[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:37

Elise: wat leuk! Succes ermee :)

Marielle: kom maar op! We kunnen wel wat blije foto posts gebruiken! Hoe past hij zich aan? Gaat hij goed met Flan?

Mayke: zo zie je maar, klein landje Nederland.. Wel gek.. Het is ook wel wat om na 5 jaar alsnog je paard te verkopen wegens ontbreken van een band.. Hebben ze echt zo'n verschillend karakter dan?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:47

Saida, bedankt.

Martine een leuke berber op mp gespot.
Ik hoop straks foto's te maken. Hij heeft Flan nog niet van dichtbij ontmoet. Denk dat Flan in 1e instantie niet veel van hem wil weten, haar kennende.

Zo weer lekker naar huis, omkleden en naar stal sjezen :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:49

lakshmi schreef:
Elise: wat leuk! Succes ermee :)

Mayke: zo zie je maar, klein landje Nederland.. Wel gek.. Het is ook wel wat om na 5 jaar alsnog je paard te verkopen wegens ontbreken van een band.. Hebben ze echt zo'n verschillend karakter dan?

uit ervaring weet ik, dat angst iets heel lastigs is, om mee om te gaan met paarden.
dit spiegelen sommige maar al te goed :+
als je je angst niet overwint, zal je dit tegen blijven komen..., ook met een ander paard denk ik.
ik weet ook dat een paard wat explosief voelt, zich niet zo hoeft te uiten (kijk naar de pre) vol passie, is denk ik bij een berber net zo...veel vuur in het karakter.
echter de koelbloedige , zoals bv fries , kunnen juist heel explosief vanuit het niets reageren , vind ik persoonlijker minder prettig haha..moet je altijd op je hoede zijn.
maar iedereen ervaart dit weer anders.

de eigenaresse is denk ik 46 jaar, en heeft ook een enorm scheef bekken, wat het al lastiger maakt te kunnen rijden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:16

Martine: Regen? Waar dan? Bij ons mocht het geen naam hebben hoor.

Elise: Weet je al meer?

Jellie: Gisteren stak het nog wel. Heb inmiddels mijn paard al 2 dagen gemeden. ;( Maar vandaag gaat het best goed! Hopelijk blijft het weer zo. Had er eigenlijk helemaal geen last meer van.

Barraye: Ik mag er bij één komen kijken zo vaak als ik wil en een andere wil mij wel in de leer nemen. Hij wil me eerst beter leren kennen en kijken of ik aanleg heb. Dus dat is al heel positief! De eerste wees me ook op een nieuwe opleiding die binnenkort gaat komen in samenwerking met nederlandse Zadelmakers. Het MSFC ligt niet zo lekker bij hen. Ik heb daar al meer over gehoord, dus ik houd kritisch de oren open!

Jammer dat Den Bosch te ver is. Ik had het ook graag gezien. Waar zit je ergens in Nederland dan? En idd als alles op lucht reed! WAs het veel goeiekoper!

Esther: Wat een wonderlijk beestje zeg de Shaggy. Ik heb altijd juist baat bij paardrijden als ik het in mijn rug heb. Bij lichte BI had ik ook baat met rijden, maar ik heb duidelijk te veel verlangd van mezelf afgelopen zondag. Vanaaf wil ik het weer perberen.

Martine: Ik heb Sam inmiddels 9 jaar, maar ook bij hem krab ik regelmatig achter mijn oren of het echt wel gaat werken. Suevo was wel een heel ander type zeg! Gelukkig heeft Malin me daarin ook uit de droom geholpen. Zij komen ook uit een diep dal. Ik zie hier ook te veel paardjes waar ik van ga kwijlen. :P Ik snap het wel dat je na 5 jaar toch zo iets kan besluiten. Sommige beslissingen hebben tijd nodig.

Sabrina's eerste ponyrijles op de ponyclub is heel goed gegaan. Hij is door de andere moeders goed gekeurd en zelfs het zadel vonden ze heel handig! Prince was wel heel vlug vandaag! En hij ging een paar keer zelfs in galop! Hij probeert duidelijk bij te blijven bij de rest. Maar Sabrina bleef redelijk rustig. Toen hij zich voor de 2e keer eens lekker uitschudde, was het echter op bij Sabrina haha! Ze was het helemaal zat dat ie zo anders was dan thuis. Het was toch wat tegengevallen, maar nu gaan we door! Ze gaat het zeker leuk vinden!
Frank is meegereden om mij te helpen met trailerrijden. Ik heb zelfs 2 x achteruit gereden met trailer zonder brokken te maken!!!

