[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:29

en der was een meisje en die kwam een Kur op muziek doen op een Gelderse... en toen zag ik wel dat Sjors echt een Gelderse bouw heeft Lachen... Niet meer van het " oude" type, maar hoog op de benen en wat eleganter Tong uitsteken echt helemaal Superrrr gaaf
Zag mezelf dat ook wel doen hoor hahaha met mijn kleintje daar rijden Tong uitsteken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:35

en wanneer is iedereen hier met de barokke paarden in aanraking gekomen en hoe?

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:37

Hmmm!! Eigenlijk viel ik altijd wel op de Grote Zware paarden.. op de manege al *reed daar altijd een Gelderse ruin* en nu natuurlijk met Sjors Lachen

En heb voor Sjors heel erg getwijfeld of ik niet een WelshCob wilde Tong uitsteken

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:41

Hai,
Ben Marjan, 19 jaar en ben in het het bezit van Douwe een 5 jarige ruin van Maiko.
Ben op mijn 12e in aanraking gekomen met Friezen, ging werken op een fokkerij en kocht toen ik 15 was dan ook mijn eerste Friese paard; Harrit.
Is ster geworden afgelopen jaar op de keuring maar Hem heb ik helaas moeten verkopen toen hij 4 jaar was en na een paar maand kocht ik Douwe.
Ben ontzettend gek van dit mooie ras, het heeft wat en het trekt me ook behoorlijk aan!
haha leuk topic deze!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:41

jeetje op mijn 4e jaar boekje van de sint gekregen ..met mo paardjes erin ..

mijn 1e echte verzorgpaard (ipv pony) was een gefokte gelder
klein dochter van duc de normandie
stond va 2jr naast de wagen (uiteindelijk voor en ook de ploeg etc etc ) was een merrie van 183 hoog en 1 brok spier
lange maar vooral weelderige manen en staart
mijn eerste echte grote liefde Bloos

mijn paps gaat al de dia's op disc zetten dus hoop binnen kort een foto te kunnen laten afdrukken van der , in die tijd maakte mijn pa alleen dias nooit fotos en er werden er niet zoveel gemaakt

was echt een unicum als ze op een wedstrijd kwamen kijken ..
heb dus van deze merrie slechts een sta voor de deur foto (geloof ik..)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:42

Dank jullie voor het welkom heten!

Ik ben met rijden begonnen toen ik 7 was, vanaf een jaar of 12 iedere dag op de manege te vinden en vanaf 14 kreeg ik mijn eerste eigen verzorgpaard. Maar daar mocht ik maar heel af en toe mee rijden, de eigenaar wist alles beter terwijl hij er (achteraf gezien) de ballen verstand van had. In die tijd ook een vriendin leren kennen met 2 eigen pony's, maar dat waren ook al van die brave! Lekker samen op buitenrit en springen enzo Lachen Ook nog een haflinger gereden, toen ik 16 was, van 1.59! Die was wel zo gek als een deur, is me 1x tijdens het opstijgen ontsnapt en de tennishal binnen gedenderd! Oeps! Bloos Maar verder was ik altijd een heel lief pennymeisje zonder wilde pony's... En nog ben ik een pennymeisje hoor! Bedoel mijn stoere friese euh... ruin die steigert wel op commando en ik kleed hem altijd mooi in knaproze aan! *LOL*

Ben trouwens gisteren op paard en koets geweest, erg leuk, vooral het stuntwerk. Vond de demo tijdens Albert West op zich leuk opgezet, alleen jammer dat de barokjes Albert doodeng vonden en Albert vond dat hij niet eng was. Ging een paar keer bijna mis omdat de Amazones die paarden maar in zijn richting bleven drijven en Albert er iedere keer recht op af liep Rolleyes Maar verder echt super leuk!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:50

paard en koets was leuk verneem ik uit verschillende topics..
misschien ga ik er ook ooit eens heen

welkom mara 1 (sorrie had je berischtje gemist ..tegelijkertijd gepost)

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:55

Ja welkom Mara1

Ja hoor Paard en koets was erg leuk...
vond de show van " het paniek vrije paard" ook wel erg leuk met de 2 shires erbij.. echt hele stoere beesten Lachen

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:58

Tjeetje

Ik was zo lang aan het lezen en foto's aan het kijken dat ik er weer uitgeknikkerd was, hihi moest ik weer opnieuw inloggen. (hihi kan ook wat over het tempo van mijn lezen zeggen) maar goed wat gaat het hier hard moet even bij houden waar ik gebleven ben want ik begin iedere keer weer vooraan.

