[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:53

Heidi: gefeliciteerd!! Wanneer ben je uitgerekend? *ben jaloers*

Saida: wat een vreemde keuring zeg! Zoiets heb ik nog nooit gehoord: slaan tot striemen aan toe! Nouja, jullie hebben het overleefd en dit hele weekend gaan we je blijkbaar niet zien op bokt?! Knipoog

Frankiej, wat een leuk paard zeg! En wat issie braaf!

Ik ben dit weekend ook op pad, we hebben een wedstrijd in Alfhausen. Mijn vriend ment 2-span klasse A en mijn stiefdochter 2-span klasse M. Vrijdagavond al weg en zondagavond pas laat weer terug. Lekker slapen in een tent ...Heb er wel zin in, zaterdagavond is het waarschijnlijk errug gezellig met veel bier!!! Helaas is onze vrachtauto nog niet klaar en moeten we waarschijnlijk meerdere malen heen en weer rijden, gelukkig hebben we boxen gehuurd voor de paarden.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:02

Oh ik heb trouwens een vraagje, vergeet het elke keer, maar vaak als ik bij bandietje ben zie ik dat hij zijn hoofd schud/draait. Diezelfde beweging als een arabier vaak doet als ie gaat showen, neusje richting de grond en dan een draaibeweging vanaf de hals.
En ik vroeg me dus af: duid dit iets aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:09

Volgens mij is dat onderdanigheid. Doet hij dat tijdens het spelen en als hij aan het lopen is? X-tremo doet het altijd met freestylen. Als ik hem dan even iets wakkerder probeer te maken. Ook met longeren. Er is mij toen een keer verteld dat dit een soort onderdanig gedrag is. Schudden en halsstrekken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:53

Lindy: Hoe staat het met je buikje Knipoog

Aline: Dat vind ik inderdaad ook, als hij vlechten in zijn manen heeft kan je zijn nek zo mooi zien. Die heeft hij goed ontwikkeld! Tong uitsteken

Peet: Ik weet dat ik het zelf moet weten, maar ik vind het altijd zo vervelend als op gegeven moment iedereen elkaar na gaat praten en je dus bij wijze dood wordt gegooid.
Ik was niet van plan om mee te kunnen lopen Tong uitsteken Want ik wil echt niet groter worden! Ik ben al 1.80 Bloos
Haha, Tsjillert beledigt Tong uitsteken Hopelijk is hij er snel overheen, of jij moet een hele goed conditie krijgen om hem te vangen

Michelle: En tegen de tijd dat ze rondje begint te sjokken wordt het zeker tijd voor het veulen van appolo Tong uitsteken Nieuwe uitdaging...
Heb je nog nieuwe foto's van Shannon?
Gelukkig lijkt Fifty in iedergeval op de foto stoer, want hij is alles behalve dat Nagelbijten / Gniffelen

Saida: Shetlander maat is ook niet echt wat ik in gedachte heb voor een eigen paard, gelukkig wordt mijn veulen wat groter, dan ziet dat er in ieder geval wel leuk uit Haha!
Jeetje, dat is echt niet normaal hoe ze met die keuring met haar om zijn gegaan!! Arme Rintske Ach gut Gelukkig hoeft ze dat nooit meer mee te maken.
Wat super dat ze zaterdag komt! We verwachten dan natuurlijk wel veeeeel foto's.

Heidi: Gefeliciteerd!!!!!! Nog een kleine op komst Haha!
Hoe bevalt eigenlijk je nieuwe baan?

Jasmijn: Hahahhaha ROFL , heb je nou al weer een beest Tong uitsteken Mij moet je niet vragen om namen te verzinnen. Ons konijn heet namelijk konijn.....
Hoewel, ik vind Pluk wel leuk..
Ja, natuurlijk is mr. Nilson van Pippi Langkous, mijn heldin!!! Echt serieus, ik heb mijn profielwerkstuk over Pippi Langkous gedaan, heb dvd's van haar en kalender... Helaas pas ik de pyjama's niet meer.. (Dat is mijn kleine niet zo geheimpje, ik ben dol op Pippi en M&M's)
Dat draaien met het hoofd dat doet Ulises (Anda-hengst) van Aline ook, daarbij gooit hij zijn hoofd heel hoog in de lucht

Debby: Gelukkig is vrijdag morgen al Haha! Wel vertellen hoe het is gegaan he!

Frankiej: Het staat leuk jij op Esperanzo (heet ie toch)! Ben je er al uit of hij misschien je paard mag worden?

Ilona: Jij bent heeeeeeeeeeeeeeeel verslaafd!!

