stomme opmerkingen over je gelder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zadina

Re: stomme opmerkingen over je gelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:17

Ik krijg soms ook wel van die rot opmerkingen over Wen. Laatst nog ik fiets met een meisje van school naar huis en we hadden het dus over paarden. Ik was helemaal trots aan het vertellen dat ik een stuk in de grote wei had gecrost met Wendy. Toen ik nog aan het vertellen was gaat ze heel dom lachen, ik vraag aan haar waarom lach je zo raar, hahaha die lompe knol van jou kan nog niet eens hard. Boos! Boos! Ik ben toen even heel boos geworden! Maargoed, verder krijg ik ook wel positieve reacties over haar! Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:19

zo'n tuiger heeft vaak wel een sterke achterhand dus als je tegen haar zou crossen zou je zo wie zo eerder weg trekken tenzij zij een springer heeft of een goeie dressuur en mijn tuigertje kan ook heerlijk crossen en hij gaat mij hardt genoeg heb dan altijd tranen over mn wangen heen biggelen van snelheid Tong uitsteken

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:57

crossen doe ik niet ze mag soms wel wat harden maar het roekeloze crossen dat ik ookit met mn pony's dee is over.

het gaat er mij meer om dat een hoop mensen denken dat je met een gelder niet ver komt in de dressuur.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:29

ja dat is ook zo maar ze denken al snel dat zo'n paard alleen voor de kar loopt terwijl die van mij bv al makkelijk een B proef kan lopen en makkelijk een B parcour kan springen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:32

en nog wel meer dan B ook hoor anders had ik echt niet gaan starten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:34

Het is toch per paard verschillend? Je kan niet alles over 1 kam scheren. Er zijn ook Geldersen die het echt niet trekken...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:38

daar moet ik je ook gelijk in geven.
maar dan had ik ook niet gestart als het paard het echt niet zou kunnen.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:22

Nog even over dat crossen, echt roekeloos crossen doe/durf ik ook nog niet hoor! Maar haar soms even het weiland laten gaan, dat vind ik wel gaaf! Maar echt de teugels losgooien en hoppaaa gaan, liever nog niet.

@ Cynthiaaapje Het is idd wel waar dat ze heel snel denken van oh, een gelderse poeh dat is een karrenpaard! Terwijl er ook heus wel gelderse zijn in de sport.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:27

Lekker laten praten, jij weet wel beter !

Ik heb zelf een paard gehad waar Gelders bloed in zat en sprong M met hem, ken genoeg paarden waar het Gelderse bloed niet inzit maar voor de kar zeker niet zouden misstaan Tong uitsteken

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:27

gisteren weer wedstrijd gehad we hadden weer een winstpunt met 185 punten jammer dat deze nog niet mee tellen Tong uitsteken (was onderling)
volgend jaar gaan we officieel starten.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:45

Gaaf! Gelderse kunnen echt heeeeeel veeeeeel meer dan alleen maar voor een kar lopen!
Heel veel succes met je verdere wedstrijden!

Ooit wil ik ook met Wendy wedstrijden rijden. Ooit.....

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:51

thnx en gewoon goed oefenen goed les nemen en dan komen de wedstrijden vanzelf. Tong uitsteken
utoop en ik moeten alleen nog wel leren rustig te blijven met wedstrijden.
het kan echt een heethoofd zijn dan.(net zoals gisteren)

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:58

Wen en ik krijgen ook les. Ik wacht en oefen gewoon net zolang totdat Wen en ik er allebei klaar voor zijn! Wendy is nog maar 3 (ik geloof dat ik dat al een paar keer gezecht heb Clown ) en ik zelf ben nog maar 13 Bloos Clown
Wen kan soms ook echt een heethoofd zijn, maar met drukte bijv. keuringen enzo staat ze er de eerste minuten bij van : pasop ik kan ieder moment de trailer afbreken! Knipoog Maar daarna denkt ze echt zolang ik maar te eten heb vind ik alles best Clown

Edit : drukte tevroeg op verzenden Bloos

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:04

utopia was bijna 4 toen ik dr in ging rijden na iets van 4 maanden was het dan zover dat we onze 1e wedstrijd gingen rijden ze vondt het echt super spannend.
het was ook maar een onderlinge hoor we hebben er nu 4 gehad ze is inmiddels 5 dus ze moet er nu echt aan gaan geloven.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:11

Wendy heb ik dit jaar ingereden, in het begin was ze naar mijn mening iets te rustig. Na een paar weken begon de rodeo, 2 keer afgevallen. Toen ging ik soms met angst op haar, maar sinds dat ik les heb... het is net of die man me een pep-talk heeft gegeven, en als ze nu weer gaat stijgeren en bokken en weet ik veel wat, zitten been eraan en net zo vrolijk verder gaan.

Over een heeeele poos is er een wedstrijd ook onderlinge bij een stal, ik wil het daar gaan proberen met Wendy maar als ik al aan haar kan merken dat ze het maar helemaal niks vind dan denk ik dat ik haar niet met tegen zin meeneem naar concoursen enzo.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:29

gewoon lekker rustig opbouwen densnoods ga je er gewooon heen zonder mee te rijden.
dat ze aan de drukte kan wennen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:35

heb dan wel geen Gelderse maar ik dacht toch zo dat de meeste dressuur paarden zeker gelders bloed in zit(toch?). Ik vind het mooie dieren om te zien over het algemeen. er zitten natuurlijk ook mindere bij, maar dat is met elk ras zo.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:43

of dat zo is weet ik eigenlijk niet dit is mn 1e gelderse dus zoveel verstand heb ik er ook weer niet van Tong uitsteken
en ik ben het met je eens dat er bij elk ras minder mooie paarden zitten.

voor mij gaat het erom dat ze vooral een goed karakter hebben dan maar geen mooi paard.
al heb ik altijd wel leuke bessies gehad niet altijd de beste maar wel hele leuke.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:24

Ik ben eigenlijk opgegroeid met gelderse, tuigers en shetjes. Bij mij gaat het ook om het karakter, en als het uiterlijk dan ook nog even mee zit! Dat is mooi meegenomen. En het moet gewoon klikken!

3 jaar geleden, toen Wen nog een veulentje was, wouw niemand haar verzorgen, omdat ze 4 hoge witte benen had (kun je nog een stommere reden uitdenken) en ik was toen 9,5 ofzo dus ik was te jong. Toen ik zo ongeveer op mijn knieen ging heeft haar eigenaar gezegt dat ik haar wel mocht verzorgen tot ze afgespeend kon worden! Ik natuurlijk helemaal blij en het klikte gewoon dus na 4 maanden heeft haar eigenaar toch maar besloten om haar te houden! Haha!
Achteraf zegt hij goh, dat ik er ooit aan heb gedacht om haar weg te doen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:29

Ik krijg echt nooit rare opmerkingen over mijn Geldersen, krijg juist altijd positief commentaar en heb ze al heel wat keren goed kunnen verkopen Haha!
Mensen vinden het juist heel erg leuk dat ze zo veelzijdig zijn, ik doe er dan ook van alles mee van dressuurwedstrijden tot samengestelde menwedstrijden Haha!
Voor nieuwsgierigen, foto's staan in m'n profiel.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:36

Ilindra, jou paarden zijn echt stoer! Ik vind Angelo en Berberivera (hopelijk schrijf ik het goed) echt heele mooie paarden. En Ustinov ziet er echt heel lief en schattig uit!