DinkeyGirl twister is redelijk dubbel het is een geval apart, wel lief hoor, maar naast zijn spikkels, zwaait hij met zijn hoofd, doet hij rare dingen zoals de hoefsmid op tillen, met de mestvork jojo-en kasten laten vliegen, en deuren open maken, touwen lospeuteren en als je dan denkt aaaa ik doe er antibijt op pelt hij zijn halster van zijn hoofd. verder heeft hij altijd het idee dat hij leuk Clown moet zijn en das soms heel vermoeiend. Haha! Knipoog

Verder ben ik met 5 jaar begonnen met rijden op een shetje bij de boer, moest wel zonder zadel want dat was er niet. heb daar een leuke tijd gehad.

verder ben ik met het barokke in aanraking gekomen al jaren geleden, helaas weet ik tot op de dag van vandaag nog niet wat voor een paard dat is geweest Ach gut , maar dat was me een kanjer, alles klopte kleur, bouw, achterhand, nek, borst. Vingers aflikken

in iedergeval welkom voor iedereen en ik moet zeggen dat ik het laatste half uur erg veel leuke paarden heb gezien. ga nog maar eens proberen een foto te plaatsen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:13

mara1 schreef:
Hai,
Ben Marjan, 19 jaar en ben in het het bezit van Douwe een 5 jarige ruin van Maiko.
Ben op mijn 12e in aanraking gekomen met Friezen, ging werken op een fokkerij en kocht toen ik 15 was dan ook mijn eerste Friese paard; Harrit.
Is ster geworden afgelopen jaar op de keuring maar Hem heb ik helaas moeten verkopen toen hij 4 jaar was en na een paar maand kocht ik Douwe.
Ben ontzettend gek van dit mooie ras, het heeft wat en het trekt me ook behoorlijk aan!
haha leuk topic deze!!

heej wat leuk, nog een Maiko! Haha!

welkom Lachen

barokjes ben ik eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren dol op, maar ik was echt om nadat ik de 2 anda's van een stalgenootje mocht rijden en verzorgen toen zij op vakantie ging. Die paarden met stuurbekrachtiging, dat temperament, dat koele in dat koppie, heeeeerlijk! toen was ik dus officieel verkocht Haha! Ik wil(de) dus eigenlijk een anda, omdat ik qua friezen een heel precieze smaak heb van wat ik mooi vind en wat niet, het moet echt goed barok zijn, die iele hoogbenige friezen zijn niet mijn smaak Bloos . Een veulen was ook niet echt de planning, maar toen Femke me dat aanbod deed kon ik gewoon niet weigeren, dat was gewoon een buitenkansje, te meer omdat Friesje en Wessel echt helemaal mijn type paard zijn Lachen

Een mooie gelder vind ik ook helemaal geweldig, ik heb een enorm zwak voor vosblesjes, zeker met witte voetjes, dus moet zeggen dat ik Sjors ook zwaar aantrekkelijk vind Haha!

leuk topic dit, loopt lekker Haha!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:05

Tuurlijk is George aantrekkelijk Tong uitsteken hahahaha
Grapje hoor Bianc... maar dat begrijp je wel toch Knipoog

Loopt indd lekker.. Je kan het bijna niet bijhouden... als je ff een middagje weg gaat moet je gelijk 2blz bijlezen Lachen

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:42

Ik ben tussen de paarden opgegroeid, mijn vader en broer hadden paarden. Ik wou alleen nooit rijden, ik vond het maar eng. Durfde bijna geen eens een paard te aaien. Maar alles thuis was paard.

