[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:27

Wat leuk daarrrrrr. Lijkt me heel gezellig. Grappig dat je ook in Spanje zit, alleen wel helemaal aan de kant Nagelbijten / Gniffelen. Have fun vandaag!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:34

Madelief, met je paard gaat het heel goed, ik geef 'm vanavond wel een extra knuffel van je! Lachen Veel plezier nog!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:35

hoooi!

De opening is super geworden madelief! Heb even tijd en een computer gevonden om wat te posten!

Ik ben hier zowat ingesneeuwd! Felix en ik moesten met 2 de deur proberen open te duwen vanochtend om buiten te komen, wat niet lukte dus znvader gebeld (we zittenin het vakantie huis naast het 'normale' huis, die ons even uitgegraven heeft. dr ligt hier ontzettend veel sneeuw, en ik moet dus nog op wintersport. Daar gaan we zaterdag voor 2 dagen met mijn familie heen.

Ik ben hier gelukkig een beetje tot rust gekomen met al het gedoe afgelope week. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk dat ik niet meer met encanto kan rijden, en dan niet omdat ik wil rijden maar omdat ik altijd aan hem zag hoe hij kon genieten van buiten galopperen en hoe graag hij op concours liep, gelukkig weet ik dat hij het nu de rest van zn leven goed heeft bij mij en de eigenaar en naast lekker in het bos stappen in het voorjaar gaan we gewoon op een andere manier bezig zijn.
zodra ik thuis ben ga ik op zoek naar een mooie spanjaard om verder mee te rijden, ik heb er al een gezien die helemaal geweldig was, dus binnenkort een nieuwe knapperd hier te bewonderen!

met de veulentjes gaat het super, ze groeien hard en staan samen met de moeders in de wei, ze zijn erg speels en actief dus dat zit wel goed...

verder alles goed met iedereen?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:46

Mies, klinkt heerlijk al die sneeuw. Beter dan al die regen en hagel hier. Al is het nu wel droog.
Fijn dat je lekker tot rust komt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:27

spokie79: dank je wel Ja Ik heb het zelf nooi zo heel erg op vossen maar Mijn merrie heb iets, gewoon leuk Haha! Ben ook erg blij met haar! Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:29

Mies: Jeetje ook niet normaal dan met die sneeuw haha Clown Wel een mooi gezicht altijd... En je moet zeker nog een x gaan kijken naar die andere anda Ja

Madelief: Leuk dat je ook even langs kwam! Haha! Je gaat daar een hele boel leuke dingen doen lees ik Haha! Super hoor! Wel je camera in aanslag houden he Knipoog en wie weet vind je wat leuke spaanse toefjes voor Fuurtje! Have fun babe.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:34

Dinkygirl - Cartero is verkocht maand geleden , John is er nog steeds en Juan is ook weg sinds een paar maanden.
Gaat goed met allebei de Antonios , alles zijn gangetje.

Om eigenaar terug te vinden van paard is moeilijk ook al worden ze gekeurd , vaak worden ze niet eens van naam(eigenaar) verandert want om dat te doen moet je ganadero zijn meeste priveeeigenaars hebben alleen een contrato compra /venta. Als een fokker hem zou hebben dan misschien wel. Stond dit veulen bij Antonio ?
Laatst bijgewerkt door jus op 20-03-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:39

Ilona: een mooi zicht is het zeker, alleen niet altijd even handig. Ik heb maar 2 paar schoenen bij (laarzen met een hak en sneakers) en tjsah die sneakers zijn niet sneeuwproef en die laarzen ook niet...Gister zijn we naar een kasteel geweest en ik was tot op mn sokken nat!! ik had pas sneeuw op wintersport verwacht! als felix terug is gaan we lekker in de sneeuw baggeren...

ik vind het deze keer ook niet zo erg om naar huis te gaan, want dan kan ik bij dat paard gaan kijken! ik zal het je laten weten als ik ga!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:04

Essssss schreef:
@ Nikitah: Werkse. Niets, hier vieren ze het wel maar het is meer een fiesta, niet echt met een konijn te maken ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Ze hebben ook niet die gezellige lekkere dingen zoals paastollen en lekkere broodjes en leuke ontbijtjes met ze alle. Dus slaan we het voor dit keer over.

