[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:44

Il, gewaagd ... meer zeg ik er even niet over, het is jouw keus. Persoonlijk zou ik het nooit doen ;).
Ah, vandaar.. Naat belde net op dat Minka gister met een dik been en een open wond stond. Ze was verder niet boos ofzo, maar ze vroeg zich af hoe het was gebeurd. Je kent Naat, die vind het heus niet erg, maar misschien even smsen hoe het is gebeurd? Dan weet ze dat in ieder geval.
Mies, kreng, waarom een fantastisch weekend? Ik heb morgen of een waanzinnige avond, of een poedersuiker. Ben zooooooooooooooooo zenuwappig.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:54

Ohaj, over Chick, tsja het is gewaagd, maar eens moest het gebeuren. Wil niet altijd maar afhankelijk zijn, en eens moet de 1e keer zijn. Het is dat we op een redelijk grote pensionstal staan, waar bijna altijd iemand is, maar stel je voor dat je op een klein pensionnetje zou staan met 4 personen ofzo, wat moet je dan :+ . Naat weet het al hoor, heb ik dezelfde avond nog gesproken ;) . Was al eerder deze week trouwens.. Eergister had Bianc dr nog gedaan, was er niks aan de hand! Dus ik denk niet dat het van Chick komt.. Heb dr gister nog gesproken, Minka staat op internet :+ . Juwel, Tinky en Paljas overigens ook! Ik ga voor je duimen morgen :# .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:03

Morgen komt er iemand voor Juwel kijken.

"Maar eens moest het gebeuren" ... Na 4 maanden? :+ Je hebt hemnog wel even hoor :D.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:07

Ahh, toch wel jammer als ze dan echt weg gaan... Maar misschien maar beter ook :) . Ze verdienen wel echt 100% aandacht van een lief baasje :j .

Ach, hij is braaf nu.. En ja, er kán wat gebeuren, maar die kans acht ik nu net zo groot als bij een ander paard. Bovendien draag ik netjes een cappie, mobiel in de zak voor nood, en hoe groot is de kans dat je meteen buiten bewust zijn raakt, meteen iets ernstigs breekt oid.. Liever doe ik het ook niet, maar áltijd afhankelijk zijn van andere haat ik :+ .

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:25

Fijn dat het rijden met Chico zo goed lukt Ilona.

Utixo, rijd jij dan nooit alleen? Niet iedereen heeft die luxe hoor...
Ik rijd altijd alleen, zowel met Terroso als met Licor :D Als ik telkens iemand moest meenemen zou ik nooit kunnen rijden, haha.
Bij Terroso heb ik de eerste 5 keer dat ik erop ging assistentie gehad van de stalhouder, daarna reed ik wel met andere ruiters in de bak, maar nu op mijn huidige stal ben ik altijd en overal alleen (ik ben de enige pensionklant en de eigenaars rijden niet veel). Licor staat in een stal/wei met Yoshi, dus die rijd ik ook steeds alleen.

Je kan nooit weten of er wat gebeurt natuurlijk, maar als je daar allemaal over moet gaan nadenken, kom je je huis toch niet uit?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:27

Ilona en ik staan op dezelfde stal ;). En ja, ik rij wel eens alleen, maar niet op pas ingereden paarden, of onbetrouwbare paarden. Uiteraard kan er altijd wel wat gebeuren, maar ik beperk het altijd graag tot een minimum. Alhoewel ik 1000x liever Chick onder mijn bips zou hebben als ik alleen ben, dan Matz of Minka.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:29

Als ik Matz wil rijden, en er is niemand, rij ik niet. Toen Utixo nog volop rampzalig was, heb ik het rijden ook wel een moeten laten terwijl ik erg veel zin had. Daarom sta ik ook op een stal met meerdere mensen, Matz zou ik nooit op een privestalletje neerzetten. Tix dan net wel, en Irma al helemaal.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

ik rijd ook weleens alleen maar ik vindt het zelf gezelliger met andere mensen erbij heb je toch iets om mee te praten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

Mja, maar soms heb je de keuze niet. Ik ga ervanuit dat iemand mij wel zal vinden moest ik er eens afstuiken :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:34

Ik had al gezegd dat ik er verder niet op in zou gaan. Ik vind het ...gewaagd..., maar het is Il haar paard, al zou ze een cross rijden over verharde cementwegen, moet ze allemaal lekker zelf weten ;). Ik geef enkel mijn mening.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:38