Tot op een dag dat de instructeur van mijn vader en broer bij ons kwam met een klein bol harig ding. Nou die was dan voor mij. Het was een uit de kluiten gewassen kruising shet x onbekend, een valkje. En zij kwam bij ons op stal te staan, iedere dag ging ik even bij de pony kijken en langzaam aan durfde ik haar te aaien. Iets later durfde ik zelfs bij haar in de stal te komen en te poetsen. Maar rijden, mij niet gezien. Er kwam een zadel en hoofdstel, leuk maar ze moesten niet denken dat ik ging rijden. De pony werd wel steeds leuker en durfde haar ook al in de wei te zetten. Zo werd het toch wel een beetje een dagritueel, pony voeren, in en uit de wei en poetsen. Op een dag was de instructeur er weer en vroeg of ik niet een keer op de pony wilde zitten. NEE, was dan ook meteen duidelijk mijn antwoord. Zo ging het wel een half jaar door, totdat ik besloot om het toch maar eens te proberen. Dus samen met de instructeur aan de gang. Na veel wikken en wegen zat ik er dus toch eindelijk een keer op en wat gebeurd er. Komt mijn vader met zijn paard de bak in en gaat er vrolijk tussen door rijden. Nou ik dacht dat dat grote paard mij en de pony niet zou zien en mijn vader leek wel een reus op dat grote paard en ik voelde mij zo klein. Ik was zo boos op mijn vader dat ik van alles aan het roepen was. De instructeur mij weer gekalmeerd en mijn vader verzocht de bak te verlaten. MMhhhh, het was toch eigenlijk best wel leuk zo op de pony. Nou en toen ben ik begonnen met lessen. Begon het steeds leuker te vinden en de pony en ik waren onafscheidelijk. Daar is mijn paardenvirus begonnen. Maar dat het mijn grootste droom was nee, kan mij nu niet meer voorstellen dat ik het toen zo eng vond.

Ja en met het barokke paard ben ik sinds 2004 in aanraking gekomen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:50

Ik vond anda's en lusi's en lipi's altijd verschrikkelijke beesten Bloos Bloos Bloos

Ik vond ze altijd lelijk van bouw en veel hadden echt een ontzettend ramshoofd. Zoals ik al schreef vond ik dat paard op Paard 2000 heel gaaf, maar wist toen nog niet dat dat een anda was. Pas door mijn verhuizing naar Spanje (ivm het werk van mijn vriend) kwam ik met verschillende types anda in aanraking.

Ik was eigenlijk op zoek naar een stal voor Dink, die wilde ik daar misschien ook naartoe laten komen. Ik vond via via Rancho de Cherokee, de stal waar ik Suevo gekocht heb en waar ik hem ben blijven stallen. Het was een fokkerij, trainings- en pensionstal maar ook een handelsstal. De eerste dag dat wij daar waren werd ik aan alle paarden voorgesteld. Suevo was toen net 2 dagen daar, hij was vanuit Sevilla overgebracht naar Benidorm om daar verkocht te worden. Ik viel gelijk voor hem (ben nooit echt een schimmel liefhebber geweest, sorry jongens! Maar sommige schimmels hebben toch wel wat Knipoog ) maar deed toen niet veel meer, dan hem een beetje kwijlend aangapen als hij los werd gezet in de siesta Haha! Als een rasechte penny kroop ik bij hem in de stal om hem te knuffelen en te poetsen Haha!
Het was helemaal niet de planning er een paard bij te nemen dus daar stond ik nooit bij stil, ik wist ook dat hij voor de verkoop was maar hij bleef door mijn hoofd spoken. Hij was altijd ontzettend nerveus en angstig maar leek zich bij mij wel op zn gemak te voelen.
Ondertussen ging ik paarden rijden voor de eigenaar van Rancho de Cherokee, eerst de verkoop paarden maar al snel de jonkies. Het viel mij vooral op hoe gevoelig en werkwillig deze paarden waren. Uiteindelijk stelde mijn vriend voor om eens te gaan vragen was Suevo moest kosten, zodat Dinkey in NL kon blijven, en ook omdat hij merkte hoe gek ik van Suevo was. De prijs was veel en veel te hoog, we dachten bijna dat ze een nulletje te veel noemden haha Lachen
In November moest ik terug naar NL voor tentamens van de Uni. Ik heb afscheidsfoto's genomen met het idee dat hij, als ik terug kwam, wel weg zou zijn. Maar niets was minder waar, want toen ik terug kwam keek zijn lieve hoofdje me aan toen ik het hoekje van de stal omkwam Lovers
De eigenaar van Rancho de Cherokee zag wel dat ik serieus met paarden bezig was, en vroeg of wij nog interesse hadden in Suevo omdat er iemand uit Granada een bedrag had geboden op hem. Ik zei dat hij eerst minimaal de prijs moest halveren, dan konden we praten. Na een stevige onderhandeling zijn we op een prijs uitgekomen, die net over de grens heen lag, die mijn vriend en ik geteld hadden. Samen gingen we in Suevo's stal om te overleggen. Suevo was altijd erg druk en een beetje wild, en mijn vriend had eigenlijk liever dat ik een van de fokmerries zou kopen. Maar toen we in de stal stonden, en ik zei dat mijn vriend moest beslissen, legde Suevvie zijn hoofdje op mijn vriends schouder. Hahaha het lijkt echt net een pennyverhaal Haha! Maar daardoor heeft mijn vriend gezegd dat we het zouden doen, anders had ik nu een merrie gehad!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:22

