Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
horseyfries schreef:Als ik bij ons op de plaatselijke manege kijk zie ik ook heel wat Kwpners en niet één mooie.....
tottaly schreef:zelf heb ik het niet op wedstrijden, vind dat je uit wedstrijden niets kan zegen over het rijden van iemnad,, (mijn mening)
ik bedoel; met een kwpner is de kans groter om hoger op niveau te komen.
als je de kwpners gaat tellen, gok ik toch wel zo ongeveer de helft,,.. (ik schrijf heel vaak bij wedstrijden,, als ik daarvan ongeveer een schatting maak)
maar ik op Z niveau komen met mijn paard..?
denk niet dat het lukt, aangezien de rechtergalop een zwaktepunt van hem is... maar altijd blijven dromen toch:):)
tottaly schreef:dit was bedoeld op de wedstrijden waar ik schrijf.
schrijf bijna elke week op wedstrijden, en heb al die wedstrijden 2 friezen geschreven! ( schrijf M1,M2,alle vormen Z)
en het zijn bijna allemaal kwpners,
ik had het dus niet over het heeeele land, over mijn eigen ervaringen
Jimbo schreef:Ok, in verhouding lopen er meer friezen op hoog niveau dan kwpn'ers. Toch houd ik wel mijn twijfels. ik zie toch vaak friezen met dat kontje er maar een beetje achteraan hangen (dat zijn natuurlijk ook geen dekhengsten en modelmerries). Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kwpn'er te rijden.
t zijn mooie paarden om te zien, en ze kunnen ook best wat. maar ik zou toch voor een kwpn'er of een duitser gaan (persoonlijke mening)
natuurlijk zijn er ook kwpn ers die niet helemaal in proportie gebouwd zijn en met dat kontje in tokyo lopen. Ik wordt eigenlijk steeds meer heen en weer geslingerd. tegenwoordig lijken friezen soms ook wel wpn'ers zoals ze bewegen...
Misschien wordt het nog wel eens wat met dat ras, maar voor nu houd ik me toch maar bij mijn lieve verzorgkwpn'er
Starbreeze schreef:Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3
Starbreeze schreef:Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3
dees_daan schreef:Starbreeze schreef:Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3
mag riverna er ook bij dan?
wendely schreef:
Maar ff offtopic wat heb jij een gigantisch mooi hoofdstel zeg! Ik bedoel diegene die je om hebt met Nk fries ras te kootwijk.
dees_daan schreef:ja dat is een fries
kuikje schreef:ik heb gekozen voor de eerste (-friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!)
Wanneer je een goed dressuursmatig getrainde fries hebt zou ik niet weten waarom die niet hoger in de dressuur zouden kunnen komen
sulindabaf schreef:hoezo kunnen friezen niet dressuren? er lopen er toch genoeg in het Z ?! (jaja )als je zelf vind dat een fries niet in de dressuur thuis hoort, dan start je toch lekker op bijv. een KWPNer?? iedereen moet zelf hun keus maken met wat voor paard ze starten. ik vind dat anderen daar niet over hoeven te oordelen...