Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjox

Re: Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:30

jezus wat een prechtpaarden zeg!als mijn paardje straks met pensioen is ga ik ook zeker een andalusier kopen!goed dat je veel keuringen laat doen, je kan beter alles uitsluiten,succes!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:11

Oke, ik ben net terug. Het kostte ons ongeveer een uurtje rijden om er te komen. Sandra Imhoff was er zelf niet, een stalhulp heeft ons de andalusiërs laten zien. En die bruine Senalado was toch wel echt het allermooist. Hij was ook echt superlief, heel nieuwsgierig en koel.

Eerst ging ie even los in de bak. Hij ging wel lekker een beetje showen, maar niet te wild. Het was wel een kleine bak, dus hij kon z'n gangen niet optimaal laten zien. Z'n stap en draf zagen er goed uit, mooi ruim niet teveel knieactie en niet maaiend.

Daarna heeft zij hem even voorgereden. Hij moest nog wel eerst even met zadel en hoofdstel los de bak doordraven, anders zou ie gek gaan doen. Maar dat viel heel erg mee. Hij is net 1,5 a 2 maand onder het zadel en deed het echt heel braaf allemaal. Galop zag er onder het zadel ook heel goed uit, met mooi veel sprong. Ik heb er zelf ook nog even op gestapt, ik was m'n cap vergeten dus het het daar maar bij gehouden.

Oh! Hij was zoooooo leuk!

Ik ga sowieso volgende week nog een keer kijken.

Heb alleen deze vage foto:

Senalado

(Let niet op mijn vaaaaaaaage hoofd)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:03

oh wat een lekker ding zeg!
Wat leuk dat je volgende week terug gaat.
Heb je nog vragen kunnen stellen over papieren etc.

veel plezier! en laat even weten hoe het afloopt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:23

tjesus, wat een leuke ervaring!
en ja wat is ie mooi he!
ik hoop echt voor je dat het wat gaat worden en dat ie gezond is, maar let op he en beslis niet met je hart maar met je verstand!
ben erg benieuwd!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:59

Ik zou juist zeggen: beslis wel met je hart, maar laat er een beetje verstand bij aan te pas komen!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 12:54

Ik ga eerst op m'n gevoel af en daarna pas met m'n verstand beslissen. Ik ga dinsdag weer kijken, dan zal ik betere foto's maken en een filmpje ofzo van z'n bewegingen.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:41

veel plezier morgen!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:34

Hoe is het gegaan ???

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:43

ja ben ook benieuwd!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:24

Ik ben nog een keer geweest! Het was leuk!
Ik heb lekker gereden, ook gedraafd en gegalopeerd dit keer. De galop ging nog wel een beetje bokkig, maar verder wel heel braaf. Dit keer was er iemand mee die ook haar andalusiër daar heeft gekocht en zelf DA-assistente is. Zij vond hem erg mooi, maar vond het wat gedrongen gebouwd. Eerlijk gezegd vind ik hem zelf ook een vrij korte nek hebben. Wat vinden jullie?

Ik had aan de telefoon gevraagd of we hem buiten konden bekijken, maar daar was de bak nu echt te slecht voor, wat een grote 'Matsche' bende zoals zij het noemde. Wel jammer, want zoals je in het filmpje kunt zien kan ie niet echt z'n benen strekken.

Hij is nog helemaal niet klinisch of röntgenologisch gekeurd, dus dat is wel een minpuntje. Wat vinden jullie, op haar site staat dat alle paarden door de DA goedgekeurd zijn. Maar deze dus niet, moet zij die kosten voor haar rekening nemen of ik?

De filmpjes op die tweede zijn z'n bewegingen wel redelijk te zien.
Op die eerste was hij net al heel lang de andere kant op gelongeerd, en rechtsom had ie niet zoveel zin in. (Is ook te zien) Op de filmpjes heeft ie toch een veeeeel mooiere uitstraling dan op die foto van hierboven!