Dank je Knipoog Donderdag is altijd een wat rare dag.. Het is de laatste dag van mijn week omdat ik vrijdag thuis aan mijn studie bezig ben (lees: op stal hang en uitslaap) en ik heb op donderdag altijd cursus en teammeeting, waardoor ik dus gewoon 4 werkbare uren kwijt ben... Gelukkig nog maar 3 uurtjes vandaag en dan lekker lang weekend. Bij mijn vriendje z'n oom op de boerderij hebben ze altijd paasvuur en dan komen alle rijke bezoekers van het hotel naast de boerderij ook altijd kijken.. altijd erg gezellig! Nu wil ik naar mijn mama want die is verwaarloosd de laatste tijd, waarschijnlijk gaan we dus niet zondag ook nog eens helemaal naar twente rijden want dan wordt het zo'n raceweekend Knipoog.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:41

HEy Malin !! hoe is het ? en met de paardjes alles goed ??
En hoe is het met Cloris en mooie Piropo ??
Prinslover , awel ik zit met een groot probleem...mijn fototoestel is stuk, baal er ontzettend van..dus tja...geen fotos meer
Bienotje dank je Lachen en al de andere nog voor de felicitaties.
Vierno juist gelongeerd sè, dat ging goed maar zijn conditie ..hum..
En Aqua verdraagd het niet om 3 te worden, ze is een beetje lastig vandaag, kei hard rennen en bokken en rollen en bokken direct met recht springen...ze weet met haar eigen lichaam geen blijf precies , het monster ! Duivel

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:42

Verdrietig Net alles bij gereageerd, ff wat anders tussendoor gedaan, weer verder hier,......... alle tekst weg........ Verdrietig
Sjorrie hoor, heb ff geen zin om alles weer opnieuw te doen!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:52

_Saida_ schreef:
Verdrietig Net alles bij gereageerd, ff wat anders tussendoor gedaan, weer verder hier,......... alle tekst weg........ Verdrietig
Sjorrie hoor, heb ff geen zin om alles weer opnieuw te doen!

Aaaaaa dat is Boos! Boos! Stoom uit je oren Extreme duivel Stoom uit je oren
Heb ik ook al voorgehad !!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:57

@missdonna: Nee hij is als enter gecastreerd, ik kocht hem als 1,5 jarige. Alleen is het na de castratie, ongeveer een
jaar daarna, niet helemaal goed gegaan, verhaal staat in mijn profiel

@spokie79: wat jammer dat je die friese merrie niet hebt kunnen kopen Boos! Ik heb even in je profiel gespiekt en het was
een prachtige merrie!

@prinslover: Dank je Haha! Die krulletjes komen door de vlechten, hij staat altijd in de vlechten, maar als ik foto's ga
maken moet ik toch echt even van zijn haardos genieten Lachen

@ania: Ja dat klopt, ik ken jou ook! hahaha! We zijn ooit met Danielle van Jauke naar een fokdag ofzo geweest?? Weet
niet meer precies wat het was en waar, maar daar ken ik je nog van Lachen

@mies_apollo: Heerlijk toch zoveel sneeuw Haha! Beter als hier met dit sh*tweer Boos!

Ik heb heerlijk uitgeslapen vandaag en zit nu nog in mn duster Bloos Dalijk maar lekker naar Sil en dan vannacht aan het werk!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:01

@spokie79 , ja Bianca weet (Helaas) nog niet zo veel van lichaams taal en NH.
Xantha is heel leuk om mee te free stylen, je mag haar daarvoor best eens gebruiken hoor. Vind ze leuk!