Ik ben echt een beginner zeg... als ik lees dat jullie allemaal al in jullie jonge jeugd aan de paarden waren. Ik heb tot mijn 18de wedstrijden geturnd(gestopt ivm blessures). Pas toen ik 24 was(ben nu 32) ben ik begonnen met paardrijlessen. Daarvoor dus echt nog nooit op een paard gezeten...ja de pony's in Slagharen.... Knipoog

Toen ik mijn huidige vriend kreeg ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaard. ik heb toen een paar weken gereden op frieze hengsten bij een handelsstal in Duitsland (was vlakbij..toen woonde ik een paar honderd meter van de grens af). Maar om elke dag een paar paarden te rijden werdt me teveel. daar had ik geen tijd voor (full time baan).
Toen heb ik vlakbij mijn vriend verzorgpaarden gevonden. Een tinkermerrie die niet werdt gererden. Zij was voor de fok, dus wel elke jaar een lek veulentje Tong uitsteken . Een tinkerruin en een andalusier hengst. De hengst heb ik eerste instantie gereden, dit was een valkje, later de tinker(de andalusier was inmidels verkocht).

Zo ben ik dus bij de andalusier gekomen. Ben nu nog steeds gek van valkjes. Toen ik op zoek ben egaan naar mijn eigen paard....wilde ik dus perse een Andalusier, maar dan geen schimmel...drie keer raden wat ik nu heb...juist een schimmel Haha! Haha! Haha!

inekefrerej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:25

wij hebben ook een gelderse! loopt echt wel fijn dressuur en springt ook wel lekker...
alleen de jury ziet ze meestal niet graag lopen en vind ze "te dik" .... nou zeg...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:53

Jee nou ook mijn verhaal;

zo'n 33 jaar geleden begonnen met paardrijden en dat is nooit meer weggegaan, toen ik het eenmaal onder de knie had waren de makke paarden niets meer voor mij, dus mocht ik de wat pittigere exemplaren Haha!
Uiteindelijk ben ik met mijn ouders naar een eigen paard gaan kijken en we kwamen uit bij Wietje; een vosruin van 2.5 jaar oud van Heidelberg (Ladykiller) dat paard heeft mij leren rijden zeg, want dat was geen makkie... hij was er een van een 2-ling en was kwa omgang erg met kinderen begaan, hoe wild hij ook was, zette een kind op zijn rug en hij deed geen stap meer verkeerd, bij onderlinge wedstrijden was het ook altijd Wietje die de punten binnenhaalde met een pukkie op zijn rug (bij een ervaren ruiter/amazone dus ECHT NIET he...) Clown
Ik heb gesprongen met hem, SGW gereden en veel buitenritten gemaakt, de dressuur was niet zijn ding en dat liet hij mij duidelijk merken.
De jaren verstreken en Wietje werd ouder en ouder tot hij op bijna 20-jarige leeftijd niet meer verder kon door hoefbevangenheid veroorzaakt door cushing.. 18 jaar lang was hij een vast deel van mijn leven, ik had voor hem gekozen en alhoewel er vele andere paarden makkelijker zouden zijn geweest heb ik altijd vastgehouden; hij gaat niet weg... tot die dag 10 april 2000 er een einde kwam aan ons verbond.