Afbeelding

[2e filmpje wil nog niet helemaal lukken)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:00

ik vind hem nog erg groen en ook wel wat bang voor de hand van de mens, vergis je hier niet in.
en waarom wil hij niet rechtsom?
dat kan geetter zijn van een jong paard maar ook aanduiden dat hij ergens last van heeft.
de gedrongen bouw heeft ie idd wat, verder is dat net wat iemand wel of niet wil zien.
verder kan dat wat moeilijkheden geven met rijden.
hij heeft een lekkere hengstenek erop en heeft idd een beetje een wat korte rug.
ik vind het op de foto op de website erger dan in het filmpje.
in die kleine bak binnen kan je idd niet echt iets zien, hij rent maar wat rondjes, dat is erg jammer.
hij laat niks van zijn gangen zien alleen dat hij van achter nog niet sterk is, maar daar is hij nog jong voor.
op basis van deze film kan ik niks over de gangen zeggen, verder vind ik het ook geen manier vaan een paard laten zien en laten uitproberen met die hond erbij.
hij trekt aan de lounge en die hond er maar omheen rennen, hij lijkt aan de lounge ook erg groen en bang zoals ik al zei.
jah, het is zeker een mooi paard.
tjs, bokkerig met rijden kan ook gewoon groen en fris gedrag zijn, als hij verder braaf is dan is het ok.
zij houd zich niet aan de afspraak, de paarden zouden zijn gekeurd, dus je kunt met haar afspreken dat je eventueel wel geintresseerd bent maar dan moet hij wel op haar kosten klinisch en rontg. gekeurd worden, gaat ze niet akkoord kun je nog zeggen dan als hij goed gekeurd worde je de kosten vor je neemt en bij afkeur zijn ze voor haar.
anders zou ik het al niet doen.
maar nogmaals, ik zou al niet overgaan tot koop alleen op wat hij hier laat zien, juist de draf en stap zijn zo belangerijk en hier niet voldoende te tonen, maar jij weet alleen wat hij onder het zadel doet.
verder heb ik natuurlijk het 2de filmpje niet gezien.

heel veel succes en ben benieuwd Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:55

Persoonlijk erger ik mij kapot aan die hond die in de bak loopt. Een factor die volgens mij ook bijdraagt aan het wat angstige/onzekere van dit paard. Gedrongen is denk ik wel smaakgebonden. Een barok paard is compacter dan de gemiddelde KWPN-er.
Als jij wil dat hij gekeurd wordt voor je hem koopt ben jij degene die de kosten daarvoor betaalt. Vaak is het wel zo dat de verkoper de kosten betaalt als het paard afgekeurd wordt. Dit is geen verplichting, meer een fatsoensafspraak omdat de verkoper waarschijnlijk overtuigt is dat hij/zij een gezond paard verkoopt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:05

Vind het raar dat hij alleen rechtsom mag lopen, ze stuurt hem steeds weer andere kant op als hij linksom wil. Ook is het duidelijk dat hij bang is voor de persoon denk ik,vooral bij aanraking op het hoofd. Verstijfd meteen. Verder moeilijk te beoordelen via t filmpje, zijn gangen enzo dan..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:51

kijk de meningen liggen toch wel op een lijn dus over het filmpje.
die hond kan echt niet en hij is bang en waarom niet de andere kant op lopen, ook niet los?
en dat gedrongen is gewoon ook wel vaak een feit, een barokke ras is wat gedrongen, vaak meer als de kwpn endergelijke.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 14:32

Over het links/rechtsom lopen. Hij had hiervoor aan de longeerlijn al heel lang linksom gelopen, toen moest hij rechtsom en dat snapte hij niet echt. Vandaar dat ze hem los maakte en rechtsom stuurde. Hij lijkt op het filmpje wat bang, maar ik vond hem eigenlijk best onverstoorbaar. Zelfs mijn moeder heeft echt minutenlang om zijn nek gehangen in de stal, terwijl ze best bang is voor paarden.
Je kunt hem verder gewoon overal aanraken, hoofd, oren, buik, benen en achterhand is allemaal geen probleem. Dat meisje is ook niet echt zachthandig met de paarden, maar haar koop ik er toch niet bij Vork

Over de keuring: Ik snap dat de kosten voor een keuring normaal gesproken voor de koper zijn. Maar zet haar paarden op internet, en daar staat bij dat ze allemaal goedgekeurd zijn. Dus dat punt ga ik zeker nog aankaarten.

Ik wil hem iig nog buiten zien, kijken hoe zijn gedrag daar is en hoe hij zich daar beweegt. (en zonder hond Knipoog ) Want hij heeft gewoon hier echt de ruimte niet. Tot nu toe heb ik me ook nog helemaal niet gezegd wat ik van hem vond tegen de verkoper.

