Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Wat ik alleen wel jammer vind, nu moet ik alles eerst vragen of iets mag/kan etc. Op zich geen probleem, maar als ik wil lessen, wil ik wel serieus kunnen gaan rijden en niet steeds met een drachtig paard /veulen erbij hebben. Ik kan haar niet lekker in de trailer zetten en naar het bos rijden om buiten te rijden. Etc etc.
linky schreef:Wat heb je aan een vol papier (= alle merries in de moederlijn minimaal ster) als de merrie ZELF geen ster is?
Blijft over:
leuk fokkende maar GUSTE stamboekmerrie met zwakke lendenen, derde premie, dus nog net opnamewaardig; 10 jaar, zadelmak.
Dan moet het met € 3000,= echt wel ophouden hoor, de wereld is vergeven van de Friezen, kijk maar eens op Internet!
Mensen met Friezen denken allemaal dat ze goud in handen hebben, terwijl de markt voor het gewone spul al jaren ingezakt is.
Alleen de toppers brengen nog goed geld op.
Kapi_Dust schreef:En als je dat nu eens bespreek met de huidige eigenaar?
Voor hun wordt het diertje meer waard als hij wel goed loopt.
Toch?
Ik zou eerst met de eigenaar gaan praten en als ze het er niet mee eens zijn, dan hun een redelijk (wat JIJ ervoor overhebt) bod doen.
(denk trouwens als je vertelt dat ze geen veulens meer nemen vanwege stallen te kort,dat je haar gewoon kan rijden:))
famkeY schreef:Zet de TS nou niet op het verkeerde been. Ze wordt vierkant uitgelachen door de eigenaar van dit paardje, wil je dat dan?
famkeY schreef:Als ik zo op marktplaats zoek dan vragen ze voor bijv. een drachtige stermerrie € 8750, dat zou ik dan niet voor een stamboekmerrie geven. Ze is nog geen preferent namelijk, dat moet eerst nog maar eens. Als je geen fokambities hebt zou ik niet zoveel geld aan zo'n paard uitgeven.
Als je er nu op kan rijden zou ik het mooi zo laten. Straks kan je met je eigen paard alles wat je maar wil.
ubertha schreef:Vol papier:Drie generaties merries,moeder,oma,overgroot oma moeten minimaal ster zijn of sterpref.
Dan spreek je van een vol papier.
Foktechnisch is een volpapiermerrie best wat waard.
Alleen een hengst met vol papier kan goedgekeurd dekhengst worden.
Soms heb je zelfs meer aan een stamboek volpapiermerrie dan aan een stermerrie zonder vol papier.
Heb je in gedachte om ermee te gaan fokken dan is deze merrie zeker het overwegen waard.
Wil je enkel recreatief rijden dan nog zou ik er een veulen bij fokken.
Ligt natuurlijk een beetje aan de vraagprijs maar 6.000 is ze zeker wel waard.
Jane_ schreef:10 jaar papa Remmelt
Kheb er precies zo 1 staan..
Ik denk rond de 4000