Moggsy schreef:Ik heb het gevoel dat die Ureo de boel heeft zitten uitlokken en nu in zijn vuistje lacht om de reacties.
Of Ureo heeft betrokkenheid bij die verkoopsite.
Overigens was het paard in de 'laagste' prijsklasse een schimmel.
Ik heb een schimmel, een echte Andalusier, met papieren, goed gereden, met een gouden karakter en hij ziet er nog goed uit ook.
Voor zijn aankoopbedrag heb ik geen KWPN-ner die spoort.
Ik heb mijn paard zelf opgehaald en laten castreren, gewoon omdat ik geen hengst wil hebben.
Inderdaad, men heeft in Spanje door dat deze paarden in Nederland een hype zijn geworden. En inderdaad zijn de Spaanse paardenliefhebbers niet gecharmeerd van dergelijke verkoopstallen.
Het is daar nog steeds mogelijk om voor weinig (normaal) geld een leuk paard te vinden, maar even zo goed verknipte paarden voor veel geld.
Dat zijn vaak die paarden die 'alles' kunnen, de mooie plaatjes.
Ik ken toevallig zo'n schitterende PRE hengst, men heeft daarvoor een prijs betaald waar je scheel van wordt. Het dier is zwaar gefrustreerd en staat de hele dag stukken uit zijn borst te bijten.
Maar hij kent alles, noem maar op, hij doet het. Ook van zo'n handesstal.
En het is zeker waar dat de meeste mensen die overgaan tot aanschaf van een Andalusier wel degelijk weten wat ze doen.
Je bent nog de slimmste. Ik zal me dan eindelijk even voorstellen . Ik ben half spaans en half nederlands en woon in duitsland. Ik heb zelf in duitsland de beste andalusiers en wou eens een kort marktonderzoek doen . Ik hoop niet dat ik de sites die ik verwezen heb op niet mijn nek krijg maar de wereld is hard en zo werkt ook de concurrentie. Ik zie dat nederland in tegenstelling tot duitsland een ander bestedingspatroon en dat was het enigste wat ik wou weten. Ik heb relatief ook geen nederlandse klanten. Goede tip van Majestic trouwens want die site kende ik nog niet, moeilijk te vinden. Ps. gezichten die vervaagd worden zijn niet duister maar deze jongens werken of hebben voor de spaanse rijschool gewerkt en mogen een bepaalde periode niet zwart bijwerken tijdens studie of stage. Ik heb zelf ook spaanse ruiters die hun opleiding volbracht hebben. je koopt bij mij geen goede andalusier voor een bepaald bedrag onder.... en ik zal mijn site geheim houden want mijn clienteel woont elders