Tja dat is het dilemma, aan de ene kant wil je de paarden een beter leven geven, maar je kan ook niet de zwaar verwaarloosde gevallen naar Europa brengen. Maar ook de paarden die hier wel goed verzorgd worden zouden volgens mij erg genieten van een leven met regelmatig weidegang en contact met soortgenootjes, dat is hier namelijk echt een zeldzaamheid.
Leuk de link foto's van het kamioenschap! Ga er even voor zitten
het zijn er nogal wat!Is er trouwens nog iemand naar het Berbertreffen van het VFZB geweest?
Ik heb foto's van Darius onder het zadel in de bak, zal kijken of ik een een paar foto's kan plaatsen. Het was de eerste keer dat ik hem in de bak reed, maar hij deed het erg fijn!
. 
ze staat nog lekker in de bergweiden te genieten. Op dit moment ben ik transport aan het regelen (hoogstwaarschijnlijk professioneel, alleen nog even uitzoeken welke maatschappij het beste/gunstigste is). Dus binnenkort weet ik hopelijk wanneer ze naar Nederland komt. Ik kan niet wachten
Klopt het nou dat de enige Nederlandse fokker er ook mee ophoud?
gooi er maar gelijk nog een paar foto's achteraan dan

in een weiland kan het weer modderig worden he! Ja gezien de kleuren in de familie was de kans toch al groot dat ze schimmel zou worden natuurlijk. Ik wil ook nog eens een schimmel!
Tja ik ben het helemaal met je eens, als je de feiten op een rij is er gewoon iets mis. Inderdaad, als ze zo overtuigd zijn van de superieuriteit van hun eigen paarden, dan zouden ze toch ook gewoon kunnen vertrouwen op een onafhankelijke jury. Dat er nu zoveel fokkers zijn die hierdoor niet eens meer naar een kampioenschap toe willen omdat ze al weten dat ze toch geen enkele kans maken is toch erg triest. Het ras is al zo weinig vertegenwoordigd in Europa en zo valt het Berberwereldje alleen nog maar meer uit elkaar

Was er echt eentje naar mijn smaak... zou er zelfs de kleur willen bijnemen, hoewel ik absoluut geen schimmel wil eigenlijk.