Andalusier, waar kopen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:44

Weet je toevallig ook wie het is uit Hoenderloo?

Esther_20

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:10

het is niet te geloven maar nu kan ik dat blaadje niet meer vinden, ik geloof dat ze marjan smit ofzo heette!

kun je daar wat mee, of ken je haar?

groetjes esther

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:16

mijn anda komt uit Spanje;
www.caballos-andaluces.com

Ze fokken hier paarden met een hoop beweging. Kleine stal maar geen mishandelde paarden, zeker niet!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:29

zaterdag 17 juni is er een onderlinge wedstijd, shows, kuren op m uziek, feria enz. in Kootwijk,

Dit alles wordt georganiseerd door de andalusier vereniging. Als je naar de site gaat en klikt op evenementen staat wat meer info en een link naar stal PAradiso waar e.e.a. wordt georganiseerd.
www.andalusier-vereniging.nl

's morgens om ca. 10,00 uur starten we met de gewone dressuur proeven.

Rond half een begint het show programma van en door leden!!
Om ca. 14.00 uur beginnen de kuren op musiel in barokke stijl, nieuw dus voor nederland. Het is toegestaan paard en ruiter wat anders te presenteren. Gelijk tijdig houden we dan een soort Feria. Er worden zo'n 30 Andalusiers verwacht. Er komt een flamenco dans groep enz. enz.

Een goede gelegenheid om dus veel PRE's te zien. veel mensen te spreken en wellicht vindt je daar ook mensen die een betrouwbare Andalusier te koop hebben of weten te staan.

Gekletst wordt er altijd. Kijk zelf of mensen/adressen je aanstaan
Koop je in Nederland een paard dan ben je juridisch beter beschermd.
Het wordt wat lastiger als je in Spanje een paard koopt waar in Nederland (medische) problemen mee zijn. Als de verkoper dan geen oplossing aanbiedt wordt het moeilijker om verhaal te halen. Natuurlijk zijn er overal en altijd, onder handelaren maar ook onder particulieren mensen die er alleen op uit zijn om hun eigen portemonee te spekken c.q. een paard aan je te verkopen wat ze zelf graag kwijt zijn.

Ga zeker zaterdag kijken, jer ziet een groot aantal verschillende andalusiers en je kunt heel veel mensen spreken,

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:34

http://www.majestic-andalusians.com

Hier staan nu mooie paarden op en vaak ook wel palo's of andere kleurtjes. Persoonlijk vind ik samen met meriamfrenk hier de mooiste paarden staan, maarja veel sites hebben volgens mij nou niet bepaald het meest uigebreide bestand staan.,...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:40

jammer dat je niet kunt kopieren van die site maar er staat daar een supermooie anda donkerbruin met kolletje laagste prijsklasse, pagina 4, pagina5 staat ook een mooie.

price group b pagina 1, 2,3 ,6

price group c 4,5

Maar die uit de laagste prijsklasse pagina vier spreekt mij echt aan, maarja daar tel je wel veel geldv oor neer..

Bovenstaande heeft topicstartster weinig aan, maar anda kenners, zijn dit nou moderne of gewoon ouderwetsere modellen? Vooral mijn favoriet ( pagina 4 group a) Lijkt me wel een mooi hoofd hebben en niet super speknekkerig te zijn.. Lijkt eigenlijk meer op een wat zwaardere en gespierdere kwpn of niet? (niet op alle foto's overigens)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:54

Van pagina 4, groep A, dat vind ik een moderne eigenlijk. Hij is ook 1.63m en zal nog wat doorgroeien omdat hij nog maar 4 is. Prijs groep C, no 1 vind ik echt een mooie moderne. No 4, 1.70m. Vind ik eerlijk gezegd een beetje lange benen hebben voor een anda, dus raken ze dat compacte wat kwijt.
Prijsgroep B no.3 vind ik echt super, mooi, is dan wel wat groter, maar door de spieren lijkt hij erg mooi oud model. Datzelfde geld voor 6.
Eigenlijk vind ik zelf alle anda's van die site mooi, de schimmels dan, de rest vind ik ook mooi, maar de schimmels trekken mij het meest.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:03

Esther_20 schreef:
het is niet te geloven maar nu kan ik dat blaadje niet meer vinden, ik geloof dat ze marjan smit ofzo heette!

groetjes esther

Marjan Smit komt zaterdag ook naar Lunteren. Ik rij op haar hengst tijdens de Feria. Ik denk alleen niet dat zij paarden verkoopt. Bedoel je misschien Saskia Verwiel?

