Filmpje: Lusitano op't Strand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:34

Ziet er heelijk uit!
Ik ga ook wel eens naar Lisiduna, ik vind het geweldig om daar rond te crossen!
Ziet er echt heel leuk uit!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:35

strand stukje ziet er super uit.. heerlijk al die paarden die voluit gaan...

ik snap ook niet zo goed waarom je het stukje van het laden erop hebt gezet.. niet echt iets om te showen...

lees net je stukje... het zou echt nog makkelijker kunnen, maar goed, als je paard er op de terugweg in 1 keer in ging...

djoeka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:50

Ik vind niks mis met het laden. Het gaat op een zachte manier en als hij er echt niet in wil krijg je hem er op deze manier ook niet in. Hij krijgt een duwtje in de goede richting.
Of ik moet wat over het hoofd zien maar ik zie alleen armen achter zijn kont.
Als het met geweld en slaan zou gaan dan ben ik er pertinent op tegen.

Wat een gaaf filmpje zeg, ik kreeg gewoon kippenvel toen ik jullie over het strand zag gaan.

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:36

Blij dat velen onder ons het toch wél snappen, en net wat je zegt... als een paard niet geladen wil worden... nouuuuu dan krijg je'm op deze manier écht de wagen niet in!

Maarja belangrijkste vh filmpje...strandrit... is en blijft GEWELDIG

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:25

Ik snap wel waarom het laden er bij staat en er valt niks verkeerd op te zien.
Het is, heb ik gezegd, beslist en vakkundig gedaan. Alleen hadden ze hem iets langer kunnen laten kijken.
Het valt niet mee voor een paard om met een vreemde de klep op te gaan. Had je zelf vooruit gegaan, was hij misschien zo achter je aan gelopen.
Dit is en geïmporteerd paard, die heeft wat aarzeling om weer een vrachtwagen op te gaan, lijkt mij logisch, hij weet niet waar hij nu weer terecht gaat komen. Daarom is hij waarschijnlijk ook afgevallen, Mariska, omdat hij niet wist dat hij weer gewoon naar huis zou gaan.
Vraagje, hoe snel was hij op het strand? Liet je hem voluit gaan? Ging hij makkelijk het water in?

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:33

cool gedaan hoor met dat filmpje... errug gaaf zo'n strandrit

charmar

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:43

Ja Lusitana ik heb't laden idd eerst zelf geprobeerd, en ik denk als ik't juiste schoeisel aan had gehad (ik had dus slippertjes pff) en iets doortastender was geweest of wat zekerder v mezelf dat't me ook wel gelukt zou zijn. Maar denk dat we beide wat gespannen waren en 't daarom nog net iets enger was dan wellicht het geval had kunnen zijn, terugweg ging ieder geval stukken beter en hij was zichtbaar blij om weer "thuis" te zijn. Volgende x beter.

Pfffff hoe snel was hij op't strand.... flitsenddddd snellllll, de snelheid die hij maakt was gewoon niet normaal. Op't filmpje ben ik dus 2e en ben ik achterin de groep begonnen en is hij vanaf daar dus helemaal naar voren gerend! Ja ik liet hem wel voluit gaan maar spoorde niet extra aan, en na 2 of 3 v deze ren sessies heb ik'm daarna wel wat ingehouden, vond het wel welletjes voor hem hoor, niet voor mij, hij was dan gewoon uitgeput maar't lijkt alsof hij onuitputtelijk is en zou blijven rennen totdat hij in zou storten want hij was echt wel moe na 2 zulke ren sessies, maar wil dan toch door blijven rennen, dus voor z'n eigen bestwil op't einde geen volle rengalop meer.

Het water vond hij prachtig machtig...als hij er eenmaal in was! om erin te komen moest er eerst iemand voor gaan en dan ging hij ook wel makkelijk erin, alleen vond hij't eng + de kabbelende golven op't eind vond hij zo nu en dan ook eng en daar hupte hij dan wel's voor opzij om vervolgens dan wel weer erin te gaan.

Denk en hoop dat't volgende x wat makkelijker zal gaan. Weet alleen niet of ik ooit "rust" zal kunnen creëren op't strand, als zijnde lekker met los teugeltje stap... over draf maar niet te spreken *zucht* haha
Maar ben zo ook al dik tevree hoor

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:47

Wow, hoe hard kun je gaan!

Wat leuk, eerst de trailer, dan dat crossen.. en wat een onwijs mooi beessie!! Zou het zelf ook zoo graag eens willen doen.. Lijkt me onwijs gaaf!

