Meetings Friese Paarden ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Meetings Friese Paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:27

Trennie schreef:
Sommige Friezenliefhebbers doen daar soms wat flauw en raar over, alsof mijn Fries niet volwaardig genoeg is, vandaar mijn opmerking... Maar zou het wel ontzettend leuk vinden om mee te gaan, dus bij deze!

ZIJN DAT WEL FRIEZENLIEFHEBBERS DAN!!!!!!!!!!!!!
het zou mij helemaal niks uitmaken hoe je paard eruit ziet als hij maar LIEF is en als JIJ er maar gelukkig mee bent
denk wel er heerst veel jalozie
maar wat mij betrefd ben je ZEKER WELKOM MET JOUW ZWARTE KANJER DIE HEEL VOLWAARDIG GENOEG IS

NIKS VAN ANDERE AAN TREKKEN

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:33

wow! Lijkt me echt heel gaaf! moet dan alleen wel overleggen met de eigenaar van mn verzorgpaardje! De mijne is nog te jong om al mee te gaan! Lachen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:37

@peetisgreat: U make me smile! Tanx! Nu heb ik er helemaal zin in! En hij is echt helemaal geweldig en ben er idd helemaal gelukkig mee! En daar gaat het om. Ik trek me er ook nooit iets van aan, maar als je met een aantal mensen een rit oid gaat maken en daar zouden van die bekrompen mensen tussen zitten, dan heb ik er natuurlijk een stuk minder zin in. In zulke mensen wil ik geen energie steken. Vandaar dat ik even aan het peilen was. Maar heb nu helemaal veel zin om mee te gaan hoor, dus ben van de partij!

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:56

GEWELDIG! IK DOE MEE..

maaaaaaaaaaaaaaar..wanneer zou dat dan zijn? mijn merrie is momenteel namelijk drachtig en is net vanaf begin december onder het zadel dus heb nog geen ervaring met haar buiten..maar als het vd zomer ergens is DOE IK ZEKER MEE:d superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hou me op de hoogte!!! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:02

Een weekend in September misschien ?? Vaak nog prachtig weer en kan iedereen zich geestelijk en actief voorbereiden Knipoog

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:05

[quote="peetisgreat
volgens mij is het per paard 13 euro per dag incl.eten en stal schoonmaken
en het slapen ligt er aan hoe veel er mee gaan
maar een groep van 12 personen betaal je 575 per weekend
gedeeld door 12 is dit 48 euro per persoon
bij 20 persoenen is dit 950 per weekend en dus gedeeld door 20 is ook rond de 47 euro per persoon
als jullie ngo wat willen weten hoor ik het wel
Haha![/quote]

Quoten is moeilijk Clown

Ik vind dit wel een heel goed idee! En 12 mensen bij elkaar krijgen, moet volgens mij best wel lukken. De kosten zijn te overzien. Door er een weekend van te maken, hebben we wat meer de tijd. We kunnen 's avovonds ergens een simpel tentje opzoeken om wat te eten. Misschien is het een idee om een lijstje te maken als iedereen hier dit ziet zitten? Dan hebben we wat meer zicht op wie er mee willen gaan, of ga ik nu iets te snel? Tong uitsteken (ben enthousiast Bloos )

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:08

Liberance schreef:
GEWELDIG! IK DOE MEE..

maaaaaaaaaaaaaaar..wanneer zou dat dan zijn? mijn merrie is momenteel namelijk drachtig en is net vanaf begin december onder het zadel dus heb nog geen ervaring met haar buiten..maar als het vd zomer ergens is DOE IK ZEKER MEE:d superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hou me op de hoogte!!! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Prachtig, dit had ik precies een jaar geleden met mijn merrie, nu tijd voor andere leuke dingen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:25

oh gezellig hoor dat jullie zo blij zijn
en het eten er is een mega bbq dus die kunnen we ook gebruiken heel gezellig en als het weer het niet zou laten zetten we hem gewoon in opzadelruimte doen we vaker hihihi erg gezellig met elkaar ik moet zo naar stal om les te geven maar zal snel een paar dautms neerzetten hier zodat we met elkaar een heel gezellig weekedn maken

gr peet en haar zwarte kanjer tsjillert

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:31

trennie wat ik nou niet snap je hebt een heel mooi paard (ff in je profiel gespiekt)waar zeuren de mensen om

