Als ze wat onzeker is, dan gaat ze wat trager, maar ze kan snel overtuigt worden

Loes heeft zoiets van altijd blijven gaan, alles doen waarbij je je ruiter/amazone gelukkig mee kunt maken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik denk dat werken met balken alleen maar een positieve uitwerking heeft in de krachtopbouw van een Shire, ik heb dit idd ook wel eens gedaan, en daar was ie super voorzichtig mee
Deed echt z'n best om niets aan te raken, en dat ging dus ook goed!
Ik had eens een hindernisje of 3 neergezet,het zal niet hoger zijn geweest dan ong 40 cm, en ik kon hem niet aan z'n verstand krijgen dat ie op m'n hulp moest afzetten en springen, (nou ben ik ook totaal geen spring wonder, heb zelf altijd maar wat geklooid) Na een paar keer aanrijden en stil staan, dacht ie; "Nou vooruit, laat ik jou een plezier doen, ik weet niet wat ik er mee moet, maar dan ga ik maar DOOR de hindernis heen"
Lew schreef:1 tip wil ik wel geven, doe voorzichtig aan met het inrijden en werken met een Shire, ze lijken wel groot en sterk, maar schijn bedriegt soms!! Je moet er van uit gaan dat deze paarden langzamer en langer doorgroeien als een "gewoon" paard, soms tot hun 7e aan toe,

MickysHootie schreef:Lew schreef:1 tip wil ik wel geven, doe voorzichtig aan met het inrijden en werken met een Shire, ze lijken wel groot en sterk, maar schijn bedriegt soms!! Je moet er van uit gaan dat deze paarden langzamer en langer doorgroeien als een "gewoon" paard, soms tot hun 7e aan toe,
Ook de "gewone" paarden groeien tot hun 7de jaar! Merries tot hun 5de jaar en hengsten/ruinen tot hun 7de jaar. Das niet alleen bij Shires zo.
Daarom ben ik het wel met je eens hoor om voorzichtig te zijn. Maar dat geld voor alle rassen vind ik.
Klopt het dat er een foto van hem op de site van de NSHS staat? Ik dacht hem daarvan te herkennen nl.!
Hij begrijpt er alleen helemaal niets van als ze in het begin bang van hem zijn

Sopje schreef:Jelmer en Diablo zijn niet bij elkaar weg te krijgen zeg maar. Ze kunnen eht niet meer zonder elkaar.
Jelmer heeft inderdaad op de site van de NSHS gestaan, maar helaas staat ie er niet meer op want die site is bijgewerkt
Jammer dat ie er af is....