Ik zal het 2e filmpje ook even plaatsen, dan kun je zien dat ie best braaf is aan de longe.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 14:46

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:49

Ben ik de enige die em ietwat raar vind springen in galop? Lijkt toch alsof ik er iets aan "miszie", komt misschien door de kleine ruimte ook.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:03

ik ga dit ook even volgen, heb een absolute zwak voor andalusiers. Ook wel interessant om te weten wat er verdr bij komt kijken Lachen

Verder over de filmpjes. Erg storend dat die hond erbij loopt, en dat hij volgens mij niet helemaal tot zijn recht komt in zo'n kleine bak.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:30

Hey Marlies!

Puur toeval dat ik dit topic tegenkom,
maar nu weet ik iig over welk paard we het steeds hebben op het werk Knipoog

Ik heb geen verstand van Barokke paarden,
dus ik laat het advies maar aan de mensen over die dat wel hebben Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:49

Ja, het zijn ook maar momentopnames he, we weten niet hoe het verder is gegaan, hoe hij is enzo. Geeft verder niets hoor!
Maar hij lijkt me in draf verder lekker ruim, is nog jong beestje (zoals ik heb begrepen) dus valt daarom wat op het buitenschouder bij aanspringen in galop en tijdens galop..
Heb je zelf al enig idee wat je wilt?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:22

het 2de filmpje ziet er wel echt beter uit.
hier is hij veel kalmer en loopt hij ruimer, tja en die hond is gewoon een vervelend ding en dat meisje is idd niet echt zachtaardig.
ik zie geen gekke dingen in de galop hoor, hij is gewoon nog wat slap achter en daardoor is het voor hem wat zzwaarderop zon kleine volte, hij gaat wel lekker op zijn kont zitten.
verder heeft hij een hoog voorbeen in de gangen en dit kan ook vertekenen in die kleine bak.
ik vind zijn gangen verder wel mooi, draf en galop, en ik denk dat als hij meer ruimte heeft hij nog ruimer en meer onstspannen zal lopen.

ik ben erg benieuwd naar de volgende keer, ik vind het serieus een prachtig paard waar je zo verliefd op kan worden Bloos
tja en dat van die keuring is echt wel een punt waar je het over moet hebben, het is princiepe zo dat ze iets adverteerd om te verkopen onder valse voorwaarden, dus daar moet ze je in tegemoet komen want het is natuurlijk geen klein zak centje waar we over praten en de kosten van de keuring zijn vaak ook niet te min!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:38

Ik kende de site inderdaad ook al en was ook benieuwd naar de ervaringen van anderen Lachen fijn dus dat ik nu een topic tegenkom.

Ben persoonlijk weg van Macareno, wat een plaatje zeg..

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:56

Ik vind het ook een leuk paard gewoon attent en actief vind wel dat het paard (zeker op het 1e filmpje) wat schuw overkomt op de mens.
Op zich wel prettig dat je schrijft dat je er op stal gewoon aan kan komen en om zijn nek kan hangen maar laat hij dit ontspannen toe of is hij een beetje verstijft van angst?
Gangen vind ik moeilijk te beoordelen in zo'n bak, ik zou hem ook liever buiten in de open ruimte willen zien en liever eerst even los dat hij kan kuren en dan zien hoe hij wat relaxter door zijn gangen loopt, zowel de hond als het meisje maken het paard een beetje opgefokt lijkt wel waardoor hij niet laat zien wat hij werkelijk kan (denk ik).

Ik zou het paard trouwens wel helemaal keuren, heb ik ook gedaan toen ik dit jaar mijn pre kocht. Aangezien ze vaak uit spanje komen is het moeilijk te achterhalen hoe hij precies is opgegroeit. Mocht je je paard willen gaan verzekeren zou ik wel even navragen bij je verzekering of een rapport van een duitse kliniek ook is toegestaan (mochten ze het paard toch voor je laten keuren).
En heb je ook zijn Papieren gezien?? Had hij een Carte Titularidad?

Wanneer ga je weer terug? ik ben benieuwd hoe hij loopt zonder zoveel stoorzenders??

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:49

Ben erg benieuwd wat je uiteindelijk besluit, dus ook ik blijf dit topic even volgen Lachen

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:48

Yellowfish schreef:
Ik kende de site inderdaad ook al en was ook benieuwd naar de ervaringen van anderen Lachen fijn dus dat ik nu een topic tegenkom.

Ben persoonlijk weg van Macareno, wat een plaatje zeg..

Die is ook erg leuk, heb hem nog niet los gezien in de bak. Maar die is ook erg lief. Misschien dat ik die ook nog even kort wil bekijken de volgende keer.

En z'n afstamming heb ik niet bekeken, want dat zegt me niks. Die vrouw die mee was, die heeft het wel bekeken, en die had het over een lijn van yeguada Militar....?