Gisteren heb ik mijn laatste voetbaltraining gehad Haha! Ik baalde wel dat ik heen was gegaan, want alle leuke mensen waren er niet. Ik was toch liever gaan tennissen, maar mijn vader en mijn zusje hadden me overgehaald om de laatste training nog even bij te wonen.

Verder vertrekt 1 juni mijn vader op de fiets naar Istanbul, Turkije. Ja je leest het goed hij gaat daar heen fietsen. 7 jaar terug ofzo is hij al een keer naar Portugal op en neer gefietst. Toen bleef hij 6 weken weg, maar nu 3 maanden en dat vind ik maar niks! Ik ben namelijk een echt papakindje en ik heb met hem een hele goede band.. Ik ga hem echt vreselijk missen en 1 juni komt nu wel heel dichtbij....

Verder bedacht ik met gisteren dat het nog maar 3 maanden duurt tot het veulentje komt Go jij! Go jij! Ik word nou wel heel nieuwsgierig naar wat het wordt!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:58

Yenneke, ja klopt helemaal, tijdens het lopen en tijdens het spelen. En het zou heel goed kunnen dat het onderdanigheid is want hij is ook erg onderdanig.

Sanne haha ja eigelijk best erg he Vork ik ben gewoon gek op diertjes Lachen.
Whahaha Pippi Langkous fan hier Nagelbijten / Gniffelen. Ik heb het wel veel gekeken vroeger Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:04

Ik ben er trots op Bloos Ik wil haar later ook graag op de garage deur, maar dat mag niet van vriendlief.... zo gek Tong uitsteken

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:10

Pippi-fan meld zich ook! Heb ook nog zo 2 jaar met 2 verschillende kniekousen rondgehuppeld Bloos (gelukkig zijn daar geen foto's van!)

Oef, naar Turkije fietsen! Dat is een heel eind! Kan me voorstellen dat je hem gaat missen, zou ik ook..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:32

Machonito schreef:
Zo ik ben er een tijdje niet meer geweest.
had er weinig zin in om te bokken met deze warmte. Tong uitsteken

en ik ben snel moe de laatste tijd Bloos

haha nu snap ik je moe heid en je Bloos

gefeliciteerd.. we lopen bijna gelijk ik ben ruim 15 weken Tong uitsteken
wat kunnen echo's verschillend zijn zeg

dit is mijn 12 weken echo

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:40

Zasread buikie groeit lekker.. als jullie het leuk vinden om mij te volgen

zasread wat heb jij een laat veulentje zeg Tong uitsteken

http://www.babyflower.babysite.nl ik eb al mijn familie verderop wonen maar die willen natuurlijk ook weten hoe het gaat vandaar een website Haha! zelf mijn oma is een fanatieke kijken Tong uitsteken

deze foto is van 11mei 2008

Afbeelding

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:47

Barroco schreef:
vaak als ik bij bandietje ben zie ik dat hij zijn hoofd schud/draait. Diezelfde beweging als een arabier vaak doet als ie gaat showen, neusje richting de grond en dan een draaibeweging vanaf de hals.

Hihi, bedoel je soms zoiets...?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan vooral wat hoger in de lucht. Maar ik zie het vaker bij Andalusiërs (bewegend in vrijheid) en het begint meestal laag en dan in een draai inderdaad. Cascabel kan het ook. En onze merrie Gloriosa doet het ook, die 'rolt' echt meer met haar hals, lijkt wel een slang, ze is erg elastisch Clown
Ik zie dit niet als een onderdanig trekje overigens, maar het kan maar voor ieder paard anders zijn. Daarvoor moet je het echt zien denk ik.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:50

Sanne: Pippi aan de binnenkant van de garagedeur dan misschien om mee te beginnen....?
Kan hij er alvast aan wennen Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:14

Mijn vorige Lipizzaner deed het ook, maar dan vooral al ze boos was als ze apart in de wei stond om het een of ander. Mijn huidige heb ik het nog nooit zien doen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:20

Die van mij doen dat vanwege de lange manen die soms hinderlijk in de weg zitten....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:55

Mijn 2 nrps jes doen het ook Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:19

@ Saida: Wat vreselijk, die keuring! Gelukkig is het gelukt, maar kan me voorstellen dat je zoiets nooit wilt overdoen.