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:01

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:42

peetisgreat schreef:
trennie wat ik nou niet snap je hebt een heel mooi paard (ff in je profiel gespiekt)waar zeuren de mensen om

klopt, het is echt een heel mooi paard. Dank je wel! Ik krijg tegenwoordig ook alleen maar hele positieve reacties. Maar wanneer je hem bekijkt alszijnde fries, dan is hij net iets te klein en hij heeft een kol. Voor de "friezenliefhebber" natuurlijk niet interessant en dus ook niet opgenomen in het ruinenboek.

Ik heb ooit, vooral in het begin toen ik hem net had, best ook negatieve reacties gehad. Beetje op een denigrerende manier. Ook hier op bokt is er ooit een topic geweest met de stelling: een fries met wit is geen fries. De mensen die in eerste instantie wat negatief waren, komen er, nu ze hem hebben zien lopen en hij gespierder is geworden, ook wel op terug, maar toch. Die kol en zijn groottte roepen bij sommige mensen blijkbaar iets op...

Ik lig daar niet wakker van, omdat ik wel beter weet. Ik heb die leeftijd ook al wel gehad om me over dat soort dingen druk te maken. En daarbij ben ik ook gewoon heel gek en trots op hem. Maar net wat ik zei: ook hier op bokt heb ik flauwe reacties gehad en om dan met dergelijke mensen een "leuke" rit te gaan maken?! Maar dat is beslist nu niet het geval merk ik en daar ben ik blij om.

Ik was trouwens helemaal niet voornemens om een eigen paard te kopen. Was ik dat wel van plan geweest, dan had ik misschien niet voor een fries gegaan. Heb er in het verleden best een aantal gereden, vind het ras ook 1 van de mooiste. Maar ik vind er ook wel wat nadelen aan kleven. Toen kwam Mack (officiele naam Geart) ineens op mijn pad en het heeft zo moeten zijn denk ik. Het is in alle opzichten een geweldig paard en hij voldoet zelfs boven mijn verwachtingen!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:43

tyleysmiley schreef:
Hoi meiden,
Ik heb al eventjes geen berichtjes meer gepost,maar lees braaf mee hoor !!! Voorlopig kan ik helaas niet mee,jammer jammer jammer,want ik zie de goeie ideetjes voorbij vliegen,en heb er zo veeeeel zin in,maar wat is het geval:ik zou gaan kijken voor een 6-jarige ruin,dat ging niet door en ben ergens gaan kijken waar ze een twee(hij wordt twee eind februari) jarige hengst hadden staan:ben daar als een blok voor gevallen,hij is groot,ongeveer 1.60m.,misschien iets groter zelfs,barok gebouwd,veeeeeeel behang,en tjonge jonge:superbraaf,lief enzovoorts.Hij staat nu nog in opfok,maar komt binnenkort naar huis,he,maarre:ook al moet ik nog een tijd wachten,ik mag hopelijk wel van de partij zijn,zodra Taeke bereden kan worden he??Duurt nog wel een eeuwigheid,maar goed,heb ik wat om naar uit te kijken,groetjes Linda

Heerlijk voor je! Gefeliciteerd!

JustMerette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:29

Trennie schreef:
Sommige Friezenliefhebbers doen daar soms wat flauw en raar over, alsof mijn Fries niet volwaardig genoeg is, vandaar mijn opmerking... Maar zou het wel ontzettend leuk vinden om mee te gaan, dus bij deze!

och joh, niks vanaan trekken. Als ie maar lief is.. Een niet volwaardige fries, pffff, die lui moeten niet zeiken.. Tong uitsteken

Maare, mochten jullie echt alleen friezenfans om je heen willen, misschien eens kijken op het fpf ( fries paardenforum) daar worden ook wel buitenritten georganiseerd.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:58

Hey maarre dames: Topic ligt een beetje stil en het was er om begonnen om een friezenmeeting te houden. Ik voel er nog steeds iets voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:03

Dan meld ik me ook maar!

