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:01

Dekenzo: Wat een beauty!!! Wat ga je er mee doen?
Ik zag nacho inderdaad voorbij komen, passend iemand gevonden? Waarom toch het besluit genomen om hem te verkopen?

MisDD: dat is keurig genezen joh :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:58

Mooi barok typje..ben ook wel benieuwd waarom Nacho dan weg moest. Maar fijn dat hij al een nieuw plekje gevonden heeft.

Mi Amore, volgens mij heb je op internet de barok shop voor barokke tuig. Fijn dat hij zo cool was, dat zijn ze volgens mij allemaal wel.