Ben ook altijd alleen onderweg haha. Heerlijk buiten rijden, weliswaar alleen, zou ook wel eens iemand erbij willen hebben, voor de gezelligheid maarja..
Idd Idra, iemand vind je vast wel haha. Ook op ons boereweggetje die dood loopt, als die grote chevy's niet over me heen rijden als ze me niet zien ;)

Fijn dat het lekker gin Iloon, goed dat je de stap hebt genomen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:42

Benthe, ik snap het ook wel hoor! Ik doe het liever ook niet, maar net als wat Lobke zegt, soms heb je de keuze niet.. Maar nu noem jij ook wel voorbeelden, Matz en Mink _O- . Dat zijn er ook 2, daar ga ik niet eens meer op zitten hahaha ;) . Matz is btw gister lekker los geweest en zat te smullen van zn eten, en utix heeft ook brok gehad. :)

Lobke, wij boffen maar met die brave net ingereden paarden!! Ik snap best dat sommige het niet zullen doen hoor, maar in feite is Chico heel braaf, dus heb ik de stap gewoon gewaagd. Je moet gewoon niet vallen haha :+ .

Suus, ja altijd alleen is ook niet gezellig! Staat er niemand in de buurt bij je dan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:56

Ja, me buuf maar die kan over van allen en nog wat zeuren. Is een boerin, ze heeft t altijd over dat t nooit goed kan gaan, ze heeft 3 kids en altijd wel wat, ook met haar dus nie zoveel zin in haha.
Andere buuf rijdt vaak in de bak en aangespannen. Dan zit er 1km verder wel een meid van mijn leeftijd, maar die rijdt vaak ook in de bak geloof ik.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:11

Saida: Ik begrijp je probleem met rijden in de regen maar die van mij heeft meer last van de wind, dan zijn er extra bakkabouters in de bak (En die zijn me eng)
Lekker dat je galop zo goed gaat, bij mij ging het van de week ook goed.

Ilona, goed van je ventje dat hij van zich af gaat bijten, met mijn friesje gaat het wel weer beter, ze is nog wel heel heet en overal bang van en dat valt niet altijd mee, vorige week scheen de zon op een stuk land achter de bak en de blaadjes van de plantjes spiegelden een beetje dus was nog een hele toer om achter in de bak te komen. We waren sneller voorin dan achterin. Maar op een gegeven moment toen ik toch een beetje boos werd liep ze er toch langs, wel gespannen maar ze deed het toch.
Dus toen flink beloond.
Verder ben ik lekker begonnen met mijn 4 jarige (is een gelderse dus ander type maar wel rond om zo maar te zeggen) Die is gelukkig heel koel in haar kop.

Penney, hebben ze niet hun excuses aangeboden voor het feit dat ze zo laat waren?

Denise : fijn dat het zo goed gaat met Heike.

Ik rijd eigenlijk altijd alleen in de bak want ik heb ze thuis staan, maar ik zorg wel dat iemand weet dat ik Boukje ga rijden zodat ze af en toe even komen kijken of ik nog op zit of niet, want ze kan soms zo raar uit de hoek komen dat ik blij ben dat ik blijf hangen.

Ik zal na het weekend als het iets beter weer is een paar mooie foto's van mijn liefjes maken.
Morgen ga ik lekker met mijn vriend een weekend naar Brussel even lekker eruit.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:12

ik snap benthe ook idd wel maar soms heb je de keus gewoon niet.
maar goed iedereen mag zijn mening geven en gelukkig verwijten we elkaar niks dus houden zo.
maar suus altijd alleen zo ik idd ook niet leuk vinden :n wordt zo ''saai'' en ik kan best begrijpen dat je het soms gezellig vindt om met iemand samen te rijden maar ook jij moet roeien met de riemen die je hebt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:34

Hier hetzelfde hoor, ik ben altijd alleen. Niet eens een klein pensionstalletje maar paarden bij huis. Buren heb ik niet. Ook geen verlichting, dus kan niet wachten tot husband thuis is want dan is het al donker. Eerste 10x ofzo met zadelmak maken was hij er wel bij, maar daarna moet ik toch in m'n eentje, anders wordt 't nooit een rijpaard :D .
Doe wel altijd soortement van pre-flight-checks, hoe staat z'n muts, is ie frisserig of niet, heb ik goed contact met 'm, kom ik door?
Maar laten we wel zijn, mijn supersuperbrave quarter Rico van 17 kan ook een keer struikelen en dan kan ik ook m'n nek breken.
Enige keer dat ik van Veludo afgevallen ben (vrijdag de 13e :D ) was trouwens nadat ie een paar dagen best heel moeilijk was en ik toch maar hulp erbij van husband geregeld had. De hulp viel niet zo goed, ik wel ;) .