Julia

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:49

Ja, op het strand ging het super snel joh! op een gegeven moment zie je zo´n kleine zwarte stip vooruit schieten! Fantastisch! Wil ook wel eens een keer met Tiesje naar het strand! Of helemaal in een open weide voor lekker op te crossen!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:52

Wat een geweldig filmpje! Moet echt een superervaring zijn geweest! Echt supergaaf!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:56

Het ziet er heel gaaf uit. Alleen vind ik het inladen dus ook helemaal niks. Ik vind toch wel dat je hem iets langer kunt laten kijken dan met zoveel man meteen aan hem te gaan staan sjorren en duwen bij meteen de eerste stap richting trailer.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:58

charmar schreef:
thanx 4 the berichten en natuurlijk zal ik ff terugkomen op't fenomeen "laden" Tinkerloos.

Ten 1e hadden we geen 3 uur de tijd per paard om op die manier te gaan laden, er moesten er op dat moment 14 a 15 geladen worden!
Ten 2e is Dancer gewoon een heel moeilijk paard om te laden en vind ik't op deze manier nóg goed gegaan, hij is erin "geholpen" absoluut niet in "getrapt" of "geslagen" en dit duurde idd zolang als op't filmpje te zien was... uhmm 2 a 3 min. ofzo? nou toch niet zoooo slecht of wel? daarvoor een hele cursus gaan volgen, dvd gaan kijken? nahhh. En de terugweg...nouuuu in 1x erin hoor... weliswaar met een reuze sprong...maar wel erin dus tja... u tell me. Schamen doe ik me er absoluut niet voor, dát zou wat zijn... als ik me paard nou stond af te beulen ... ja dan zou ik me schamen maar voor dit niet. Vraag me af voor wat jij je dan al niet schaamt Tinkerloos?! Lijkt me ieder geval op zo'n manier een lastige eigenschap.
En waarom 't laden op't filmpje... voor een zo compleet mogelijk filmpje van begin tot't eind, waarom vroeg je me ook niet waarom ik't rollen v me paard erop heb gezet... heeft ook nix met strand te maken Verward

Sorry hoor, maar ik vraag me echt af waarom je geen leuke crossmotor koopt. Is stukken goedkoper dan een paard en een crossmotor mag je WEL als een ding behandelen dat je even een vrachtwagen in sleurt. En over het strand crossen is het enige waar je je paard voor hebt als ik dit zo lees.

Bedenk even dat een paard verantwoordelijkheid met zich mee brengt. Op het filmpje heb ik nergens ook maar een seconde gezien waar het paard wat bedenktijd krijgt of hij wel zin heeft om tussen een meute mensen een donker hol in te gaan.

En jij zegt even: "tja we hadden haast, moet ie maar luisteren, ik heb geen zin om te leren om goed met mijn paard om te gaan. En ik heb hem niet in elkaar gemept dus het is goed".

Fysiek heb je hem misschien niet geslagen, maar geestelijk heb je hem zo behoorlijk afgetuigd.

Geef hem eens een kans om het te begrijpen als hij in een trailer wordt geladen! Voordat hij er maar even over na had kunnen denken werd hij er al ingesleurd.

Als je ook maar iets om je paard geeft en hem dus niet als een crossmotor ziet, volg je het advies van Arabesk op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:51

Deze post slaat nergens op arno8, het paard is vakkundig geladen er was beslist geen paniek bij het paard alleen wat aarzeling.
Ik ken TS wat beter en weet dat ze haar paard niet heeft om over het strand te crossen. Dit was een georganiseerde rit en ze deden ook wel wat anders dan alleen galopperen, he?
En daarvoor ga je naar het strand, om onder ideale omstandigheden je paard lekker de benen te kunnen laten strekken.
Er wordt nergens gezegd dat er haast is, er staat alleen dat er meerdere paarden geladen moesten worden, dus dan krijg je dat men het gewoon zo aanpakt. Ik blijf zeggen dat hij inderdaad wat langer kijktijd gegeven had kunnen worden, maar uiteindelijk liet hij zich toch overreden zonder geweld of paniek.
Het feit dat hij op de terugweg makkelijker was is bewijs genoeg dat hij er heus geen trauma aan over heeft gehouden.

Verder heb je het over bedenktijd of hij ergens wel zin in heeft. De mens is de leider, je geeft een paard geen gelegenheid om te bedenken of hij ergens zin in heeft. Dat is de boel omdraaien. Langer laten kijken is om hem goed op te laten nemen waar hij heen gaat, maar dát hij er heen moet, moet wel duidelijk zijn.