Wie gaan naar Outdoor Gelderland?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:31

Aline hihi gave foto's Haha!.
Ja dat bedoel ik ja Ja.
Gelukkig maar dat meerdere het doen Lachen.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:37

@ jolynn wat gaaf dat je op xantha gaat! Komen er dan ook weer leuke foto’s?
@ frankiejj: gaaaaaf! Superleuke foto’s. jullie zijn een leuk stel hoor
@ barocco, wat een scheetje! Heel snoezig. Wat vervelend dat je zo’n last hebt van deze pil L waarom ben je veranderd?

ik moet vandaag weer leren voor mijn examens, bahbah.. wel heb ik weer les vanavond, ben benieuwd hoe het zal gaan.
Luitje heeft net met zijn eigenaar een 5daagse trektocht gemaakt!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:48

Heidi gefeliciteerd!!

Iloon verslaafde Tong uitsteken

Jasmijn wat dacht je van Negrito haha dat betekent Zwartje in het Spaans Tong uitsteken Maar dat is misschien wel een beetje lang voor zo'n klein konijntje Schijnheilig Ik had een konijntje die heette Frutske, maar dat was een vrouwtje. Ik vind Joey ook altijd zo'n leuke naam, ons tweede hondje gaat misschien wel zo heten Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:12

Zoe_iris, omdat ik eerst een lichte pil kreeg, daar kreeg ik puistjes van, toen de diane, dat vond ik een beetje eng aangezien die behoorlijk zwaar omschreven staat, en toen dus de yasmin. En die is voorderest heel goed, en het vermindert ook al mn ongesteldheid want als ik geen pil slik dan lig ik al helemaal voor pampus Clown. Sterkte met je examens!

Malin, Negrito vind ik wel een stoere naam Ja denk alleen dat ik t af ga korten naar negertje ofzo Nagelbijten / Gniffelen en dat komt weer zo vreem over haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:57

Saida: Jeeeeuh! Wat is de volgende vraag om de wasmachine ook echt te krijgen Knipoog
Ik ga dr morgen toch maar aan de pessoa doen, want ik dacht later, dan zit er natuurlijk iets aan dr kont en zal ze poep ook minder eng gaan vinden, hoop ik toch. En volgende keer dat ik rij heb ik weer les, dus alles komt goed! Ik vind het wel leuk, het zal allemaal wat langer duren, maar ik krijg er een hoop voor terug!

frisiangirl: Klinkt als een hoop gedoe, heen en weer rijden. Maar dat feesten en die tenten klinken wel heel gezellig!

jasmijn: Ik weet precies welke beweging je bedoeld. Dit doen shadow en shaggy ook, het heeft verschillende redenen. Soms doen ze het voor vliegen, soms uit protest, bijvoorbeeld toen ik met shadow voor het eerst ging rijden sinds veulen of soms als ze lekker aan het rennen zijn. Ik denk niet dat het echt dat het een medisch mankement betekend.
Hier doet shaggy het dus:
Afbeelding

sanne: hehehe, rondjes sjokken kunnen we nu ook al!
Morgen weer nieuwe foto's! Apollo lijkt ook stoer, maar innerlijk is hij het niet...Ah als ze maar goed voor de dag komen Knipoog
Dat is een heel eind fietsen! Maar wel 2 leuke dingen om in die 3 maanden naar uit te kijken!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:25

Dank jullie wel Haha!

Lindy1982: jeetje wat een verschil zeg tussen jou kind en de mijne Tong uitsteken
ach ik kom vast uit de dwegen familie hahahaha Haha!
Marcel is ook niet erg groot hoor Tong uitsteken

over mijn werk het is een aardige tuinder en aardige mensen werken daar Haha!
maar ik heb zelf een probleem door mijn bekken heup kanteling wat ik gehad heb is alles nog zo slapjes.
Ik moet lang staan op me benen en daardoor gaat mijn heup en me rug weer pijn doen met gevolg dat ik niet meer snel kan werken.
s,avonds ben ik dood op en heb pijn aan me rug en benen. Ach gut

ik weet niet of ik dit een half jaar vol houd Bloos
ander werk heeft ie niet waarbij ik kan lopen. Ach gut

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:48

ik ben ook erg klein mijn vriend is ook niet groot maar ben net weer bij de verloskundige geweest en met alles loop ik een paar weekjes op voor kwa ontwikkelijk met 14 weken voelde ik mijn kindje al terwijl dit normaal bij 18 a 20 weken is..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:52

Oke dat kan dus ook hahhaha

als ik 20 weken ben dan gaan ze weer een echo maken. Haha!

Ik wil ook een drie dimensionaal echo laten maken dat lijkt me zo mooi om dat te zien Bloos Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:30

wil ik ook moet alleen man lief nog aankijken:P
ik heb 17 juni mijn 20 weken echo

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:44

Mijn Man lief wil niks anders meer hahahahaha Haha!