@Cinv.
Ik heb Xantha vorig jaar in de zomer zadelmak gemaakt en in gereden samen met een vriendin, die mij nu nog steeds met Xantha helpt!
Xantha is over het algemeen heel lief en werkwillig, en heel slim.
Ze is nu wel flink aan het puberen en flink aan het uit proberen, ik ben al twee keer flink van haar afgevallen waardoor ik nu even tijdelijk niet mag rijden.
Maar ze wordt lekker doorgereden door mijn vriendin en door mijn bijrijdster. Verder ben ik lekker aan het nh-en en lange teugelen.
@cruesli , leuk zeg die baby foto's Hij is echt knap!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:02

saida: Je veulentje is mooi!!!!

cruesli : lekker toch, ik ben ook pas net uit bad (liep daarvoor in mn pyama) en heb nu mn jogingpak aan Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:08

Nikitah86 schreef:
Essssss schreef:
@ Nikitah: Werkse. Niets, hier vieren ze het wel maar het is meer een fiesta, niet echt met een konijn te maken ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Ze hebben ook niet die gezellige lekkere dingen zoals paastollen en lekkere broodjes en leuke ontbijtjes met ze alle. Dus slaan we het voor dit keer over.

Dank je Knipoog Donderdag is altijd een wat rare dag.. Het is de laatste dag van mijn week omdat ik vrijdag thuis aan mijn studie bezig ben (lees: op stal hang en uitslaap) en ik heb op donderdag altijd cursus en teammeeting, waardoor ik dus gewoon 4 werkbare uren kwijt ben... Gelukkig nog maar 3 uurtjes vandaag en dan lekker lang weekend. Bij mijn vriendje z'n oom op de boerderij hebben ze altijd paasvuur en dan komen alle rijke bezoekers van het hotel naast de boerderij ook altijd kijken.. altijd erg gezellig! Nu wil ik naar mijn mama want die is verwaarloosd de laatste tijd, waarschijnlijk gaan we dus niet zondag ook nog eens helemaal naar twente rijden want dan wordt het zo'n raceweekend Knipoog.

Ooh zo. Ja, kijk maar uit naar het lange Weekend. Het lijkt een gezellig weekend voor je te worden, wat leuk. Wat is een paasvuur eigenlijk?

Fuego heeft zijn lickit op na 3 dagen. In de bak was hij braaf, nog een kaar naar me toe gekomen en had geen zweep die zat ik te zoeken maar het was niet echt dominant zijn, meer uitdagen maar hij weet niet dat hij niet te dicht bij mocht komen dus ik joeg hem snel weg met het halstertouw. Even gereden, en dat ging heel goed, we zijn bezig met figuren rijden, en Fuego heeft er ook steeds meer plezier in. Daarna even de gogue en zadel ingevet en Fuego's pees ingesmeert. Hij heeft er totaal geen last van, ook niet als ik er heel hard op druk, maar die bobbel blijft er toch zitten.. Ik heb wat foto's gemaakt, kon niet zien waar ik de foto maakte maar ik deed het maar op gevoel (Voor de gene die het niet hadden gelezen in het vorige topic, mijn camera's beeld zit een scheur in dus kan niets meer zien). Alleen van in stal. Even uploaden!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:09

Jolynn schreef:
@spokie79 , ja Bianca weet (Helaas) nog niet zo veel van lichaams taal en NH.
Xantha is heel leuk om mee te free stylen, je mag haar daarvoor best eens gebruiken hoor. Vind ze leuk!

Ja, leuk!!!!
Je zou misschien aan Elise kunnen vragen of zij Bianca wil vragen proefkonijn te zijn voor de opleiding van Emiel Voest. Die gaat zij namelijk doen. Ik weet niet of er proefkonijnen nodig zijn. Maar als dat wel het geval is, sla je twee vliegen in één klap. Willy geeft trouwens ook freestyle lessen. Dus als Xantha op het land staat en Willy komt, moet je Bianca ook even vragen. Hij noemt namelijk altijd wel terloops wat dingen en misschien zou ze een lesje freestyle ook wel leuk vinden om te doen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:04

Halloloejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Wat gaan jullie snel zeg Haha!
zit ik eventjes er niet op en mag gelijk heel wat blz na bladeren Haha!

