Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lusitana schreef:Dat je dan zelfs met de uitleg het toch nog verkeerd interpreteert, komt waarschijnlijk omdat je erg bevooroordeeld bent.
Nogmaals:Als het pijnloos ging, en dat is zo bij bloedloos, waar klitteband wordt gebruikt, is het werk van de stierenvechter nog exact hetzelfde. Het gaat ze niet om pijnigen (als dat al aan de orde is) maar om het plaatsen op een bepaalde plek, op een bepaalde manier. Dat wordt beoordeeld.
Guzzista schreef:Ik wil me niet moeien, maar na het lezen van Lusitana haar relaas, vind ik stiervengevechten in Portugal plots veel minder wreed dan de dwaze jumpings en eventings waar ik vroeger tot m'n grote schande ook nog aan deelgenomen heb.
Man man, wat ik gehoord en gezien heb van wanpraktijken, ik word er nog missselijk van als ik eraan denk!!
Allemaal ten koste van de dieren omdat wij ons zo nodig willen amuseren en beter willen presteren dan een ander.
Zaken als kroonkurkjes op de balken spijkeren om paarden ontzag te doen krijgen voor de balken en de benen op te heffen, zuur op de benen van de tegenstander z'n paard gieten zodat die geen concurrentie meer vormt omdat die niet meer kan springen, ontzenuwen zodat ze nog door kunnen springen totdat ze helemaal kapot zijn, paarden die geslegen worden tot ze over de sprong zijn en ze misschien weigeren omdat ze pijn hebben in hun rug of omdat ze het gewoon niet vertrouwen en bang zijn...
Ik zou deze dwaze sport graag opgedoekt zien en al de andere sporten waar dieren misbruikt worden als enig doel om ons plezier te verschaffen.
Ik weet dat dit hier niets te maken heeft met het onderwerp, maar ik zie veel meer schoonheid en passie in die ruiters hun ogen als ze dat stierengevecht rijden dan die dwaze dikke nekken in hun witte broekjes en zwarte vestjes die telkens weer opnieuw het paard dwingen hoger en hoger over stomme balken te huppen tot hun benen ervan kapot gaan.
_Sigrid_ schreef:Guzzista schreef:Ik wil me niet moeien, maar na het lezen van Lusitana haar relaas, vind ik stiervengevechten in Portugal plots veel minder wreed dan de dwaze jumpings en eventings waar ik vroeger tot m'n grote schande ook nog aan deelgenomen heb.
Man man, wat ik gehoord en gezien heb van wanpraktijken, ik word er nog missselijk van als ik eraan denk!!
Allemaal ten koste van de dieren omdat wij ons zo nodig willen amuseren en beter willen presteren dan een ander.
Zaken als kroonkurkjes op de balken spijkeren om paarden ontzag te doen krijgen voor de balken en de benen op te heffen, zuur op de benen van de tegenstander z'n paard gieten zodat die geen concurrentie meer vormt omdat die niet meer kan springen, ontzenuwen zodat ze nog door kunnen springen totdat ze helemaal kapot zijn, paarden die geslegen worden tot ze over de sprong zijn en ze misschien weigeren omdat ze pijn hebben in hun rug of omdat ze het gewoon niet vertrouwen en bang zijn...
Ik zou deze dwaze sport graag opgedoekt zien en al de andere sporten waar dieren misbruikt worden als enig doel om ons plezier te verschaffen.
Ik weet dat dit hier niets te maken heeft met het onderwerp, maar ik zie veel meer schoonheid en passie in die ruiters hun ogen als ze dat stierengevecht rijden dan die dwaze dikke nekken in hun witte broekjes en zwarte vestjes die telkens weer opnieuw het paard dwingen hoger en hoger over stomme balken te huppen tot hun benen ervan kapot gaan.
Ik vind deze redenering dus zo'n onzin. Omdat dat ene niet door beugel kan en óók gewoon gebeurt zou je dat andere ook maar toe moeten staan. Je moet geen andere misstanden misbruiken om dit dierenleed goed te praten!
anneliesdj schreef:Ik vind deze redenering dus zo'n onzin. Omdat dat ene niet door beugel kan en óók gewoon gebeurt zou je dat andere ook maar toe moeten staan. Je moet geen andere misstanden misbruiken om dit dierenleed goed te praten!
Guzzista schreef:De volledige afschaffing van competitie met dieren in het algemeen, onder welke vorm ook. Ik walg van de adoratie voor springruiters, waarvan sommige in mijn ogen niet meer of minder dan dierenmishandelaars zijn.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1021249
Jesser schreef:Kijk weer een persoonlijke aanval, dit nodigt niet uit tot discussieren!
Zitten we in een volwassen wereld of praten we met kinderen?
Een ieder heeft recht op zijn of haar mening, en val elkaar daarom dan ook niet aan.
anneliesdj schreef:Jesser schreef:Kijk weer een persoonlijke aanval, dit nodigt niet uit tot discussieren!
Zitten we in een volwassen wereld of praten we met kinderen?
Een ieder heeft recht op zijn of haar mening, en val elkaar daarom dan ook niet aan.
Mijn reactie is helemaal geen persoonlijke aanval, ik zeg alleen dat ik de reactie sneu vind omdat het ten eerste niets met het onderwerp te maken heeft en ten tweede niet objectief is.
?
Citaat:Het zijn de mensen die de fabeltjes geloven en eigen fantasieen er over hebben, die zo fel tegen zijn.
Heb met Spanjaard in huis gezeten, zijn ogen glommen mbt deze sadistische vorm van bedrijvigheid.
detour schreef:Da's idd een goeie, Ninx, ik heb Polopaarden gezien die uit Spanje kwamen, broodmager (kregen geen eten meer vanaf het moment dat de koop rond was tot ze in Nl kwamen, echt geschift) en een aantal waren kopschuw en hadden singeldwang.
Dan vraag je je toch af, hoe dat kan..
detour schreef:Tuurlijk niet inderdaad.
Ik geloof dat ook niet. het is onwijs onnatuurlijk voor die dieren, ze worden opgenaaid, er is pijn, angst, adrenaline, nee hoor, wat dat voor fun is, geen idee.