Ik moet zeggen dat het heerlijk is om alles voor jezelf te hebben en naar eigen idee te kunnen doen, maar ik mis het ook wel, gewoon uberhaupt andere mensen te zien rijden, feedback te krijgen, gezelligheid.... En een binnenbak, dat mis ik ook wel met dit pokkeweer!! Heb ook het meest last van de wind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:35

Iedereen gaat goed met rijden lees ik :D

Ik rijd eigenlijk ook meestal wel alleen, komt omdat wij idd op een kleine pension staan met 3 personen aan onze kant :=

In het begin was dat wel even lastig, maar ben eigenlijk binnen een maand alleen gaan rijden en spelen en van alles!

Ga nu ook gerust alleen op buitenrit, ook zadel- en bitloos!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:38

Ja, ik mis het ook wel best, wat meer paardenvolk rond mij, maar langs de andere kant ben ik wat betreft Licor ook wel heel blij dat ik helemaal zelf kan kiezen wat hij te eten krijgt, hoe veel hij buiten komt etc.
Op een pensionstal erger ik mij vaak aan het stalbeleid: paard komt niet genoeg buiten, staat in een vieze stal, krijgt meestal niet genoeg ruwvoer en wordt soms volgestopt met krachtvoer (niet in verhouding met het werk dat het paard uitvoert). Het is overal wel wat :+
Wat je zelf doet, doe je beter :D
Nu ben ik van Terroso's stal wel heel tevreden, maar het zal toch nooit zo goed zijn als thuis :D
Laatst bijgewerkt door Idra op 26-03-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:39

Die mis ik idd ook Karina, die binnenbak ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:42

Idra schreef:
Ja, ik mis het ook wel best, wat meer paardenvolk rond mij, maar langs de andere kant ben ik wat betreft Licor ook wel heel blij dat ik helemaal zelf kan kiezen wat hij te eten krijgt, hoe veel hij buiten komt etc.
Op een pensionstal erger ik mij vaak aan het stalbeleid: paard komt niet genoeg buiten, staat in een vieze stal, krijgt meestal niet genoeg ruwvoer en wordt soms volgestopt met krachtvoer (niet in verhouding met het werk dat het paard uitvoert). Het is overal wel wat :+
Wat je zelf doet, doe je beter :D
Nu ben ik van Terroso's stal wel heel tevreden, maar het zal toch nooit zo goed zijn als thuis :D

Herkenbaar :=

Ik vind het al moeilijk als ik 1 keer niet zelf kan voeren (vrijdagochtend bijv)... Dan zit ik me stiekem toch af te vragen of ze wel genoeg hooi krijgen, hoelaat dan, en van alles :=
Terwijl er eigenlijk vrij weinig mis kan gaan :')

En het buiten beleid op veel stallen idd staat me heeeel erg tegen!

De binnenbak mis ik overigens totaal niet... Onze bak is altijd fijn te rijden, zelfs nu, geen plas te zien :D
Met sneeuw ga ik de bossen in, en met vriezen is de bak niet nat, dus ook niet spectaculair hard!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:48

jaa, de bak hier is ook te rijden, maar ind e regen wordt het minder leuk voor ons beide...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:49

Mja ligt eraan hoe hard het regent :+

Ik heb er meestal niet zo'n last van!

Gisteren was het wel even vervelend, maar moest er stiekem ook wel om lachen :P

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:52

Ik rij altijd alleen, op elk paard. Ik heb geen keus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:54

Nouja, ik rijd er nu nog 1 op stal, maar daar kruip ik alleen nog niet op :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:56

Hosante schreef:
Penney, hebben ze niet hun excuses aangeboden voor het feit dat ze zo laat waren?

Ik heet Penny, zonder e. :o
Haha geeft niet! ;)

Nee, ze hebben niks gezegd. :n Vriendlief zei al dat ik er iets van moest zeggen, maarja... Laat maar.

Best wel erg eigenlijk dat ze dat niet deden inderdaad. Maar als ik (ooit nog) geld van ze krijg, ga ik het wel even vermelden dat ik de gang van zaken niet zo fijn vond.