[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:16

Heel veel sterkte met je nichte Jelle.
Klinkt goed Elise

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:43

Jellie schreef:
Blijdschap en verdriet liggen hier weer dicht bijelkaar..
Nichtje gaat heel slecht.. Ze komt naar huis en heeft morfine..
De ziekte heeft toch weer gewonnen van haar...

Wat een vreselijk nieuws zeg! Afschuwelijk! Is er nog hoop? HEEL VEEL STERKTE!!!
Heel leuke filmpjes en mooie foto's. Komt helemaal goed met jullie tweespan.

Elise: Dat is natuurlijk prima nieuws. Nou, weer een illusie armer: Sam zou zeker gezakt zijn! :+ Netjes hoor dat Abbey zo makkelijk in de omgang is. Kunnen we ze niet omruilen?

Cyrina: Idd een actiefoto!!

Brrr, net weer een wilde hengst, uhm ruin op de wei gezet. Wat een etter kan Sam zijn zeg. Echt weer volkomen respectloos proberen om met halster en al de wei in te peren. 't Is hem niet gelukt! Grrrr. Dan sta ik echt nog wel 10 minuten na te rillen van schrik. Alsof ie niks te eten krijgt zeg. Vanmiddag ga ik rijden als het meezit. Door het donkere weer is het nu zo goed als onmogelijk hier. Baal ik ook wel van. Maar ja, het is niet anders. Ik heb besloten om het dit stapeltje coupons af te kijken en vandaag voor het eerst zitten snuffelen op marktplaats of er mensen op zoek zijn naar een uitdaging (lees draak) van een paard. Maar helaas, tegenwoordig zoeken ze allemaal brave recreatiepaarden. :P Heb weer iemand gesproken die zei, dat ik beter een leuke anda kon gaan zoeken en daar mee op concours kon gaan en dan Sam maar op te ruimen. Dat zaait weer enorm twijfel.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:53

Dat zijn moeilijke beslissingen... Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, mijn andere paarden (op bobby na natuurlijk) weg gedaan en volledig op de PRE overgestapt en ben nog steeds reuze blij met die keuze. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor jouw zal gelden. Ga eens verschillende types uitproberen en kijk wat je er van vind!

De fokker van Engreida stuurde mij net de filmpjes door die ze gemaakt heeft van Elske hier met haar winnende Pricipia; http://www.youtube.com/watch?v=KJEHYEZtdj8

En van mij en Cantaor (ik kan ze zelf nog niet zien, zit op mijn werk..zeer frustie, ik hoop niet dat er op staat dat ik aan het einde bijna van de spanning, inspanning en 3 dagen niet eten van de zenuwen over mijn nek ga :o )
http://www.youtube.com/watch?v=SsvkJ9nEhnI

Hoop dat er wat op de filmpjes te zien is...laat het me ff weten!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:59

Hmmm dat zou ik niet kunnen. Ik vind barokke paarden schitterend, maar het is bij mij niet het type waarvoor ik val...

Mijn paarden hebben allemaal gewoon 'iets' wat ze heel bijzonder maakt. Daar kan geen barokkie tegenop :D

Maar hoop ooit toch een veulentje van Xantha te kunnen fokken en je zult zien, die zal dan ook 'iets' hebben... Dat kan niet anders als het mijn paard moet worden :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:17

Haah die Principia die ging zo geweldig dat Elske haar niet eens meer bij kon rennen!
En die mooi luchtsprong.. echt gaaf.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:37

idefix4 schreef:
Brrr, net weer een wilde hengst, uhm ruin op de wei gezet. Wat een etter kan Sam zijn zeg. Echt weer volkomen respectloos proberen om met halster en al de wei in te peren. 't Is hem niet gelukt! Grrrr. Dan sta ik echt nog wel 10 minuten na te rillen van schrik. Alsof ie niks te eten krijgt zeg. Vanmiddag ga ik rijden als het meezit. Door het donkere weer is het nu zo goed als onmogelijk hier. Baal ik ook wel van. Maar ja, het is niet anders. Ik heb besloten om het dit stapeltje coupons af te kijken en vandaag voor het eerst zitten snuffelen op marktplaats of er mensen op zoek zijn naar een uitdaging (lees draak) van een paard. Maar helaas, tegenwoordig zoeken ze allemaal brave recreatiepaarden. :P Heb weer iemand gesproken die zei, dat ik beter een leuke anda kon gaan zoeken en daar mee op concours kon gaan en dan Sam maar op te ruimen. Dat zaait weer enorm twijfel.

