Prijs fries hengst veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Re: Prijs fries hengst veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:29

Ik heb voor Youri 1450 betaald.Hij was toen net 1 en nog hengst.
Sommigen vonden dit veel maar ik vond hem het wel waard.Ik achteraf ook wel.
Youri heeft ook geen papier.Maar ach dat maakt hem niet minder leuk hoor Knipoog

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 22:08

Jenna. Ik ben met je eens dat een paard er zonder papier er niet minder leuk om wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:01

Aangezien je dus niet weet of het een zuivere Fries is, is 1000 wel de max. Je weet niet wat voor bloed er verder in zit en dan is er ook weinig te zeggen over karaktereigenschappen.
Dus zeker niet hoger gaan dan 1000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:03

Ik heb even in je profiel gespiekt en gezien dat je hem al hebt aagenkocht, mogen we weten wat je er uiteindelijk voor hebt betaald?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:11

Heb ook even in je profiel gespiekt.... Als dat inderdaad het veulen is, vind ik hem niet tegen vallen! Ook ik ben wel benieuwd wat je ervoor betaald hebt...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:24

friesiszwart schreef:
een fries zonder papieren is GEEN fries dus dan koop je gewoon een zwart paard (met welliswaar een friese afstamming). Ik denk dat de prijs normaal is conform andere veulens van paardenrassen. Een fries veulen (met stamboekpapier) zijn te koop vanaf circa 2000,00 euro denk ik. Dit komt dat een dekking met papieren vele malen hoger is (ik heb zelf bijv. een veulen van Sape daarbij waaren de kosten van dekking, medische kosten, stallingskosten hengstenhouder en afdracht stamboek boven de 2.000,00 euro) dus dan heb je als snel hogere kosten. Indien je een fries wilt raad ik je aan eerst te gaan kijken welke fries je mooi vindt: luxe fries, barokke fries, tuigtypisch of dressuurtypisch. Dan gaan zoeken naar het juiste paard. Mocht je informatie willen kun je mij contacten. Dan wil ik je wel nader informeren omtrent types en afstammelingen.

Een fries is een fries met of zonder papier, dat is het ras, met papier zeg je al stamboek merrie of stamboek hengst

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:45

oOoKellyoOo schreef:
Een fries is een fries met of zonder papier, dat is het ras, met papier zeg je al stamboek merrie of stamboek hengst

Hmm, dat laatste klopt niet.
Als je met een veulen naar de keuring gaat (vooropgezet de ouders zijn in het stamboek ingeschreven), zijn er een aantal mogelijkheden: het veulen wordt niet in het veulenboek opgenomen Scheve mond , het veulen wordt wel in het veulenboek opgenomen, het veulen wordt met een derde premie opgenomen, met een tweede premie opgenomen of met een eerste premie opgenomen.
Met 3 jaar mogen ze voor opname in het stamboek komen. Hier gaat het hetzelfde als bij de veulens. (Met het verschil, als die met een tweede of eerste premie opgenomen, ze ster zijn) . Bij hengsten is het een beetje anders, zij kunnen wél sterhengst zijn, maar zijn dan (nog) géén stamboekhengst!! Stamboekhengst (dus FPS-dekhengst!) kan de hengst alleen maar worden als hij door div. strenge keuringen heen is gekomen. Je veulen kan alleen in het veulenboek worden opgenomen, als de moeder tenminste stamboekmerrie is en de vader stamboekhengst.
Is een van beide dit niet, komt het veulen in het zgn. bijboek en kan dan later (als 3-jarige bij een keuring voor opname in het stb.) géén volle papieren krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:38

En een hengst die door de eerste bezichtiging heen rolt en vervolgens toch uit de selectie wordt geknikkerd is al een sterhengst, maar dat zegt dus niet dat je hem mag inzetten als dekhengst voor het stamboek...
Goeie aanvulling, Sterre!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:56

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:39

Heel veel plezier met je friesje. Als jij gelukkig met hem bent, dan maken papieren niets uit. Ik heb zelf wel een fries met een mooi papier (sterruin). We zijn ook zelf met hem naar de keuring geweest, maar zijn papieren liggen gewoon in een la. Daar doen we voor de rest niets mee, aangezien je met een ruin niet kunt fokken... Het is alleen wel leuk om te kijken welke afstamming je fries heeft. Laatst zag ik op wedstrijd een halfbroertje van mijn fries. Een totaal ander type paard. Heel grappig om te zien.

WarWinNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:05

Mijn Wietse heeft € 2500 gekost, maar is ook een Fries waar alles aan klopt, is n nakomeling van Lolke, en mv = Teunis allebei hele mooie hengsten nu maar hope dat Wiets ook zo mag worden als zn pappa en zn opa's Pling

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:49

Het is maar wat de "gek"ervoor vraagt of hij/zij het krijgt is een ander verhaal. En het is ook zo wat de "gek"ervoor geeft toch....

Maar om verder bij je vraag te blijven bij max 1.250 moet het echt op houden..

S6 ermee

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:52

Ik weet dat een veulen mét papieren minstens 1500 gaat kosten, en aangezien die papieren toch belangrijk zijn.. 1000euro, 1250 max. ..
Maar als je verliefd bent, nja, dan komt het op geen eurootje .. Laat je niet "in 't zak zetten" hoor! Knipoog

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:53

JulieDR schreef:
Ik weet dat een veulen mét papieren minstens 1500 gaat kosten, en aangezien die papieren toch belangrijk zijn.. 1000euro, 1250 max. ..
Maar als je verliefd bent, nja, dan komt het op geen eurootje .. Laat je niet "in 't zak zetten" hoor! Knipoog

hmm daar ben ik het mee eens
je mag je vooral niet int zak late zette Slapen jaah ik ben aan het zzagen maar das wel belangrijk
als je hem voor 900 euro kan kope dan ist wel goe !!! Haha!
weel succes met je friezje
hoe ga je hem eigelijk noeme ?
Bloos

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:42

ik heb mijn fries voor 1100 euro gekocht met papier
maar hij heeft een witte vlek in zijn kootholte op het achterbeen.
En dat is natuurlijk niet toe gelaten maar dat maakt mij niks
uit ga er toch lekker recreatie mee rijden en een beetje dressuren ofzo.
Wat maakt mij dat wit nou uit.
Maar vindt dat je een mooie prijs hebt betaald voor je veulen.

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:28

Bij ons op stal liep er eerder ook een fries ..
hebben ze 1000 voor betaald..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:09

hij heeft geen papieren is dus geen fries niet meer dan 1.500,00 euro

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:14

blizzard2000 schreef:
Zelf zou ik tussen de 1000 en 1250 voor een Fries veulen zonder papieren betalen. Vanaf de 1500 euro heb je er 1 met papier

Idd, en nog hele beste ook. In de friezenfokkerij is men geneigd fantasieprijzen te vragen. Maar 1500 euro voor een hengst is een goede prijs.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:28

die van mij koste 1800 als jaarling er werd bij gezegd dat het afstammeling van lammert was maar geen papier aangevraagd maar geloof het zelf niet zo Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:01

tot 1000,-
ik heb die van mij als jaarling gekocht met papieren en premie. en dat was voor 1500,-
ook wel hengst dan he

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:24

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd, gelieve ontopic blijven Lachen

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:44

Wij hebben voor ons veulen 2,5 jaar geleden 1150 euro betaald. Ook hengst. Eind mei dit jaar is ie 3 geworden en 3 maanden geleden hebben we hem laten castreren omdat ie gewoon te veel temperament had. Nu heeft ie het nog steeds, maar hij breekt z'n maatje in ieder geval niet meer af! Tis een schat van een dier. Ieder jaar gaan we naar de paardenmarkt in Vianen en Ameide. Afgelopen week weer geweest en daar verslaat ie stamboekfriezen en eindigde op beide dagen weer op een 3e plaats! Z'n ouders zijn beiden stamboek, maar z'n vader was geen goedgekeurde dekhengst. Net niet door de keuring gekomen vanwege een zwakke achterhand.

Dit is mijn Rody:
Afbeelding

Afbeelding

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:44

Brandus, dekhengst, is zelfs op de markt gekocht. Spuuglelijk, derde premie en moet je nu eens zien hoe hij invloed heeft gehad op de fokkerij.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:32

En wat is voor een tweede premie hengstveulen een redelijke vraagprijs?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:35

Ik heb mijn Friese afstammeling gekocht voor 800 euro, van mijn eigen bazin. Haha! Dit is ook wel een gemiddelde prijs als je een papierloos friesje wilt.