Al het grootste deel van mijn paarden-leven was ik gek op die Spaanse paarden, mijn ouders wonen altijd een groot gedeelte van het jaar in spanje dus ik werd daar als meisje maar wat vaak geconfronteerd met die sprookjes paarden, het importeren was onmogelijk toen nog en ik was daar ook nog niet aan toe.
Toen Wietje er niet meer was en ik wat geld kreeg van mijn werkgever vanwege een overplaatsing wilde ik toch weer langzaamaan gaan kijken voor een paard, het was inmiddels 6 maanden later en het begon te kriebelen, maar ik vond het niet, elke keer als ik dan weer een film keek waar de Lusitano's of Andalusiers in gebruikt werden zat ik; OHHHHH kijk dannnnnn!!!!! mijn beste vriend zei op een gegeven moment; Cloor waarom ga je niet achter je droompaard aan....
En daar zag ik wel wat in en begon mijn zoektocht die uiteindelijk resulteerde in Piropo..die ik in januari 2001 kocht maar die vanwege MKZ niet vervoerd mocht worden Boos!

Het aparte was nog; Piropo zou 10 april 2001 aankomen.. precies een jaar later dan mijn Wietje was overleden en dat vond ik heel wrang.. maar de transporteur belde en vroeg of ik het erg zou vinden als hij 2 dagen later zou aankomen.... het werd dus 12 april Knipoog

Wat ik doe kwa rijden heb ik hiervoor al ergens geschreven geloof ik,

Verder heb ik dan sinds een maandje Alegra, Alegra is een spaanse dame die een ongeluk heeft gehad in Spanje en daardoor een scheefstaand bekken heeft (van voren naar achter scheef) en nu 4 weken lang behandeld is waardoor ze al enorm vooruitgegaan is, ze loopt apart maar heeft geen pijn, rent, springt en bokt als geen ander en is gister naar de opfok gegaan... over een tijdje zien we wel weer of ze nog verder behandeld gaat worden, dat ligt helemaal aan haar spiergroei.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:53

morge dames

welkom inekefrerej zou zeggen stel je even voor ..

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:42

Goedemorgen weer!!!
Heeeee Marjan, ook hier??? Laat snel foots van Douwe zien joh! Tong uitsteken

Leuk om te lezen hoe iedereen is begonnen met rijden en bij de barokke paarden terecht is gekomen!
Ik ben op m'n achtste begonnen met shet-rijden (het was geloof ik niet echt paardrijden...). Ontzettend eigenwijs ding, wat je steeds op dezelfde plek eraf gooide en dan zelf maar vast richting huis ging. Ik heb echt járen op Erika gereden, totdat ze "verkocht" werd. Kweet nu dat het anders was, maar goed.
Toen ben ik bij een boertje op de pony's gaan rijden. Hij had altijd pony's voor de handel, dus meestal werden ze verkocht op het moment dat het een beetje lekker ging. Wel jammer, zo ben ik idd ook nooit echt verder gekomen.
Toen ik een jaar of 12 was kreeg ik van mijn ouders een 10-rittenkaart voor de manege hier in de buurt. Zij hadden eigenlijk alleen paarden, dus dat ging ook niet echt handig. Na die 10 lessen moest ik daar stoppen, omdat het gewoon té duur was. Daarbij hadden mijn ouders niets met paarden; volgens hen kon ik net zo goed een verzorgpony hebben.

Toen ik fulltime ging werken, heb ik van m'n allereerste salaris een pony gekocht. Jasper, een 2,5 jarige ruin zonder papier. Hártstikke leuk dier dat ik zelf heb ingereden. Helaas bleef hij toch iets te klein, dus heb ik hem verkocht. Ik vraag me nog steeds af waar hij nu is en hoe het met hem gaat....
Na Jasper kwam Ritana; een 2-jarige koffievos merrie. Haar heb ik ook zelf ingereden, ging súper! Alleen na een half jaar ging de knop om, ze kreeg echt rare dingen; zichzelf achterover laten vallen, tegen de bakrand aanlopen.... Ik werd echt bang van haar. Verdrietig Na heel lang denken de knoop doorgehakt; Ritana werd verkocht. Als ik haar had gehouden, was ik vast gestopt met rijden.
Ik ben toen gevraagd om Harmen te gaan rijden, een friese hengst. Ehmmm... een hengst??? Ikke??? Maar toch geprobeerd en het ging súper! Wat een verademing; gewoon een lekker ongecompliceerd paard wat koel in z'n hoofd blijft. En toen was ik dus helemaal verknocht aan de fries.
Zelf op zoek gegaan naar mijn eigen friesje. Ik wist precies wat ik wilde; een ruin van een jaar of 5 die goed onder het zadel was gereden. En kwam terug met........ Aukje! Clown Een 10-jarige drachtige merrie met zomereczeem die voornamelijk voor de wagen was gebruikt en als fokmerrie dienst deed.
Tja..... soms word je zomaar verliefd. Lovers Hihi, en dat terwijl ze eigenlijk hartstikke lelijk was toen ik haar kocht. Bloos Maar zooooo lief! Gos, dat dier heeft een hart van goud.
Dit was dus eigenlijk mijn verhaal in het kort. Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:04

