Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keeyzie schreef:Gelukkig kan hij ook showen, gisteren lekker met hem gespeeld. Hij pakt het grondwerk zo goed op!
[ [url=m/ZDOEZT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nv5nLR.png]Afbeelding[/url] ]
blensink schreef:Longeren:
We hebben de galop er aan één kant perfect in nu.![]()
De andere kant gaat het aanspringen al veel beter, eruit komen is nog iets te snel.....
Gisteren was Ria er weer en na de vorige keer probeerde ze alleen zonder dat Iru het zadel erop had haar knie op te heffen naast Iru.
Wederom helemaal in paniek, er gebeurd werkelijk waar niets, ze tilt alleen haar been op naast Iru.![]()
Achteruitlopen, draaien, blazen en wit in het oog.![]()
Zo erg dat Ria tegen mij zei ik weet het niet, maar dit is niet normaal wat hebben ze met dit paard gedaan.
Helaas heb ik er geen antwoord op en ik wil het denk ik ook liever niet weten.....
Vandaag heb ik hetzelfde gedaan, een knie optillen naast Iru.
In het begin hetzelfde maar na een 20 minuten proberen had ik haar hoofd naar beneden en begon ze te kauwen.
Mevrouw had het eindelijk door.![]()
Daarna beloond met een wortel en aan de andere kant hetzelfde.
Weer een stapje verder. Joehoe
Ook ben ik tegen haar aan gaan leunen en heb ik een beetje met mijn lichaam tegen haar aangedrukt, oooh wat eng weer, maar dit ging langzaam aan beter.
Evenals een beetje druk op de plek waar de beugel zit liet ze rustig toe.
Oke dit alles zonder zadel gisteren en vandaag.
Morgen kijken naar de reactie met het zadel erop.
Het gekke is dat ze geen enkel probleem heeft met het zadel opdoen.
Van bovenaf heb ik nog niet geprobeert maar ik denk dat het geen zin heeft want als ik boven haar sta op het muurtje in haar wei vind ze het ook allemaal heel erg eng en ik moet haar eerst stil hebben natuurlijk.
Toch neem ik morgen een krukje mee want als ze stil blijft staan vanaf de grond dan kan ik het wel proberen.
Dus bedankt voor de tip.
Langzaam aan steeds een pasje verder, maar het gaat goed komen daar ben ik van overtuigt en strakjes heb ik een ontzettend leuk rijpaard aan Iru en gaan we samen genieten van ritjes door de bergen.
MissDD schreef:De wonden van Tjeerd (Etreros) genezen wonderbaarlijk goed en snel, nog even en hij kan zijn bucas deken lekker op. De keuze om hem niet op stal te houden en gewoon weer terug te plaatsen in de kudde, is een meer dan goeie beslissing geweest. De stalhouder zei, als je hem nu stalrust geeft en hem dan weer terugzet, begint de ellende weer van voren af aan.
Ik was huiverig, want wat als hij nogmaals in zijn hals gebeten zou worden, of erger...... Echter overtuigde hij me ervan dat de strijd gestreden was en dat er nu rust was in de kudde. Ook de veearts, die aanvankelijk zei dat ie een weekje op stal moest staan, kon zich vinden in het verhaal van de stalhouder + de wonden zouden ook sneller genezen.
En gelukkig was/is dat ook zo.
De kudde is gesetteld en mijn mooie vent is gelukkig en daarmee ik ook!
neile schreef:Afgelopen vrijdag is Amable langsgeweest. Wat een toffe les heb ik gehad! Een heel aangename lesgever, Dio vond het ook fantastisch en was bloedfanatiek. Nu nog even verder oefenen. Ik hoop dat we dan nog es een lesje kunnen vastleggen. Gisteren nog met de lange lijnen geoefend. Op een paar kapriolen na was ze echt heel braaf. Oh ik ga zo blij zijn als ze weer gewoon buiten kan komen en haar energie gewoon kwijt kan.
Little_Gift schreef:Nou ik had echt wel een goed gevoel bij het bezoek van zaterdag van de fokker én datzelfde goed gevoel had ik toen ik Dalina de eerste keer ging ontmoeten, dus voor nu heb ik besloten maar even af te wachten en eens wat vertrouwen te tonen.
We zien dan wel...
Bij deze eens eindelijk foto's van mijn kastanjenootje![]()
Precies 18 maanden nu!![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Met mijn 9 jarige Haflinger x New Forest
[ Afbeelding ]
Alenthe05 schreef:Wow wat een boel om bij te lezen, thx Edkingenzo!
Ik zal straks ook een paar foto's uplouden van mn hunkje. Hij doet het super goed. Van het weekend weer megenomen op cc, weer 2 wp in het M erbij. Hij gaat als een speer. Moet niet te hard gaan want die M2 is wel pittig haha.
10 dec starten we op een cc in Laag soeren een barokke cc, georganiseerd door het Spaanse paard, starten er nog meer mensen?
Indestal schreef:VT, wat een super leuke foto..
Gave hengst! Hebbuh