Ik vind dit dus gewoon ongepast, zo´n aanval op iemand die je niet kent en overdreven dat een paard zo traumas op zou lopen.

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 00:15

hahaha Arno wat een smakelijke reply van je... wist nou niet wanneer de smiley zou komen met de big grin Haha! maar die kwam helemaal niet...je bent gewoon serieus! maarja toen las ik je profile ff door en begreep ik er meer van... you r a natural. Misschien moet je zelf je advies ter hand nemen en zelf een crossmotor aanschaffen en zover mogelijk de wereld ermee intrekken, suc6 ermee. Hoop niet dat je op een inhoudelijke reply zat te wachten mbt wat je allemaal schreef... dát zit er niet in schat.

ow was me reply aan't tikken en Lusitana was me net ff wat voor... heb je toch nog wat inhoudelijke info gekregen Arno.

Doei, doei

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:27

Lusitana schreef:
Verder heb je het over bedenktijd of hij ergens wel zin in heeft. De mens is de leider, je geeft een paard geen gelegenheid om te bedenken of hij ergens zin in heeft. Dat is de boel omdraaien. Langer laten kijken is om hem goed op te laten nemen waar hij heen gaat, maar dát hij er heen moet, moet wel duidelijk zijn.

Ik heb liever dat mijn paard ZELF de keus maakt om naar binnen te gaan. En het kan echt. Die van mij was met geen stok te laden, totdat ik hem zelf de keus gaf. Nu staat hij er binnen vijf minuten op. Als ik een tijdje niet met de trailer ben weggeweest aarzelt hij nog wel weer even en moet ik vijf tot zes keer sturen om m te overtuigen. Als ik hem dwing gaat het mis. Ik VRAAG hem om de trailer in te gaan, maar ik dwing hem niet, hij moet die keus ZELF maken. Dan staat hij ook rustig op de trailer.

En hoe bang een paard ook ergens voor is, zijn nieuwsgierigheid is altijd nog groter Extreme duivel

Het gaat om 'partnership' niet om leiderschap, je kan je paard dingen vragen en 'be ferm as necessary but kind'

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:30

nou, en ik ben het volledig met Arno8 eens!

Denk je eens in hoe beangstigend dit is voor je paard!
Hoe zou jij het vinden als je niet in een achtbaan durft, en we je er met 10 man sterk erin duwen, zonder dat je weet wat je te gebeuren staat!
Op dit filmpje toon je geen greintje respect voor je paard!
En waarom had je niet de tijd om hem te laden? Je kan toch eerder je bed uit gaan of niet soms.

Nogmaals ik vind dit filmpje echt diep triest!
Ik zou me maar eens wat meer in paarden verdiepen als ik jou was!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:37

Citaat:
...you r a natural...
Nou nou, je hoeft geen natural te zijn om jullie manier van laden erg onkundig en onprofessioneel te vinden. Ik begrijp dat het door tijdsdruk kwam, maar zelf had ik er wel iets meer de tijd voor genomen en mijn paard zelf geladen (en dan niet op slippers Knipoog ).

De rest van het filmpje is erg leuk Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:32

charmar schreef:
... you r a natural.

Haha ik lig helemaal dubbel. He Arno, dat verklaart alles Haha! Haha! je bent een natural
Wat een ongenuanceerde uitspraak charmar!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:49

charmar schreef:
hahaha Arno wat een smakelijke reply van je... wist nou niet wanneer de smiley zou komen met de big grin Haha! maar die kwam helemaal niet...je bent gewoon serieus! maarja toen las ik je profile ff door en begreep ik er meer van... you r a natural.

Doei, doei

Je snapt er echt helemaal niks van charmar...
Jammer voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:49

Lusitana schreef:

Er is een verschil tussen dat een paard 'ergens geen zin in heeft' en dat een paard de situatie niet kan inschatten, angst ervaart, onzeker is e.d.. Dit is een kwestie van aanvoelen en je paard kennen èn respecteren.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:59

Jovarna,Zoals je zelf zegt, je paard kennen, ik neem toch echt wel aan dat TS haar paard kent, ik vond de manier waarop prima, even een zetje in de rug.........
Maar het haalt wel het mooie filmpje naar beneden, deze zinloze discussie, er is geen mening gevraagd, dus laten we die vooral voor ons houden en genieten van de mooie beelden van ons mooie strand!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:03

mammaslamma schreef:
Jovarna,Zoals je zelf zegt, je paard kennen, ik neem toch echt wel aan dat TS haar paard kent, ik vond de manier waarop prima, even een zetje in de rug.........
Maar het haalt wel het mooie filmpje naar beneden, deze zinloze discussie, er is geen mening gevraagd, dus laten we die vooral voor ons houden en genieten van de mooie beelden van ons mooie strand!