Hallo ik ontdek het topic nu pas?!!
Hoe is aan mijn Lipizzaner gekomen ben? Tja ik ging vroeger altijd met mijn ouders naar Oostenrijk op vakantie en die spaanse rijschool dat bleef toch wel geweldig! Ik vond die paarden echt heel mooi. Toen bleek er in de buurt in Nederland een fokkerij te zitten waar je op zulke paarden les kon nemen destijds! Dat wilde ik natuurlijk wel en zo ben ik begonnen met lessen op Lipizzaners. Dat groeide uit tot dat ik daar zo'n beetje dagelijks kwam en ik uiteindelijk het paard van mijn dromen kon kopen en die staat dus nu elke dag trouw op me te wachten.

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:14

Ohhhh neeeee hè!!! Heb je Regine ook alweer. Frusty

Nagelbijten / Gniffelen *LOL* Knipoog
Haiiiiiii!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:42

Haaaaaj!! hahaha ja viel te verwachten he Angela!! Clown
alles goed met je zwarte parel?

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:08

Tja, was idd wel voorspelbaar. Knipoog

Jaaa, met Auk gaat het súper! Ze heeft het ontzettend naar haar zin op de Flierenberg en we genieten nog iedere dag van die geweldige omgeving daar! Ze zit ook hartstikke goed in haar vel nu.
En met jou en Cap?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:25

Ik ben in contact gekomen met de barokke paarden doordat ik op zoek was naar een verzorgpaardje. Toen mocht ik zo'n ponytje rijden (een venijn Haha! maar wel redelijk braaf). Die pony werd toen verkocht en mocht ik op de fries van die man. Eerst enkel voor bosritten enzo! Ik voelde me machtig hoor als dertienjarig redelijk klein meisje op zo een groot zwart paard in volle galop over het bospad! Daar heb ik imens van genoten. Later heb ik met die fries dan ook dressuurlessen gevolgd maar dat ging niet zo goed. HEt was echt een oud type fries en hij had moeilijkheden om te galoperen op een volte. Rechtdoor ging wel maar bochten zorgde wel eens voor problemen Haha! Daarom kreeg ik iets later van die man een ander paard (gwn bwp) mee voor men dressuurlessen.
Later ben ik daar gestopt en bij andere mensen paarden gaan rijden. Dit was meer springen en zeer weinig dressuur. Daarom was ik deze zomer dus op zoek naar een groot zwart springpaard Haha! en het is een klein wit paardje geworden! Maar ben er dolblij mee! Zijn karakter past gewoon perfect met het mijne!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:29

Angela77: Jij doet toch ook voetballen met die van jou?

Ik was namelijk gister bij Paard en Koets.. en daar waren ze met een clinc bezig over " het paniek vrije paard" was wel grappig en daar gingen ze ook voetballen... echt te grappig om te zien.. en daar hadden ze dus eht een ponyvoetbal-bal maar die was GROOT die pony, fries en tinker die mee deden waren bijna kleiner.. alleen voor die 2 Shires die er waren *van ShireHorses * die waren groot genoeg... maar het was wel leuk om zo te zien Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:31

Hallo iedereen, ik wil me ook even melden hier. In het andere topic vond ik het absoluut niet meer fijn dus kom ik hier gezellig meepraten.

Met Esperanto en mij gaat het heel goed, we gaan deze winter proberen een proef hoger te starten op wedstrijd en hopelijk valt het wat mee.
Nu zal ik eerst eens wat gaan bijlezen hier.