Hallo nieuwe mensen Doei!
zohoo veel nieuwe foto;s gezien en knappe Wow! Kwijl

madelief88: heerlijk zeg zo tehoren ga je echt van genieten Haha!

Ilona:Ja met Roos croste ik al gezellig buiten hahaha ook zo gek als een deur
ik weet niet heb altijd gekke maffe paarden gehad Tong uitsteken
ja samen met Nadya die tijd mist ik heel erg Bloos

Waarom gaat het niet zo lekker met Nadya.
wat is er met haar Ach gut
Ik weet dat Rob nooit meer ofzo komt dat heb ik gehoort van het meisje die Nadya verzorgde Bloos

Ik denk dat ik er maar naar toe gaat om haar weer te zien.
weet toch waar ze staat.
en het verzorgstertje heeft ooit een prive mailtje gestuurt dus kan ik eventjes op zoeken voor een afspraakje.

Spokie: waar rij jij het meest dan Bloos
als je het leuk vind kunnen we een keer afspreken om naar Delfsche hout tegaan en de Dob.
Als je met een trailer komt kan je volgens mij gewoon bij ons uit laden hoor anders op de parkeerplaats van de ijsbaan in de Dobberplas. Bloos

Hihi Pipi zo een dag heb ik ook wel eens hoor lekker in me piama zitten Haha!

Miss Apollo: jeetje ingesneeuw Bloos! maar verder is het leuk daar Haha!

Saida Ik ken dat heb er ook vaak last van heb ik wat getypt of leuke foto's met text erop gezet gaat er wat fout is alles weg Boos!
nou dan word ik echt boos en heb er gelijk geen zin meer in om overnieuw tedoen Boos!

Nikitah86Klinkt wel gezellig zo bij je oom Knipoog maar je moedertje is ook belangrijk Haha!

cruesli: Werkse straks Doei!

Esssssshet bultje kan gewoon een aanhechtingzijn van haar pees waar ze een tik op heb gehad.
bindweefsel. Baron heeft dat ook op zijn been en ook geen last meer van Haha!

Eergisteren lekker met Baron in de Bak gespeeld hahaha hij was net zo Gestoord als buiten.
springen racen me uitdagen hahahaha beestjke zit goed in zijn velletje Haha!

Gooi ik hem in de stap molen ga ik daarna weer kijken zijn er andere paarden bij gekomen 2 merries Tong uitsteken
hij liep te showen met zijn 5 de been van heeeeeeeeeeeee joehoeeeee Go jij! Go jij! kijk mij eens Tong uitsteken
maar de merries reageerde niet hahahaha Ach gut
Gelukkig is Baron braaf in de molen ondanks zijn 5 de been eruit Bloos
Er staat altijd stroom op de hekken en hij kijkt dan wel uit om er door heen tegaan Nagelbijten / Gniffelen
een keer raakte hij het hek aan en kreeg een stroom stoot nou hahaha je had hem moeten zien.
hij was aan het stampen met zijn voor benen en te schudden met zijn hoofd en boos dat ie was hahahhaha Duivel
doet ie ook in het land als ie een schok krijgt word ie heel boos en gaat op het hek af stormen en dreigen en stampen met zijn voor benen Gestoord maar voor de 2 de keer aanraken noway Nagelbijten / Gniffelen

Zowaar ik heb niet eens spierpijn gehad van die buitenrit Haha!
bijna 2halve maand niet meer gereden Bloos

Hoe vinden jullie mijn nieuwe Avatar Bloos
heeft Manja voor me gemaakt Haha!
Tanxs manja OK dan!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:17

Jeetje wat gaan jullie ontzettend hard zeg, kan jullie niet eens bijhouden hahahaha Clown

Ik heb misschien een rare vraag, maaar zijn er hier mensen die ervaring hebben met paarden die een scheef bekken hebben?

