En Fries scheren? Waarom wel/niet?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

XxXLienkeXxX

Re: En Fries scheren? Waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:35

als je paard echt veel zweet zou ik ook scheren!

Ik heb nog nooit een fries helemaal moeten scheren maar zou dan ook niet weten hoe ik het precies moet doen dan huur ik starbreeze wel in Haha! hahahahha die kan heel goed scheren zie ik wel!!!
Tot nu toe niet nodig bij ons maar ik zou het bij jou paard zeker niet laten als ze zoveel zweet!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:09

Haha, inderdaad Starbreeze, kan ik jou niet een keer inhuren om de kunst af te kijken?

Kwpn'ers heb ik vaker geschoren maar nog nooit een Fries, kijk bij die kwpn'ers scheer je gewoon alles eraf (behalve zadeluitsparing uiteraard Knipoog )

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:39

Ik scheer mijn fries net als @Starbreeze dat doet. Meerdele malen in het winterseizoen. Alleen laat ik haar benen wel zitten en fatsoeneer ik die.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:45

Onze fries heeft alleen zon deken op tegen het verkleuren maar is nu toch drachtig..,,
ik vind het scheren een beetje nutteloos want dit(die haren) hoort bij zon paard net als overigens zijn lange manen en sloffen die je er dus ook niet af moet halen heb het wel eens gezien(een fries zonder sloofen en/of manen) nou het ziet er echt niet uit..,, maar je moet het natuurlijk zelf weten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:48

Gewoon veel oefenen Haha! Ynz vind scheren trouwens leuk Clown Dat kriebelt lekker ofzo...

Miss_m schreef:
Onze fries heeft alleen zon deken op tegen het verkleuren maar is nu toch drachtig..,,
ik vind het scheren een beetje nutteloos want dit(die haren) hoort bij zon paard net als overigens zijn lange manen en sloffen die je er dus ook niet af moet halen heb het wel eens gezien(een fries zonder sloofen en/of manen) nou het ziet er echt niet uit..,, maar je moet het natuurlijk zelf weten

Ja alleen een paard met zon dikke vacht dagelijks op Z niveau trainen, lekker laten zweten en een bijna longontsteking op laten lopen omdat het niet droogt, hoort ook niet Knipoog

Als je het goed doet zie je niet dat ie geschoren is, bij mijn Ynz iig niet.

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:45

Starbreeze schreef:
Gewoon veel oefenen Haha! Ynz vind scheren trouwens leuk Clown Dat kriebelt lekker ofzo...

Miss_m schreef:

Ja alleen een paard met zon dikke vacht dagelijks op Z niveau trainen, lekker laten zweten en een bijna longontsteking op laten lopen omdat het niet droogt, hoort ook niet Knipoog

Als je het goed doet zie je niet dat ie geschoren is, bij mijn Ynz iig niet.

Dat klopt inderdaad, ik heb ook foto's van jouw ynz gezien en die was echt pikzwart na het scheren. Hoe doe je dat toch, kan ik je niet inhuren Knipoog op dit moment ben ik nog erg tevreden over de beharing van mijn fries in de winter, maar als ze veel dikker in het haar komt en ik ga meer trainen, dan ga ik er toch wel serieus over nadenken om haar ook te scheren...

amyilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:16

ik zelf scheer me fries niet. persoonlijk vind ik dat niet zo mooi bij dit type paarden!

Friesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:51

Mijn fries heb ik nog niet zo lang, nu is het een jong paard, en rijd ik er nog geen wedstrijden mee. Ik ga kijken of ze een hele erge wintervacht krijgt. Mischien zou dan scheren alsnog wel een optie zijn..want de keren dat ik rijd zijn we ook wel hard aan het werk, en nu heeft ze nog geen wintervachtje (begint beetje te komen) maar zelfs als ik nu rijd sopt ze. Zou ze een heel erge wintervacht krijgen?

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 07:40

Ik heb mijn Fries nog nooit hoeven scheren, ze krijgt gelukkig niet zo'n hele dikke vacht.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:54

misschien een onnozele vraag, maar worden ze dan niet een soort grijzig. dat was nl wel het geval met ons bonte pony'tje

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:03

ik ben blij dat casper niet veel winterhaar heeft, want van de geschoren friezen die ik heb gezien ziet het er niet uit...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:57

Ik ben gelukkig gezegend met eentje die amper verschil heeft in zomer en wintervacht. Ze staat super kort in haar vacht dus voor mij geen scheerpartijen.

Wel scheer ik de kaaklijn kaal en de benen tot het begin van de sokken. Gewoon omdat ik dat mooier vind.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:16

Mijn fries is ook geschoren.
Zijn sokken en hoofd zijn we vanaf gebleven.

Wij trainen flink en elke keer na het rijden had meneer 2 a 3 uur nodig om droog te worden (met zweetdeken op).
Hij is nu binnen 30 minuten droog.

En hij is erg mooi zwart gebleven.
Zal straks wel even een foto maken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:37

Rykele is op 13 oktober geschoren.

Afbeelding

Zo loopt hij nu (31 oktober) rond.
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:54

Ik ga de Fries die ik rij niet scheren. Vind het meestal niet zo mooi, ook niet bij de 'Bruinen'. Ze staat nu met een dek op Lachen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:55

ik mag nu nog in mijn handen klappen lienke heeft echt een super dun vachtje!!! en droogt makkelijk hopelijk blijft het nu zo!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:35

hoi hoi

ik gooi bij mijn fries ook tijdig een deken op
hij heeft altijd een lekker dun vachtje in de winter
verder heb ik dan de bucas rain en bucas all in one voor de winter
ze zijn lekker warm en kunnen er ook mee naar buiten
dan heb je dat vervelende gewissel van dekens niet
er is bij ons op stal een tinker geschoren en daar zijn ze ook van de benen afgebleven een erg grappig gezicht haha
maar beter dan zijn sokken eraf toch!!!!!

greetz kelly

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:43

de friezen op mijn manege zijn ook geschoren. een fries was echt heel mooi zwart geworden, hij glanst helemaal. voor het zweten is het goed om te scheren, lijkt mij.