Maar zou je hem daadwerkelijk willen wegdoen voor een ander paard? en dan om bovenstaand? (serieuze vraag hoor) want wat jij hierboven omschrijft komt ook voor bij Andalusiers enz hoor. Je schrijft dat hij respectloos wil wegrennen de weide in maar dat is niet karakter-of rasgebonden, dat is vermoedelijk toch de onduidelijkheid tussen jullie wie er nou de spreekwoordelijke broek aan heeft, zulke dingen zou Piropo ook doen :o
Is het niet mogelijk om een beetje goede begeleiding te krijgen?

Cyrina schreef:
Dat zijn moeilijke beslissingen... Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, mijn andere paarden (op bobby na natuurlijk) weg gedaan en volledig op de PRE overgestapt en ben nog steeds reuze blij met die keuze. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor jouw zal gelden. Ga eens verschillende types uitproberen en kijk wat je er van vind!

De fokker van Engreida stuurde mij net de filmpjes door die ze gemaakt heeft van Elske hier met haar winnende Pricipia; http://www.youtube.com/watch?v=KJEHYEZtdj8

En van mij en Cantaor (ik kan ze zelf nog niet zien, zit op mijn werk..zeer frustie, ik hoop niet dat er op staat dat ik aan het einde bijna van de spanning, inspanning en 3 dagen niet eten van de zenuwen over mijn nek ga :o )
http://www.youtube.com/watch?v=SsvkJ9nEhnI

Hoop dat er wat op de filmpjes te zien is...laat het me ff weten!

Ze zijn leuk Cyrina, aansprekende paarden beide! ik zal eens een filmpje plaatsen van Piropo zijn draf, heb ik vast wel ergens :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:51

Jaa die Prop kan dravne volgens mij..
Te zien aan deze

Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:58

Ja Piropo heeft een behoorlijke draf in zich, hij verliest zichzelf daar nog wel eens makkelijk in omdat hij het ook graag laat zien, maar kan je het in goede banen leiden dan is het heel mooi.
Ik heb wel een filmpje waarbij mijn vriendin hem voor de 1e keer rijdt, zij moest erg wennen en ze had moeite het uit te zitten :D maar dit is een beetje middendraf en zeker nog niet zijn uitgestrekte draf, maar je krijgt een beetje een idee, ik zal de uitgestrekte een keer op de film zetten ;)

zal een linkje neerzetten; http://www.youtube.com/watch?v=CfkwADG_-kI

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:59

Ja ik zie het al... meenemen naar de Campeonato volgend jaar!!

Oww en ik wil heeeeeel graag nog meer Piropo filmpjes :~

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:02

Kelly_Taco schreef:
Ja ik zie het al... meenemen naar de Campeonato volgend jaar!!

Oww en ik wil heeeeeel graag nog meer Piropo filmpjes :~

Haha nou Campeonato gaat niet lukken ;) alleen voor het showgedeelte :+

Ik zal snel eens weer wat filmpjes maken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:03

Is hij geen PRE dan?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:04

Kelly_Taco schreef:
Is hij geen PRE dan?

Nop nop knorrrr, anders had hij met zijn bewegingen vast al eens hele goede noteringen gehaald ;) Piropo was sin carta ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:07

Maar ook onbetaalbaar waarschijnlijk...

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:12

piropo kan heel goed strekken ook aan de longe kan hij wereld lopen echt heerlijk paard om mee te werken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:14

Kelly_Taco schreef:
Maar ook onbetaalbaar waarschijnlijk...

Dat was hij toen al gezien zijn uiterlijk, zijn gangen, zijn stokmaat en zijn behang, plus dat hij ook zeer betrouwbaar bevonden werd, had hij APTO geweest had ik hem echt niet kunnen kopen, nu kon het omdat ik overgeplaatst werd en daar een verhuisvergoeding voor kreeg ;)

Moll schreef:
piropo kan heel goed strekken ook aan de longe kan hij wereld lopen echt heerlijk paard om mee te werken

En hij heeft jou de paarden in gekregen :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:17

cloris schreef:
Moll schreef:

En hij heeft jou de paarden in gekregen :D

nou das zeker waar :D

hier gitano aan de dubbel in de buiten bak midden draf lange zijde ( ren je rot show )
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:39

Hij lijk wel wit te worden joh :D maar volgens mij doet hij hetzelfde als Piropo, hij overloopt zichzelf snel daarin?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:40

Elskevree schreef:
Tja, dat met die papieren is een ramp. 3 x 2,5 jarige PRE's die nog geen papieren hadden omdat het niet matcht met het dna met de vader. Later kom je erachter dat er geen eens dna van de vader bekend is bij de ANCCE en h daarom niet matcht... DNA van de vader is enkele maanden geleden opgestuurd maar het duurt allemaal lang....

