Wat een elegant ding! Alle andere beestjes die ik langs heb zien komen hebben inderdaad allemaal hun eigen schoonheden, leuk om te zien hoor .
De merrie die ik rij heeft hele lange manen. Deze komen inmiddels over haar knieën heen en zitten dus altijd in een vlecht omdat ze er anders op gaat staan. Maar met rijden krijg ik regelmatig die vlecht in mijn gezicht haha.
Ik heb vandaag gelongeerd. Was nogal een gestreste dag op school waarbij de frustraties mij nog steeds erg hoog zaten. Ik ben daar normaal niet zo gevoelig voor, maar ik merkte gewoon aan mijn lichaam dat fijn rijden vandaag niet zou gaan lukken. En ik zou het nog vervelender vinden als ik dan wel een keer onterecht boos zou worden met rijden omdat mijn lontje even niet zo lang is.
Maar longeren is ook prima. Lekker de hele 20x60 baan door, kleine voltes, grote voltes, rechthoeken.
Leuke foto's allemaal inderdaad! Wat is 't toch genieten, die zwarte parels van ons
Fijn dewirox! Hier vandaag ook een longeerdagje...
Hoe longeren jullie? Ik met dubbele longe! (en dus ook de hele bak, achtjes in draf kan ook) Ik vind het met dubbele longe echt leuk. Het is helemaal niet zo moeilijk als de meesten denken en je kan het meeste mee variëren met je paard en dat vind ik fijn. Tussendoor kan ik gewoon halsstrekken etc, beetje extra buiging, hoef niks te verstellen of eerst te stoppen, zelfs van hand veranderen kan zo in één keer door. Wat mij betreft echt ideaal
Ik longeer bijna nooit. Vind niks aan Vandaag mocht ze los in de roundpen had mijn dochtertje namelijk mee. Dan doe ik eigenlijk alles op stem en houding zonder touw Ze moet dan bijvoorbeeld in galop of draf na paar ronden steeds wisselen in een achtje alles door mijn houding Ze word daar lekker soepel van. En hiermee heeft ze veel respect voor mij. Eerste jaar wilde ze alleen maar aanvallen haha dus ben hier erg blij mee
Ik longeer nu gewoon met een enkele lijn en ik heb van die touwtjes die over haar rug, door haar voorbenen naar haar bit gaan. Ik doe veel tempo wisselingen, overgangen, verschillende voltes zodat ze soms net wat meer stelling moet nemen. Of juist rechthoeken maken zodat ze meer haar achterhand eronder moet zetten.
Ik wil wel heel graag met dubbele lijnen gaan longeren, maar eigenlijk wil ik dit de eerste keer even samen met iemand doen. Ze heeft vroeger marathon gelopen en kent het dus van de kar, maar doordat ze toen altijd maar hard moest vind ze het heel moeilijk om dan haar rust te houden.
Mijn eigen paard heb ik op het laatst ook puur op mijn houding gelongeerd, op de Monty Roberts (schrijf je dat zo?) methode. Maar met deze ga ik dat niet doen.
Hier ook iemand die longeert met dubbele longe. Zo'n longeerhulp is niet handig voor Dara al vind ik het wel een makkelijk ding. Ze wil dan nog wel eens naar buiten kijken. Longeren doe ik altijd in de longeerkraal dat vind ik het makkelijkst moet toegeven dat ik longeren ook niet iedere week doe
DnBles
Geplaatst: 03-10-14 09:56
Ik longeer mijn fries altijd 1x per week of laat haar los aan de stieken lopen. Dan kan ze even helemaal uit haar plaat gaan en gek doen, vindt ze heerlijk Dubbele lijnen heb ik een paar keer geprobeerd.... geen succes Ik hou het gewoon op 1 lijn en zelfs dan heb ik soms mijn handen vol
geertje3
Geplaatst: 03-10-14 09:57
ik woon ook in de provincie groningen. ik longeer niet zo vaak, en als ik longeer zet ik altijd een stuk af. Als ik de hele bak zou gebruiken dan laat hij mij uit ipv ik hem hahaha.
Ik longeer met slof, touwtjes en los, net waar ik zin in heb.
Ik longeer minimaal 1x per week, liefst met longeerhulp. Merkt het verschil wel.
Caro_MarjaH
Geplaatst: 03-10-14 13:46
Ik longeer af en toe en dan met dubbele longe.
Vanmorgen is de wintercoupe alweer aangebracht, nou ja, eigenlijk afgeschoren. Ze is dus lekker geschoren en kan weer bloot de winter door. Snel droog na het rijden, met het indoorseizoen geen overbodige luxe.
Ziet er lekker uit zo lrtj_ ! Net mezelf ingeschreven voor friezendressuur op 18-10 te Breda Wordt voor mijn doen wereldreis naar Breda Zijn er nog meer combinaties die zich toevallig voor die dag daar hebben ingeschreven??
Zo vanmiddag mn 1e indoor gehad. 2 x 176. 1 x verkeerd gereden en jammer genoeg bokte ze in de galop. Dus verzet. Maar ben tevreden want ze heeft zich gedragen. Was erg braaf.
Evengoed netjes zo 1e keer indoor! Het is nu best nog warm om binnen te starten dit heb ik ook gemerkt en mijn paard ook ookal heeft ze een goede conditie en rijdt ik thuis rustig anderhalf uur
Ja het was vreselijk warm. Ben ook heel tevreden 1e x indoor. Staan allemaal paarden langs de bak dus vond het best spannend. Heb me ook opgegeven voor clubles om zo wat vaker in een vreemde bak te gaan rijden zonder druk.
Ik heb ook gereden en had 168 en 162 voorde eerste keer in meer dan een half jaar weer en het paard voor het eerst weg zonder veulen ( wel thuis zonder veulen tijdens het rijden maar nog niet zo) Ze was erg aan het hinneken en zette zoch soms vast op links. Daarbij had ik veel last van zenuwen die ik overbracht op haar en heb zelf een paar fouten gemaakt tijdens de proeven dus al met al toch nog nette punten want ik had eerlijk gezegd minder verwacht.