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:22

Maar Majestic en Miriam Frenk zijn zoooooo duur! Veelal zijn zij ook tussenpersoon en verdienen veel geld op de verkoop.
Dan kan je beter, of zelf op zoek gaan, of een contactpersoon in Nederland zoeken.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:11

Ik hou dit topic ook ff in de gaten, het lijkt mij ook wel wat een andalusier. Je ziet niet zoveel ruinen he?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:52

Dat valt wel mee, zeker in Nederland.

In Spanje worden over het algemeen de hengsten alleen gestald en gereden tussen de andere hengsten en enkele ruinen. Bij ons worden ze op een pensionstal rustig naast een merrie gezet of worden hengstige merries voor je box gepoetst. Ja en dan worden sommige andalusier hengsten toch ook wat lastig. Bovendien heeft niet iedereen genoeg overwicht/ kunde om een hengst te rijden.

Vaak is dan castreren een goede optie. Kan hij tenminste lekker in de wei met zijn vriendjes. Ik heb daar tenminste prima ervaring mee. Een wat later gecastreerde Andalusier is net zo'n fijn dier om mee te werken.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:56

En dan die cremello's, das helemaal geweldig!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:57

ik heb een periode best veel anda's verkocht,en veel daarvan werden bij mij op stal gecastreerd...

zeg maar dat ik 2 hengsten heb verkocht,die als hengst ook de deur uit zijn gegaan,de overige allemaal gecastreerd..

simpelweg omdat mensen naar een stal moeten,waar of geen hengsten worden toegelaten,of waar alles in 1 groep naar buiten gaat...en daarvoor werden ze dan ruin...daarnaast zijn mensen vrij huiverig van hengsten

ik heb best wat hengsten gehad,waarvan het gros heel braaf waren,maar ook echte rasechte etterbakken!!

1 heeft zelfs iemand vanuit het niets de stal doorgeslagen,die werd ook de dag erop meteen ruin!!

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:15

kimmie261 schreef:

1 heeft zelfs iemand vanuit het niets de stal doorgeslagen,die werd ook de dag erop meteen ruin!!

Is die uiteindelijk nog een beetje goed terecht gekomen of heb je daar niets meer van gehoord?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:41

zover ik gehoord heb,is hij bij iemand terecht gekomen,die de uitdaging zocht,en het helemaal ging proberen met hem.....

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:44

Zijn er in Nl eigenlijk cremello's te koop?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:58

Je kan ook eens kijken op www.terrasalva.nl wel geen andalusiers maar import van lusitano's. Een vriendin van mij heeft een lusitano via terrasalva gekocht en is er erg tevreden over!

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:16

cremellogek schreef:
Zijn er in Nl eigenlijk cremello's te koop?

andalusiers? Nee niet voor zover ik weet. Maar in spanje zijn ze echt wel te vinden hoor. En cruzados zeker!
Je kan ook op duitse sites zoeken.
Ik kom alleen erg weinig rastypische cremellos tegen. Als ze wel rastypisch zijn tel je heel veel geld neer....

www.traumpferde.ch.vu

daar kan je ook terecht voor je gekke kleurtjes

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:22

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:57

kimmie261 schreef:
zover ik gehoord heb,is hij bij iemand terecht gekomen,die de uitdaging zocht,en het helemaal ging proberen met hem.....

nou dan hoop ik voor beide dat daar wat van terecht gekomen is.

@cremellogek, ik heb een palomino Lusitano, kopen?

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:17

gaaf, palomino! Heb je een plaatje ( ik wil niks kopen maar wel zien )

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:52

ja maar dat zijn alleen oude, ik zal morgen ofzo wel is nieuwe maken want het is al kei lang geleden dat ik dat gedaan heb en hij is alweer een heel pak veranderd.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:22

Hey! Als je Xender in de aanbieding gooit kom ik direct naar Belgie om hem op te halen hoor!!!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:53

Elskevree schreef:
Esther_20 schreef:

groetjes esther

Marjan Smit komt zaterdag ook naar Lunteren. Ik rij op haar hengst tijdens de Feria. Ik denk alleen niet dat zij paarden verkoopt. Bedoel je misschien Saskia Verwiel?

Ik heb ook niet gezegt dat die Marjan andalusiers verkocht, maar ik heb gehoort dat zij idd een hele mooie hengst had en dat het paard een voorbeeld was voor de andalusiers, ik zou hem graag willen zien. een anda in levendelijve!!

maar gaaf als je op die hengst mag rijden!!

gr esther

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:09

Esther_20 schreef:

Ik heb ook niet gezegt dat die Marjan andalusiers verkocht, maar ik heb gehoort dat zij idd een hele mooie hengst had en dat het paard een voorbeeld was voor de andalusiers, ik zou hem graag willen zien. een anda in levendelijve!!

gr esther

Zondag open dag bij Residelca!!!!Net over de grens bij Roermond in Belgie!!! Daar zijn wel een stuk of 40 echte Andalusiers te zien!!!!!