Hmm, heb al vaker gehoord dat ze in Spanje niet echt haast hebben met dat soort dingen..... >;)

Marielle -> Begrijp ik het goed dat ze is opgegeven nu?..... ;(
Wat mooi om te zien hoe nieuwsgierig Pablo is, maar toch heel beleefd en afwachtend naar Flan toe.

Cyrina -> Leuke filmpjes met hele mooie bewegers erin!
Je ziet Principia een aantal grappige bokkesprongen maken en een hele mooie sprong in de lucht, ze was lekker jolig zo te zien. *D
En je hoort jou op een gegeven moment keihard JÁÁÁÁÁÁ!!! roepen. Geweldig die blijdschap! :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:44

cloris schreef:
Hij lijk wel wit te worden joh :D maar volgens mij doet hij hetzelfde als Piropo, hij overloopt zichzelf snel daarin?

nou hij moet inderdaad meer gaan zitten, en verder naar de oprichting, maar dat komt wel als de passage beter ontwikkeld is dan gooit hij voor nog verder op en komt het been er hoger uit komt goed :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:55

Eindelijk eens een draffilmpje van Piropo, daar zat ik al lang op te wachten :D Hij kan geweldig draven, dat is duidelijk!
Ik wou dat Licor dat ook wat meer had, maar ach, mijn ventie heeft andere kwaliteiten. En zijn draf is al serieus verbeterd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:56

Idra schreef:
Eindelijk eens een draffilmpje van Piropo, daar zat ik al lang op te wachten :D Hij kan geweldig draven, dat is duidelijk!
Ik wou dat Licor dat ook wat meer had, maar ach, mijn ventie heeft andere kwaliteiten. En zijn draf is al serieus verbeterd.

Jouwe doet de wissels dat doet de mijne nog steeds niet :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:21

Haha, maar dat heeft wel heel wat bloed, zweet en tranen gekost :+ Ow ja, deze week ook een paar hele fijne halve galoppirouettes gereden. Hij begint echt te gaan zitten dan, heerlijk gevoel.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:24

Idra schreef:
Haha, maar dat heeft wel heel wat bloed, zweet en tranen gekost :+ Ow ja, deze week ook een paar hele fijne halve galoppirouettes gereden. Hij begint echt te gaan zitten dan, heerlijk gevoel.

Dat doet Piropo ook de arbeidspirouette in galop gaaf is dat he, de wissels gaan ook wel komen hoor, hij gaat het al iets meer snappen ;)

Maar goed voorlopig heb ik al een week niet echt lekker kunnen trainen..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:27

Vervelend Cloor dat je nog niet lekker hebt kunnen trainen.
Leuke fotos en video's voorbij zien komen!
Minder leuk nieuws, goya is nog steeds kreupel :(
Hij galoppeerd wel in de wei en draaft ook maar op het harde is het mis..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:42

Oh ja, Piep had zich verrokken met rechtkomen zeker? Wat zijn de vooruitzichten?
Licor is deze week enorm heet, niet normaal, volgens mij omdat de winter er zit aan te komen en het kouder wordt. Hij slooft zich dan enorm uit, maar de ontspanning is wat zoek momenteel.

Balen Suus! Vage kreupelheden...

Cyrina, jouw filmpjes bekijk ik straks thuis, evenals de foto's van Femke (hypofocus).

Elise, wat goed van de Special D! Fijne complimenten en wie weet ooit nog een toekomst bij de bereden politie.
Ik heb ook ooit een Special D gereden, was een heeeeeele grote merrie (1m76 ofzo), kon super draven, maar was nog niet echt ver in de africhting toen ze 8 was. Heb haar enkele keren gereden en toen werd ze verkocht. Britt was haar naam.

Anouk, ik sluit me wel aan bij wat Cloris zegt. Misschien moet je meer een leider gaan zijn voor Sam.