Mijn paardje is 2 jaar gevallen tijdens een uitvoering, en Utrecht heeft niks kunnen vinden (zeggen ze) terwijl het zichtbaar is dat het scheef staat!

Ze loopt redelijk, ze heeft nu een blijvende handicap en ik vroeg me af er er hier meerdere mensen zijn die dat ook kennen of meegemaakt hebben!

In ieder geval hier een foto van haar lichaam (ze staat zoveel mogelijk vierkant):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:19

Heidi, ik sta in Zoetermeer tegen het Balijbos aan. Dus eventueel kan ik via het Balij naar je toekomen. Dan moet ik alleen wel even weten hoe Bloos
Ik kan helaas niet rijden met trailer en heb ook geen auto met trekhaak en ook geen trailer. Dus dan zou ik vervoer en een vervoerder moeten regelen. Zou dat te doen zijn om onder de man naar je toe te komen. Paard kan veel hebben.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:20

Famke, lijkt wel of ze op rust staat. En ze kunnen niets vinden in Utrecht, vreemd.
Heb je wel eens een osteopaat laten kijken?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:27

Famke_93
Ja ik Baron en Llano hadden er ook last van
bij Llano kwam het door dat ie in het sloot had gelegen en dat de brandweer eruit moest trekken wat niet 123 lukte.
en laatst Baron omdat ie een speel bal onder hem kreeg en erover heen struikelde.
zat zijn heup naast het Si gewricht.
iemand was zo leuk om de bal richtig Baron te schoppen zodat het onder hem kwam en Baron in Paniek raakte en zo over de bal heen kukkelde. Boos!

We zijn naar het praktijk van Erik laarakker geweest in Utrecht.
en alle 2 lopen nu heerlijk recht en geen last meer van hun heupen.

Ik zou deze praktijd echt aan raden ik heb er goede ervaringen mee en me paarden zijn er echt vooruit op gegaan.
Baron was toen ik hem kocht een angstig banging paardje met hoop lichaams klachten en zijn kaak stond scheef.
Baron is een paardje met een rugzakje op die naar nederland is gekomen.
ik was in Utrecht en Baron werd behandeld nou je wil niet weten wat er allemaal uit kwam.
Scheve kaak en wat wervels in zijn rug en hals en heup stond ook scheef.
Wormen ondanks ik hem nog had ontwormd.
zware maagzweren blindedarmontstekking enz enz.
Na de behandeling en op medicijnen is Baron 1000x opgeknapt en is meer zich zelf geworden meer hengst met praatjes die goed in zijn velletje zit.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 20-03-08 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:29

spokie79 schreef:
Heidi, ik sta in Zoetermeer tegen het Balijbos aan. Dus eventueel kan ik via het Balij naar je toekomen. Dan moet ik alleen wel even weten hoe Bloos
Ik kan helaas niet rijden met trailer en heb ook geen auto met trekhaak en ook geen trailer. Dus dan zou ik vervoer en een vervoerder moeten regelen. Zou dat te doen zijn om onder de man naar je toe te komen. Paard kan veel hebben.

ja leuk als je de weg vind hebben we een leuke rit samen Haha!
en Ik kan ook een keer in zoetermeer afspreken bij die golf banen
Haha!
Balijbos weet ik niet gelijk tevinden Bloos
Laatst bijgewerkt door Machonito op 20-03-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:29

heidi: Het is zeker leuk hier.
Dat vijfde been hebben ze niet voor niks Knipoog gewoon mee laten lopen!

Famke: Het lijkt inderdaad of ze op rust staat, ik heb dr verder geen verstand van, ben benieuwd!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:36

Ach Baron doet alleen maar stoer met zijn 5 de been Haha!
Hij denkt gewoon dat ie knap is maar weet begod niet wat ie ermee wil Tong uitsteken
Hij staat gewoon naast 2 merries op stal en 1 ervan heeft ie gewoon neus contakt. Haha!