, niiet dat de rest vervelend was hOor
Germatje nog veel spring succes

GrOetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, niiet dat de rest vervelend was hOor

Samar schreef:Ik vind Friezen niet uitermate geschikt voor de springsport. Er zijn genoeg Friezen die wat hindernissen kunnen springen maar het parcourswerk is aan Friezen niet besteed in mijn ogen.
Recreatief af en toe een sprongetje (in de bak of b.v. in het bos) kunnen ze prima.
Ik heb zelf 15 jaar geleden ook gesprongen met een Friese merrie, op karakter sprong ze alles alleen de techniek liet te wensen over.
Zijn er mensen die hun Fries uitbrengen in de springsport?
onze grens was bereikt bij 1.20 ....en een lol dat ze had niet te houden
[***] schreef:Ik vind een springende fries ook vreemd. En eng soms ook nog.
Ik vind het ook onzin dat friezen niet kunnen springen, het is gewoon het 'straatbeeld' van een fries dat ze niet behoren te springen, en daarmee ook niet kúnnen springen. Dat is natuurlijk niet zo, maar de meeste denken het wel omdat ze het niet gewent zijn. 
De techniek is niet om aan te zien
maar we vinden het beide leuk. Losspringen doe ik ook regelmatig, gewoon voor de afwisseling.
Karoliefje_ schreef:[***] schreef:Ik vind een springende fries ook vreemd. En eng soms ook nog.
Waarom eng? Als een fries geen aanleg heeft. Of het nooit geleerd heeft zoals mijn Friese 14 jarige merrie. dan idd is het eng! maar zo soepel als mijn 2 jarige springt. Daar kunnen sommige kwpn'er nog niet tegen op. En het ligt ook net aan de bouw van de Fries, maar ik ben er van overtuigd dat een fries kan springen.
Er zijn vast en zeker genoeg springende friezen in dit land! Ik rijd er 1tje en die is pas 2 keer door een hindernis heen gesprongen, omdat ze niet uit kwam. Ze kan nu wel een meter springen en ik spring nu 1 jaar met haar. waaronder onderlinge wedstrijden op de manege.