Dus mensen: hear no evil,see no evil..
Als je iets ziet dat niet positief is,dan spreken we dat vooral niet uit.
Stel je voor dat er iemand beledigt raakt.
Alleen de leuke reacties mogen.

(en ja ,daar is ie dan: Clown de clown smiley)

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:14

mammaslamma schreef:

de manier waarop prima? een zetje in de rug?? Ik tel hier verdorie 14 mensen die aan het paard lopen te trekken en te duwen om hem de vrachtwagen op te krijgen, en dat vind jij normaal? Ik tel 14 mensen tegen 1 paard. Heb je enig idee hoe beangstigend dat is voor een paard? En de TS, ik ga er vanuit dat dat haar paard is, gaat toe kijken! Hoe belachelijk! Als de TS echt een goede band heeft met haar paard, had ze iedereen weggestuurd, en had ze zijn vertrouwen proberen te winnen, zodat hij er zelf in was gegaan! En als dat een uur kost, of misschien wel 3, maakt dan geen moer uit, als je echt iets om het vertrouwen tussen jou en je paard geeft, dan had je dat gedaan!

Verder vind ik de reacties van dat dit goed is etc. ook een beetje vreemd, want als je nadenkt weet je toch zelf wel wat dit doet met het vertrouwen van een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:16

mammaslamma schreef:

Ik betwijfel of TS op dat moment aanvoelde of haar paard 'geen zin had' om de trailer in te gaan of dat haar paard meer tijd nodig had om de situatie te kunnen inschatten en durfde aan te gaan. Zij was immers niet degene die samen met haar paard de trailer op wilde, maar iemand anders, en waren het andere mensen die zich in een mum van tijd met het laden gingen bemoeien en 'helpen'.

Wat dit laden zelf betreft: het ging idd zonder geweld en de enige mening die ik hierover heb, is dat het paard geen tijd heeft gekregen om uit eigen wil de trailer aan te gaan. En da's een gemiste kans. Knipoog

De film van de strandrit is verder echt geweldig. Het deed me denken aan mijn geweldige paardrijdvakantie in Ierland, waar we dagelijks over het strand banjerden en galopeerden. Da's werkelijk kicken en enorm genieten. Ja

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:19

@tinkerloos: ach poste jij nou nog net ervoor "charmar je snapt er helemaal nix van" om vervolgens mammaslamma te quoten en te zeggen "see no evil...hear no evil blablabla". En jij wil mij vertellen dat jij niet snapt wat zij bedoelt? jij mag bij arno achterop z'n crossmotor gaan zitten.

Verder vind ik't jammer dat hier op bokt echt gewoon "gezocht" wordt naar negativiteit, komt echt vaak voor op bokt. En oke nou is misschien niet iedereen 't eens met't laden, maar om dat op deze manier neer te zetten... waarom? wat is het idee erachter?! Mij maakt't niet uit, ik weet wie ik ben en waar ik voor sta mbt mijn paard en heb daar geen twijfels over. Dus de negatieve posts die hier staan over joost mag weten wat allemaal laat ik echt over m'n kant gaan. Had men het nu anders geformuleerd, als opbouwende kritiek misschien of als kanttekening zoals Lusitana, dan kan je daar nog redelijkerwijs op ingaan... maar toch niet op berichten als "koop een crossmotor want je hebt je paard maar voor 1 doel: over het strand crossen" slaat als een tang op een varken!! was zowieso de 1e keer ooit dat we samen op't strand zijn geweest, maar dat alleen al geeft aan dat men niet een post post om iemand iets te laten inzien maar gewoon om iemand af te kraken. Nou bij mij helpt dat echt niet ...had je net wat eerder op moeten staan Slapen

Ik kon beter een topic openen met "hoe vinden jullie het laden?" en dan had iemand kunnen zeggen, "maar hey btw... die strandrit ziet er ook wel leuk uit" En waarom wordt er niet huizehoog geschreeuwd over mijn paard wat heerlijk op de wei ligt te rollen, nee dat is niet interessant want stel je voor dat je nix te klagen zou hebben en iets positiefs zou moeten zeggen.

Ik kan heus wel tegen opbouwende kritiek en wellicht dat sommige wel weten wat een moeilijke start ik heb gehad met Dancer en toen heb ik echt heel wat gehad aan opbouwende kritiek van anderen, en heb raad en daad opgevolgd... maar dat ging absoluut niet op deze manier!!!

Jammer jammer jammer...

Doei!