Sommigen vonden dit veel maar ik vond hem het wel waard.Ik achteraf ook wel.
Youri heeft ook geen papier.Maar ach dat maakt hem niet minder leuk hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
friesiszwart schreef:een fries zonder papieren is GEEN fries dus dan koop je gewoon een zwart paard (met welliswaar een friese afstamming). Ik denk dat de prijs normaal is conform andere veulens van paardenrassen. Een fries veulen (met stamboekpapier) zijn te koop vanaf circa 2000,00 euro denk ik. Dit komt dat een dekking met papieren vele malen hoger is (ik heb zelf bijv. een veulen van Sape daarbij waaren de kosten van dekking, medische kosten, stallingskosten hengstenhouder en afdracht stamboek boven de 2.000,00 euro) dus dan heb je als snel hogere kosten. Indien je een fries wilt raad ik je aan eerst te gaan kijken welke fries je mooi vindt: luxe fries, barokke fries, tuigtypisch of dressuurtypisch. Dan gaan zoeken naar het juiste paard. Mocht je informatie willen kun je mij contacten. Dan wil ik je wel nader informeren omtrent types en afstammelingen.
oOoKellyoOo schreef:Een fries is een fries met of zonder papier, dat is het ras, met papier zeg je al stamboek merrie of stamboek hengst
JulieDR schreef:Ik weet dat een veulen mét papieren minstens 1500 gaat kosten, en aangezien die papieren toch belangrijk zijn.. 1000euro, 1250 max. ..
Maar als je verliefd bent, nja, dan komt het op geen eurootje .. Laat je niet "in 't zak zetten" hoor!
blizzard2000 schreef:Zelf zou ik tussen de 1000 en 1250 voor een Fries veulen zonder papieren betalen. Vanaf de 1500 euro heb je er 1 met papier