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:04

Goewie! Dat is apart!! Wel 4 uur geen bezoeker op deze site....

Dát noem ik nou apart!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:17

zo he dat is een record :D

Zo Marcel is nu bezig met een brief dat we de stalling op gaan zeggen
ze willen het graag ook nog eens per brief en dat kunnen ze netjes van ons krijgen :D
geen probleem :o

Macho is Maandag eindelijk thuis gekomen *\o/*
alleen Balloos en hij heeft nog steeds praatjes :P

verder gaat alles goed met zijn wond :o

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:46

Marielle: is Flan een jaloerse dame? Enne, waar blijven ze?! ;)

Mayke: het lijkt mij ook moeilijk om bang te zijn voor je eigen paard.. Heb het ook altijd gezien dat dat altijd sterk wordt aangevoeld.. En dan is dit nog wel zo'n lief aanhankelijk paard.. Klinkt wel als een typische berber trouwens qua karakter :) ik ben ook meer van de warmbloedige en soms heethoofdige paarden, je voelt de gekkigheid tenminste aankomen :+ maar met een bekken probleem zal het sowieso lastig zijn om te rijden.. Nu zitten berbers wel weer vaak als een zachte bank :) maar merk het met Flaaf ook, als hij een poosje heeft stilgestaan stoot hij ook aan alle kanten energie uit!

Anouk: in Amsterdam wel volgens mijn vader dan, gelukkig in het zonnige zuiden dus niet :D hmm ja dat zal op zich ook wel, maar nu gaat het toch best heel goed met Sam? Ik ben wel benieuwd naar hem geworden trouwens! En Sabrina haar eerste les gehad, spannend :) was het een grote groep?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:48

Heidi: Ja, ik was ook stomverbaasd. Zo veel ben ik er nou ook weer niet. haha!
Arme Macho.... nee hè? Hij zal zich snel beter gaan voelen.

Martine: Goh, ja, Amsterdam, hè? Hier regent het simpelweg veel minder. Wij zitten tussen de rivieren en dat scheelt echt!
Sabrina zat idd in een erg drukke les tussen d-pony's en de shetjes en Prince vond de bak te groot. Hij nam regelmatig even snel de binnenbocht haha! Het was gewoon leuk om te zien!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:03

Hmm, 't is hier idd niet druk nee..... 8-)

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:14

Hoi Lisenka, Ik vond het ook echt jammer dat Halley zich niet op zijn best heeft getoond... Hopelijk laat hij dat volgend jaar wel zien! Niet zo zenuwachtig meer worden he? (anders help ik je wel)

Aan mijn conditie heb ik helaas weinig kunnen doen. Joggen met een mitella om je arm rent niet zo lekker. :P hahaha Mijn voorbereiding bestond uit hoofdzakelijk op de bank liggen en rusten... :+

Tja, dat met die papieren is een ramp. 3 x 2,5 jarige PRE's die nog geen papieren hadden omdat het niet matcht met het dna met de vader. Later kom je erachter dat er geen eens dna van de vader bekend is bij de ANCCE en h daarom niet matcht... DNA van de vader is enkele maanden geleden opgestuurd maar het duurt allemaal lang....
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 30-09-09 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:16

dubbelpost...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:24

Blijdschap en verdriet liggen hier weer dicht bijelkaar..
Nichtje gaat heel slecht.. Ze komt naar huis en heeft morfine..
De ziekte heeft toch weer gewonnen van haar...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:29

Jellie, sterkte met je nichtje...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:48

Bedankt soeske..

Martine, Flan vond hem zo waar gelijk leuk... Heb fototopic gemaakt :j
[ITP] Welkom nieuw vriendje (tink & anda)

Anouk sabrina leuk gelest.. die prince :D Gelukkig ging t vandaag wel weer goed met je..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:22

Helloo!

Ja, ik weet inmiddels meer!

De meneer kwam veel te vroeg, maar ik had de paarden al uit de weide naar stal gehaald, Abby haar maantjes al getrokken en haar helemaal opgepoetst.

De meneer kwam de stallen in lopen en nadat wij ons hadden voorgesteld, vroeg hij of Sundance degene was die te koop stond.

ECHT NIET, haha! Maar, zei ik, hij zou wel heel geschikt zijn, want hij schopt je zo op commando onderuit...

Afijn, vervolgens door naar Abby. Ik moest haar even buiten op het harde laten zien en aangeven waarom ik dacht dat zij geschikt zou zijn (aangezien half Nederland zijn paard geschikt acht voor het politiewerk ;) ), dus afijn, ik het verhaal uitgelegd en vervolgens moest ik haar zadelen en gaan rijden.

Zoals altijd had ik haar gezadeld, hoofdstel in en liet ik haar los staan om nog even wat spulletjes te pakken. ER niet bij stilstaand, dat dit ritueel voor veel mensen niet 'standaard' is, want ik zag uit mijn ooghoeken direct die man naar Abby rennen (die geen stap had verzet in de tussentijd) om haar bij de teugels te pakken, want stel je voor!

Halverwege die actie, bedacht die man kennelijk dat ze waarschijnlijk wel zou blijven staan, want ik zag dat hij haar vervolgens weer losliet :D

Afijn, ik ging rijden en ze liep echt voorbeeldig. Vervolgens kwam die man aan met een politievlag (dus ik moest eigenlijk zo hard lachen, was zo'n stom gezicht) om te zien of ze daarop zou reageren.

Nou minimaal dus/... Abby is mij gewend, dus ze kan wel wat hebben. Op een gegeven moment bond hij de vlag om het bakhek in de wind, zodat het behoorlijk begon te wapperen en dat was wel even spannend, maar viel op zich ook nog wel mee.

Daarna de vlag op de grond, daar moest ze omheen stappen... Ook niet echt heel boeiend natuurlijk en daarna ging hij met de vlag achter haar wapperen. Nou, dat maakte dus helemaal geen indruk meer haha!

Daarna moest ik naar buiten, langs de weg (dat heb ik natuurlijk al veel met haar geoefend) en dat was dus ook niet interessant om te zien. Toen werd er maar met wat containers gesleept, nee, het was interessanter om te zien wat de staleigenaar in zijn huis aan het doen was, haha!

VErvolgens de containers op de kant en daar moest ze tussendoor... Ook dat lukte heel goed!

Eindconclusie was dan ook dat mijn visie over dit paard de juiste was en dat ze zeker geschikt leek te zijn als dienstpaard. Ze had heel veel pluspunten. Ze was alleen nog te groen en had nog wat tijd nodig... Dat klopt ook wel... Vond hij ook niet raar, want hij vond het passend voor de leeftijd.

Wel vond hij dat ik haar erg goed had afgericht voor haar leeftijd en niveau en dat de eigenaresse een zeer goede beslissing had gemaakt om haar bij mij in training te zetten.

Hij was dan ook zeer geinteresseerd in het paard, alleen hebben ze liever paarden die net iets meer 'af' zijn. Want ze zou nog even nodig hebben voor ze daadwerkelijk groentje-af zou zijn voor de dienst. En ze hebben dan liever dat ze elders al zijn getraind, dan dat ze zelf moeten investeren in training. Want daardoor duurt het dus ook langer voordat ze inzetbaar zijn en kost het ook meer geld.

Hij wilt wel op de hoogte gehouden worden over de vorderingen van haar en gaat mij over een tijdje bellen om te zien hoe ver ze dan in africhting is, omdat hij met wat extra training (van mij :D) zeer zeker dit paard evt. voor de dienst wilt gaan aanschaffen...

Dus eigenlijk wel een heel positief verhaal. Ik kon mij er ook goed in vinden en een dik vet compliment mijn kant uit! Superleuk!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:25

Toch leuk Suelza!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:30

Ja echt!!! Dus nu oop ik stiekem wel een beetje dat ik de tijd krijg om haar inderdaad door te trainen zodat ze einde van het jaar de politie opleiding in kan! Lijkt mij echt zo gaaf!

Maar ja joh, we zien het wel... Gaat ze eerder, dan is het jammer (dat vond die man ook, maar zegt ie, het gaat natuurlijk wel om geld, dus ik begrijp het als ze haar voor die tijd verkoopt), maar ik hooooop het, haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:45

Leuk Elise!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:45

Goedemorgen

Zit aan mijn plak ontbijtkoek.. ff bijlezen maar er is niet veel gepost :D

Mooie dag allemaal!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:10

Stoer verhaal Elise, ben benieuwd of het nog wat gaat worden en of je de kans gaat krijgen. En het is altijd leuk om een compliment te krijgen toch :D

Jellie allereerst sterkte met je nichtje :(:) verder vind ik Pablo heel leuk hopelijk gaan jullie heel veel plezier hebben ;)

Elske, dat klinkt toch wel als een langdurig proces dat papierverhaal pff.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:29

Klinkt goed Elise!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:53

marielle: sterkte met je nichtje!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:57

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:39

Jaaaaa dies mooi, je ziet hem sjouwen *D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:05

Ik ben nog op blz. 99 maar Jelle GEFELICITEERD met je nieuwe aanwinst.