MoniqueB schreef:elibeest schreef:Iemand iets in Zuid holland? Liefst in de directe omgeving van Rotterdam?
Bedoel je echt les in de klassieke dressuur of buitenritjes?
Echt les, maar niet met eigen paard. heb alleen maar een D-tje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MoniqueB schreef:elibeest schreef:Iemand iets in Zuid holland? Liefst in de directe omgeving van Rotterdam?
Bedoel je echt les in de klassieke dressuur of buitenritjes?
Lusitana schreef:Niet jezelf of je pony naar beneden halen! Ik had een C-tje dat mooi in piaffe gezet kon worden, hoor... Je hoeft geen byzonder paard te hebben om klassiek dressuur te beoefenen. Het helpt natuurlijk wel als je het eerst op een doorgereden paard kunt voelen... en ik raad iedereen aan de luxe van een Iberisch paard eens in je leven te ervaren. Maar je kunt best (ook) op je eigen dier oefenen.
elibeest schreef:Lusitana schreef:Niet jezelf of je pony naar beneden halen! Ik had een C-tje dat mooi in piaffe gezet kon worden, hoor... Je hoeft geen byzonder paard te hebben om klassiek dressuur te beoefenen. Het helpt natuurlijk wel als je het eerst op een doorgereden paard kunt voelen... en ik raad iedereen aan de luxe van een Iberisch paard eens in je leven te ervaren. Maar je kunt best (ook) op je eigen dier oefenen.
Daarom wil ik ook graag op een paard wat t al kan. Zodat ik kan voelen hoe t moet![]()
Kolka schreef:Weet iemand het e-mail adres van Gaby Vegelin en hoe duur lessen bij haar zijn op een lespaard?
AmonRe schreef:Kolka schreef:Weet iemand het e-mail adres van Gaby Vegelin en hoe duur lessen bij haar zijn op een lespaard?
Ik heb zondag les van Gaby en dat kost 35 Euro voor 50 minuten op mijn eigen paard.
AmonRe schreef:Geen idee, het is voor mij de eerste keer dat ik les van haar ga krijgen en ze komt naar Bruinisse en daar heb ik met nog 6 anderen allemaal 50 minuten priveles van haar.
MoniqueB schreef:Met te Spaans bedoel ik "niet over de rug gereden". Vaak zie je dat er een piaffe of passage wordt uitgevoerd met een weggedrukte rug. Wat je ziet is een hoop getrappel op de plaats maar van enige gedragenheid, balans en ritme is totaal geen sprake. in spanje zie je dit veel en meestal op een hengst met mooie wapperende manen en dan ziet dat er heel imponerend uit.
De Wispelaere gaat ook altijd eerst aan de basis en vooral ontspanning werken. Om je paard gezond te houden in lijf en leden is dat heel belangrijk. En dat is waar het in de klassieke rijkunst eigenlijk om draait.
De juiste oefeningen op het juiste moment als het paard er klaar voor is zodat een paard tot op hoge leeftijd nog alle moeilijke oefeningen kan uitvoeren.
Wil je een keer ervaren hoe het voelt om een (soort van) piaffe en passage te rijden op een spaanse hengst, dan ben je bij Agaath aan het goede adres, zij heeft best veel kennis in huis en heeft ook in Spnaje getraind en zo, maar naar mijn mening dus 'te Spaans".
Wil je je echt verdiepen in de klassieke rijkunst en zelf een paard gaan opleiden, dan heb je meer aan de bovengenoemde personen.
Sash schreef:Hoi hoi, zag dit topic en dacht: even mijn eigen vraag stellen. ik heb sinds kort een paard uit spanje. nu zou ik graag les willen krijgen van iemand die verstand van, en ervaring heeft met spaanse paarden rijden. weten jullie misschien iemand die lessen geeft, het liefst op schouwen duiveland (zeeland)