Helaas met papierloze fries, maar het is er 1 Knipoog

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:52

Okee laten we eens beginnen met een datum ? September misschien ? Peetisgreat wat zijn de mogelijkheden wat datums betreft?

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:00

Cossie schreef:
Okee laten we eens beginnen met een datum ? September misschien ? Peetisgreat wat zijn de mogelijkheden wat datums betreft?

September lijkt mij super, dan kan ik ook mee..ivm het veulen..Lachen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:22

Ik kan me aanpassen aan welke datum dan ook, dus wat mij betreft is september prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:28

Oeh lijkt mij super gaaf, beter in de herfstvakantie want dan kan ik ook mee met mijn merrie (moet in april/ mei bevallen..) Haha!

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:37

Gezellig:D

alle mama's bij elkaar:D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:44

Trennie schreef:
peetisgreat schreef:

klopt, het is echt een heel mooi paard. Dank je wel! Ik krijg tegenwoordig ook alleen maar hele positieve reacties. Maar wanneer je hem bekijkt alszijnde fries, dan is hij net iets te klein en hij heeft een kol. Voor de "friezenliefhebber" natuurlijk niet interessant en dus ook niet opgenomen in het ruinenboek.

Ik heb ooit, vooral in het begin toen ik hem net had, best ook negatieve reacties gehad. Beetje op een denigrerende manier. Ook hier op bokt is er ooit een topic geweest met de stelling: een fries met wit is geen fries. De mensen die in eerste instantie wat negatief waren, komen er, nu ze hem hebben zien lopen en hij gespierder is geworden, ook wel op terug, maar toch. Die kol en zijn groottte roepen bij sommige mensen blijkbaar iets op...

Ik lig daar niet wakker van, omdat ik wel beter weet. Ik heb die leeftijd ook al wel gehad om me over dat soort dingen druk te maken. En daarbij ben ik ook gewoon heel gek en trots op hem. Maar net wat ik zei: ook hier op bokt heb ik flauwe reacties gehad en om dan met dergelijke mensen een "leuke" rit te gaan maken?! Maar dat is beslist nu niet het geval merk ik en daar ben ik blij om.

Ik was trouwens helemaal niet voornemens om een eigen paard te kopen. Was ik dat wel van plan geweest, dan had ik misschien niet voor een fries gegaan. Heb er in het verleden best een aantal gereden, vind het ras ook 1 van de mooiste. Maar ik vind er ook wel wat nadelen aan kleven. Toen kwam Mack (officiele naam Geart) ineens op mijn pad en het heeft zo moeten zijn denk ik. Het is in alle opzichten een geweldig paard en hij voldoet zelfs boven mijn verwachtingen!

Meid, mn verzorgfries is ook maar 1.58, 's winters ziet ze eruit als een wollige shetlander (met al dat haar) is iets overbouwd en heeft een snor! Maar zooooo lief! (en owja, ze heeft een paar witte haren op dr hoofd! Lachen )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:50

Als ik jullie een tip mag geven: neem een periode in het voorjaar of de herfst, iig niet als het zo bloedje heet zou kunnen zijn Ziek .

Jammer dat ik zo ver weg woon, ik was graag mee gegaan Ja (en mijn bijrijdster vast ook wel Knipoog ).

*Trennie, ik vind dat jij een ontzettend mooi paard hebt Kwijl !

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:44

Ik zou heel erg graag meegaan, wat een geweldig idee Haha!.
Maar ik denk dat het niet mag van de eigenares van mijn verzorgpaard Boos!.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:47

oke dan ik ga morgen de datums doornemen maar september lijkt me erg goed

evt

29, 30 en 31 augustus

12, 13 en 14 september
of
26, 27 en 28 september

laat maar horen wie er kan dan ga ik het vastleggen !!!!!!!!! super gezellig

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:49

lieke4quike schreef:
Ik zou heel erg graag meegaan, wat een geweldig idee Haha!.
Maar ik denk dat het niet mag van de eigenares van mijn verzorgpaard Boos!.

mss mag het wel gewoon vragen nee heb je ja kan je krijgen en anders gaat ze zelf ook mee!!!!!!! Haha!