... Niet meer van het " oude" type, maar hoog op de benen en wat eleganter
echt helemaal Superrrr gaaf Zag mezelf dat ook wel doen hoor hahaha met mijn kleintje daar rijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... Niet meer van het " oude" type, maar hoog op de benen en wat eleganter
echt helemaal Superrrr gaaf

Ook nog een haflinger gereden, toen ik 16 was, van 1.59! Die was wel zo gek als een deur, is me 1x tijdens het opstijgen ontsnapt en de tennishal binnen gedenderd! Oeps!
Maar verder was ik altijd een heel lief pennymeisje zonder wilde pony's... En nog ben ik een pennymeisje hoor! Bedoel mijn stoere friese euh... ruin die steigert wel op commando en ik kleed hem altijd mooi in knaproze aan! 
Maar verder echt super leuk!!!
moet zijn en das soms heel vermoeiend.
, maar dat was me een kanjer, alles klopte kleur, bouw, achterhand, nek, borst.
mara1 schreef:Hai,
Ben Marjan, 19 jaar en ben in het het bezit van Douwe een 5 jarige ruin van Maiko.
Ben op mijn 12e in aanraking gekomen met Friezen, ging werken op een fokkerij en kocht toen ik 15 was dan ook mijn eerste Friese paard; Harrit.
Is ster geworden afgelopen jaar op de keuring maar Hem heb ik helaas moeten verkopen toen hij 4 jaar was en na een paar maand kocht ik Douwe.
Ben ontzettend gek van dit mooie ras, het heeft wat en het trekt me ook behoorlijk aan!
haha leuk topic deze!!

Ik wil(de) dus eigenlijk een anda, omdat ik qua friezen een heel precieze smaak heb van wat ik mooi vind en wat niet, het moet echt goed barok zijn, die iele hoogbenige friezen zijn niet mijn smaak
. Een veulen was ook niet echt de planning, maar toen Femke me dat aanbod deed kon ik gewoon niet weigeren, dat was gewoon een buitenkansje, te meer omdat Friesje en Wessel echt helemaal mijn type paard zijn 
hahahaha
) maar deed toen niet veel meer, dan hem een beetje kwijlend aangapen als hij los werd gezet in de siesta
Als een rasechte penny kroop ik bij hem in de stal om hem te knuffelen en te poetsen 

Maar daardoor heeft mijn vriend gezegd dat we het zouden doen, anders had ik nu een merrie gehad! 
. Een tinkerruin en een andalusier hengst. De hengst heb ik eerste instantie gereden, dit was een valkje, later de tinker(de andalusier was inmidels verkocht).
Na heel lang denken de knoop doorgehakt; Ritana werd verkocht. Als ik haar had gehouden, was ik vast gestopt met rijden.
Een 10-jarige drachtige merrie met zomereczeem die voornamelijk voor de wagen was gebruikt en als fokmerrie dienst deed.
Hihi, en dat terwijl ze eigenlijk hartstikke lelijk was toen ik haar kocht.
Maar zooooo lief! Gos, dat dier heeft een hart van goud.

maar wel redelijk braaf). Die pony werd toen verkocht en mocht ik op de fries van die man. Eerst enkel voor bosritten enzo! Ik voelde me machtig hoor als dertienjarig redelijk klein meisje op zo een groot zwart paard in volle galop over het bospad! Daar heb ik imens van genoten. Later heb ik met die fries dan ook dressuurlessen gevolgd maar dat ging niet zo goed. HEt was echt een oud type fries en hij had moeilijkheden om te galoperen op een volte. Rechtdoor ging wel maar bochten zorgde wel eens voor problemen
Daarom kreeg ik iets later van die man een ander paard (gwn bwp) mee voor men dressuurlessen.
en het is een klein wit paardje geworden! Maar ben er dolblij mee! Zijn karakter past gewoon perfect met het mijne!