Citaat:Bedoel je dat dit paard een kruising is tussen een Quarter en Andalusier?? Kun je me daar dan eens meer over vertellen? Prachtig paard indeed maar verder van de rest weerzinwekkend gedoe op dat filmpje (alhoewel sommige dieren bij ons niet veel beter behandeld worden).
Ik dacht dat ook dat Quarters afgeleid waren van Iberische rassen, maar onze hedendaagse Quarters hebben daar naar ik vernomen heb bijna niets meer mee te maken. Mijn idee is dat oude Mustang types nog Iberisch bloed in de anderen hebben en Quarters vooral kruisingen zijn met Mustangs en Volbloeds en zelfs (heb ik me laten wijsmaken, weet dus niet of dit waar is) koudbloeden om 'cooler' karakter te verkrijgen. Misschien niet zo gek dan mijn idee om een Quarter te kruisen met een Iberisch paard...staat het veulen dan hopelijk niet meer zo afschuwelijk overbouwd meer langs achter, en krijgt het zo een betere morfologische structuur van het lichaam. Zoals sommige Quarters overbouwd staan met veel te zware spieren op die fijne voetjes, da's gewoon vragen om problemen besef ik nu tot m'n scha en schande
Paard op filmpje is Merlin een van de bekenste stierenvechterspaarden in Spanje dit paard is van Pablo Hermoso en kan verzekeren dat dit paard behandelt en verzorgt wordt als een koning.
Gefokt door Peralta die inderdaad met quartes fokt maar meer lusitano bloed gebruikt dan PRE (die zijn sterker en zeker voor het stierenvechten)
Kennis heeft ook Peraltas voor verkoop hier een voorbeeld is ook kruising quarterhorse/luso en dit zijn vast geen goedkope beestjes.

: